Stewarddiscussie

Dé plek voor alle supporterszaken. Sfeer, de SV, alles komt aan bod
Gebruikersavatar
m@rcus
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 13 aug 2010, 08:57

Ik moest er wel om grinniken: zo'n overijverige steward die me wilde terugsturen naar een - in mijn ogen - niet bestaande stoel. Met als argument: 'Ja, ik krijg ook mijn orders'. En toen ik dan vroeg waar mijn stoel dan was - zolang ik een seizoenkaart heb, sta ik op de trap met nog een paar mensen, want er staat een vast cluppie mensen op en rond onze officiële plek, en daar ga ik als eenling niet in lopen roeren - taaide ze af.
AZ kan dan wel willen dat het sfeervee dat ze als publiek wil (beleefd klapperen en schreeuwen op maat van de muziek) keurig voor hun stoeltje gaat staan op het staangedeelte, maar dat werkt niet. Zeker niet als je een deel van die zitplaatsen wel verkoopt maar niet aanbiedt omdat er bijvoorbeeld een trommel op staat. En ik ga mijn zitplaats niet opeisen, want zo werkt dat niet.
...'t is maar een spelletje hoor!...'
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Het was niet alleen een wanprestatie van de 11 op het veld gisteren..
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Wat werd er nou allemaal druk gedaan na de 0-4?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

MO7 schreef:Wat werd er nou allemaal druk gedaan na de 0-4?
Er zaten een aantal Feyenoorders in die eerste 'sky'-box boven vak Z dus kwamen een paar mensen even verhaal halen.

Ik ben het volledig eens dat de stewards (niet voor het eerst) gefaald hebben met betrekking tot het waarborgen van de veiligheid van de AZ-supporters gezien het aantal Feyenoorders door het stadion heen. Zeker als ik de verhalen hoor hoe bedreigd sommige families met kinderen zich in vak J hebben gevoeld en daardoor zelfs eerder naar huis zijn gegaan. Maar die stoere jongens van een jaar of 20 met hun sjaaltje om en capuchon op die de moeite nemen om de halve tribune over te steken om een paar oudere mannen uit te schelden zijn voor mij echt geen haar beter dan die uitdagende Feyenoorders aan de overkant.

En nu huilen omdat ze een SV opgelegd hebben gekregen, want ze hebben zich zogenaamd zo braaf gedragen en het lag allemaal aan de stewards. Dát is nou echt calimero-gedrag.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

SV voor de twee die met de spelers op het veld juichten.

Ik kan het ergens begrijpen. Je hebt deze regels niet om er zacht mee om te gaan. Aan de andere kant mag je ook de context best in ogenschouw nemen. Lastige situatie voor de beleidsuitvoerders.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

https://www.noordhollandsdagblad.nl/pla ... cot-AZ-nac

Wat een belachelijke aktie. Ik walg echt van dit soort machtwellustige mannetjes. Nu laat je je club pas in de steek, geen woord meer over anderen die eerder weggaan (hoe dom ook) [-X [-X [-X [-X [-X [-X [-X [-X
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Stadionverboden voor provocatie. Ik vermoed dat het gaat om personen die het halve stadion doorrennen om naar supporters van de tegenpartij te gaan, die in de thuisvakken zitten en zich daarin misdragen. Die horen er natuurlijk niet te zitten, maar de confrontatie daarmee opzoeken is ook belachelijk. En niet meer dan logisch dat AZ die personen daarvoor straft.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Forza AZ schreef: 06 sep 2017, 17:49 Stadionverboden voor provocatie. Ik vermoed dat het gaat om personen die het halve stadion doorrennen om naar supporters van de tegenpartij te gaan, die in de thuisvakken zitten en zich daarin misdragen. Die horen er natuurlijk niet te zitten, maar de confrontatie daarmee opzoeken is ook belachelijk. En niet meer dan logisch dat AZ die personen daarvoor straft.
Gelukkig denken er meer zo over.
Solidair zijn met dat soort types zegt over veel het beoordelingsniveau in het genoemde vak.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Je hoeft natuurlijk niet heel het vak over één kam te scheren. Ik sta er zelf ook 8)

Maar het zal wel weer een teleurstelling worden. Vorige boycot acties waren altijd min of meer een farce met een paar 100 man in de gracht die na veel gezeur weer in het vak gingen staan.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

dirkjan schreef: 07 sep 2017, 03:47 Je hoeft natuurlijk niet heel het vak over één kam te scheren. Ik sta er zelf ook 8)

Maar het zal wel weer een teleurstelling worden. Vorige boycot acties waren altijd min of meer een farce met een paar 100 man in de gracht die na veel gezeur weer in het vak gingen staan.
Ik ga je er toch bij rekenen aangezien je het over een "teleurstelling" hebt. Dat betekent toch dat je de actie ondersteunt?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ik sta ook op X1 en ga zondag gewoon op m'n eigen plek staan met de groep waarmee ik daar altijd sta. Voorin het vak zal het misschien leeg zijn, maar ik denk dat de meesten gewoon wel op W en X1 staan.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

salmonyappi schreef: 07 sep 2017, 07:27 Ik ga je er toch bij rekenen aangezien je het over een "teleurstelling" hebt. Dat betekent toch dat je de actie ondersteunt?
Het maakt me niet uit wat ze doen. Je moet mijn uitleg meer zien in de trant van "het wordt toch niks".

En anders reken je me er lekker bij. Slaap ik niet minder om hoor 8)

Er is op dit forum een hoop gezeik over het over één kam scheren van bevolkingsgroepen, maar "hunnie van dat of dat vak" worden op exact dezelfde manier beoordeeld.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

dirkjan schreef: 07 sep 2017, 07:31 Het maakt me niet uit wat ze doen. Je moet mijn uitleg meer zien in de trant van "het wordt toch niks".

En anders reken je me er lekker bij. Slaap ik niet minder om hoor 8)

Er is op dit forum een hoop gezeik over het over één kam scheren van bevolkingsgroepen, maar "hunnie van dat of dat vak" worden op exact dezelfde manier beoordeeld.
Nee, pas op! Alleen als het hele vak leeg blijft en dus meedoet aan de actie de raddraaiers een hart onder de riem te steken scheer ik het vak over één kam. Verder blijft het een actie van een enkeling.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Nou, vooralsnog lijken er zeker 2 te staan. Forza en ik iig 8)
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Het is dat ik een paar vakken verderop zit, anders stond ik er ook gewoon.

Dat je een statement wilt maken als je niet tevreden bent over de gang van zaken is prima. Maar een iets leger dan normaal vak raakt toch niemand onder de indruk?

En die jongens die een stadionverbod hebben gekregen, die kregen ze vast niet omdat ze iets naast de prullenbak hebben gegooid. Ik kom ondertussen alweer heel wat jaren bij AZ, zowel uit als thuis. Ik schreeuw regelmatig de longen uit m'n lijf en kan fanatiek een wedstrijd volgen, maar ik heb nog nooit problemen gehad met Rob Koning en consorten, ik zou niet eens weten wie het precies is.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Perry schreef: 07 sep 2017, 10:22 Dat je een statement wilt maken als je niet tevreden bent over de gang van zaken is prima. Maar een iets leger dan normaal vak raakt toch niemand onder de indruk?
Het is ook een beetje een raar statement. Want wie raak je nu eigenlijk met een dergelijk statement? De enige die echt benadeeld worden zijn de spelers die minder steun ontvangen. En welk doel denk je dan te bereiken? Het protest kent (zover ik weet) geen duidelijk - concreet - doel en raakt de personen (voetballers) die er verder niets mee te maken hebben.

Feitelijk zet je dus een pressiemiddel in, dat geen pressiemiddel is, zonder een duidelijk doel en tegen een groep die er niets mee te maken heeft ...

:?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 07 sep 2017, 11:46 Het is ook een beetje een raar statement. Want wie raak je nu eigenlijk met een dergelijk statement? De enige die echt benadeeld worden zijn de spelers die minder steun ontvangen. En welk doel denk je dan te bereiken? Het protest kent (zover ik weet) geen duidelijk - concreet - doel en raakt de personen (voetballers) die er verder niets mee te maken hebben.

Feitelijk zet je dus een pressiemiddel in, dat geen pressiemiddel is, zonder een duidelijk doel en tegen een groep die er niets mee te maken heeft ...

:?
Precies!
En je hebt jezelf er mee want je gaat een paar goals missen ! (is de verwachting en hoop!)
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

Antti Opdam schreef: 07 sep 2017, 11:46 Het is ook een beetje een raar statement. Want wie raak je nu eigenlijk met een dergelijk statement? De enige die echt benadeeld worden zijn de spelers die minder steun ontvangen. En welk doel denk je dan te bereiken? Het protest kent (zover ik weet) geen duidelijk - concreet - doel en raakt de personen (voetballers) die er verder niets mee te maken hebben.

Feitelijk zet je dus een pressiemiddel in, dat geen pressiemiddel is, zonder een duidelijk doel en tegen een groep die er niets mee te maken heeft ...

:?
Ik las denk ik op FB reacties dat het AZ heel pijnlijk zal raken, want nu drinken ze pp een tientje in de kroeg op ipv het AZ stadion.
Nou dan heb ik nieuws voor ze, dat tientje wordt gewoonlijk niet bij AZ uitgegeven maar bij de sv. :lol:
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

De reactie vanuit AZ is duidelijk. Eenhoorn snapt het niet want ze zijn volgens hem nog in gesprek.

Daar sta je dan met je boycot.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Perry schreef: 07 sep 2017, 15:14 De reactie vanuit AZ is duidelijk. Eenhoorn snapt het niet want ze zijn volgens hem nog in gesprek.

Daar sta je dan met je boycot.
Ach joh, zo'n "boycot doen" is natuurlijk gewoon ook heel stoer ! :|
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie