Hoe ga je het liefst naar een uitwedstrijd?

Dé plek voor alle supporterszaken. Sfeer, de SV, alles komt aan bod

Hoe ga je het liefst naar een doorsnee uitwedstrijd?

Combi-bus
19
13%
Wildenbus
7
5%
Auto
63
42%
Trein
46
30%
Hoi, ik ben Jozef!
16
11%
 
Totaal aantal stemmen: 151
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Op verzoek:
Rekening houden met (onbekende) medereizigers? Hoe bedoel je? Voorbeelden?
Dat het een beetje belachelijk is als je keihard liedjes gaat zingen met zijn allen of een harde discussie voert. Dat is bere-irritant voor andere reizigers die in dezelfde coupé zitten en er niks mee te maken willen hebben.
Oja, omdraaien. Wie? Iedereen. De bestuurder? Lijkt me geen goed plan. De reizigers op de achterbank? Praten ze tegen de achterruit in plaats van tegen de hoofdsteun. De bijrijder? Goed voor de nekkrampen bij een gemiddelde rit van anderhalf uur...
Als je iets belangrijks hebt te melden en het is niet goed verstaanbaar dan draai je je om. Maar ook de spanning van wel en geen gezicht zien kan leuk zijn. In ieder geval is het niet noodzakelijk voor een leuk gesprek. Tijdens een treinreis kijk ik ook de helft van de tijd naar buiten.
Ik heb het idee dat je steeds meer begint op te scheppen over de grootte van je auto.
Daarom rijden we ook in andere auto's waarmee je met gemak comfertabel naar Waalwijk reist.
Een pisstop (zeker twee of drie keer per rit) vind ik minstens zo hinderlijk als overstappen.
Ik niet. Bij overstappen moet je al je spullen weer meeslepen, moet je een giga-stuk lopen en vaak meer dan 10 minuten wachten.
Ja, strak plan! Eén keer vol op de rem en je bent je voorruit kwijt. Als het blikje alle achterhoofden al heeft ontweken. Iedere keer op de tast je Leo zoeken, want echt in het zicht staat'ie ook niet. Weet je wat, we zetten meteen al onze sixpackies er neer, heeft onze BOB ook geen zicht meer.
Allereerst moet je natuurlijk gewoon niet vol remmen. Maar als je met zulke dingen rekening houdt, dan moeten we ook maar rekening houden met andere ongelukken die in een trein kunnen gebeuren? Opeens vol aan de noodrem: zit je met je snufferd in elkaars snufferd. (???)
Maar goed, als jij en je vrienden elkaar kennelijk zo weinig boeiends te vertellen hebben, dat je muziek nodig hebt om het enigszins gezellig te krijgen, snap ik dat je reizen met hen als een noodzakelijk kwaad ziet.
Ik zie mijn vrienden dusdanig vaak dat ik na een uurtje wel weer uitgeluld ben met ze (of er moet veel drank aan te pas komen.) Maar muziek is in ieder geval altijd wel leuk als achtergrond. Of vraag jij als je een café binnen komt altijd of de muziek uit mag?
Laatste trein? Dat gaat alleen op voor Heerenveen-uit. Vertraging? AZ speelt doorgaans in het weekend en dan heb je zelden tot nooit last van vertraging.
Laatste trein geldt elke dag. Als je twee keer een aansluiting mist vanuit Kerkrade ben je volgens mij ook de pineut. Daarnaast spelen ze ook gewoon op woensdag/donderdag/vrijdag.
Heeeee... eerste serieus te nemen argument. Hoewel ik me niet kan voorstellen dat je, op weg naar een uitwedstrijd, plotseling naar links of rechts wil of naar Goes.
OK, geen Goes, maar Durgerdam dan (= serieus argument.)
De McDonald's kan ik nog inkomen, maar ja, dan moet je rekening houden met vertrektijden, en daar had je toch zo'n hekel aan?
Elke 24-uurs-toko dan.
Voor je rit genoeg eten, zelf iets te kanen mee (je hoeft geen rekening te houden met de bekleding!)
Joehoe! Ik ga geen boterhammen smeren voor onderweg. De tijd van schoolreisjes zijn voorbij hoor.
of in de plaats van bestemming een snackbar induiken.
Is weer heel ver lopen (terugkerend deur-tot-deur-argument.)
Noem eens concrete voorbeelden wat je in de auto dan wel kan zonder iemand tot hinder te zijn.
Zie eerste argument.
Aangezien ik vermoed dat jij nog nooit een uitwedstrijd per trein hebt ondernomen,
Fout. Ik ben al naar de Graafschap, Feijenoord, Sparta en ajax geweest met de trein.
daag ik je bij deze uit. Jij mag kiezen: Feyenoord, Twente, RKC of Willem II. Of blijf jij je, ik citeer, "bij gebrek aan kennissenkring, apathisch opsluiten in je geëikte vriendengroepje"?
Ik zal er tegen die tijd wel even over beslissen. Feijenoord-uit kan sowieso niet (= klassiek vriendenuitje). RKC is meestal op een zondag (moet ik voetballen.) Over Willem II en Twente ga ik dan nog wel in beraad.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit hoe. Maar het liefst met auto , trein of wildenbus. Lekker een biertje pakken in de binnenstad. En als geen van deze mogelijk is , is overegens het met de combi ook nog wel te doen als je met een groepie zit.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ fanatic 4-life schreef:is overegens het met de combi ook nog wel te doen
Ik eis een ban!

:wink:
MAZTER VAK-W
Glory-hunter
Berichten: 85
Lid geworden op: 23 nov 2004, 17:22
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

GrandMaster T. schreef:Trein....lijkt me duidelijk! Gelukkig zijn er meer treinfetisjisten bij AZ wat vaak tot lachwekkende verhalen lijdt!
Vooral in combi met Bierfetisjisten!!!
Steun ons in de strijd tegen passiviteit! www.victoria-alkmaar.nl
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Antti Opdam schreef:Dat het een beetje belachelijk is als je keihard liedjes gaat zingen met zijn allen of een harde discussie voert. Dat is bere-irritant voor andere reizigers die in dezelfde coupé zitten en er niks mee te maken willen hebben.
Dus jij schept er genoegen in, om in de auto liedjes te gaan zingen? Nee sorry, die tijd heb ik nu wel gehad. Beetje ouwehoeren en lachen onder het genot van een biertje, daar heeft een normale treinreiziger geen problemen mee. Of je moet Laura Spierdijk heten.
Antti Opdam schreef:Als je iets belangrijks hebt te melden en het is niet goed verstaanbaar dan draai je je om. Maar ook de spanning van wel en geen gezicht zien kan leuk zijn. In ieder geval is het niet noodzakelijk voor een leuk gesprek. Tijdens een treinreis kijk ik ook de helft van de tijd naar buiten.
Alles wat ik heb te melden is belangrijk, maar om dan ruim twee uur lang me om te draaien. Hoewel ik dan natuurlijk die fantastische spanning moet missen.
Antti Opdam schreef:Daarom rijden we ook in andere auto's waarmee je met gemak comfertabel naar Waalwijk reist.
Auto's waarin je je benen kan strekken, er catering langskomt en je even naar de WC kan lopen? Waarin je drie of vier stoelen voor jezelf hebt?
Antti Opdam schreef:Ik niet. Bij overstappen moet je al je spullen weer meeslepen, moet je een giga-stuk lopen en vaak meer dan 10 minuten wachten.
Wat lul je nou steeds over AL je spullen? Voor de verste uitwedstrijd is twee six-packies meer dan voldoende.
Antti Opdam schreef:Allereerst moet je natuurlijk gewoon niet vol remmen. Maar als je met zulke dingen rekening houdt, dan moeten we ook maar rekening houden met andere ongelukken die in een trein kunnen gebeuren? Opeens vol aan de noodrem: zit je met je snufferd in elkaars snufferd. (???)
Pfff... ga jij maar weer over voetbal in discussie, want dit slaat kant noch wal. Komt'ie opeens met allerlei veiligheidsargumenten. Hoeveel verkeersdoden vallen er jaarlijks? Duizenden. Aantal slachtoffers van treinongelukken? Nul. Heel Nederland staat al op zijn kop als er een keertje twee treinen botsen met exact één lichtgewonde.
Antti Opdam schreef:Ik zie mijn vrienden dusdanig vaak dat ik na een uurtje wel weer uitgeluld ben met ze (of er moet veel drank aan te pas komen.) Maar muziek is in ieder geval altijd wel leuk als achtergrond. Of vraag jij als je een café binnen komt altijd of de muziek uit mag?
Nu draai je de zaken om. Ik zeg toch niet dat muziek ongezellig is, ik zeg alleen dat het niet noodzakelijk is om het gezellig te hebben. Overigens is afgelopen week bewezen dat muziek in de trein best kan.
Antti Opdam schreef:Laatste trein geldt elke dag. Als je twee keer een aansluiting mist vanuit Kerkrade ben je volgens mij ook de pineut. Daarnaast spelen ze ook gewoon op woensdag/donderdag/vrijdag.
Roda JC - AZ was op zondagmiddag om 12.30 uur. Nou heb ik zoveel vertrouwen in de NS dat ik dat wel aandurf.
Antti Opdam schreef:OK, geen Goes, maar Durgerdam dan (= serieus argument.)
Betekent die toevoeging dat al je andere argumenten niet serieus zijn? Dacht ik al.
Antti Opdam schreef:Joehoe! Ik ga geen boterhammen smeren voor onderweg. De tijd van schoolreisjes zijn voorbij hoor.
Een busje Pringles of zakje pinda's gaat er altijd wel in naast het pils.
Antti Opdam schreef:Ik zal er tegen die tijd wel even over beslissen. Feijenoord-uit kan sowieso niet (= klassiek vriendenuitje). RKC is meestal op een zondag (moet ik voetballen.) Over Willem II en Twente ga ik dan nog wel in beraad.
Heb je tijdens Feyenoord-uit een klassiek vriendenuitje of IS Feyenoord-uit een klassiek vriendenuitje? Misschien zijn ze ook enthousiast te maken?
Aldus de papegaai van de media
MAZTER VAK-W
Glory-hunter
Berichten: 85
Lid geworden op: 23 nov 2004, 17:22
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ik ben het geheel met Dhr. Murphy eens....Hulde aan deze quote!!!
Steun ons in de strijd tegen passiviteit! www.victoria-alkmaar.nl
Flame
Steward
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 okt 2004, 19:54
Locatie: Schagen

Geef mij de auto maar.

Lekker vrij wanneer je weg wilt gaan en ook weer hoelaat je vertrek.
We reden in 9 uurtjes terug uit Polen vandaan, dat zie ik een bus en trein nog niet doen.

Ja ik ben het ermee eens dat het misschien minder gezellig is met de auto als met een groep in de bus of trein .
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Dus jij schept er genoegen in, om in de auto liedjes te gaan zingen? Nee sorry, die tijd heb ik nu wel gehad. Beetje ouwehoeren en lachen onder het genot van een biertje, daar heeft een normale treinreiziger geen problemen mee. Of je moet Laura Spierdijk heten.
Nou ja, in ieder geval kan je alles doen en laten zonder dat je rekening hoeft te houden met anderen en ook geen last hebt van anderen.
Auto's waarin je je benen kan strekken, er catering langskomt en je even naar de WC kan lopen? Waarin je drie of vier stoelen voor jezelf hebt?
Nee, een auto waar je je benen kan strekken, zelf je catering kan uitzoeken en waar ik één stoel voor mezelf heb... Lijkt me genoeg.
Wat lul je nou steeds over AL je spullen? Voor de verste uitwedstrijd is twee six-packies meer dan voldoende.
Dan nog is het gewoon irritant om over te stappen op winderige perronconstructies en dat je dan weer moet wachten of haasten omdat de staat (of nu de NS) dat bepaalt... Mijn belangrijkste argument blijft dan ook vrijheid.
Pfff... ga jij maar weer over voetbal in discussie, want dit slaat kant noch wal. Komt'ie opeens met allerlei veiligheidsargumenten. Hoeveel verkeersdoden vallen er jaarlijks? Duizenden. Aantal slachtoffers van treinongelukken? Nul. Heel Nederland staat al op zijn kop als er een keertje twee treinen botsen met exact één lichtgewonde.
Aantal keren dat ik bij een ongeluk betrokken ben geweest zonder dat de rijder gedronken had: 0. Voordeel van een auto is dat je het grotendeels ook nog zelf in hand hebt (= weer vrijheid), terwijl jij je lot in handen legt van een machinist.
Heb je tijdens Feyenoord-uit een klassiek vriendenuitje of IS Feyenoord-uit een klassiek vriendenuitje? Misschien zijn ze ook enthousiast te maken?
Dat IS een klassiek vriendenuitje.

Verder dan deze argumentatie kan ik niet komen. Misschien moet je gewoon zelf eens je rijbewijs halen en het genot van (de vrijheid van) een auto leren kennen. In ieder geval ken ik het 'genot' van het trein, winderige perrons en overstaptijden meer dan goed.
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Concluderend kiest Antti Opdam voor:

- keihard liedjes zingen
- naar buiten kijken tijdens het ouwehoeren
- de spanning van het geen gezicht zien
- muziek voor als de gespreksstof op is
- een chauffeur die niet mag drinken
- bier op de hoedenplank
- files
- verhoogd gevarenrisico
- de zoektocht naar een parkeerplaats
- de mogelijkheid om naar Durgerdam af te slaan
- warm bier op de terugreis

Dropkick Murphy zweert bij:

- ruimte
- gezellig ouwehoeren en de lol in de trein
- meer dan drie medereizigers
- op tijd rijden (zoals in het weekend altijd gebeurt)
- een op ieder moment bereikbaar toilet
- je koude biertje voor je binnen handbereik

Slotconclusie: smaken verschillen
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Aldus de papegaai van de media
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

En je punt is...?

(Ja inderdaad, ben te lui om te lezen)
'Not in the face, ok?'
Sen
Herry en/of Berry
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 dec 2004, 21:00

Dat het spoor verslechterd :?:
{Nunc est bibendum}
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Dat het een grotere uitdaging wordt om met de trein te gaan.
(of dat mijn volledige argumentatie in duigen valt)

Schijnt een vrij exclusief rapport te zijn.
Aldus de papegaai van de media
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

achterop bij jezef :wink:
Gebruikersavatar
Gijs
Moderatort
Berichten: 192
Lid geworden op: 27 nov 2004, 09:41

bolmi schreef:achterop bij jezef :wink:
a) Hoe moeilijk kan het zijn om een naam te spellen?
b) Hoe moeilijk kan het zijn om iets normaals te posten?
Jantje Peters
Herry en/of Berry
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2004, 08:42

Gijs schreef:[..]


a) Hoe moeilijk kan het zijn om een naam te spellen?
b) Hoe moeilijk kan het zijn om iets normaals te posten?
c) Hoe moeilijk kan het zijn om deze forummer in de rust tegen De Graafschap vast te binden en met zijn ogen open tegen het ultrafelle nieuwe scorebord te hangen?
Alweer een klassieker.
Stob.
Supporter
Berichten: 151
Lid geworden op: 01 jan 2004, 06:48
Locatie: Den Helders Trots

Jantje Peters schreef: c) Hoe moeilijk kan het zijn om deze forummer in de rust tegen De Graafschap vast te binden en met zijn ogen open tegen het ultrafelle nieuwe scorebord te hangen?
Topidee JP, het houdt echt nooit op. Eerst moeten we zijn identiteit te weten zien te komen. Laten we stiekem opeens erg aardig gaan doen, en hem zo lokken voor een Forum-bijeenkomst. Het mee naar binnen smokkelen van touw is te doen, het vastbinden ook nog wel, maar we moeten natuurlijk wel de stewards afleiden. Mijn voorstel is JP in zijn blote reet op een roze tractor over het veld, begeleid door een alternatieve versie van Mannenkoor Karrenspoor getiteld : Alleen Homo's rijden tractor.

Appeltje, eitje voorderest, alleen nog even de rolverdeling afsprekenn. Wie houdt hem vast, en wie plakt zijn oogleden aan zijn wenkbrauwen ? Als we nu al vast zorgen dat we in positie zijn ter hoogte van MO1, en het touw al over het scorebord is geworpen dan kunnen diegene die gebonden hebben op een "Ja, het is droog" teken van de plakkers gelijk met ophijszen (drie keer raden wie dat mag doen) beginnen.

Fantastisch dit, als we nu niet de compilatie van StudioVoetbal op Zondagavond halen dan weet ik het niet meer.
Gebruikersavatar
JvB
Supporter
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:22
Locatie: Alkmaar

Aha Jozef is schizofreen. Hij fietst voor zijn gevoel met 4 anderen, waardoor het gezellig voor hem blijft. Leuk!
Dit is die sh*t waarop iedereen heeft gewacht
alkmaarderhoutole
Fanatic
Berichten: 502
Lid geworden op: 24 dec 2003, 21:00
Contacteer:

JvB schreef:Aha Jozef is schizofreen. Hij fietst voor zijn gevoel met 4 anderen, waardoor het gezellig voor hem blijft. Leuk!
Die mag je even uitleggen JvB...
Gebruikersavatar
JvB
Supporter
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:22
Locatie: Alkmaar

Peter Andre schreef:[..]

Die mag je even uitleggen JvB...
Als volgt:
Er is 5 keer gekozen: Hallo, ik ben Jozef. De goede man heeft dus vijf keer gereageerd, zonder het zelf te weten. (zo werkt dat met schizofrenie) Hij fietst dus voor zijn gevoel niet alleen, maar met 4 anderen, en dat maakt het voor hem beregezellig.

Snap je?!

(dit is natuurlijk met alle respect voor de goede man gezegd)
Dit is die sh*t waarop iedereen heeft gewacht
Plaats reactie