Stewarddiscussie

Dé plek voor alle supporterszaken. Sfeer, de SV, alles komt aan bod
Gebruikersavatar
Danny
Herry en/of Berry
Berichten: 53
Lid geworden op: 31 dec 2003, 00:22
Locatie: Alkmaar

Huiswaard schreef:[..]


En dat zal wel weer te maken hebben met die paar boefjes die fakkels mee naar binnen hebben genomen tegen PAOK, waar AZ overigens geen boete voor heeft gekregen (PAOK wel).
Goed, ik weet dat ik nu een hoon over me heen ga krijgen, maar ik post mijn opmerking toch..

Dit is dankzij het goede optreden van onze stewards...
Binnenkort weer op de tribune's??
Huiswaard
Oude garde
Berichten: 1107
Lid geworden op: 31 dec 2003, 08:40
Locatie: Sint Pancras
Contacteer:

Danny schreef:[..]


Goed, ik weet dat ik nu een hoon over me heen ga krijgen, maar ik post mijn opmerking toch..

Dit is dankzij het goede optreden van onze stewards...
Die in hun blinde paniek bij het afpakken bijna voor brandwonden hebben gezorgd bij mensen die er niets mee te maken hadden (hoorde ik maandag, weet niet meer van wie), maar de uitleg die je er aangeeft is ook de uitleg van de UEFA heb ik de afgelopen dagen begrepen.
Thomaz
Glory-hunter
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:09
Locatie: Red Village

Huiswaard schreef:[..]


Die in hun blinde paniek bij het afpakken bijna voor brandwonden hebben gezorgd bij mensen die er niets mee te maken hadden (hoorde ik maandag, weet niet meer van wie), maar de uitleg die je er aangeeft is ook de uitleg van de UEFA heb ik de afgelopen dagen begrepen.
Ik snap niet dat die stewards zo zielig altijd achter die fakkels aanrennen. Laat lekker branden dat ding. Bijna al die stewards kunnen wel meespelen in jiskefet. wat een oepies.
Adonis met SV Koedijk, FC Marlène en 't ijzer on Tour 2008

't ijzer 8)!
Gebruikersavatar
Danny
Herry en/of Berry
Berichten: 53
Lid geworden op: 31 dec 2003, 00:22
Locatie: Alkmaar

Thomaz schreef:[..]


Ik snap niet dat die stewards zo zielig altijd achter die fakkels aanrennen. Laat lekker branden dat ding. Bijna al die stewards kunnen wel meespelen in jiskefet. wat een oepies.
Deze oepies beste thomaz, hebben met deze actie wel voorkomen dat er een acceptgiro van een kilo op de mat van Dhr.Nelisse plofte :!:
Maar het kan jou aan je berichtje te zien niet zo heel veel boeien of AZ een boete krijgt ja of nee...
Beetje jammer joh...
Binnenkort weer op de tribune's??
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Don't even go there, Danny. Echt met de beste wil ter wereld vallen sommige gedragingen van "onze" stewards niet te verdedigen, terwijl ik het algemeen nut er van natuurlijk best in kan zien.
Gebruikersavatar
Danny
Herry en/of Berry
Berichten: 53
Lid geworden op: 31 dec 2003, 00:22
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef:Don't even go there, Danny. Echt met de beste wil ter wereld vallen sommige gedragingen van "onze" stewards niet te verdedigen, terwijl ik het algemeen nut er van natuurlijk best in kan zien.
Ik ben blij dat je het algemeen nut ervan in kan zien MO7...
Het is aleen jammer dat "sommige gedragingen" zo'n ruim begrip is...
Op deze manier kan ik deze gedragingen ook niet uitleggen c.q. verdedigen...
Ik weet heel goed dat de ene steward de andere niet is, maar het zijn allemaal mensen die het beste voor hebben met de club.

En het geval fakkels...
Dit is een zeer gevoelig onderwerp(altijd al geweest ook), en ik vind het persoonlijk een geweldig gezicht in het stadion.


Het is overduidelijk de ultieme sfeermaker, maar helaas ook een bij de wet verboden stuk vuurwerk.
Ik lees Thomaz net.."laat die dingen toch uitbranden", helaas kost dat een hoop geld, de KNVB net als de UEFA hebben duidelijke regels over deze sfeermaker en ze mogen domweg niet.
De paniekerige manier van handelen door de stewards is geen paniek..., het is het verwijderen van de bewuste fakkel binnen een daaraan gestelde tijdslimiet, en daarom lijkt het een paniekactie..
Als ze er niet achteraan gaan resulteerd dit in een straf voor de club(acceptgiro), en het doorgeven van de fakkels door de supporters maakt het natuurlijk niet makkelijker!
Verder is er ook nog het risico op brand of persoonlijk letsel..huiswaard zei eerder vandaag dat de "paniekactie" bijna onschuldige omstanders verwondingen had bezorgd...
Dit komt dus omdat de fakkel word doorgegeven i.p.v. afgegeven, de vraag rijst dan ook bij mij(en hopelijk ook bij anderen straks) zijn het wel de stewards die de supporters in gevaar brengen op deze manier???
Ik ben van mening dat, hoe geweldig het ook smoelt in een stadion er nooit iets zal gebeuren als dit fenomeen niet in een stadion aanwezig is...
Maarja, boy's will be boy's...

Excuses voor dit bericht hij staat in het verkeerde topic...verwijderd/verplaatst u hem maar..sorry :oops:
Binnenkort weer op de tribune's??
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Danny schreef:
1:Ik ben blij dat je het algemeen nut ervan in kan zien MO7...

2:En het geval fakkels... Het is overduidelijk de ultieme sfeermaker, maar helaas ook een bij de wet verboden stuk vuurwerk.

3:De paniekerige manier van handelen door de stewards is geen paniek..., het is het verwijderen van de bewuste fakkel binnen een daaraan gestelde tijdslimiet, en daarom lijkt het een paniekactie..
Als ze er niet achteraan gaan resulteerd dit in een straf voor de club(acceptgiro), en het doorgeven van de fakkels door de supporters maakt het natuurlijk niet makkelijker!
1: Het begeleiden van kinderen en gehandicapten naar hun plaats zie ik als een taak van algemeen nut, ja.

2: Niet waar, het is hooguit in strijd met de huisregels. Mag ook niet ,maar gebruik wel de juridisch juiste term (toch, Antti :?: :wink: )

3: Een grotere uitdaging lijkt me niet nodig. Vertel me ook nog even wat deze tijdslimiet is en ik neem volgende wedstrijd mijn stopwatch mee om de score tussen MO10 en stewards in de gaten te houden :wink:
Huiswaard
Oude garde
Berichten: 1107
Lid geworden op: 31 dec 2003, 08:40
Locatie: Sint Pancras
Contacteer:

MO7 schreef:1: Het begeleiden van kinderen en gehandicapten naar hun plaats zie ik als een taak van algemeen nut, ja.
En dan gaan ze nog aan je kar trekken omdat ze vinden dat je niet op de juiste plaats zit :cry:
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

MO7 schreef:3: Een grotere uitdaging lijkt me niet nodig. Vertel me ook nog even wat deze tijdslimiet is en ik neem volgende wedstrijd mijn stopwatch mee om de score tussen MO10 en stewards in de gaten te houden :wink:
Haha, strak plan!

Zal nog wel ff doorbijten worden voor we de 137-0 monsterscore van PAOK verbeteren...
Aldus de papegaai van de media
alkmaarderhoutole
Fanatic
Berichten: 502
Lid geworden op: 24 dec 2003, 21:00
Contacteer:

Ik weet heel goed dat de ene steward de andere niet is, maar het zijn allemaal mensen die het beste voor hebben met de club.
Echt niet! 50% van de stewards zijn mensen met een minderwaardigheidscomplex en hebben niks in de echte sociale, professionele wereld gepresteerd. Om zichzelf toch nog enig gevoel van eigenwaarde te geven besluiten ze om steward bij een club als AZ te worden zodat ze lekker "macht" hebben. Vooral mensen van hun stoeltjes aftrekken bij een spannend moment op MO10 is één van hun favoriete bezigheden waardoor ze denken dat ze toch nog wat gepresteerd hebben en zichzelf toch nog íets vinden. Maar helaas, het is allemaal maar schijn en het grootste gedeelte van de stewards zijn dan ook gewoon kneuzen van de eerste orde. En je mag zelf bepalen tot welke jij hoort Danny.
Gebruikersavatar
Danny
Herry en/of Berry
Berichten: 53
Lid geworden op: 31 dec 2003, 00:22
Locatie: Alkmaar

Ik kan mijn categorie niet in je text terugvinden..het spijt me :wink:

En je text is slechts gericht aan gele hesjes nu..puur en aleen maar omdat ze in jouw ogen je pleziertje in de weg staan..
Dat hoort nu eenmaal bij de functie..zo ken ik er nog een paar.

Agent- Omdat je van hem niet"vul maar wat in" mag....
Leeraar/es- Omdat die ook altijd dingen verbood in een oersaaie klas...

Snappie, het is nooit een populaire functie als je mensen vertelt wat wel en niet mag, maar het is wel altijd of "in je eigen belang" of "naar regels en maatstaven"...en van naaierij is echt geen sprake..
Binnenkort weer op de tribune's??
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

Danny schreef: Leeraar/es- Omdat die ook altijd dingen verbood in een oersaaie klas...

Snappie, het is nooit een populaire functie als je mensen vertelt wat wel en niet mag, maar het is wel altijd of "in je eigen belang" of "naar regels en maatstaven"...en van naaierij is echt geen sprake..
Van jou kant misschien niet, maar als ik jou was zou ik eens goed op je collega's gaan letten en dan heb ik het vooral over Etienne U. Maar ook over bepaalde stewards die nog te dom zijn om te kunnen begrijpen wat de betekenis van het woord steward is. En dan wordt er van ons verwacht dat wij naar hen luisteren, maar ondertussen hebben zij de ballen verstand van wat ze nou eigenlijk aan het doen zijn. Want orders opvolgen doen ze niet. Neen, ze verzinnen hun eigen regels.
'Not in the face, ok?'
Gebruikersavatar
Danny
Herry en/of Berry
Berichten: 53
Lid geworden op: 31 dec 2003, 00:22
Locatie: Alkmaar

Je begrijpt boon, dat ik me niet kritisch uit ga laten over mijn eigen leiding...
Op deze manier word het moeilijk lullen voor me..

Mischien is het ook wel beter als ik gewoon mijn smoel hou :?
Binnenkort weer op de tribune's??
Jantje Peters
Herry en/of Berry
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2004, 08:42

Stewards zijn nu eenmaal een makkelijk target voor supporters-spot.
En hoewel ik ook vaak mijn cynisme moet inslikken als ik weer eens een steward achter een fakkel aan zie rennen, moet ik eerlijk toegeven dat ze wel een beetje ons respect verdienen.
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die bereid zijn de hoon van de eigen supporters over zich heen te krijgen, om het wat veiliger te laten verlopen.
Sterker nog: ik wil hier best de stelling poneren dat stewards een groter clubhart hebben dan menig forummer die (redelijk laf) op ze loopt af te geven.
Het heeft overigens geen nut om het met mij niet eens te zijn, want ik heb altijd gelijk.
Alweer een klassieker.
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

Danny schreef:Je begrijpt boon, dat ik me niet kritisch uit ga laten over mijn eigen leiding...
Op deze manier word het moeilijk lullen voor me..

Mischien is het ook wel beter als ik gewoon mijn smoel hou :?
Kijk, eens worden zullen we het nooit. In ieder geval niet op een openbaar forum. Ik verwacht ook niet dat jij je kritisch uitlaat over oorlogsmisdadiger Etienne U. , maar aangezien jij de enige steward bent die laat zien dat hij ballen heeft door hier op het forum de discussie aan te gaan, ben je wel een eenvoudige uitlaatklep.

Zoals ik zei: Ik vind het leuk dat je hier op t forum zit en 99% van alle kritiek is niet aan jou gericht maar aan collega's van je. Kijk, ik vergeet FC Den Bosch-uit van twee seizoenen nooit he :wink:
'Not in the face, ok?'
Barra
Fanatic
Berichten: 711
Lid geworden op: 03 jan 2004, 14:05
Locatie: Vak S

jantje peters schreef:Sterker nog: ik wil hier best de stelling poneren dat stewards een groter clubhart hebben dan menig forummer
Dat kan ik dus niet rijmen met het feit dat stewards vaak een hele pot lang met hun rug naar de wedstrijd moeten staan. Als je AZ'er bent, is toch de eerste prioriteit dat je de wedstrijd ziet? Je neemt dan toch geen baantje waarbij de eerste vereist is dat je je op alles moet concentreren, behalve de wedstrijd?
Gebruikersavatar
Danny
Herry en/of Berry
Berichten: 53
Lid geworden op: 31 dec 2003, 00:22
Locatie: Alkmaar

Gewoon Barry schreef:[..]


Dat kan ik dus niet rijmen met het feit dat stewards vaak een hele pot lang met hun rug naar de wedstrijd moeten staan. Als je AZ'er bent, is toch de eerste prioriteit dat je de wedstrijd ziet? Je neemt dan toch geen baantje waarbij de eerste vereist is dat je je op alles moet concentreren, behalve de wedstrijd?
Dat doe je voor de club!!!
Ik in ieder geval wel, er zullen er ongetwijfeld ook wezen die het voor de vergoeding doen, maar daar hoor ik niet bij.
Nu heb ik op dit moment de mazzel dat ik een positie heb waarin ik behoorlijk wat van de wedstrijden kan zien, maar ook ik kan zomaar ergens anders geplaatst worden en dan DOE ik dat zonder morren of vragenstellerij(daar gaat ook niet iedere steward op vrijuit).
Bovendien is het zo erg niet hoor om met je rug naar het veld te staan, als ik soms jullie gezichten zie als het spannend word....hilarisch gewoon :lol: :lol:
Binnenkort weer op de tribune's??
Kuststreek M.O.8

Ik heb soms weleens het idee dat ,,onze" stewards fanatieker zijn dan dat ze eigelijk behoren te doen, ik denk dat deze sussesvollen der maatschappij zo gedrilt en geinstrueerd worden door opperROB dat zij bij het minste of geringste dit (wan)beleid ten uitvoering brengen . Daar ik bij uitwedstrijden geregeld de tribune van de tegenpartij opzoek kom ik geregeld in contact met andere (lees normale) stewards ,bij deze straalt er dan ook nog iets van klantvriendelijkheid uit die ik helaas zelde in Alkmaar meemaak( een heel enkele uitzondering nagelaten).
Een dramatisch hoogtepunt ( en dat zijn er helaas nogal wat) vond ik de wedstrijd tegen PAOK thuis ,strenge controles , fouilleren , bij staan ,bij niet vlug genoeg doorlopen , ff bij de M.O.teens kijken , sfeerverhogend fakkeltje ,een onpersoonlijke en bijna gestressde reactie , TERWIJL er in het vak met onze griekse vrienden alle 10 geboden op een fantastische manier (heerlijk he') werden overtreden vierde onze geelgeheste kampioenen der eenvoudigheid hun frustratisch bod op elke vorm van sfeer verhoging van ons AZ'ers ik hoop dat dit niet een trend is die zich voortzet want ik ben bang met het beleid van AZ (lees ROB en MARTIN) en de wervelende inzet van de gele sturmtruppe zij er alles aan zullen doen om enige vorm van fanatisme uit te roeien.
Gebruikersavatar
Danny
Herry en/of Berry
Berichten: 53
Lid geworden op: 31 dec 2003, 00:22
Locatie: Alkmaar

Even wat anders tussendoor...

We posten al een behoorlijke tijd off topic!!
Dit gaat geheid een pak op ons sodemieter opleveren..en in mijn geval mischien wel een ban :(
Dus als er een mod./beh. in zou willen grijpen middels verplaatsen o.i.d. dan heel graag!
Binnenkort weer op de tribune's??
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Danny schreef:Even wat anders tussendoor...

We posten al een behoorlijke tijd off topic!!
Dit gaat geheid een pak op ons sodemieter opleveren..en in mijn geval mischien wel een ban :(
Dus als er een mod./beh. in zou willen grijpen middels verplaatsen o.i.d. dan heel graag!
Ik heb de berichten afgesplitst van het Auxerre topic en er dit topic van gemaakt.
Plaats reactie