Oefenwedstrijden 2017/18

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Als dit een graadmeter moet zijn voor de rest van het seizoen, qua spel, dan ben ik bang dat we weer een " lekker" seizoen te zien zullen krijgen.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

sister of mercy schreef: 05 aug 2017, 20:28 Als dit een graadmeter moet zijn voor de rest van het seizoen, qua spel, dan ben ik bang dat we weer een " lekker" seizoen te zien zullen krijgen.
Ha, daar heb je de zuster with no mercy
we can come an end
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Jemig wat een hoop kansen kreeg Udinese. Zorgelijk dit... wel fijn dat de keeper goed bezig is.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 05 aug 2017, 20:26 vul werkwoord naar keuze in, shuffle en wat imagination
Eens verder ben met ik wel het ?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

sister of mercy schreef: 05 aug 2017, 20:28 Als dit een graadmeter moet zijn voor de rest van het seizoen, qua spel, dan ben ik bang dat we weer een " lekker" seizoen te zien zullen krijgen.
Dit was uit hè!? Thuis wordt het genieten volgens John!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 05 aug 2017, 20:31 Dit was uit hè!? Thuis wordt het genieten volgens John!
Hij heeft helaas niet verteld wat uit kan worden verwacht, haha
samen uit, samen thuis
we can come an end
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

salmonyappi schreef: 05 aug 2017, 20:26:shock:
vuile, vuile, rat... geintje :D
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 05 aug 2017, 20:32 Hij heeft helaas niet verteld wat uit kan worden verwacht, haha
samen uit, samen thuis
Slecht voetbal met tóch overwinningen; wat willen we nog meer?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Onderdeel van de speelstijl is een overtalsituatie in de as rond het 16 metergebied van de tegenstander. Dat werkte niet en daarom werd de variatie van de cross pass bedacht. Die gaat ook niet altijd goed. De bal wordt soms te hard of zacht getrapt en vliegt dan uit of komt niet aan en de bal wordt natuurlijk ook gewoon onderschept omdat de bal lang onderweg is. En dan holt het hele team weer achter de tegenstander aan. Daarom ben ik niet overtuigd van de speelstijl. De spelers van AZ zie je af en toe wel aardig combineren in de kleine ruimte. Maar aan de andere kant zijn het af en toe ook schijterds met balletjes breed en terug. Maar een overwinning op Udinese is gewoon lekker en goed gedaan. De 2e goal van AZ was mooi. Goede snelle combinatie, goed afgemaakt. Dit keer vond ik het spel qua slordigheid wel meevallen.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Deze overwinning geeft toch weer de nodige zelfvertrouwen in de toch succesvolle oefencampagne met de komende wedstrijd in Eindhoven.
We gaan daar zeker niet heen met de gedachte dat er niets te halen valt, het vertrouwen zal best groot zijn bij de jongens.

Maar was het nu een penalty voor Udinese, ik kon niets constateren!?
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ik vind dat je best wel wat mag verwachten van AZ omdat:

1. De voorbereidingstijd enorm lang is geweest.
2. Er een heel erg laag verloop is.
3. De omstandigheden om te trainen zeer goed zijn.
4. Goede tegenstanders om tegen te oefenen gekozen zijn.
5. Er buitenlandse reizen in de oefencampagne zitten.
6. Iedereen goed uitgerust kan zijn en vakantie heeft gehad.
7. Er alleen in de Eredivisie en voor de KNVB beker wordt gevoetbald.

Vraagtekens heb ik nog bij:

1. Kwaliteit/niveau technische staf.
2. Speelstijl, Uitvoering.
3. Sportieve ontwikkeling.

Goede ontwikkelingen vind ik:

1. Doorstroming jeugd die op gang lijkt te komen.
2. Jong AZ in de Jupiler League.
3. Faciliteiten.
4. Doordachtere seizoensvoorbereiding.

De wedstrijden tegen Willem II en Udinese zijn een soort generale repetities, allebei gewonnen.
Dat is gewoon goed.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Jack schreef: 05 aug 2017, 20:40 Onderdeel van de speelstijl is een overtalsituatie in de as rond het 16 metergebied van de tegenstander. Dat werkte niet
Volgens mij was het tweede doelpunt een schoolvoorbeeld van hoe AZ het komende seizoen wil gaan aanvallen. Inschuivende middenvelders die doorkomen en daardoor direct een overtalsituatie voor het doel creëren.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Lecompte schreef: 06 aug 2017, 08:04 Volgens mij was het tweede doelpunt een schoolvoorbeeld hoe AZ het komende seizoen wil gaan aanvallen. Inschuivende middenvelders die doorkomen en daardoor direct een overtalsituatie voor het doel creëren.
Toch zie je dat in een wedstrijd nog niet veel. Het verzand al snel in een enorm aantal spelers in het 16 metergebied waar niks uit voortkomt. Een overtalsituatie voor de goal moet voortkomen uit snel voetbal omdat anders de tegenstander met heel veel spelers voor de goal gaat hangen. Ze hebben dan simpelweg teveel tijd om zich te organiseren.

Die snelheid is belangrijk. Een voorwaarde voor snel voetbal is een goede uitvoering. De ballen moeten precies goed aankomen, en de spelers moeten de goede kant op durven voetballen. Als de uitvoering voortdurend goed is kun je de snelheid opvoeren.

En dat moet je op de training zien ontstaan. Dat zet ook de norm voor de andere elftallen. (vgl. Arsenal)

Hopelijk heb je gelijk dat AZ het komende seizoen zo gaat aanvallen. Dat is mooi om te zien inderdaad. De 2e goal van AZ vond ik mooi. Een voetballende goal.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZRickGrimesAZ schreef: 05 aug 2017, 20:29 Jemig wat een hoop kansen kreeg Udinese. Zorgelijk dit... wel fijn dat de keeper goed bezig is.
Nou. Ik zie de beelden toevallig net. Je schrikt je rot.

Wat een gatenkaas zeg.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 09 aug 2017, 10:45 Nou. Ik zie de beelden toevallig net. Je schrikt je rot.

Wat een gatenkaas zeg.
Verwacht niet dat opeens alles beter is na een korte zomer........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 09 aug 2017, 11:43 Verwacht niet dat opeens alles beter is na een korte zomer........
Of je moet 'handelaar' als profielnaam hebben. :lol:
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 09 aug 2017, 11:43 Verwacht niet dat opeens alles beter is na een korte zomer........
Nee.

Dit was een goede wake up call ...

Eigenlijk hebben we ook maar één echte bewezen verdediger en dat is Svensson. Vlaar vind ik al tijden tegen het niveau van Van Eijden aanhangen en Wuytens is natuurlijk gewoon een middenvelder (mist echte explosiviteit, een tackle en kopkracht). Op links staat ook een - verdedigende - twijfelaar. En voor de verdediging staat één speler die nog nooit een bal knap heeft afgepakt. De overige middenvelders zijn vaak weg.

Aan de bal en met deze selectie vind ik al deze keuzes overigens prima te billijken, maar je vergeet bijna dat we ook wel eens de bal niet hebben. Als dan de druk op de bal verdwijnt wordt het al snel 'alarmfase 1'.

(Te meer Ron Vlaar met zijn hele linie zo snel mogelijk richting Bizot rent zonder naar lopende mensen of de bal te kijken.)
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 09 aug 2017, 14:08 Nee.

Dit was een goede wake up call ...

Eigenlijk hebben we ook maar één echte bewezen verdediger en dat is Svensson. Vlaar vind ik al tijden tegen het niveau van Van Eijden aanhangen en Wuytens is natuurlijk gewoon een middenvelder (mist echte explosiviteit, een tackle en kopkracht). Op links staat ook een - verdedigende - twijfelaar. En voor de verdediging staat één speler die nog nooit een bal knap heeft afgepakt. De overige middenvelders zijn vaak weg.

Aan de bal en met deze selectie vind ik al deze keuzes overigens prima te billijken, maar je vergeet bijna dat we ook wel eens de bal niet hebben. Als dan de druk op de bal verdwijnt wordt het al snel 'alarmfase 1'.

(Te meer Ron Vlaar met zijn hele linie zo snel mogelijk richting Bizot rent zonder naar lopende mensen of de bal te kijken.)
Precies! Ik vermoed dat we daarom veel meer goals gaan maken maar er ook weer veel tegen gaan krijgen. Nu zorgen, volgens JC, dat je er eentje meer maakt dan je tegenstander. Spektakel is dan verzekerd!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Berloni Bagno
Dagjesmens
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2017, 15:15

salmonyappi schreef: 09 aug 2017, 15:20 Precies! Ik vermoed dat we daarom veel meer goals gaan maken maar er ook weer veel tegen gaan krijgen. Nu zorgen, volgens JC, dat je er eentje meer maakt dan je tegenstander. Spektakel is dan verzekerd!
Kom maar op met die 4-5 tegen PSV.... :lol:
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Antti Opdam schreef: 09 aug 2017, 10:45 Nou. Ik zie de beelden toevallig net. Je schrikt je rot.

Wat een gatenkaas zeg.
Joh doe nou rustig Antti, Max heeft alles in de hand, verdedigers hebben we niet nodig, we hebben ons goed voorbereid!

-roadman modus uit-

Schrikken doe ik niet, het was helaas voorspelbaar.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Plaats reactie