Hoe ga je het liefst naar een uitwedstrijd?

Dé plek voor alle supporterszaken. Sfeer, de SV, alles komt aan bod

Hoe ga je het liefst naar een doorsnee uitwedstrijd?

Combi-bus
19
13%
Wildenbus
7
5%
Auto
63
42%
Trein
46
30%
Hoi, ik ben Jozef!
16
11%
 
Totaal aantal stemmen: 151
Gebruikersavatar
jAZper
Seizoenkaarthouder
Berichten: 255
Lid geworden op: 12 jan 2005, 15:08
Locatie: Egmond

NAKZ schreef:Inclusief een plaatje van het AZ-uitvak in Groningen:

Uitsupporters: Gerichte aanpak relschoppers

Onderzoek is onder andere gebaseerd op de enquête die een tijdje geleden ook op de website van Victoria heeft gestaan. Het hele rapport staat nog niet online, hopelijk komt dat nog.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... traal.html

Hier helemaal te lezen. 71 pagina's dik.
Come on you reds
Gebruikersavatar
Plien
Reservespeler
Berichten: 1685
Lid geworden op: 27 apr 2007, 11:14
Locatie: Nieuw-Vennep

Toch een opvallende;

“Het publiek van AZ is naar mijn mening mogelijk het meest irritante publiek van
NL, gezien en beleefd vanuit het oogpunt van de fanatieke supporters. Ze ondersteunen
hun eigen clubs nauwelijks, verlaten vroegtijdig hun tribune, maar zijn wel continu
bezig met provoceren richting het uitvak zodra ze aan de gunstige kant van de score
zitten. Dit wekt vaak irritaties bij mensen die wel met beleving hun club supporten.
Sommigen gaan daar dan weer op reageren en dit zorgt vaak voor enig tumult. Verder
was het merkwaardig dat het duel tijdelijk werd stilgelegd op last van spreekkoren richting
de arbitrage, terwijl dit werd ondernomen zonder initiatief van die arbitrage.”

Bron: rapporteur FC Twente over uitwedstrijd tegen AZ
Dreaming and doing are different things.
Eerste wedstrijd: 14 januari 1973 AZ '67 - FC Twente (2-2)
Gebruikersavatar
NAKZ
Fanatic
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 jan 2004, 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Dat is wel een treffende inderdaad. Dat is dus het beeld dat 99% van de supporters van AZ heeft. Ben-Side? Victoria? Fanatieke supporters? Sfeer? Nooit van gehoord. Laten we hopen dat dit verbetert als de Ben-Side vanaf beneden staat.

Wel nog een mooie foto van een Alkmaar-zwaaivlag in het uitvak bij RKC (p. 48).

Verder weer erg apart dat het ANP-bericht (dat door alle media klakkeloos wordt overgenomen) weer het enige negatieve punt er uithaalt, terwijl dat bovendien ook nog een aanname is. Het hele rapport staat bol van klachten over zichtlijnen, ontvangst, onnodige combi's en wat al niet meer en wat zet het ANP in de kop: Pak relschoppers aan! #-o
Gebruikersavatar
Dipsaus
Fanatic
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 feb 2007, 14:53

Plien schreef:Toch een opvallende;

“Het publiek van AZ is naar mijn mening mogelijk het meest irritante publiek van
NL, gezien en beleefd vanuit het oogpunt van de fanatieke supporters. Ze ondersteunen
hun eigen clubs nauwelijks, verlaten vroegtijdig hun tribune, maar zijn wel continu
bezig met provoceren richting het uitvak zodra ze aan de gunstige kant van de score
zitten. Dit wekt vaak irritaties bij mensen die wel met beleving hun club supporten.
Sommigen gaan daar dan weer op reageren en dit zorgt vaak voor enig tumult. Verder
was het merkwaardig dat het duel tijdelijk werd stilgelegd op last van spreekkoren richting
de arbitrage, terwijl dit werd ondernomen zonder initiatief van die arbitrage.”

Bron: rapporteur FC Twente over uitwedstrijd tegen AZ
Dat zullen dan wel die koters uit vak K (J) zijn. Menig forummer vanaf vak S (richting M) hoort de vakken X en W al helemaal niet, laat staan dat we aan de andere kant van het stadion te horen zijn. Ik voel mij dan ook geenszins verantwoordelijk voor de woorden van deze rapporteur. Ik stel voor: schoonvegen die familievakken. In Alkmaar provoceren wij niet, kinders.
Gebruikersavatar
NAKZ
Fanatic
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 jan 2004, 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Dat provoceren vind ik nou juist het enige opbeurende puntje in het betoog, al is het dan wel weer triest dat dit alleen gebeurt als we voor staan. Bovendien zou je er vanuit mogen gaan dat deze mensen dan ook blijven staan als het hek er niet zou zijn, maar dat zal dan wel weer niet. Ik denk trouwens dat het allemaal wel meevalt met die provocaties. Waarschijnlijk ergert die Tukker zich gewoon groen en geel aan de klappers en de achterstand, en wordt het uitlachen van en zwaaien naar het uitvak dan al als provocatie opgevat. Of zou het toch die mini-degelatie van HW94 zijn die naast het uitvak zit :wink: .
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ach rapporteur FC Twente. Niet iets om je druk over te maken. Die grijpen toch alles aan om zich beter te voelen dan iedereen. Overigens zitten we wel flink off-topic.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

voetbalkooien.png
voetbalkooien.png (393.53 KiB) 14172 keer bekeken
Die kooien waar supporters in gezet worden bij het voetbal, dat blijf ik vreemd vinden.
Dat is toch niet normaal ?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Wie gaan er van de huidige forumgebruikers nog naar uitwedstrijden? En zo ja, hoe dan?
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kilkenny schreef: 10 jul 2020, 10:19 Wie gaan er van de huidige forumgebruikers nog naar uitwedstrijden? En zo ja, hoe dan?
Met de supportersbussen.
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Kilkenny schreef: 10 jul 2020, 10:19 Wie gaan er van de huidige forumgebruikers nog naar uitwedstrijden? En zo ja, hoe dan?
Ik probeer er toch wel een aantal per jaar mee te pakken, met eigen vervoer. Al moet ik zeggen dat waar ik voorheen ergens niet naar toe kon omdat ik naar een uitwedstrijd ging dat dat de laatste jaar(en) steeds vaker vice versa is.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Probeer wedstrijden van AZ en Jong in de regio (Den Bosch straal van 30-35 km) allemaal te bezoeken
Áfhankelijk van ligging tov OV auto of trein, oh en in den Bosch fiets
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Momenteel ga ik zelf met buscombi of Waarlandbus :D . En in de hopelijk nabije toekomst misschien af en toe met de auto of OV.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik heb toch echt de voorkeur voor uitwedstrijden per vliegtuig.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 10 jul 2020, 16:45 Ik heb toch echt de voorkeur voor uitwedstrijden per vliegtuig.
Ik ook, maar ik ga niet alleen maar voor de kers op de taart. :P
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Voorlopig is er helemaal geen uitwedstrijdentaart. Heb zo'n vaag vermoeden dat de KNVB en de burgemeesters die periode zo lang mogelijk gaan uitsmeren.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 10 jul 2020, 20:22 Voorlopig is er helemaal geen uitwedstrijdentaart. Heb zo'n vaag vermoeden dat de KNVB en de burgemeesters die periode zo lang mogelijk gaan uitsmeren.
Het voordeel hiervan is dat de uitvakken nu voor thuissupporters gebruikt kan worden. Dat is met de beperkte stadioncapaciteit wel zo prettig voor de thuissupporters. Uitbezoek kunnen we voorlopig wel vergeten. Het enige antwoord op de topic titel is eigenlijk: 'zo spoedig mogelijk'.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
The North Shield
Seizoenkaarthouder
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 feb 2007, 18:32
Locatie: Noord Hollands Dorp met een L.

AUTO
Zelf je vertrektijd bepalen, gezellig voorzitje thuis, koelboxje bier in het midden op de achterbank, lekkere happen mee, eigen muziekje op, stoppen bij een locatie om gezellig te pilsen met andere AZters en na afloop ook nog met een beetje knappe tijd weer thuis zijn.

Europees natuurlijk komt de optie VLIEGTUIG er ook bij als we weer mogen :D
Wil weer naar een AZ voetbalwedstrijd ........ en snel !
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Mag ik jullie iets vragen?

Ik ging graag naar het stadion met de auto. Parkeerde bij de McDonalds en liep naar het stadion. Vaak ging ook mijn 75 jarige vader mee, maar die is inmiddels niet zo goed meer te been. En die wandeling van en naar de McDonalds in alle drukte...nee.

Maar ik wil nog wel met hem naar het stadion....wat is dan de beste optie?
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ferry schreef: 07 mar 2021, 08:11 Mag ik jullie iets vragen?

Ik ging graag naar het stadion met de auto. Parkeerde bij de McDonalds en liep naar het stadion. Vaak ging ook mijn 75 jarige vader mee, maar die is inmiddels niet zo goed meer te been. En die wandeling van en naar de McDonalds in alle drukte...nee.

Maar ik wil nog wel met hem naar het stadion....wat is dan de beste optie?
Je kunt proberen bij AZ een invalideparkeerkaart aan te vragen. Dan kun je op het stadionterrein parkeren.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16054
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Forza AZ schreef: 07 mar 2021, 09:04 Je kunt proberen bij AZ een invalideparkeerkaart aan te vragen. Dan kun je op het stadionterrein parkeren.
Heeft een vriend van me ook gedaan voor zijn moeder en kreeg zonder problemen en zonder wachttijd een kaart.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie