AZ-ajax (zo 17 dec, 14.30u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 17 dec 2017, 16:27 Ik ben het volledig met je eens hoor maar zo gaat het al sinds ik me kan heugen. En het doet niets af aan de zwakke prestatie van AZ. Het is ze dus toch weer gelukt...
Ik vond het dit jaar erger dan ooit! Komt vast omdat het allemaal van die jonge gasten zijn....... Er was een periode dat je geel kreeg bij protest, nou dan was de helft er met rood afgestuurd!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Langedijk schreef: 17 dec 2017, 15:44 Volledig terechte nederlaag ondanks die bezopen strafschop. Als Seuntjens die bal goed geeft wordt het 2-0 en dan had ik het moeten zien. Maar wat vielen er een paar door de mand vandaag. Svensson, Ouwejan, Wuytens, Seuntjens, Til en Koopmeiners, wat een pijnlijke wedstrijd. En wat Friday kwam doen is mij totaal onduidelijk. AZ krijgt nu de rekening gepresenteerd voor misplaatste hoogmoed van een zwakke trainer en het ontbreken van een fatsoenlijke spits.
Vond eigenlijk al onze eigen jeugd spelers tegen vallen, Hatzidiakos, Ouwejan, Til en Koopmeiners. En dan zie je bij 020 De Ligt, Van de Beek en een Kluivert rondlopen, jonger en toch al een klasse beter.
Gebruikersavatar
AZ-Alkmaar
Ben-Sider
Berichten: 996
Lid geworden op: 09 jan 2004, 15:19
Locatie: Alkmaar

Zoals al vele malen eerder geroepen ga je dit soort wedstrijden pas winnen als je voorin meer kwaliteit hebt rondlopen. Door 2 enorme missers van Weghorst en Friday pak je hier in ieder niet minimaal een punt. En nadat we vorig jaar Dos Santos, Tankovic en Garcia op links hadden is het nu blijkbaar de beurt aan Seuntjes, Helmer en Van Overeem. En bij allen is dat niet hun plek en functioneren ze ook niet. Werk aan winkel in de winterstop. Afscheid nemen van bijvoorbeeld Dos Santos en Friday.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Gasten was het echt zo slecht? Ik heb dit keer maar weer eens een wedstrijd vanuit het stadion gekeken en ben best trots op onze jongens. Ze hebben laten zien niks omder te doen voor ajax en zelfs een overwinning had terecht geweest gezien het veldspel en gecreerde kansen. Dat we een killerspits missen zeg ik al een jaar maar dat mocht hier nooit gezegd worden want iedereen is idolaat van Wout Weghorst. Veel spelers die toch weer even lieten zien wat het verschil is tussen talenten bij AZ en talent zijn bij ajax. Onze goudhaantjes Til en Koopmeiners hebben nog een lange weg te gaan, al wist ik voor deze wedstrijd ook al dat deze jongens een klasse minder zijn dan de Jong en van de Beek. Wuytens zakte weer door de ondergrens, en Svensson had het zwaar met de bewegelijk Kluivert, echter vind ik dit geen schande want hij is voor iedere rechtsback moeilijk af te stoppen. De enige drie die hebben laten zien een prima niveau te hebben zijn naar mijn mening Midtsjo, Bizot en Jahanbahksh.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Josje schreef: 17 dec 2017, 16:34 Vond eigenlijk al onze eigen jeugd spelers tegen vallen, Hatzidiakos, Ouwejan, Til en Koopmeiners. En dan zie je bij 020 De Ligt, Van de Beek en een Kluivert rondlopen, jonger en toch al een klasse beter.
Volkomen onzin. Wout Weghorst verknalt zijn kans. Neemt de bal, alleen voor de keeper, weer waardeloos aan en verknalt de 2 tegen 0. Niemand anders 2 goals in dit goed draaiend AZ in 9 wedstrijden. Hoe svp verder op. Waardeloze spits. Ja Friday idem dito. Maar het begint bij weghorst
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

leszz schreef: 17 dec 2017, 17:10 Gasten was het echt zo slecht? Ik heb dit keer maar weer eens een wedstrijd vanuit het stadion gekeken en ben best trots op onze jongens. Ze hebben laten zien niks omder te doen voor ajax en zelfs een overwinning had terecht geweest gezien het veldspel en gecreerde kansen. Dat we een killerspits missen zeg ik al een jaar maar dat mocht hier nooit gezegd worden want iedereen is idolaat van Wout Weghorst. Veel spelers die toch weer even lieten zien wat het verschil is tussen talenten bij AZ en talent zijn bij ajax. Onze goudhaantjes Til en Koopmeiners hebben nog een lange weg te gaan, al wist ik voor deze wedstrijd ook al dat deze jongens een klasse minder zijn dan de Jong en van de Beek. Wuytens zakte weer door de ondergrens, en Svensson had het zwaar met de bewegelijk Kluivert, echter vind ik dit geen schande want hij is voor iedere rechtsback moeilijk af te stoppen. De enige drie die hebben laten zien een prima niveau te hebben zijn naar mijn mening Midtsjo, Bizot en Jahanbahksh.
Was zeker niets slecht. Til had als taak de jong uit de wedstrijd te spelen 100 procent geslaagd. Ziyech niet gezien. in mijn optiek en ik zat op 1 lijn maakte schone een overtreding voordat goal 2 viel. Makellie had moeten fluiten. Weghorst de grootste kans net als Friday. Zij komen fors te kort op dit niveau. Accepteer dat nu eens.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Rjansen17 schreef: 17 dec 2017, 17:13 Wout Weghorst verknalt zijn kans.
Een echte spits had deze gemaakt ja maar Seuntjens moet die bal in alle vrijheid gewoon beter geven. En zijn eigen reuzenkans maken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Rjansen17 schreef: 17 dec 2017, 17:17 Til had als taak de jong uit de wedstrijd te spelen 100 procent geslaagd.
Hartstikke leuk. Maar in aanvallend opzicht was hij dramatisch en met de zwakke voorhoede van AZ moet het middenveld de toon zetten. AZ was meer bezig met ajax ontregelen dan zelf voetballen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Moet toegeven dat Weghorst het als aanspeelpunt prima deed vandaag. Verder was Midtsjø weer goed, het ontbreekt in deze selectie verder aan slimme voetballers die af te toe durven uit te delen. Zit kennelijk niet in de AZ-opleiding. Net zoals je kont ergens inzetten om de bal af te schermen, dat zie je ook nooit meer.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 17 dec 2017, 16:24 Dit elftal kan ontzettend leuk voetballen maar we missen een echte spits en een linksbuiten.
Klopt.
(al speelt Weghorst wel verdienstelijk)
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

leszz schreef: 17 dec 2017, 17:10 Ze hebben laten zien niks omder te doen voor ajax en zelfs een overwinning had terecht geweest gezien het veldspel en gecreerde kansen.
Ik hoop dat je een geintje maakt. Ja, we hadden op 2-0 moeten komen. Maar verder was ajax in alle opzichten beter. Onze rammelende defensie had er wel 7 om de oren kunnen krijgen en in de tweede helft hebben we behoudens die absurde misser van Friday geen serieuze kans meer gehad.

Afgelopen week riep ik nog dat Koopmeiners meer potentie heeft dan Frankie de Jong. Daar kom ik nu even op terug.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 17 dec 2017, 17:22 Hartstikke leuk. Maar in aanvallend opzicht was hij dramatisch en met de zwakke voorhoede van AZ moet het middenveld de toon zetten. AZ was meer bezig met ajax ontregelen dan zelf voetballen.
En als AZ zijn eigen spel speelt en veel (probeert) aanvalt, dik verliest, dan hoor je achteraf weer dat ze tegen topclubs te naief spelen.
AZ heeft denk ik wel voor de goede strategie gekozen. Dat zo'n wedstrijd er anders uitziet dan je gewend bent moet je accepteren, je speelt tegen een team dat zeker zo goed is. Alleen moeten kansen worden afgemaakt. dan ziet alles er heel anders uit.
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

leszz schreef: 17 dec 2017, 17:10 Dat we een killerspits missen zeg ik al een jaar maar dat mocht hier nooit gezegd worden want iedereen is idolaat van Wout Weghorst.
Dat mag niet alleen gezegd worden, dat moet gezegd worden! Ik zeg het ook al ongeveer zo lang. Maar desondanks verdient Weghorst ook credits (het is niet zwart-wit)
we can come an end
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Ik hoorde op twitter voorbij komen dat ajax in de eerste competitiehelft geen wedstrijd verloren heeft.
Dat zal vast niet alleen door het "goede spel" komen.

Het valt mij altijd op dat de arbitrage opvallend mild is tegen ajax.
Je zag nu ook weer dat Makkelie niet consequent aan het fluiten was, vooral in de 2e helft floot hij meer voor ajax dan voor AZ.
Zou Makkelie bijv. ook een penalty gegeven hebben als Weghorst hem had versierd?
Ben bang dat ik het antwoord op die vraag al weet............
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Rjansen17 schreef: 17 dec 2017, 17:13 Volkomen onzin. Wout Weghorst verknalt zijn kans. Neemt de bal, alleen voor de keeper, weer waardeloos aan en verknalt de 2 tegen 0. Niemand anders 2 goals in dit goed draaiend AZ in 9 wedstrijden. Hoe svp verder op. Waardeloze spits. Ja Friday idem dito. Maar het begint bij weghorst
Bij het vetgedrukte onderstreepte deel raak ik je kwijt..........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MO7 schreef: 17 dec 2017, 17:25 Moet toegeven dat Weghorst het als aanspeelpunt prima deed vandaag. Verder was Midtsjø weer goed, het ontbreekt in deze selectie verder aan slimme voetballers die af te toe durven uit te delen. Zit kennelijk niet in de AZ-opleiding. Net zoals je kont ergens inzetten om de bal af te schermen, dat zie je ook nooit meer.
Wout doet niet anders!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kingpin1966 schreef: 17 dec 2017, 17:46 Ik hoorde op twitter voorbij komen dat ajax in de eerste competitiehelft geen wedstrijd verloren heeft.
Dat zal vast niet alleen door het "goede spel" komen.

Het valt mij altijd op dat de arbitrage opvallend mild is tegen ajax.
Je zag nu ook weer dat Makkelie niet consequent aan het fluiten was, vooral in de 2e helft floot hij meer voor ajax dan voor AZ.
Zou Makkelie bijv. ook een penalty gegeven hebben als Weghorst hem had versierd?
Ben bang dat ik het antwoord op die vraag al weet............
Die had geel gekregen voor een schwalbe. Maar die zielig kijkende stekkerneus dwingt het op een of andere manier af, hoewel ik denk dat Makkelie nog een goedmaakpenalty aan ajax dacht te moeten geven.

Voorafgaand aan de penalty werd een AZ-speler met een enorme grove duw onderuit gegooid, waar ie voor had moeten fluiten!, 10 seconden later ligt ie op de stip.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 17 dec 2017, 17:25 Verder was Midtsjø weer goed, het ontbreekt in deze selectie verder aan slimme voetballers die af te toe durven uit te delen.
Dat zouden er een paar misschien best wel kunnen, alleen moeten ze dat vaak bekopen met een gele kaart.
En als dat een paar keer gebeurt dan laat je het de volgende keer wel uit je hoofd.
AZ trekt in wedstrijden wat gele kaarten betreft vaak aan het kortste eind.

Goed voorbeeld vond ik Svensson, kreeg gele kaart en speelde rest van de partij tegen 2e geel aan die hij ook prompt kreeg.
Tot zover de "uitdelende" speler.

Bij ajakkes liepen er ook een paar op scherp maar werden gespaard.
Laatst gewijzigd door The Friar op 17 dec 2017, 18:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Langedijk schreef: 17 dec 2017, 16:24 Die is er nooit geweest. Dit elftal kan ontzettend leuk voetballen maar we missen een echte spits en een linksbuiten. Met een teamprestatie kun je dan ver komen maar vandaag verlies je omdat de tegenstander 3 of 4 bijzondere spelers heeft en AZ maar 1 of 2. Die actie dat Huntelaar simpel bij Wuytens wegdraaide was veelzeggend.
Dit is wel jouw happy day. Lekker ongenuanceerd kunnen zeiken..... Hoeveel keer ben je al klaargekomen vandaag?
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Toch heb ik best wel een beetje te doen met Fred Friday, had zich onsterfelijk kunnen maken.
Die zal zich best rot voelen vandaag, het gaat al niet zo best men hem en dan overkomt je dit ook nog.
Als hij de bal goed geraakt had hadden we hem als de nieuwe Messias binnengehaald.
Dat is voetbal dan ook wel weer.
Dat Friday niet kan voetballen weiger ik te geloven maar ik vraag me af of hij wel op de juiste plaats staat.
Een chronisch kwaaltje van vd Brom.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Plaats reactie