PEC Zwolle-AZ (di 12 dec, 20.45u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Voltreffer Vick schreef: 12 dec 2017, 22:06 Nu nog een keer een knappe scheidsrechter...
Afbeelding
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 12 dec 2017, 22:10 Verklaar je nader....... :shock:
Ik zie verschillende posts waarin wordt geanticipeerd op een nederlaag. Dan denk ik dat hier een nederlaag verkondigen helpt jezelf te behoeden voor een teleurstelling en eventuele forumhoon achteraf.
Sec bekeken heeft AZ volgens mij een redelijke kans, maar ajax zeker ook.
we can come an end
Gebruikersavatar
Smit260
Seizoenkaarthouder
Berichten: 361
Lid geworden op: 23 okt 2010, 11:07

Zo! Mijn analyse heeft toch gelijk gehad. Je had hem kunnen winnen... maar ook zo maar kunnen verliezen. Een terecht gelijkspel dus. Op naar zondag.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

differentcook schreef: 12 dec 2017, 22:11 Afbeelding
Zoiets ja :D :D
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

[quote="sister of mercy" post_id=636146 time=1513111077 user_id=170]
Van Overeem is al weken uit vorm. Seuntjens kan goed de bal vasthouden. Lijkt mij beter op dit moment.
[/quote]

Van Overeem deed alleen de laatste twee wedstrijden mee, daarvoor moest hij er twee missen vanwege een blessure. Maar z'n vorm heeft ie nog niet gevonden. Was de zwakke schakel vandaag met acties die steeds niet uit de verf kwamen. Speelt ook niet op z'n positie natuurlijk. Het lijkt wel of Seuntjes die rol beter invult.
Weghorst had ook niet veel in de melk te brokkelen trouwens.
Verder is het mooi te zien dat er strijd geleverd wordt maar je ziet ook veel persoonlijke fouten en onzorgvuldigheden.
Het feit dat we tweede staan zegt niet alleen iets over de kracht van dit AZ, maar ook over het niveau van de eredivisie. Had iemand voorafgaand aan dit seizoen gezegd dat we het zonder Stengs, Vlaar en Vejinovic zouden moeten doen en met op hun plaatsen Panta en Teun Koopmeiners, en dat we toch om de tweede plaats zouden spelen, wie had dat dan geloofd ?
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

bedankt Dcook, vertrouwen begint te groeien. :wink:
het was een spannend potje, met een geweldige Jahanbaks, helaas in deze topper ook een paar onder de maat.
Ouwejan die ik normaal gesproken altijd goed vind, was nu matig.
Koopmeiners had ook niet in de gaten dat het allemaal wat sneller moest, en overeem ronduit slecht.
Ik heb het niet over de inzet van deze spelers, daar is niets op aan te merken, meer aan de bal, onzuiver, slordig, te traag, geen overtuiging.
Als verzachtende omstandigheid geldt wel dat Pekkie een goede ploeg heeft, Maar vOvereem laat Ouwejan wel heel erg in de steek als deze constant 1 tegen 1`komt te staan met Ehizibue.
Moest JvdB nou tegen gehouden worden, na die onterecht gegeven pingel? :lol:
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 12 dec 2017, 22:13 Ik zie verschillende posts waarin wordt geanticipeerd op een nederlaag. Dan denk ik dat hier een nederlaag verkondigen helpt jezelf te behoeden voor een teleurstelling en eventuele forumhoon achteraf.
Sec bekeken heeft AZ volgens mij een redelijke kans, maar ajax zeker ook.
Het is in dit soort gevallen altijd behoeden voor teleurstelling......
Maar: niet onterecht. Het is wel ajax........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Ohja, het probleem linksvoor is misschien wel op te lossen met Mohktar.
Gelukkig was Jahanbaks wel vaak ter plekke om Svensson bij staan.
Linksvoor is dus opgelost, alleen nog een vervanger voor Hatseflats, Pekkie liet hem niet voor niks steeds de vrije man zijn, en dan voor de titel.
Hopelijk word ik daar na zondag niet op afgerekend. #-o
Nee, de roze olifant zit nu bij Twente. 8)
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

bk wcm schreef: 12 dec 2017, 22:46 bedankt Dcook, vertrouwen begint te groeien. :wink:
het was een spannend potje, met een geweldige Jahanbaks, helaas in deze topper ook een paar onder de maat.
Ouwejan die ik normaal gesproken altijd goed vind, was nu matig.
Koopmeiners had ook niet in de gaten dat het allemaal wat sneller moest, en overeem ronduit slecht.
Ik heb het niet over de inzet van deze spelers, daar is niets op aan te merken, meer aan de bal, onzuiver, slordig, te traag, geen overtuiging.
Als verzachtende omstandigheid geldt wel dat Pekkie een goede ploeg heeft, Maar vOvereem laat Ouwejan wel heel erg in de steek als deze constant 1 tegen 1`komt te staan met Ehizibue.
Moest JvdB nou tegen gehouden worden, na die onterecht gegeven pingel? :lol:
Vergeet Helmer niet , enorm talent, is de enige die de linkerkant houdt, postitioneel staat hij veel beter dan Seuntjes, laat hem 5 wedstrijden staan. Verder Weghorst weer dramatisch. Wat mij betreft de tweede do's Santos', al 7 wedstrijden hard werken maar komt gewoon tekort. Maar wisselen ho maar.
sterker nog, aanvoerder gemaakt, lekker slim
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Leuke wedstrijd gezien, misschien waren we iets sterker maar in kansen ging het toch wel gelijk op en is 1-1 een terechte uitslag. Goede spelers bij Zwolle, Thomas, Mokhtar en Ehizibue (die rechtsback). Boer die prima staat te keepen. Die penalty, ik heb Hatzidiakos dat al vaker zien doen en het verbaasd mij niet dat hij hem een keer tegen krijgt. Begin van het seizoen kregen we hier een penalty voor toen volgens mij Weghorst werd vastgehouden. Ik ben het er wel mee eens dat hiervoor gefloten wordt alleen is een penalty altijd wel zwaar bestraft, eigenlijk zou je hier een vrije trap voor moeten kunnen geven, maar goed zo zijn de spelregels niet. Hopelijk begint Seuntjes zondag in de basis, van Overeem is het gewoon net niet op linksbuiten. Koopmeiners was slordig vandaag en Til had zijn handen vol aan Thomas en moest in hem gewoon zijn meerdere erkennen waardoor hij niet aan voetballen toekwam. Waarom van de Brom Weghorst niet eens een keertje wisselt voor Friday voor de laatste 15 minuten bijvoorbeeld is mij een raadsel. Voor de rest hebben we toch weinig alternatieven voor op het middenveld die ik op dit moment zou laten invallen zodat je een wedstrijd kunt laten kantelen. Misschien had ik Helmer toch gebracht de laatste 10 minuten, ik denk dat hij goed uit de voeten kan op het snelle gladde kunstgras maar voor wie?
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Ik zou eerlijk gezegd niet één zinnige reden kunnen verzinnen waarom Weghorst vervangen moet worden door Friday. Wie gaat er nou vrijwillig met een man minder spelen?
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
1keerraken
Seizoenkaarthouder
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:59

Ik denk dat onder normale omstandigheden ( lees minder glad veld) de kans op een overwinning aanzienlijk groter was geweest. Ik heb al een hekel aan kunstgras maar glad kunstgras is helemaal rampzalig. In dit geval waren de lichtvoetige jongens duidelijk in het voordeel , en daar hadden hun er iets meer van. Til en Koopmeiners konden hun power dan ook niet optimaal benutten in mijn ogen, voor Weghorst geldt dat ieder veld lastig is.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Voltreffer Vick schreef: 13 dec 2017, 07:27 Ik zou eerlijk gezegd niet één zinnige reden kunnen verzinnen waarom Weghorst vervangen moet worden door Friday. Wie gaat er nou vrijwillig met een man minder spelen?
In deze wedstrijd had Weghorst heel makkelijk rood kunnen pakken, desnoods wissel je hem niet voor Friday (zoals ik al voorstelde) maar schuif je Jahanbaksh of Til naar de spits positie en zet je een van onze middenvelders er bij.

Weghorst was zelf ook nauwelijks in de spits te vinden dus wat dat betreft was er weinig veranderd, dat is dan ook een verschil dat je kan maken.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Voltreffer Vick schreef: 13 dec 2017, 07:27 Ik zou eerlijk gezegd niet één zinnige reden kunnen verzinnen waarom Weghorst vervangen moet worden door Friday. Wie gaat er nou vrijwillig met een man minder spelen?
Tot nu toe deed Friday het het best als invaller. Niet zo gek om een tekort schietende Weghorst er 20 minuten voor tijd uit te halen. Als doelpuntenmachine doet hij het ook al niet zo goed. Vraag me wel eens af hoe dit team zou functioneren met een meevoetballende spits.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Achterstand op PSV blijft 5 punten nadat Groningen in de 95e minuut de 3-3 maakte.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Alkmaar/Zaanstreek schreef: 12 dec 2017, 20:22 Higler fluit absoluut niet tegen ons.
Vind je dit vandaag een dag na de wedstrijd nog?

Ik vond Higler weer een veel te nadrukkelijke rol opeisen en was voor de rust al klaar met hem. Dat moment dat Namli op de linkerkant vastgezet door Van Overeem en Til uitgleed en hij affloot toen was ik klaar met hem. Waarom fluit ie? Gele kaarten voor Til en Wuijtens waren lachwekkend. De penalty en het geel voor Panta idem dito. Dan vlagt in blessuretijd zijn assistent ook nog eens ten onrechte een kansrijke situatie af en dan vraag ik mij helemaal af wat er aan de hand is.

Een gelijkspel was terecht. PEC speelde een goede wedstrijd op een spekglad veld tegen AZ. Vooraf had ik een 1-1 voorspeld, die door de misser van Van Polen overeind bleef.

Zondag zal AZ beter moeten om een goed resultaat te halen. Enkele spelers lijken echter niet meer te kunnen brengen wat zij eerder dit seizoen wel konden. Til, Van Overeem en Weghorst dwingen weinig meer af helaas op dit moment.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

ForzAZ schreef: 13 dec 2017, 19:46 Vind je dit vandaag een dag na de wedstrijd nog?
Tuurlijk niet maar ik postte dit volgens mij in de 37e minuut. Toen kwamen we een paar keer goed weg zoals die elleboog van Weghorst en alleen die glijpartij van Namli was een fout. De ellende kwam daarna.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Alkmaar/Zaanstreek schreef: 13 dec 2017, 19:56 Tuurlijk niet maar ik postte dit volgens mij in de 37e minuut. Toen kwamen we een paar keer goed weg zoals die elleboog van Weghorst en alleen die glijpartij van Namli was een fout. De ellende kwam daarna.
Elleboog van Weghorst? Hij maakt zich breed en er loopt een tegenstander tegen zijn arm. Meer was het niet, maar iedereen heeft het vergrootglas op Wout lijkt het. Zielig!

Higler floot vanaf het begin alle duels als het even kan in het voordeel van de dreumesen van PEC.
Uitschieters waren de glijpartij, gele kaarten en penalty. Ook de AZ-spelers hadden in het veld het gevoel dat Higler de twaalfde man in Zwolle was. Thuisfluiter!

De KNVB is de laatste weken met zijn fluitisten de ranglijst aan het bepalen met deze dwazen. Zondag Makkelie!?
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

ForzAZ schreef: 13 dec 2017, 20:11 Elleboog van Weghorst? Hij maakt zich breed en er loopt een tegenstander tegen zijn arm. Meer was het niet, maar iedereen heeft het vergrootglas op Wout lijkt het. Zielig!
Geweldig maar elke andere scheids die dit gezien had had hem geel gegeven.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Alkmaar/Zaanstreek schreef: 13 dec 2017, 20:38 Geweldig maar elke andere scheids die dit gezien had had hem geel gegeven.
Waarom dan?
Plaats reactie