Staan op de Ben-Side

Dé plek voor alle supporterszaken. Sfeer, de SV, alles komt aan bod
HHW Schilderswijk
Supporter
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 jan 2004, 21:36
Locatie: Wat denk je zelf
Contacteer:

Cesc schreef:
NAKZ vertegenwoordigd iets, waar velen over denken om in deze vorm iets te krijgen.
Hij onderneemt actie richting de club, waar velen wat roepen maar niks is doen.
Stel, je heb een idee. Je polst bij een heleboel mensen hoe die over dat idee denken. Daaruit blijkt dat het idee niet zo goed is. Als je dan dat advies in de wind gooi en roekeloos verder gaat met je plannen dan kan je nog zoveel 'vertegenwoordigen' maar ik vind het intussen steeds zieliger overkomen als ik eerlijk ben.
Waar is nou die hel van Alkmaar??? :?

Wannabe Kees Vooijs look-a-like 8)
HHW Schilderswijk
Supporter
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 jan 2004, 21:36
Locatie: Wat denk je zelf
Contacteer:

NAKZ schreef:
Ik heb nog steeds geen concreet voorstel gehoord hoe het volgens jou dan moet, behalve dat het best zo kan blijven en dat er maar gewoon wat meer gezongen wordt. De afgelopen jaren hebben we ook al in de huidige situatie geprobeerd de sfeer te verbeteren, maar dat is niet of nauwelijks gelukt. Sterker nog, de sfeer is nu gemiddeld wat minder dan een paar jaar geleden.

Zo'n 80 procent van de fanatieke supporters en een onbekend deel van de andere supporters is voor een vak dat vanaf beneden staat omdat zij denken dat dit een forse verbetering van de sfeer betekent. Ook heeft bijna iedere club ter wereld een vak dat vanaf beneden staat. Bijna nergens staan de fanatieke supporters bovenin. Dat lijkt me ook al een teken dat bovenin staan blijkbaar geen positieve invloed heeft op de sfeer.
Voor mij voorstellen kijk even op pagina 16, beetje onderaan.
Dat de sfeer minder is lijkt mij te verwijten aan de prestatie's op het veld, die nu ook gemiddeld minder zijn als een paar jaar geleden. Dat zou niet moeten horen uiteraard, maar ik vrees dat prestatie's de oorzaak zijn.

Er zijn ook genoeg sfeervakken waarbij mensen van boven tot beneden staan waarbij de sfeer slechter is dan bij ons.
Waar is nou die hel van Alkmaar??? :?

Wannabe Kees Vooijs look-a-like 8)
Gebruikersavatar
NAKZ
Fanatic
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 jan 2004, 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

HHW Schilderswijk schreef: Stel, je heb een idee. Je polst bij een heleboel mensen hoe die over dat idee denken. Daaruit blijkt dat het idee niet zo goed is. Als je dan dat advies in de wind gooi en roekeloos verder gaat met je plannen dan kan je nog zoveel 'vertegenwoordigen' maar ik vind het intussen steeds zieliger overkomen als ik eerlijk ben.
Het is niet zo dat twee berichten op een forum en wat bezwaren waarvan we de inhoud nog niet eens kennen (volgens AZ zijn de meesten niet per se tegen maar willen ze alleen zeker weten dat er een mooie plek voor terug krijgen en hebben ze nog wat andere vragen) direct een meerderheid vormen. Het is nog altijd zo dat de overgrote meerderheid voor is. We moeten alleen nog een minderheid zien te overtuigen. Dat proberen we te doen door zo veel mogelijk naar de bezwaren te luisteren. Aan de hand daarvan zal het plan misschien nog wel wat wijzigen voor het uitgevoerd wordt, zodat zo veel mogelijk mensen tevreden zijn met de uiteindelijke uitkomst. Het is dus niet zo dat we doof zijn voor kritiek, maar we blijven wel op het standpunt dat een staanvak dé manier is om de sfeer te verbeteren. Bijna iedereen - van AZ tot bijna alle staande en zittende supporters - is dat met ons eens.

De voorstellen die je op pagina 16 hebt gedaan zijn al uitgevoerd, worden uitgevoerd en zullen worden uitgevoerd. Het zijn inderdaad aspecten die bij kunnen dragen aan een betere sfeer, maar ik denk dat het effect van deze maatregelen nog veel sterker is in combinatie met een groot sfeervak dat een grote aantrekkingskracht heeft op (jonge) supporters én spelers.
DeRodeBaron1967
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 16 jul 2010, 13:07

NAKZ schreef:Het is niet zo dat twee berichten op een forum en wat bezwaren waarvan we de inhoud nog niet eens kennen (volgens AZ zijn de meesten niet per se tegen maar willen ze alleen zeker weten dat er een mooie plek voor terug krijgen en hebben ze nog wat andere vragen) direct een meerderheid vormen. Het is nog altijd zo dat de overgrote meerderheid voor is. We moeten alleen nog een minderheid zien te overtuigen. Dat proberen we te doen door zo veel mogelijk naar de bezwaren te luisteren. Aan de hand daarvan zal het plan misschien nog wel wat wijzigen voor het uitgevoerd wordt, zodat zo veel mogelijk mensen tevreden zijn met de uiteindelijke uitkomst. Het is dus niet zo dat we doof zijn voor kritiek, maar we blijven wel op het standpunt dat een staanvak dé manier is om de sfeer te verbeteren. Bijna iedereen - van AZ tot bijna alle staande en zittende supporters - is dat met ons eens..
NAKZ schreef:Zo'n 80 procent van de fanatieke supporters en een onbekend deel van de andere supporters is voor een vak dat vanaf beneden staat omdat zij denken dat dit een forse verbetering van de sfeer betekent. Ook heeft bijna iedere club ter wereld een vak dat vanaf beneden staat. Bijna nergens staan de fanatieke supporters bovenin. Dat lijkt me ook al een teken dat bovenin staan blijkbaar geen positieve invloed heeft op de sfeer.
NAKZ ik heb het al eerder gezegd, maar waar wordt de wijsheid vandaan gehaald dat 80% (of desnoods een meerderheid) voor is??? Voor zover ik weet is er nooit een onderzoek geweest. Wat jij bij tegenstanders afdoet als twee forumberichten en wat bezwaren vormen geen meerderheid, kan ik het ook andersom doen. Een flyer, drie forumberichten en een hoop geschreeuw vormen ook geen meerderheid. Dus nogmaals zorg dat dit soort beweringen worden onderbouwd. Laat het onderzoek maar zien (of ga het uitvoeren), geef inzicht in de bezwaren en goedkeuringen die zijn ingediend naar aanleiding van de mail van AZ. (Op dit moment staat bij mij de teller op 250 bezwaarmakers en 1000 stemonthouders)
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

1000/1250x100=80% stemonthouders. Die zijn dus voor.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
fanatico
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 dec 2003, 14:00
Locatie: Alkmaar

Misschien gewoon maar een vak in nemen met een bepaalde wedstrijd ofzo,want zo ken je er lang op wachten .

Alkmaar , City of Dreams

Ben-Side








DeRodeBaron1967
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 16 jul 2010, 13:07

dirkjan schreef:1000/1250x100=80% stemonthouders. Die zijn dus voor.
En daar gaan we weer met die drogreden. Ik ken mensen die niet hebben kunnen reageren binnen de gestelde tijd omdat ze niet thuis waren (vakantie) en bezwaar hebben. En die zitten dus ook in de stemonthouders!
fanatico schreef:Misschien gewoon maar een vak in nemen met een bepaalde wedstrijd ofzo,want zo ken je er lang op wachten .
Dan is het meteen einde van alle plannen. Want de stadionverboden die dan door het stadion vliegen...
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

De tijd om te reageren op de brief/mail was inderdaad erg kort. Niet iedereen leest de Victoria site of het forum, dus zullen er een hoop niet op de hoogte zijn geweest van deze plannen.

Een uitgebreidere enquete met meer tijd om te reageren lijkt me een goede optie om precies te weten te komen wie nu voor of tegen het plan is, en onder welke voorwaarden mensen te overtuigen zijn.
AZ rules
Supporter
Berichten: 216
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:20

Begint toch wel een vermoeiend proces te worden met elkaar. AZ moet niet zo bekrompen zijn en de vakken X en W gewoon ongenummerd maken. Nu wil men alles van voor tot achter regelen dat gaat het hem gewoon niet worden. Mensen die ergens willen zitten kunnen dan op de Molenaar plaats nemen of de andere kant achter het doel. Lijkt mij dat daar ook voldoende plekken zijn. Als ze niet willen verhuizen zal dit zich in de vakken X en W vanzelf wel regelen zoals dat het in elk stadion doet. Je kan echt nog wel op genoeg plekken dan zitten als je dat wilt want de van der Ben zal echt niet meteen helemaal staan.
Nadeel van de uitvoering van V en W is dat als je hier in de toekomst wel uitgegroeid bent weer hetzelfde geleuter krijgt om een deel van X er bij te krijgen. Dus gewoon X en W ongenummerd maken. Ze kunnen als proef volgend seizoen toch gewoon aankondigen dat tijdens niet competitiewedstrijden de vakken W en X ongenummerd zijn. Je zal zien dat het zichzelf gewoon zal regelen.

Mochten we wel Europa League spelen moet AZ weer niet met dat domme gedoe komen dat er dan niet overal gestaan mag worden van de Uefa want laatst met de CL wedstrijd van Galatasaray stond het hele stadion. Heb nog nooit gehoord dat een club hier een boete voor heeft gehad.

Want welke uitvoering je nu gaat doen van het staan zal altijd voor- en tegenstanders opleveren. Maar waarom zou de iets kleinere groep tegenstanders meer rechten hebben dan de voorstanders? Neem aan dat AZ ook gebaat is bij een fanatieke aanhang. Het is niet voor niks dat de Ben- side door de spelers altijd als eerste wordt bedankt.

In ieder stadion is het door de supporters zelf bepaald en is het gewoon een natuurlijk proces behalve bij AZ gaat het allemaal weer op de knullige wijze. De stewards die zich ook er mee bemoeien doet het ook niet goed. We leven toch in een participatie samenleving dus laat het de mensen (zitters en staanders) zelf onderling met elkaar regelen. Zou zeggen een avondje organiseren in het supportershome om er samen uit te komen om de vakken W en X ongenummerd te maken. Daarbij wat water bij de wijn van AZ waardoor mensen eventueel kunnen verhuizen.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Het is wel jammer dat het niet alleen zitters zijn die het niet willen maar dat er ook veel staanders het niet willen. Dat maakt het lastig. Als het alleen zitters waren geweest dan had AZ makkelijk kunnen zeggen dat W en X1 volgend seizoen gewoon staan zou zijn.
Gebruikersavatar
NAKZ
Fanatic
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 jan 2004, 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

AZ rules schreef:Begint toch wel een vermoeiend proces te worden met elkaar. AZ moet niet zo bekrompen zijn en de vakken X en W gewoon ongenummerd maken. Nu wil men alles van voor tot achter regelen dat gaat het hem gewoon niet worden. Mensen die ergens willen zitten kunnen dan op de Molenaar plaats nemen of de andere kant achter het doel. Lijkt mij dat daar ook voldoende plekken zijn. Als ze niet willen verhuizen zal dit zich in de vakken X en W vanzelf wel regelen zoals dat het in elk stadion doet. Je kan echt nog wel op genoeg plekken dan zitten als je dat wilt want de van der Ben zal echt niet meteen helemaal staan.
Nadeel van de uitvoering van V en W is dat als je hier in de toekomst wel uitgegroeid bent weer hetzelfde geleuter krijgt om een deel van X er bij te krijgen. Dus gewoon X en W ongenummerd maken. Ze kunnen als proef volgend seizoen toch gewoon aankondigen dat tijdens niet competitiewedstrijden de vakken W en X ongenummerd zijn. Je zal zien dat het zichzelf gewoon zal regelen.

Mochten we wel Europa League spelen moet AZ weer niet met dat domme gedoe komen dat er dan niet overal gestaan mag worden van de Uefa want laatst met de CL wedstrijd van Galatasaray stond het hele stadion. Heb nog nooit gehoord dat een club hier een boete voor heeft gehad.

Want welke uitvoering je nu gaat doen van het staan zal altijd voor- en tegenstanders opleveren. Maar waarom zou de iets kleinere groep tegenstanders meer rechten hebben dan de voorstanders? Neem aan dat AZ ook gebaat is bij een fanatieke aanhang. Het is niet voor niks dat de Ben- side door de spelers altijd als eerste wordt bedankt.

In ieder stadion is het door de supporters zelf bepaald en is het gewoon een natuurlijk proces behalve bij AZ gaat het allemaal weer op de knullige wijze. De stewards die zich ook er mee bemoeien doet het ook niet goed. We leven toch in een participatie samenleving dus laat het de mensen (zitters en staanders) zelf onderling met elkaar regelen. Zou zeggen een avondje organiseren in het supportershome om er samen uit te komen om de vakken W en X ongenummerd te maken. Daarbij wat water bij de wijn van AZ waardoor mensen eventueel kunnen verhuizen.
Zo zou het inderdaad moeten zijn. Helaas zijn er ook heel wat supporters die net zo kneuterig denken als AZ. Toch denk ik inderdaad dat het allemaal wel losloopt als je het hele stuk achter het doel ongenummerd maakt. Zo gaat het ook bij talloze andere clubs (NAC, Vitesse enz.) en na een tijdje is wel duidelijk waar je (meestal) staat en zit.

Dit keer ging het voor veel mensen te snel, maar met inderdaad onder meer een bijeenkomst hopen we er met iedereen uit te komen zodat het volgend jaar alsnog geregeld is. Als er meer animo is dan de capaciteit van W en X1 toelaat zullen we uiteraard op hameren ook X2 toe te voegen of in elk geval wat coulanter om te gaan met staan/zitten. AZ schermt altijd met het argument dat mensen die zitten klagen dat ze niets zien, maar op de tribune heb ik daar nog nooit iets van gezien. Lijkt me dat supporters dat ook prima onderling kunnen regelen.
Rick
Dagjesmens
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 dec 2003, 18:25
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Blijft toch apart dat dit zo moeilijk te realiseren is. Je kan nu precies kijken welke plaatsen nog beschikbaar zijn om een seizoenskaart te nemen. Opvallend dat alle Ben-Side vakken onderin nog heel veel plaats hebben. Oftewel, dit is hét moment om aan te kondigen dat W/X/Y ongenummerd en volledig staan worden. Zeurende mensen die alsnog willen zitten hebben nog genoeg keuze uit overige beschikbare vakken!
AZ-Alkmaarder
Supporter
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 dec 2004, 19:50
Locatie: Alkmaar

Beste seizoenkaarthouder,

Vorig seizoen hebben we je op de hoogte gebracht van de voorgenomen wijziging van de stazone op de Van der Ben-tribune, om zo de sfeer in het AFAS Stadion nog beter te maken. Na goede overleggen met supporters uit deze vakken over de gewenste structuur willen we deze wijzigingen met ingang van het seizoen 2015-2016 definitief vorm gaan geven.

Vanaf het seizoen 2015-2016 worden de vakken W en X1 aangewezen als de nieuwe en enige stazone op de Van der Ben-tribune. De andere vakken op de Van der Ben-tribune V, Y en Z blijven dus gewoon volledig zitvakken. De huidige stazone bovenin X2 en X3 wordt ook zittribune. Alle plaatsen op de Van der Ben-tribune blijven genummerd, dus iedereen houdt een vaste plaats.

Opnieuw indelen
Om jou en je medeseizoenkaarthouders de kans te geven op een nieuwe plaats naar wens, is besloten de vakken W, X1, X2 en X3 geheel opnieuw in te delen. Iedereen krijgt de kans om aan te geven in welk vak en op welk deel van het vak (hoog, in het midden of laag) de nieuwe plaats zich zou moeten bevinden. Wie wil staan kiest dus voor W en X1, wie wil zitten voor de andere vakken. Iedereen heeft zo een goede kans op een plaats van zijn voorkeur, met als grote winst dat vanaf volgend seizoen staande en zittende supporters op hun eigen manier de wedstrijd kunnen beleven. De geheel nieuwe indeling - geen prijsverschil tussen de genoemde vakken - heeft bovendien als bijkomend voordeel dat ook andere seizoenkaarthouders en AZ-supporters bij de verplaatsing kunnen worden meegenomen. De capaciteit op de Van der Ben-tribune is ruim voldoende om alle seizoenkaarthouders op de Van der Ben-tribune te herplaatsen, zowel staande als zittende supporters.

Maak je wensen kenbaar
Maak jij jouw wensen ook aan ons kenbaar? Je hebt tot en met maandag 15 december 2014 de tijd om via deze link jouw voorkeur op te geven. Als je samen wilt verplaatsen dien je dit in één keer als groep te regelen. Hiervoor heb je de relatienummers en geboortedata van alle seizoenkaarthouders en/of clubkaarthouders van de groep nodig én alle relatiegegevens van eventuele nieuwe seizoenkaarthouders.

Met behulp van de opgegeven voorkeur worden de nieuwe plaatsen definitief toegewezen op basis van de volgende criteria:
1) De hoogste prioriteit heeft de aanvrager die het langst seizoenkaarthouder is (bij groepen wordt rekening gehouden met de gegevens van alle aanvragers)
2) De oude plaats(en)

Na de toewijzing worden alle betrokkenen van de nieuwe plaats op de hoogte gesteld. Wij verwachten alle seizoenkaarthouders een goede plaats te kunnen toewijzen. In het voorjaar krijg je vervolgens bericht om je seizoenkaart voor 2015-2016 te betalen. Dit hoeft nu nog niet. Mocht de toegewezen plaats toch niet aan de verwachtingen voldoen, kun je bij de seizoenkaartverlenging een nieuwe plaats uitkiezen.

Laten we met z’n allen zorgen voor een kolkend stadion dat Alkmaar een onneembare vesting maakt. Samen naar Victorie!

Alvast bedankt voor je medewerking,

Met vriendelijke groet,

Martin Dekker
Kaartverkoop AZ, mede namens de AZ-directie, Supportersbeweging Victoria Alkmaar en de Supportersvereniging AZ.

=D> =D> =D>
Vakkie T
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Zeer voortvarend! =D> =D>

Heeft iedereen deze mail gehad? Of alleen de mensen in deze vakken? Ik heb namelijk altijd problemen met de mails van AZ, maar een paar maanden geleden heb ik alles omgezet. De mails kwamen toen wel aan.

Deze heb ik echter niet ontvangen. :roll:
Geen gelul, drink een pul!!
AZ-Alkmaarder
Supporter
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 dec 2004, 19:50
Locatie: Alkmaar

Ik heb deze ook niet gehad trouwens, gaat bij mij ook nooit goed. Ik sta nu zelf al in W, en mijn buurman in W heeft de mail wel gehad.
Vakkie T
DeRodeBaron1967
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 16 jul 2010, 13:07

Mag ik de harde schreeuwers feliciteren met hun behaalde overwinning.
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Heb geen mail gehad, maar ben blij dat het er door is! Ik twijfel nog wel of ik mee verhuis vanaf mijn zitplek in vak Y.
Gebruikersavatar
NAKZ
Fanatic
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 jan 2004, 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Mail is alleen verstuurd naar de mensen in de vakken W t/m X3. Als je wel in dit vak zit maar geen mail hebt gehad kun je even contact opnemen met AZ: m.dekker@AZ.nl. Of gewoon met je groepje verhuizen, dan hoef je niet per se allemaal afzonderlijk een mail te hebben gehad.

Nu maar hopen dat het een succes wordt! Jammer dat het genummerd is en de verhuizingen daardoor wat meer gedoe opleveren, maar in de praktijk maken die nummers natuurlijk weinig uit. Hopelijk is dit wel een opmaat naar een sfeervoller stadion dat ook beter gevuld is met vooral meer enthousiaste jongeren. Nuilende oudjes hebben we immers al genoeg!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Zeg, effe tam an he, broekventje!

:mrgreen:
_________________
"I don't know that!"
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Mooi resultaat. Er is nu weer enig uitzicht op verbetering van de sfeer.Hopelijk sluiten veel jongeren zich aan in het nieuwe vak, het kan allemaal wel een impuls gebruiken.

Onbegrijpelijk dat een enkeling hier verontwaardigd over is. Er zijn zat gelijkwaardige alternatieven om naar uit te wijken. Voor zover ik weet zijn er geen speciale plekken met verwarmde stoelen en een ligstand, dus alleen een lichte vorm van autisme zou de enige reden nog kunnen zijn waarom mensen beginnen te stijgeren over het verplaatsen van de ene naar de andere identieke plaats. Met indien je dat wilt precies dezelfde mensen om je heen, En dan kan je nog lekker ver weg van het stavak gaan zitten ook, win-win voor iedereen.

Voor het eerst in jaren dat AZ kiest voor de fanatiekere supporters, hopelijk gaan ze deze koerswijziging volhouden en wordt het los van mooie sportieve momenten ook weer echt leuk om naar AZ te gaan. Dat plezier is namelijk bij velen totaal weg momenteel.
Hup AZ.
Plaats reactie