AZ-ajax (zo 17 dec, 14.30u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kingpin1966 schreef: 18 dec 2017, 09:23 Heb je mij dat ergens zien opschrijven of is dat jouw interpretatie van wat ik geschreven heb?
Ik zeg alleen dat ajax niet zo selectief verontwaardigt moet doen als het over antisemitische spreekkoren gaat.
Ik heb ajax "supporters" teksten horen zingen waar de honden geen brood van lustten, maar wel meteen met het beschuldigende vingertje naar een ander wijzen als die het doen.
Daar heb ik persoonlijk maar 1 woord voor: achterbaks.
Dan had ik je verkeerd begrepen. Sorry.

Maar de berichten over de spreekkoren kwamen toch niet van ajax vandaan, maar werden in de media (AD en RTVNH) gemeld. Volgens mij gewoon omdat journalisten het tijdens de wedstrijd hebben gehoord.

Dat ajax als geuzennaam "joden" gebruikt is ook niet veel mis mee. Amsterdam is immers een stad waar veel joodse mensen woonden/wonen. Er moet alleen gestopt worden (vanuit zowel ajax als de supporters van tegenstanders) om deze geuzennaam te associëren met zaken uit de Tweede Wereldoorlog en het conflict tussen Israël en de Palestijnen.

Een spreekkoor zoals "Wie (niet) springt die is een jood" moet daarom ook gewoon kunnen omdat die alleen op de geuzennaam slaat. Maar termen als Gestapo, SS of Hamas hebben niet te zoeken in deze rivaliteit, en zijn beledigend voor echte joodse mensen.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Forza AZ schreef: 18 dec 2017, 11:41 Een spreekkoor zoals "Wie (niet) springt die is een jood" moet daarom ook gewoon kunnen omdat die alleen op de geuzennaam slaat. Maar termen als Gestapo, SS of Hamas hebben niet te zoeken in deze rivaliteit, en zijn beledigend voor echte joodse mensen.
Daarom schrijf ik ook dat ajax niet zo selectief verontwaardigd moet doen want de eigen aanhang is op dat gebied geen haar beter dan die paar AZ gekkies van gisteren.
"Supporters" van ajax slepen de oorlog er zelf ook steeds bij, Ik memoreer bijv. aan de wedstrijd ajax - Sparta van 14 Oktober waar de F-side (Who else) het nodig vond om "Bommen op Rotterdam" te moeten scanderen.
Ga dan niet lopen miepen dat je de bal teruggekaatst krijgt.
Het hoort niet, maar je vraagt er zo wel een beetje om.
De aversie die de meeste mensen tegen ajax hebben heeft de club grotendeels an zichzelf te danken.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Langedijk schreef: 17 dec 2017, 19:26 Te dicht op de keeper. Weghorst had hem in de loop moeten hebben op zijn goede been.
Die bal kon niet anders, als hij minder dicht op de keeper had gemoeten dan had hij hem dus door Zeefuik heen moeten schieten. Iedere keer dat Jahanbahksh dat probeert krijgt hij het hele forum over zich heen.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

pAZcal schreef: 18 dec 2017, 08:35 Wat Huntelaar doet is vrij normaal. In topsport doen mensen alles om te winnen.
Overigens geldt dit ook voor de top van het bedrijfsleven. Het is naaien of genaaid worden.
Zit op de fanpage de reacties op de wedstrijd van gisteren te lezen.
En lees met enige verbazing de reactie van een zekere Pollens over de scheldkanonnade die Alireza voor het nemen van de penalty van Huntelaar naar zijn hoofd geslingerd kreeg.

Ik citeer'

Heb via via vernomen wat Huntelaar allemaal naar Alireza riep vlak voordat hij de penalty nam. Nou ik kan jullie vertellen dat de honden daar geen brood van lusten. Als ik hier zou zeggen wat die Huntelaar riep, krijg ik onmiddellijk een ban. Maar het waren ook zuiver racistische opmerkingen wat die goorlap van een Huntelaar riep. Gek dat ik niemand van 020 daarover hoor!


Einde citaat.

En dat moet "normaal" worden geacht?
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Nu ga ik hier over de bannen, dus kom maar door. Geloof er overigens niet zo gek veel van. Bovendien was het in de samenvatting vol in beeld, dus een liplezer moet daar zeker nog wel iets van kunnen maken.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

galblazer schreef: 18 dec 2017, 10:15 ....
P S. 020 had nooit op 1-1 gekomen als Makkelie gefloten had voor de beuk die Midtsjo(?) moest incasseren vlak daarvoor.
Die onbestrafte bodycheck van Schöne op Midtsjo was in de tweede helft voor de penaltysituatie. Belachelijk dat Makkelie daar niet voor floot. Het was geen 'normale' schouderduw namelijk. Maar zo zijn er nog wel tien belachelijke beslissingen van Makkelie naar voren te halen.

In mijn en die van velen op de tribune in mijn buurt floot Makkelie zeker niet in ons voordeel en in de tweede helft gewoon tegen ons. Het gekke is dat de tegenpartij vind dat wij werden bevoordeeld, zeker in de eerste helft.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Je kan Huntelaar een viezerik noemen, maar hij heeft wel de drang
om altijd te winnen, op welke manier dan ook. In zijn ajax-tijd scoorde
hij meestal in de zestien door eerst de tegenstander een duwtje in de rug te geven,
wat zelden werd opgemerkt door de scheids. In de BL speelde hij in een competitie
waar je na 2 slechte wedstrijden word gewisseld, dus maakt hij weer gebruik van
zijn vieze streken. Overleven door te winnen dus. Je kan het hem niet kwalijk nemen
en dat hij via dat konijnenbekkie de strafschopnemer probeert te misleiden
gebeurd in elke grote competitie. En dan ook nog een pingel versieren dus heb
je het goed gedaan voor je club. Zou bij AZ graag zo'n klootzak willen zien rondlopen.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 18 dec 2017, 16:09 In mijn en die van velen op de tribune in mijn buurt floot Makkelie zeker niet in ons voordeel en in de tweede helft gewoon tegen ons. Het gekke is dat de tegenpartij vind dat wij werden bevoordeeld, zeker in de eerste helft.
Ik zat gisteren tijdens de wedstrijd even via Twitter de tweets over de wedstrijd te bekijken en de eerste helft ging alleen maar over het benadelen van ajax door Makkelie.
De tweede helft hoorde je al die neusjes niet meer, toen was Makkelie ineens een prima scheids.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

G-Vak schreef: 18 dec 2017, 16:27 Zou bij AZ graag zo'n klootzak willen zien rondlopen.
Die klootzak hebben we bij AZ rondlopen, genaamd Wout Weghorst........
Maar waar Huntelaar blijkbaar ongestraft zijn gang mag gaan wordt Wout kort gehouden door de arbitrage.
Voor een "overtreding" waar Huntelaar een penalty mee weet te versieren krijgt Weghorst een gele kaart voor een Schwalbe.
De scheidsrechters zoeken hem gewoon op, dat heeft Wout onlangs in een interview voor FOX Sports zelf verteld.
Remember incidentje met Kevin Blom?
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Kunnen ze dit voortaan niet een paar dagen eerder bekendmaken. Lees: afgelopen zaterdag, zodat hij ons niet kon naaien.
Makkelie.PNG
Makkelie.PNG (57.63 KiB) 3675 keer bekeken
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

pAZcal schreef: 19 dec 2017, 14:04 Makkelie.PNG
Kunnen ze dit voortaan niet een paar dagen eerder bekendmaken. Lees: afgelopen zaterdag, zodat hij ons niet kon naaien.
Jij zegt het, ik dacht het. :mrgreen:
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Ik prijs het initiatief maar vraag me tevens af of het voldoende is om de diepgewortelde haat die sommige "supporters" hebben tegen ajax en alles wat er mee samenhangt de kop in te drukken.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

AZ heeft duidelijk te weinig pijlen die het doel van ajax in gaan. De aanvallende taktiek is niet sterk genoeg.

Het doelsaldo is ook om te janken eigenlijk. Er moeten veel meer doelpunten gemaakt worden.
Glory Hunter
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Jack schreef: 20 dec 2017, 15:51 AZ heeft duidelijk te weinig pijlen die het doel van ajax in gaan. De aanvallende taktiek is niet sterk genoeg.

Het doelsaldo is ook om te janken eigenlijk. Er moeten veel meer doelpunten gemaakt worden.

Mooie statistieken . Als je 4 x alleen voor de keeper komt, Seuntjes 2x en Weghorst en Friday 1x en je scoort niet, ligt het zeker niet aan de tactiek
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Jack schreef: 20 dec 2017, 15:51 AZ heeft duidelijk te weinig pijlen die het doel van ajax in gaan. De aanvallende taktiek is niet sterk genoeg.

Het doelsaldo is ook om te janken eigenlijk. Er moeten veel meer doelpunten gemaakt worden.

Mooie statistieken . Als je 4 x alleen voor de keeper komt, Seuntjes 2x en Weghorst en Friday 1x en je scoort niet, ligt het zeker niet aan de tactiek
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Haha, lukt het niet?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

AZ heeft maar 3 pijlen terwijl ajax er 8 heeft. En van die drie pijlen van AZ gaat er ook nog eentje naar de eigen keeper. Duidelijk teken dat je de verkeerde kant op aan het voetballen bent.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kingpin1966 schreef: 20 dec 2017, 15:35Ik prijs het initiatief maar vraag me tevens af of het voldoende is om de diepgewortelde haat die sommige "supporters" hebben tegen ajax en alles wat er mee samenhangt de kop in te drukken.
Die haat is niet het probleem, wel het associëren met de Tweede Wereldoorlog.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Forza AZ schreef: 21 dec 2017, 08:54 Die haat is niet het probleem, wel het associëren met de Tweede Wereldoorlog.
Wat is er geroepen? Ik heb niks gehoord.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie