AZ-ajax (zo 17 dec, 14.30u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

leszz schreef: 17 dec 2017, 17:10 Gasten was het echt zo slecht? Ik heb dit keer maar weer eens een wedstrijd vanuit het stadion gekeken en ben best trots op onze jongens. Ze hebben laten zien niks omder te doen voor ajax en zelfs een overwinning had terecht geweest gezien het veldspel en gecreerde kansen. Dat we een killerspits missen zeg ik al een jaar maar dat mocht hier nooit gezegd worden want iedereen is idolaat van Wout Weghorst. Veel spelers die toch weer even lieten zien wat het verschil is tussen talenten bij AZ en talent zijn bij ajax. Onze goudhaantjes Til en Koopmeiners hebben nog een lange weg te gaan, al wist ik voor deze wedstrijd ook al dat deze jongens een klasse minder zijn dan de Jong en van de Beek. Wuytens zakte weer door de ondergrens, en Svensson had het zwaar met de bewegelijk Kluivert, echter vind ik dit geen schande want hij is voor iedere rechtsback moeilijk af te stoppen. De enige drie die hebben laten zien een prima niveau te hebben zijn naar mijn mening Midtsjo, Bizot en Jah
Haha, en over Friday had je geen mening? Loser, buiten dat speelde Midtsjo juist een van zijn mindere wedstrijden.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Kingpin1966 schreef: 17 dec 2017, 17:46
Zou Makkelie bijv. ook een penalty gegeven hebben als Weghorst hem had versierd?
Dat zullen we nooit weten zolang hij dat niet probeert. Net zoals die vrije trappen voor ajax die bijna allemaal onterecht waren. AZ krijgt vrijwel nooit vrije trappen net buiten de 16. Wij willen combineren tot de doellijn en moeten slimmer zijn.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Voltreffer Vick schreef: 17 dec 2017, 18:08 Dit is wel jouw happy day. Lekker ongenuanceerd kunnen zeiken..... Hoeveel keer ben je al klaargekomen vandaag?
Ongenuanceerd? Ik onderbouw duidelijk mijn mening. Moet jij ook eens proberen, een onderbouwde mening geven. Maar jij kunt alleen met kansloze oneliners reageren op mensen met een afwijkende visie. Zielig figuur.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Ik vraag me al een tijdje het volgende af:

De KNVB zet een gigantisch grote muil op als het over matchfixing gaat.
Maar in hoeverre hebben ze daar zelf schuld aan met hun soms ronduit discutabele beslissingen?
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Voltreffer Vick schreef: 17 dec 2017, 18:08 Dit is wel jouw happy day. Lekker ongenuanceerd kunnen zeiken..... Hoeveel keer ben je al klaargekomen vandaag?
Doe eens normaal. [-X
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Komop mensen, we hebben allemaal een kutdag, ontzie elkaar een beetje.
we can come an end
1keerraken
Seizoenkaarthouder
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:59

Wat een negatieve reacties allemaal , alsof Frenkie de Jong zo een wereld partij speelde ? Die heb ik ook met regelmaat zomaar een bal in zien leveren. Van de Beek en Kluivert eerste helft helemaal niet gezien , 2e helft kwam vooral Kluivert wat losser. Grote verschil is en blijft de spitspositie, Huntelaar is zo leep en geslepen en heeft ondanks zijn leeftijd nog steeds veel meer kwaliteit dan onze spits. Het was in mijn optiek een vrij gelijk opgaande partij , en als zowel Seuntjes als Weghorst voor rust wat rustiger met hun kans waren omgegaan sta je op 2-0. Nu besluit Seuntjes vlak voor rust een onmogelijke bal buitenkantvoet te geven en krijg je de deksel op je neus, vlak na rust de gemakkelie gegeven pingel eroverheen en dan word het lastig. Maar zelfs dan moet Friday nog de gelijkmaker maken, maar het verschil tussen beide ploegen is echt niet enorm groot de gelukkigste heeft vandaag gewonnen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

1keerraken schreef: 17 dec 2017, 18:41 Wat een negatieve reacties allemaal , alsof Frenkie de Jong zo een wereld partij speelde ? Die heb ik ook met regelmaat zomaar een bal in zien leveren. Van de Beek en Kluivert eerste helft helemaal niet gezien , 2e helft kwam vooral Kluivert wat losser. Grote verschil is en blijft de spitspositie, Huntelaar is zo leep en geslepen en heeft ondanks zijn leeftijd nog steeds veel meer kwaliteit dan onze spits. Het was in mijn optiek een vrij gelijk opgaande partij , en als zowel Seuntjes als Weghorst voor rust wat rustiger met hun kans waren omgegaan sta je op 2-0. Nu besluit Seuntjes vlak voor rust een onmogelijke bal buitenkantvoet te geven en krijg je de deksel op je neus, vlak na rust de gemakkelie gegeven pingel eroverheen en dan word het lastig. Maar zelfs dan moet Friday nog de gelijkmaker maken, maar het verschil tussen beide ploegen is echt niet enorm groot de gelukkigste heeft vandaag gewonnen.
klopt
we can come an end
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

1keerraken schreef: 17 dec 2017, 18:41 Huntelaar is zo leep en geslepen en heeft ondanks zijn leeftijd nog steeds veel meer kwaliteit dan onze spits.
Ben ik niet met je eens, Weghorst is minstens net zo geslepen maar haalt er het verkeerde rendement uit.
Huntelaar laat zich in de zestien vallen en krijgt een volledig onterechte penalty.
Als Weghorst het doet krijgt hij een gele kaart voor een Schwalbe, want het hele arbitraire team in Zeist weet wat voor een "etterbakkie" Weghorst kan zijn.
Dus die houden we lekker kort door hem gele en rode kaarten aan te smeren.
Laatst gewijzigd door The Friar op 17 dec 2017, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Kingpin1966 schreef: 17 dec 2017, 18:48 Ben ik niet met je eens, Weghorst is minstens net zo geslepen maar haalt er het verkeerde rendement uit.
Huntelaar laat zich in de zestien vallen en krijgt een penalty.
Als Weghorst het doet krijgt hij een gele kaart voor een Schwalbe, want het hele arbitraire team in Zeist weet wat voor een "etterbakkie" Weghorst kan zijn.
Dus die houden we lekker kort door hem gele en rode kaarten aan te smeren.
Dus is Huntelaar meer geslepen dan Weghorst.
we can come an end
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 17 dec 2017, 18:49 Dus is Huntelaar meer geslepen dan Weghorst.
Een onterechte penalty versieren heeft in mijn optiek meer te maken bij welke club je voetbalt dan met "geslepenheid".
De KNVB wordt hier op het forum en daarbuiten niet voor niets de KNJB genoemd.
Dat men in Zeist een Ajaxhart heeft is nou niet bepaald een publiek geheim.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Langedijk schreef: 17 dec 2017, 17:19 Een echte spits had deze gemaakt ja maar Seuntjens moet die bal in alle vrijheid gewoon beter geven. En zijn eigen reuzenkans maken.
Die bal van Seuntjes was perfect, kijk de herhaling nog maar een keer
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Langedijk schreef: 17 dec 2017, 17:30 Ik hoop dat je een geintje maakt. Ja, we hadden op 2-0 moeten komen. Maar verder was ajax in alle opzichten beter. Onze rammelende defensie had er wel 7 om de oren kunnen krijgen en in de tweede helft hebben we behoudens die absurde misser van Friday geen serieuze kans meer gehad.

Afgelopen week riep ik nog dat Koopmeiners meer potentie heeft dan Frankie de Jong. Daar kom ik nu even op terug.
Iedereen is het er over eens dat AZ minstens recht had op een gelijkspel en misschien zelfs meer. Dus weet niet waar jij de negativeit vandaan weet te halen. AZ heeft de eerste helft ook nog een paar andere grote kansen gehad voor de 1-0 en 2-0
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Iemand iets gemerkt van antisemitische spreekkoren vanmiddag???
Het AD maakt er melding van en ook op Twitter zag ik dergelijke teksten voorbij komen.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Kingpin1966 schreef: 17 dec 2017, 18:48 Ben ik niet met je eens, Weghorst is minstens net zo geslepen maar haalt er het verkeerde rendement uit.
Huntelaar laat zich in de zestien vallen en krijgt een volledig onterechte penalty.
Als Weghorst het doet krijgt hij een gele kaart voor een Schwalbe, want het hele arbitraire team in Zeist weet wat voor een "etterbakkie" Weghorst kan zijn.
Dus die houden we lekker kort door hem gele en rode kaarten aan te smeren.
Als je acht keer per wedstrijd gaat liggen met een lichaam wat twee keer zo groot is al dat van iedere tegenstander en bovendien een erg klungilig motoriek dan nemen mensen je niet serieus meer, kan jij het ze kwalijk nemen?
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

galblazer schreef: 17 dec 2017, 18:23 Haha, en over Friday had je geen mening? Loser, buiten dat speelde Midtsjo juist een van zijn mindere wedstrijden.
Friday heeft een grote kans verneukt ja.. wat moet je daar verder over zeggen? Verder geloof ik nog steeds dat hij niet veel slechter is dan Weghorst. Hoe je dat moet opvatten bepaal je zelf maar. Midtsjo is in zijn mindere wedstrijden is hij nog steeds de beste van onze selectie, helaas maar waar
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

leszz schreef: 17 dec 2017, 19:20 Als je acht keer per wedstrijd gaat liggen met een lichaam wat twee keer zo groot is al dat van iedere tegenstander en bovendien een erg klungilig motoriek dan nemen mensen je niet serieus meer, kan jij het ze kwalijk nemen?
Daar gaat het hier niet om, het gaat hier om objectieve arbitrage en die is in het geval van Weghorst soms ver te zoeken.

Ik breng het voorval Kevin Blom nog maar even onder de aandacht.
https://twitter.com/foxsportsnl/status/ ... 1665745921
Laatst gewijzigd door The Friar op 17 dec 2017, 19:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

leszz schreef: 17 dec 2017, 19:10 Iedereen is het er over eens dat AZ minstens recht had op een gelijkspel en misschien zelfs meer.
Ik vind ook dat we minimaal een punt hadden moeten halen. Maar ‘recht hebben op’ vind ik niet omdat we ajax onvoldoende aan het wankelen hebben gebracht. Wij hebben 3 grote kansen gehad, zij veel meer. Een onervaren Zeefuik bijvoorbeeld is met geel op zak geen enkele keer opgezocht. Alles over rechts.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

leszz schreef: 17 dec 2017, 18:58 Die bal van Seuntjes was perfect, kijk de herhaling nog maar een keer
Te dicht op de keeper. Weghorst had hem in de loop moeten hebben op zijn goede been.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 17 dec 2017, 19:26 Te dicht op de keeper. Weghorst had hem in de loop moeten hebben op zijn goede been.
inderdaad, te dicht op de keeper, er was nog wat ruimte het iets verder van de goal af te leggen.
we can come an end
Plaats reactie