Staan op de Ben-Side

Dé plek voor alle supporterszaken. Sfeer, de SV, alles komt aan bod
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Ik neem aan dat er donderdag ook weer veel 'nieuwe' aanwas zal zitten/staan op de Ben-side. Is het toegestaan donderdag een mooi staanvak te maken? De Ben-side is niet zo vol als normaal, dus lijkt me een goed moment. Ik weet ook zeker dat de sfeer er beter op zal worden als er een groot cluster wordt gevormd. Mogen we weer verhuizen a.s. donderdag?
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Goede zaak dat AZ nu eindelijk meerwaarde in gaat zien en dus zelfs actief mee gaat doen. Dat verlagen van de prijzen is erg belangrijk. Ik heb zelf al meerdere mails gestuurd over het verlagen van de prijzen. 25,- voor een losse wedstrijd voor iemand van rond de 14/15 is gewoon erg veel geld. Ik kan dat niet altijd opbrengen. Daarom ga ik eigenlijk ook alleen maar naar bekerwedstrijden en de goedkopere EL wedstrijden. Het is dus erg belangrijk dat de jongeren kennis kunnen maken met een andere beleving van een andere wedstrijd dan het stukslaan van een klapper op je handen. Het is zelfs zo erg dat ik jongens van mijn leeftijd ken die al hun hele leeftijd een seizoenkaart hebben en ook vaak naar uitwedstrijden gaan maar nog nooit van de Ben-Side gehoord hebben.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

HHW Schilderswijk schreef:Mooie woorden maar jij weet dat de realiteit is zoals ik het verwoord. tegen Roda thuis een goede sfeer omdat de spelers er 120% voor gaan en tegen Utrecht thuis een slechte sfeer omdat je zoals zovaak dit seizoen naar niks zat te kijken.

En die laatse zin, jij was ook naar GAE waar je lekker dicht op elkaar stond. Was de sfeer nou zo goed?
Naar ik begrepen heb (was op festival in Eindhoven), zijn het de supporters geweest die de zaak op gang gekregen hebben tegen Roda. De spelers hadden het met 2 x rood immers een beetje laten afweten op dat moment. Hoe dan ook, ondanks dat er sprake is van wisselwerking, moet je het kwa sfeer nooit van het spel af laten hangen. En dat kan, want ja, de sfeer bij Go Ahead was zo goed (en het spel zo slecht). Weliswaar niet veel van te merken van buiten doordat het vak bijna afgesloten was, maar het was wel een gezellige boel. We stonden dan ook lekker dicht op elkaar!

Wel een generatiekloofje tussen de jeugd van nu en mijn persoontje. Maar dat is een kwestie van je plekje vinden in de nieuwe staanvakken.

Ik blijf uiteraard staan waar ik sta, de jonkies gaan maar naar W. :mrgreen:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

En bedankt.
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

Ik zeg actie aankomende zondag!
ALKMAAR CITY OF DREAMS
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Nee, dan gooi je je eigen ruiten in. Dan zal AZ, wat nu meewerkte, zich terugtrekken. Je kan beter AZ te vriend houden. Die kunnen namelijk met lichte dwang de weigeraars ergens anders neerzetten. Die 250 aan zich zelf denkenden zullen koppig blijven. Die groep zal niet veel kleiner worden.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Vraagje aan NAKZ. Hoe reageerde AZ toen ze de resultaten van het onderzoek overhandigden? Ik bedoel, waren ze erg teleurgesteld of deed ze het niet veel?
Gebruikersavatar
NAKZ
Fanatic
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 jan 2004, 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Moeilijk in te schatten. Ik werd gebeld door Martin Dekker, van de kaartverkoop. Ik vond het op zich wel te begrijpen allemaal, want 250 bezwaren is inderdaad best veel. Meer dan ik had verwacht. Zal ook deels komen doordat het voor mensen die niet de Victoria-site of Fanpage bezoeken dit rauw op hun dak kregen en uit onwetendheid/angst dus bezwaar gemaakt hebben. Helaas ontbreekt nu de tijd om met deze mensen in discussie te gaan, dus is het wel te begrijpen om het nu uit te stellen. Dekker zei wel nadrukkelijk dat dit geen afstel hoeft te betekenen, maar dat we het over een paar maanden weer eens oppakken. Dan zijn mensen al even aan het idee gewend en kunnen we bijvoorbeeld een informatieavond organiseren waar mensen hun zorgen kunnen uiten. Ik mag hopen dat we er dan uit komen en de bezwaren reduceren tot (ruim) onder de 100.

Het is natuurlijk zuur dat we nu weer een jaar moeten wachten en dat er blijkbaar toch veel mensen zijn die al dan niet bewust dit soort initiatieven tegenwerken. Toch heb ik goede hoop dat we het met wat meer tijd, rust en voorlichting/overleg volgend jaar alsnog kunnen regelen. Dit was een project van de lange adem, en zal het ook nog even blijven. De afgelopen jaren hebben wel bewezen dat er meer dan voldoende animo en nog meer potentie is voor dit plan. Het jammere blijft dat die 80% (of meer) voorstanders het nu afleggen tegen 20% sceptici, waarvan een deel waarschijnlijk ook nog matig geïnformeerd is. Het zou toch moeten lukken om die groep het komende jaar te overtuigen.

Misschien is het ook nog wel een idee om zelf eens het gesprek aan te gaan met mensen die beneden zitten. Dat zouden we best eens voorafgaand aan of in de rust van een wedstrijd kunnen doen. Als je met een man of tien wat groepjes aanspreekt heb je al een aardig beeld en weten die mensen ook wat meer.
HHW Schilderswijk
Supporter
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 jan 2004, 21:36
Locatie: Wat denk je zelf
Contacteer:

NAKZ schreef:
Het is natuurlijk zuur dat we nu weer een jaar moeten wachten en dat er blijkbaar toch veel mensen zijn die al dan niet bewust dit soort initiatieven tegenwerken.

.
Ooit aan gedacht dat je initiatieven simpelweg niet goed genoeg zijn? Als je er voor zou zorgen dat je nu in het aankomende seizoen een paar proeven kan organiseren die wel slagen dan zal je je doel bereiken, daar ben ik van overtuigd.

Overgens was de sfeer gister redelijk goed, vooral in het begin en eind van de wedstrijd. Dat voor een Ben-side in een 'verkeerde' en voor 3 kwart gevulde opstelling. =D>
Waar is nou die hel van Alkmaar??? :?

Wannabe Kees Vooijs look-a-like 8)
DeRodeBaron1967
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 16 jul 2010, 13:07

NAKZ schreef:Moeilijk in te schatten. Ik werd gebeld door Martin Dekker, van de kaartverkoop. Ik vond het op zich wel te begrijpen allemaal, want 250 bezwaren is inderdaad best veel. Meer dan ik had verwacht. Zal ook deels komen doordat het voor mensen die niet de Victoria-site of Fanpage bezoeken dit rauw op hun dak kregen en uit onwetendheid/angst dus bezwaar gemaakt hebben. Helaas ontbreekt nu de tijd om met deze mensen in discussie te gaan, dus is het wel te begrijpen om het nu uit te stellen. Dekker zei wel nadrukkelijk dat dit geen afstel hoeft te betekenen, maar dat we het over een paar maanden weer eens oppakken. Dan zijn mensen al even aan het idee gewend en kunnen we bijvoorbeeld een informatieavond organiseren waar mensen hun zorgen kunnen uiten. Ik mag hopen dat we er dan uit komen en de bezwaren reduceren tot (ruim) onder de 100.

Het is natuurlijk zuur dat we nu weer een jaar moeten wachten en dat er blijkbaar toch veel mensen zijn die al dan niet bewust dit soort initiatieven tegenwerken. Toch heb ik goede hoop dat we het met wat meer tijd, rust en voorlichting/overleg volgend jaar alsnog kunnen regelen. Dit was een project van de lange adem, en zal het ook nog even blijven. De afgelopen jaren hebben wel bewezen dat er meer dan voldoende animo en nog meer potentie is voor dit plan. Het jammere blijft dat die 80% (of meer) voorstanders het nu afleggen tegen 20% sceptici, waarvan een deel waarschijnlijk ook nog matig geïnformeerd is. Het zou toch moeten lukken om die groep het komende jaar te overtuigen.
Ik behoor tot de 250 bezwaarmakers en dit heeft vooral te maken met de vorm van de email en de termijnen en informatie.

Toen ik de email ontving kreeg ik meteen jeuk vanwege de zogenaamde opt out stelling. Wat ook hierboven wordt aangehaald alzijnde 80% is voor. Nee 80% behoort tot de rtl4 categorie met geen mening, er was immers ook de mogelijkheid om aan te geven dat je voor was. (Mocht er ook een groep zijn die wel positief heeft gereageerd hoor ik het ook graag). In mijn optiek is het dus een significant aantal dat (negatief) heeft gereageerd.

Daarnaast was de geleverde informatie summier en in combinatie met de korte bedenk termijn word je in mijn beleving onder druk gezet, met als gevolg hakken in het zand.

Het wordt een schone zaak voor de voorstanders om samen met AZ met goede info te komen. Hier moet men de tijd voor nemen en moet een volgende uitvraag komen via een opt in mail. En dan zal blijken of er inderdaad de verwachtte steun is die men nu suggereert.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Er stond op de flyer die tijdens een wedstrijd uitgedeeld is en ook hier op de site en de facebookpagina, dat als je voor het plan was, je niet moest stemmen.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Alkmaar/Zaanstreek schreef:Er stond op de flyer die tijdens een wedstrijd uitgedeeld is en ook hier op de site en de facebookpagina, dat als je voor het plan was, je niet moest stemmen.
In de E-mail stond dat als je toch wil blijven zitten en geen bezwaar hebt, je niets hoeft te doen. Ik verwacht dus als er een beslissing is genomen mijn groepje (ook met oudere en kinderen) een andere plek krijgt aangeboden.
HHW Schilderswijk
Supporter
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 jan 2004, 21:36
Locatie: Wat denk je zelf
Contacteer:

Alkmaar/Zaanstreek schreef: Die 250 aan zich zelf denkenden zullen koppig blijven. Die groep zal niet veel kleiner worden.
Doet pijn he, van een roze wolk afvallen en terugkomen in de werkenlijkheid.. :? Als ik de actie's bekijk van de voorstanders dan denken hun alleen aan hunzelf, in ieder geval niet aan de mensen die er kristisch tegenover staan. Koppen van artikelen die beginnen met het woord 'eigenbelang' dat is zo onrespectvol tegenover mensen die slechts een andere mening hebben. Vind het jammer dat een site zoals de fanpage hierin mee gaat en geen neutrale rol vervuld.
Waar is nou die hel van Alkmaar??? :?

Wannabe Kees Vooijs look-a-like 8)
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Ik reageerde een beetje teveel in emotie. Je hebt namelijk ook mensen zoals jij die wel voor een verbetering van de sfeer zijn maar die denken dat dit niet de beste oplossing is. Dat is gewoon een verschil in mening. Maar er zijn ook heel veel supporters, en we kennen ze allemaal, die er een sport van maken om dit soort goede initiatieven in de weg te staan.
Huiswaard
Oude garde
Berichten: 1107
Lid geworden op: 31 dec 2003, 08:40
Locatie: Sint Pancras
Contacteer:

Waar we hier alles in overleg proberen te doen zouden de supporters bij andere clubs het gewoon zelf regelen. Als de welwillenden aankomend seizoen zelf niet in actie komen, maar vooral blijven kijken naar wat Victoria doet dan gaat het ook volgend jaar niet lukken.
DeRodeBaron1967
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 16 jul 2010, 13:07

Alkmaar/Zaanstreek schreef:Er stond op de flyer die tijdens een wedstrijd uitgedeeld is en ook hier op de site en de facebookpagina, dat als je voor het plan was, je niet moest stemmen.
FugAZi schreef:In de E-mail stond dat als je toch wil blijven zitten en geen bezwaar hebt, je niets hoeft te doen. Ik verwacht dus als er een beslissing is genomen mijn groepje (ook met oudere en kinderen) een andere plek krijgt aangeboden.
En dat is dus mijn probleem Alkmaar/Zaanstreek. Toevalligerwijs was ik niet bij de wedstrijd dat de flyers werden uitgedeeld, nu lees ik wel Facebook en soms ook het forum, dus heb ik de flyer gezien. Maar als ik de multimedia niet gebruik weet ik dus niet wat er speelt en stem ik ineens in met iets dat ik misschien niet wil.
En FugAZi jij verwacht een aanbod te krijgen van AZ. OK die ga je krijgen, maar wat als die niet voldoet aan je eisen/wensen, wat dan?

Dus laat AZ, Victoria en de sv hier maar eens goed over nadenken, met voorstellen komen en dan ruim op tijd (lijkt mij voor de komende winterstop) met een brief/e-mail waarin je toestemming wordt gevraagd om mee te werken aan een staande Ben-side.

En laat ik duidelijk zijn er moet iets gebeuren en ik ben ook zeker niet tegen het voorstel, alleen er moet iets meer aandacht worden besteed aan het geheel.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Huiswaard schreef:Waar we hier alles in overleg proberen te doen zouden de supporters bij andere clubs het gewoon zelf regelen. Als de welwillenden aankomend seizoen zelf niet in actie komen, maar vooral blijven kijken naar wat Victoria doet dan gaat het ook volgend jaar niet lukken.
Daar geloof ik niet zo in. Wat verwacht je dan dat welwillende supporters zouden moeten doen?

Wat mij opviel is dat er veel bezwaarmakers schijnen te zijn in het huidige staandeel van W en X1. Daar zitten heel wat fanatieke supporters tussen die blijkbaar geen behoefte hebben aan 'nieuwe' supporters die ineens op plekken gaan staan waar zij nu staan. Ik vraag me af of dit een oplosbaar probleem is.
_________________
"I don't know that!"
DeRodeBaron1967
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 16 jul 2010, 13:07

Worden de resultaten ook openbaar gemaakt? Er zijn nu een aantal op het forum met meer inzichten dan dat ik als 'normale' supporter heb.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Kilkenny schreef: Wat mij opviel is dat er veel bezwaarmakers schijnen te zijn in het huidige staandeel van W en X1. Daar zitten heel wat fanatieke supporters tussen die blijkbaar geen behoefte hebben aan 'nieuwe' supporters die ineens op plekken gaan staan waar zij nu staan. Ik vraag me af of dit een oplosbaar probleem is.
Dat hoeft ook niet zo'n probleem te zijn. Als het ongenummerd staan wordt moet je er gewoon voor zorgen dat je zo snel mogelijk op je plaats gaat staan. Na een paar wedstrijden heeft iedereen z'n plek. De enige van wie je dan nog last kan gaan krijgen zijn jongeren die geen seizoenkaart hebben. Maar die kan je gewoon vriendelijk verzoeken om ergens anders te staan.
Gebruikersavatar
NAKZ
Fanatic
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 jan 2004, 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

HHW Schilderswijk schreef: Ooit aan gedacht dat je initiatieven simpelweg niet goed genoeg zijn? Als je er voor zou zorgen dat je nu in het aankomende seizoen een paar proeven kan organiseren die wel slagen dan zal je je doel bereiken, daar ben ik van overtuigd.

Overgens was de sfeer gister redelijk goed, vooral in het begin en eind van de wedstrijd. Dat voor een Ben-side in een 'verkeerde' en voor 3 kwart gevulde opstelling. =D>
Blijkbaar viel het te veel mensen rauw op hun dak, dus moeten we het komende jaar aangrijpen om mensen van informatie te voorzien. Uit de reacties hier blijkt ook weer dat mensen niet per se tegen zijn, maar dat er te veel onduidelijkheid is of dat ze zich aan de kant gezet voelen. Met wat meer tijd en iets als een informatieavond zouden we hier met de meesten wel uit moeten kunnen komen zou je zeggen.

Een paar proeven houden moet ook lukken, maar eerder hadden we al discussie over wanneer zo'n proef als geslaagd kan worden beschouwd. AZ wil alleen aan een proef meewerken bij bekerwedstrijden in de eerste ronde die door bijna niemand bezocht worden, dus blijft het lastig om een reëel beeld te krijgen van een staand W+X1 in een vol stadion. We zullen AZ er dan dus van moeten overtuigen ook eens een proef te houden als het stadion vol komt.
Plaats reactie