Stewarddiscussie

Dé plek voor alle supporterszaken. Sfeer, de SV, alles komt aan bod
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

Kees Vooijs schreef:Afgelopen zaterdag ook weer wat meegemaakt: Ik scande mijn scc bij ingang VWX en liep het stadion in. Aangezien alle stewards druk waren met fouilleren en er niet een 'vrij' was liep ik tussen hun door. Werd ik hardhandig staande gehouden en werd er 'staan blijven' geblaft. Dus dat deed ik maar en vroeg nog of dat niet even wat vriendelijker kon.
Bovendien zei ik dat het toch niet verplicht was om gefouilleerd te worden. Zij zeiden dat dit wel verplicht was, maar ik betwijfel dit. Bij alle andere ingangen is er zeker weten geen 100% fouillering. Terwijl ik wegliep na het fouilleren beet ik ze nog toe dat ze me al 7 jaar fouilleerden en nog nooit wat gevonden hadden. Nou, dat was blijkbaar tegen het zere been want een van de hoofdstewards kwam al schreeuwend achter me aan gerend en blafte opnieuw dat ik staan moest blijven. Omdat ik daar totaal geen behoefte aan had (want wat had ik verkeerd gedaan/gezegd?) liep ik door. Begon ie aan mijn arm te trekken en gelijk kwam er nog zo'n hoofdsteward aan gerend en nu begonnen ze allebei te blaffen en aan mijn arm te trekken. "EN ALS WIJ ZEGGEN DAT JE STAAN MOET BLIJVEN DAN BLIJF JE STAAN!" Ja hoor, geen probleem als het terecht is. Maar nu niet.
Ik ben gefouilleerd, loop naar mijn plek en heb niemand bedreigd en/of uitgescholden. Blijkbaar mag je nu ook al niet meer kritisch zijn t.o.v. de stewards.

Terecht,aanpakken die zuur kijkende supporters :mrgreen:
Vak S
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

Kees Vooijs schreef:Afgelopen zaterdag ook weer wat meegemaakt: Ik scande mijn scc bij ingang VWX en liep het stadion in. Aangezien alle stewards druk waren met fouilleren en er niet een 'vrij' was liep ik tussen hun door. Werd ik hardhandig staande gehouden en werd er 'staan blijven' geblaft. Dus dat deed ik maar en vroeg nog of dat niet even wat vriendelijker kon.
Bovendien zei ik dat het toch niet verplicht was om gefouilleerd te worden. Zij zeiden dat dit wel verplicht was, maar ik betwijfel dit. Bij alle andere ingangen is er zeker weten geen 100% fouillering. Terwijl ik wegliep na het fouilleren beet ik ze nog toe dat ze me al 7 jaar fouilleerden en nog nooit wat gevonden hadden. Nou, dat was blijkbaar tegen het zere been want een van de hoofdstewards kwam al schreeuwend achter me aan gerend en blafte opnieuw dat ik staan moest blijven. Omdat ik daar totaal geen behoefte aan had (want wat had ik verkeerd gedaan/gezegd?) liep ik door. Begon ie aan mijn arm te trekken en gelijk kwam er nog zo'n hoofdsteward aan gerend en nu begonnen ze allebei te blaffen en aan mijn arm te trekken. "EN ALS WIJ ZEGGEN DAT JE STAAN MOET BLIJVEN DAN BLIJF JE STAAN!" Ja hoor, geen probleem als het terecht is. Maar nu niet.
Ik ben gefouilleerd, loop naar mijn plek en heb niemand bedreigd en/of uitgescholden. Blijkbaar mag je nu ook al niet meer kritisch zijn t.o.v. de stewards.
Voor vak X3 wordt ik de helft van de keren gecontroleerd, dus niet verplicht :wink:
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Nou, ik wordt het zo langzamerhand aardig zat. Zo goed als geen incidenten met meegesmokkelde items in zo'n 8 jaar tijd. Dan mag het wel eens effe minder.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

AZ zal dit altijd pareren met 'juist daarom'
Maar dit is hetzelfde als dat jij in de Langestraat gaat lopen met een geweer om op loslopende olifanten te schieten. Ja maar Kees, er lopen toch geen olifanten in de Langestraat. Nee precies, doel bereikt.
...-
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Dan hebben ze er niets van begrepen want goed gedrag moet je belonen. Dan blijft Fikkie vrolijk met zijn staart zwaaien.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
City of Dreams
Herry en/of Berry
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 sep 2010, 15:47
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

De stewards willen elke week weer met de supporters op de vuist.. Wordt de ME wel..
Come on you Boys in RED
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZ-WH schreef:De stewards willen elke week weer met de supporters op de vuist.. Wordt de ME wel..
Uit de Telegraaf vanavond:
zo 06 okt 2013, 22:37
Hooligan AZ sloopt trein

GRONINGEN -
Een aantal supporters van AZ heeft zich zondag na de competitiewedstrijd bij FC Groningen misdragen. Eén fan van de Alkmaarse voetbalclub zit vast voor vernielingen aan een treinstel. Hij werd in Zwolle gearresteerd.


Foto: Peter Schoonen
Van de overige supporters die zich niet aan de regels hielden, zijn de namen bij de politie bekend, zo meldt de politie.
AZ verloor het duel in Groningen met 2-1.
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

Die kunnen op gesprek bij RK
ALKMAAR CITY OF DREAMS
Gebruikersavatar
Ikkyu-San
Supporter
Berichten: 229
Lid geworden op: 06 okt 2013, 13:14
Locatie: Pn'Cras

schoorl schreef:Die kunnen op gesprek bij RK
Opeens flitst er een beeld van Ronald Koeman aan mijn ogen voorbij die deze "hoolies" even streng toespreekt :lol:
Kwaliteit voor minder geld, wie is daar niet op gesteld?
Gebruikersavatar
City of Dreams
Herry en/of Berry
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 sep 2010, 15:47
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Door de problemen wat de politie/ME veroorzaakte is de trein coupe gesloopt door een jongen en zijn vrienden. Hij is er tussen uitgepikt bij Amersfoort station ook i.v.m het slaan tegen de politie.
Come on you Boys in RED
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Wat deed de politie/ME dan, wat leidde tot het slopen van een trein.

Ik kan me indenken dat als de politie vervelend doet, dat je je tegen ze keert. Maar hoe leidt dat tot het slopen van een treincoupe?
mouse
Seizoenkaarthouder
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 okt 2004, 14:10
Locatie: Alkmaar

Daar gaat het begrip stiltecoupe.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Daar gaat het begrip eigen vervoer naar Groningen.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
City of Dreams
Herry en/of Berry
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 sep 2010, 15:47
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Het begon na de wedstrijd, de politie had aardig een bus geregeld vanaf het stadion naar het station. Ze wisten dat er rond de 100 man met de trein terug ging. Ze hadden een bus voor 50 man geregeld er konden nog 20 man instaan.. En de rest dan? volgens de politie moesten die er ook in geplaatst worden de chauffeer van deze bus wou niet gaan rijden i.v.m de veiligheid.( terecht ) De bus ging weer open en een groepje van 30 man wou gaan lopen naar het station europark wat 5-10 minuten lopen vanaf het stadion zat. De politie wou dit niet omdat wij anders naar Groningen centraal zouden gaan en daar volgens de politie een grote groep van Groningen ons op zat te wachten. Wat heen en weer gemep van de ME werd de sfeer grimmiger.. De stewards bemoeide zich er ook mee en die wouden wel even met ons op de vuist( uitlokkerij!). Uiteindelijk mochten wij toch onder toezicht van de 20 ME apen richting het station europark lopen waar een paar gasten van Groningen stond te bellen met de groep op centraal. We werden een trein in geduwd en gingen richting assen waar de groep die met de bus ging ook stond te wachten. Vanaf daar ging het mis. Een groepje ajax fans stond erg mans ons op de wachten en de groep die met de bus was ging er naar toe en de politie kwam er weer tussen. Ze sloegen nutteloos mensen die in de weg stonden volgens hun. De jongen die opgepakt is sloeg de politie ook, omdat hij ook werd geslagen door hun. Eenmaal in de trein werd alles gesloopt. Lampen, stoelen/bekleding en hadden we een hele leuke georganiseerd terug reis in de trein. Met honden in de trein die de ME niet onder controle konden houden die nog leuk een conducteur beet die er liep:) Op elke tussenstation stond de hele peloton van de politie van die stad ons op te wachten om naar een ander trein te laten stappen. Afschaffen die eigen-vervoer regeling met de trein( politie veroorzaakt alleen maar problemen). We zullen zien wat de politie gaat doen met de opgeschreven namen( rond de 100 man).
Come on you Boys in RED
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Dat vind ik nou het typische hè. Ze weten dus (nu) blijkbaar precies wie de 'raddraaiers' zijn, dus wat zou er nou makkelijker zijn om de clubcard van deze gasten te blokkeren voor (bepaalde) uitwedstrijden, zodat de rest wel gewoon op eigen vervoer heen kan blijven gaan? Maar nee hoor, lekker de weg van de minste weerstand en lekker iedereen volgend seizoen weer laten bloeden.
...-
Gebruikersavatar
NAKZ
Fanatic
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 jan 2004, 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Zowel politie als supporters valt hier waarschijnlijk wel wat te verwijten. Politie zorgt in eerste instantie voor grimmige sfeer en supporters gaan daarna door het lint. Voor de politie dan weer een mooi moment om 'zie je wel' te zeggen. Zonde dat het zo moet lopen, zeer waarschijnlijk weer autocombi volgend jaar en misschien zelfs ook voor andere wedstrijden... Blijft trouwens wel raar dat AZ-stewards de aanval kozen en niet bemiddelden om de gemoederen te bedaren.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Wat dacht je van hoor en wederhoor? Ik ben de laatste om de stewards van AZ in verdediging te nemen, maar ik zie ze nog niet zo snel een gevecht aangaan, laat staan uitlokken. Ik ken er geen één waar ik fysiek van onder de indruk ben. Het lijkt me wel een mooi gespreksonderwerp voor Victoria, ik heb het ooit wel eens eerder geroepen: gedifferentieerd uitwedstrijden beleid. Mensen zonder aantekening vrij vervoer, mensen met een combi. Voor iedereen verdedigbaar, lijkt me. Ook niet al te moeilijk uitvoerbaar. De ene groep krijgt meteen de kaartjes, de anderen kunnen die op een tochtige parkeerplaats omwisselen of gaan mee met de bus.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
City of Dreams
Herry en/of Berry
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 sep 2010, 15:47
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Dat gaan ze niet doen kees, ze hebben 1 bewijs en dat is die jongen die opgepakt is. Geen beelden voor de rest. Zaten ook normale reizigers in de trein en iedereen werd gecontroleerd ( ID geven ). Het begon met de ME en het nutteloos rammen met de stokken. Laat ze lekker hun pak uit doen en de stok weggooien en dan lekker stoer komen doen. AZ-stewards was het ergste nog flikkers
Come on you Boys in RED
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ-WH schreef:Het begon met de ME en het nutteloos rammen met de stokken.
Ik kan me toch echt niet voorstellen dat ze zo maar gaan rammen? Was er echt niets wat dat uitlokte?
Als iedereen zich normaal gedraagt gaat de ME toch niet zomaar rammen?

Ik was er zelf niet bij, dus weet niet wat er precies allemaal gebeurt is. Het enige wat ik wel zag was dat er inderdaad nooit 100 man in die bus kon die klaarstond.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Tsja, en daar gaat het mis... Wees blij dat je in die trein zit. Maar nee, eenmaal in de trein gaan een paar onverlaten die weer lopen slopen. Omdat ze nog zo opgefokt waren dankzij de ME?
Het lijkt tegenwoordig wel normaal om volledig 'door het lint te gaan'. Als je er maar een slap excuus bij kunt bedenken. En volgend jaar snapt niemand waarom er weer een verplichte combi wordt opgelegd.
Plaats reactie