AZ-Heracles Almelo (za 9 dec, 19.45u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Ik blijf vinden dat Weghorst afhaakt bij dit niveau, technisch te weinig, snelheid ondermaats. Dat compenseer je niet met inzet. Verder blijft Overheem te kort komen op links, vIel Helmer goed in en is hj het alternatief. Ricardo speelde foutloos. Misschien echt een alternatief en waren Mitsjo en koopmeijers erg goed. Verder snap ik echt niet waarom er twee spelers bij een corner gaan staan. Wie kan mij dat uitleggen? Aanvaller minder in het strafschopgebied en wie denk je nu te foppen. Op naar pec. Totaal niet bang voor.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Qua stand is het prima. Maar het kan qua uitvoering nog zoveel beter en dat zou ik Brom ook meer willen horen benadrukken. Het is maar hoe hoog je ambitie is. Ik vind dat we nog niet op Adriaanse niveau zitten terwijl qua selectie je die vergelijking wel mag maken.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MO7 schreef: 09 dec 2017, 22:50 Qua stand is het prima. Maar het kan qua uitvoering nog zoveel beter en dat zou ik Brom ook meer willen horen benadrukken. Het is maar hoe hoog je ambitie is. Ik vind dat we nog niet op Adriaanse niveau zitten terwijl qua selectie je die vergelijking wel mag maken.
Ten opzichte van de andere clubs bedoel je; toch niet qua kwaliteit met dat team.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Die vergelijking is echt niet zo gek. Van Galen kent geen gelijke, maar in die selectie zaten ook minder getalenteerde spelers als Robin Nelisse en Huijsegems. Het systeem zorgde ervoor dat die spelers ook boven zichzelf uitstegen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

AZRickGrimesAZ schreef: 05 dec 2017, 22:19 Ik zou zo graag is een zevenklapper willen zien (in het voordeel van AZ). Het is zo lang geleden dat AZ in de Eredivisie met echt grote cijfers won. Als er een tegenstander is waar AZ goed tegen speelt.. dan zijn het Heracles en Zwolle wel.. Misschien deze zaterdag hoop het!
5-0 is ook prima :D
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Uitstekend resultaat! Prima score 5-0! Geen kansen aan de tegenstander weggegeven. Tot zover het goede nieuws.

Toch vond ik het vanuit vak R allemaal niet zo goed. Na een goed begin liet AZ de tegenstander teveel ruimte. De afstand tussen verdediging en middenveld en de aanval werd te groot. Daardoor kon AZ minder druk zetten op de tegenstander. Een tegenstander met veel afwezigen die er vanavond niet veel van bakte. De geschorste Wuytens werd met zijn strakke inspeelballen over links node gemist.

Na rust drukte AZ collectief de tegenstander naar achteren en kwam die nauwelijks meer aan voetballen toe. De scheidsrechter miste een penalty en floot te vroeg een goal van Til af, maar geholpen door de keeper en een tegenstander die in elkaar zakte liep AZ toch uit naar een grote zege.

Tegen Zwolle hoop ik dat de heren weer 90 minuten scherp zijn. Zal nodig zijn!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Alkmaar/Zaanstreek schreef: 09 dec 2017, 21:59 Heerlijke pot. Het middenveld met Koopmeiners, Midtsjø en Til was weer ijzersterk vandaag. Leuk voor Weghorst dat hij z'n doelpuntje meepikte. Belangrijk met het oog op de komende twee wedstrijden waar we niet zoveel kansen gaan krijgen als de afgelopen wedstrijden.

Ook complimenten naar de goed gevulde Ben-Side die 90 minuten lang aanwezig was.
Ik denk dat er tegen ajax meer kans is dan tegen een team dat verdedigt, zeker in de eerste helft.
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

MO7 schreef: 09 dec 2017, 22:50 Qua stand is het prima. Maar het kan qua uitvoering nog zoveel beter en dat zou ik Brom ook meer willen horen benadrukken. Het is maar hoe hoog je ambitie is. Ik vind dat we nog niet op Adriaanse niveau zitten terwijl qua selectie je die vergelijking wel mag maken.
Qua teamgeest en vechtspirit begint het er inderdaad op te lijken.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MO7 schreef: 09 dec 2017, 23:00 Die vergelijking is echt niet zo gek. Van Galen kent geen gelijke, maar in die selectie zaten ook minder getalenteerde spelers als Robin Nelisse en Huijsegems. Het systeem zorgde ervoor dat die spelers ook boven zichzelf uitstegen.
Dat team speelde tegen veel sterkere eredivisieclubs; nu is de hele eredivisie kwalitatief een stuk minder. Ik vind de vergelijking scheef gaan.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Trouwens een foutloze pot van Van Rhijn.

En van Bizot!
4 x achter elkaar de 0 is ook aan hem te danken!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZRickGrimesAZ schreef: 09 dec 2017, 23:18 5-0 is ook prima :D
Grootste overwinning in de Eredivisie voor AZ sinds 14 april 2013. Toen werd Utrecht met 6-0 verslagen.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Dit was gewoon een hele goede pot van AZ. Bij rust had het al 2-0 moeten/kunnen staan via meerdere mogelijkheden voor Wout en Guus. Je kunt dan eigenlijk ook alleen kritisch zijn over de precisie. Er werden zat kansen gecreëerd en bijna niets weg gegeven (1 schot van Heracles).

2e helft ging op zelfde voet verder. Eigen doelpunt Castro komt uiteindelijk voort door de druk die AZ zet. Had Castro 'm niet gehad, had Joris het doelpunt gemaakt.

Laatste twintig minuten liet Heracles het echt lopen en ging ongeveer elk schot er in, op die van Koopmeiners na. 5-0 is niet eens geflatteerd, had rustig meer kunnen zijn.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11149
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 09 dec 2017, 22:41 Na 7 overwinningen op rij en 4 clean sheets mag je toch wel eens denken: we zijn leuk bezig?
Zeker. Maar ‘leuk bezig’ is iets anders dan ‘louter positief’. Die clean sheets zeggen me trouwens weinig want Twente en VVV hadden gewoon moeten scoren. Twente deed dat trouwens ook.

Ben je trouwens alweer beter? Ziekte laat een ‘echte’ supporter toch niet tegenhouden? :wink:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

salmonyappi schreef: 10 dec 2017, 00:51 Trouwens een foutloze pot van Van Rhijn.

En van Bizot!
4 x achter elkaar de 0 is ook aan hem te danken!
Nou, dat staat als een paal boven water 8)
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

.
Laatst gewijzigd door Jack op 10 dec 2017, 12:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

.
Laatst gewijzigd door Jack op 10 dec 2017, 12:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Hatzidiakos had trouwens een aantal merkwaardige ballen en verdedigende acties. Van Rhijn loste dat steeds op (goed gespeeld trouwens). Midstjø is echt een topper die steeds de rand op zoekt. Opmerkelijk dat hij geen kaart heeft gekregen. Wel fijn natuurlijk. Hoewel hij niet al te groot is, maakt hij heel goed gebruike van z'n lichaamspositie. Spelers komen er gewoon fysiek niet langs.

Als Alireza geen MotM was geworden, had het van mij part Svensson mogen zijn. Die speelde werkelijk een uitstekende wedstrijd, zowel aanvallend als verdedigend. Misschien wel de beste rechtsback in de Eredivisie op dit moment.

Mbt Helmer op linksbuiten: in de tien minuten dat hij speelde, heb ik 'm daar niet niet gezien. Hij bleef op tien hangen (was mss ook de bedoeling). Niet echt iets noemenswaardigs kunnen doen, net als Bel Hassani.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jack schreef: 10 dec 2017, 10:47AZ-Heracles2.png
Zo, weer twee berichtjes! Op naar de 10.000!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

salmonyappi schreef: 10 dec 2017, 11:06 Zo, weer twee berichtjes! Op naar de 10.000!
Zal ik ze weghalen ?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jack schreef: 10 dec 2017, 11:19 Zal ik ze weghalen ?
Ik begrijp niet waarom je ze plaatst.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie