Staan op de Ben-Side

Dé plek voor alle supporterszaken. Sfeer, de SV, alles komt aan bod
Gebruikersavatar
NAKZ
Fanatic
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 jan 2004, 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Kilkenny schreef:Wat mij opviel is dat er veel bezwaarmakers schijnen te zijn in het huidige staandeel van W en X1. Daar zitten heel wat fanatieke supporters tussen die blijkbaar geen behoefte hebben aan 'nieuwe' supporters die ineens op plekken gaan staan waar zij nu staan. Ik vraag me af of dit een oplosbaar probleem is.
Inderdaad zeer opvallend, te meer daar dit veelal mensen zijn die vroeger ook gewoon op de staanplaatsen van de Molenaar-tribune stonden. Bovendien is het natuurlijk geen enkel probleem, want met een paar wedstrijden is echt wel duidelijk wie waar staat. En de ene keer een rijtje hoger of lager dan de andere maakt toch ook weinig uit, lijkt me. Ook hier zouden we met overleg toch een heel eind moeten komen...
Gebruikersavatar
NAKZ
Fanatic
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 jan 2004, 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Rode Baron schreef:OK die ga je krijgen, maar wat als die niet voldoet aan je eisen/wensen, wat dan?

Dus laat AZ, Victoria en de sv hier maar eens goed over nadenken, met voorstellen komen en dan ruim op tijd (lijkt mij voor de komende winterstop) met een brief/e-mail waarin je toestemming wordt gevraagd om mee te werken aan een staande Ben-side.

En laat ik duidelijk zijn er moet iets gebeuren en ik ben ook zeker niet tegen het voorstel, alleen er moet iets meer aandacht worden besteed aan het geheel.
Er zijn meer dan voldoende vrije plaatsen in het stadion, dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken over een geschikte nieuwe plaats. We hadden gehoopt dat de meesten dit wel in zouden zien, gesterkt door het vooruitzicht van een mooi sfeervak. Kennelijk is het wantrouwen groter dan gedacht en moeten we nog een jaar besteden aan voorlichting. Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen als je eerder nooit iets van het plan vernomen hebt, maar het blijft jammer.

Wat voor concrete verbeterpunten zou je trouwens graag zien in het plan en de communicatie hierover? In oktober willen we in ieder geval samen met AZ een informatieavond organiseren.
Rick
Dagjesmens
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 dec 2003, 18:25
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Waarom niet gewoon vak J? Genoeg ruimte daar en naast het uitvak werkt meestal ook wel sfeer verhogend (zie vak G bij NAC en Kingside bij Willem II) Kunnen alle zeurpieten lekker op hun vaste plekje blijven staan/zitten.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Dat vindt AZ nooit goed. Die gaan hyperventileren bij het idee alleen al. Daarbijkomend sta je dan niet meer op de Van de Ben tribune (al kan je de naam altijd veranderen).
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

NAKZ schreef:[...]

Inderdaad zeer opvallend, te meer daar dit veelal mensen zijn die vroeger ook gewoon op de staanplaatsen van de Molenaar-tribune stonden. Bovendien is het natuurlijk geen enkel probleem, want met een paar wedstrijden is echt wel duidelijk wie waar staat. En de ene keer een rijtje hoger of lager dan de andere maakt toch ook weinig uit, lijkt me. Ook hier zouden we met overleg toch een heel eind moeten komen...
Ik denk dat je er zo veel te makkelijk aan voorbij gaat. Blijkbaar is het wel een probleem, anders waren er niet zo veel bezwaren geweest. Daar moet een duidelijke oplossing voor komen, anders ga je de bezwaren niet wegkrijgen. En dan komt het er al snel op neer dat er bovenin W en X1 niet te veel moet veranderen, vrees ik.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Misschien is het een goed idee om het nieuwe staanvak in W en X1 wel genummerd te maken, waarbij iedereen die daar wil staan (mensen die er al staan en nieuwe) opnieuw per groep kunnen inschrijven voor laag, midden of hoog.
Dan is er geen risico dat mensen niet bij elkaar kunnen staan, en kan iedereen een plek van z'n voorkeur krijgen.

Eventueel kun je als er genoeg plek is de mensen die er al staan eerst dezelfde plek geven die ze nu hebben. En dan de nieuwe mensen verder indelen volgens hun voorkeur.
DeRodeBaron1967
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 16 jul 2010, 13:07

NAKZ schreef:Wat voor concrete verbeterpunten zou je trouwens graag zien in het plan en de communicatie hierover? In oktober willen we in ieder geval samen met AZ een informatieavond organiseren.
Dat is een goede. Ik denk dat je het met een informatieavond niet red, want ik denk dat er teveel mensen zullen zijn die het laten afweten.

Zoals eerder gezegd, er zijn een aantal mensen met een voorsprong over wie en waarom er bezwaar is gemaakt. Op basis van die bezwaren en/of locaties kun je misschien al met oplossingen komen. Ik kan nu wel dingen roepen, maar die raken dan misschien kant nog wal.

Verder lijkt het mij goed om iedereen die in die vakken zit/staat om een mening te vragen d.m.v. een (semi-verplichte) enquête. Hiermee kan je een basis leggen voor alle criticasters. Want nu blijft het bij de algemene vaagheden van de wens is, algemene opinie...En dit is een traject wat je direct kunt/moet opstarten. De enquête kan worden meegestuurd worden met bijvoorbeeld de brief over de verlenging van de seizoenskaart.
Gebruikersavatar
D. Loggie
Dagjesmens
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 sep 2012, 07:48
Locatie: Utrecht

Eens met Rode Baron. Als je weet waarom mensen niet willen, kun je ze misschien overtuigen. Een enquête is dan een goed middel. Dat kan trouwen ook online, is zo goed als kostenloos, sneller en minder rompslomp dan papieren ook hogere respons is mijn ervaring (ben zelf van professie marktonderzoeker). Mensen op enquête wijzen door flyer met link naar digitale vragenlijst te overhandigen op tribune, toe te sturen of te mailen. Ben uiteraard graag bereid eens een middagje mee te denken over goede vragen, want dat sfeervak moet er komen, wat mij betreft een shame dat we dat niet hebben.

Loggie
David Loggie! ... He is scoring everyday!
Huiswaard
Oude garde
Berichten: 1107
Lid geworden op: 31 dec 2003, 08:40
Locatie: Sint Pancras
Contacteer:

Als jij je geroepen voelt om te helpen dan gaan wij dat niet weigeren natuurlijk. Mail anders even naar info@victoria-alkmaar.nl. Wie weet kunnen we zaken nog sturen...
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Het is gewoon stom dat er in het begin bij de opening van het stadion geen staantribune is gecreëerd, nu zitten mensen al meer dan 6 jaar bij elkaar in de buurt, je hebt toch een beetje een band op gebouwd met je buren, een kampioenschap gevierd, teleurstellingen meegemaakt etc. Ik zeg niet dat ik mijn buren bij naam ken maar het is toch elke keer leuk de zelfde mensen te zien.

Je moet echt van goede huize komen om alle wensen van de supporters in te kunnen willigen, als je de supporters wil vragen om te verhuizen dan moet er minimaal een zelfde soort alternatief zijn. Bij het gangpad, hoger dan rij tien, met zijn achten bij elkaar, enigszins zelfde tribune of toch verhuizen naar de Molenaar etc.

Pas als je de alternatieven kan aanbieden dan kunnen mensen pas beslissen. Misschien is het dus beter eerst alle mensen in kaart te brengen die willen verhuizen naar de staantribune , om vervolgens hun plekken in kaart te brengen zodat ze aangeboden kunnen worden aan de mensen die een zitplaats willen hebben.
DeRodeBaron1967
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 16 jul 2010, 13:07

D. Loggie schreef:Een enquête is dan een goed middel. Dat kan trouwen ook online, is zo goed als kostenloos, sneller en minder rompslomp dan papieren ook hogere respons is mijn ervaring (ben zelf van professie marktonderzoeker).
Mee eens, ik bedoelde dat de uitnodiging voor de enquête met het verleningsbrief kan worden mee gestuurd.
wouter
Teletext-supporter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2005, 06:59
Locatie: Hoogerheide

Ik sta al jaren op X1 helemaal bovenaan en daar wil ik ook blijven staan. Sfeervak graag, maar ik heb geen zin om elke wedstrijd zo vroeg te komen en om een plekje te knokken. Enkele reis betekent voor mij 170km rijden dus wil speling hebben en mijn plaats gegarandeerd. En aangezien ik wil blijven staan laat ik me niet tot een verhuizing dwingen.
Teletext supporter?????
Neeh seioenkaarthouder
AZ-Alkmaarder
Supporter
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 dec 2004, 19:50
Locatie: Alkmaar

Ik snap je probleem niet, het is toch niet erg om een keer 3 rijen lager te staan of een paar stoelen naar links? Ik sta in vak W en ik sta in principe op een vast plekje maar als daar andere mensen staan ga ik een andere plaats zoeken. Maakt wat mij betreft geen hol uit waar ik sta zolang het maar sfeervak is (wat in W de laatste tijd ver te zoeken is maar dat terzijde).
Vakkie T
wouter
Teletext-supporter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2005, 06:59
Locatie: Hoogerheide

Je snapt niet dat ik niet elke keer tussen opgeschoten pubers en twintigers wil staan die zichzelf niet in de hand kunnen houden. Heb voor de bovenste rij gekozen zodat ik niet elke wedstrijd een bierdouche krijg of rotzooi in mijn nek. Dat bevalt mij prima want kan nu staan en een bijdrage leveren aangezien mijn gezang vaak langer aan houdt dan degene die hier zo hard roepen en infantiele reacties plaatsen op de frontpage. Het zijn dat soort mensen waarmee ik me juist niet kan identificeren.
Teletext supporter?????
Neeh seioenkaarthouder
Gebruikersavatar
NAKZ
Fanatic
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 jan 2004, 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

wouter schreef:opgeschoten pubers en twintigers wil staan die zichzelf niet in de hand kunnen houden.
Is dat een groot probleem dan bij AZ? En van een ''bierdouche'' of rotzooi dat beneden wordt gegooid heb ik ook niet de indruk dat het een groot probleem is.

De cultuur bij AZ is om (te) laat te komen. Dat zal ook met een ongenummerd vak niet zo snel veranderen. Jongeren zullen juist vooral onderin willen staan, waardoor de kans klein is dat je de door jou gevreesde doelgroep op 'jouw' plek aan zult treffen. Daarnaast is er als je in je eentje gaat altijd nog wel ergens een plek te vinden - ook bovenin. En als je met een groepje gaat pas je er ook altijd nog wel bij. Momenteel staat ook bijna iedereen op een andere plek dan op de seizoenkaart staat, en dat gaat toch ook prima? Na een tijdje is echt wel duidelijk wie ongeveer waar staat en hoef je echt niet wekelijks voor je plaats te 'knokken'. Of heb je in een uitverkocht uitvak of voormalige Molenaar-tribune ook wel eens geen plek gehad?

Maar los daarvan ben je dus vóór een sfeervak, maar hou je die ontwikkeling tegen door bezwaar aan te tekenen. Hoe moet er dan ooit een sfeervak moeten komen? Genummerd is geen optie omdat het idee juist is dat het een vak wordt waar iedereen staat op een plek waar het hem bevalt in plaats van op aangewezen nummers die nooit goed aan de wensen kunnen voldoen om naast/vlakbij vrienden te staan en daarmee een goede, spontane sfeer in de weg staan.
HHW Schilderswijk
Supporter
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 jan 2004, 21:36
Locatie: Wat denk je zelf
Contacteer:

NAKZ schreef:
Maar los daarvan ben je dus vóór een sfeervak, maar hou je die ontwikkeling tegen door bezwaar aan te tekenen. Hoe moet er dan ooit een sfeervak moeten komen?
Kijk je ben terug op je roze wolk... #-o

Stop eens met denken dat jouw (Victoria's) idee het enige goede idee is. Wat ik al eerder aangaf tegen Slovan op een slecht gevulde Ben-side en redelijke sfeer en de zondag erop tegen RKC een slechte sfeer. Misschien is het een keer zinvol om uit te zoeken waarom dat is, in plaats van een verhuizing (mogenlijk een einde van de Ben-side voor een aantal) er koppig doorheen blijven drukken. Met alle gevolgen van dien.
Waar is nou die hel van Alkmaar??? :?

Wannabe Kees Vooijs look-a-like 8)
Gebruikersavatar
Plien
Reservespeler
Berichten: 1685
Lid geworden op: 27 apr 2007, 11:14
Locatie: Nieuw-Vennep

Is een van jullie wel eens in het sfeervak, achter het doel, bij PSV geweest? Zo niet ga eens kijken is mijn advies. Ongenummerd, iedereen komt daar ook laat maar gewoon staan waar je nog plek ziet, geen gedoe, geen overijverige stewards die de hele wedstrijd in je gezicht kijken en al helemaal niet op de tribune tussen/naast mensen gaan staan. Je staat daar een stuk relaxter. Bij AZ heb ik vaak de indruk dat als je linkeroog teveel knippert daar al 5 stewards paniekerig van worden.
Dreaming and doing are different things.
Eerste wedstrijd: 14 januari 1973 AZ '67 - FC Twente (2-2)
Gebruikersavatar
Cesc
Seizoenkaarthouder
Berichten: 449
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:18
Locatie: Alkmaar

HHW Schilderswijk schreef:
Kijk je ben terug op je roze wolk... #-o

Stop eens met denken dat jouw (Victoria's) idee het enige goede idee is. Wat ik al eerder aangaf tegen Slovan op een slecht gevulde Ben-side en redelijke sfeer en de zondag erop tegen RKC een slechte sfeer. Misschien is het een keer zinvol om uit te zoeken waarom dat is, in plaats van een verhuizing (mogenlijk een einde van de Ben-side voor een aantal) er koppig doorheen blijven drukken. Met alle gevolgen van dien.
NAKZ vertegenwoordigd iets, waar velen over denken om in deze vorm iets te krijgen.
Hij onderneemt actie richting de club, waar velen wat roepen maar niks is doen.

Hij weet ook vast wel dat dit niet de enige manier is die naar Johannesburg (Rome is met de problemen die er altijd op doen bij ons te dichtbij) leidt.

Waar nog meer een probleem ligt is dat er niet 1 centraal punt is, waar de liederen worden aangedragen. Ook de trommelaar staat aan een zijkant. Nu is er geregeld dat er liederen door elkaar heen klinken.
Er moet er 1 opstaan dus, die dit in gang wil leiden.

Een alom gerespecteerde supporter gaf laatst een goede tip. Doe een oproep op de Fanpage/Victoria site voor iemand met een muzikale achtergrond, die de rol van trommelaar op zich neemt. Ook is er al in geen tijden naar mijn gevoel een nieuw nummer bijgekomen, dit moet toch ook te doen zijn door iemand die een muziekopleiding doet? Desnoods betaal je voor die gasten als Victoria hun seizoenskaart.

Bij uitwedstrijden is het soms ook schrijnend! Na 12 minuten is het hele repertoire al 3 keer gezongen, om vervolgens bij een goal weer een paar minuten te zingen en als we op het eind een gewonnen wedstrijd spelen, wilt iedereen wel mee doen.

De mannen (Nakz o.a.) zijn met zo weinig mensen die daadwerkelijk wat willen uitvoeren. Het blijft zovaak bij dingen die worden aangedragen, maar zodra er gevraagd word of diegene daar dan een rol in kan spelen, hebben ze het te druk met werk/voetbal/etc. Dan vind ik het dat er juist gewaardeerd moet worden wat die gasten er voor tijd in steken en dat blijft nog weleens achter.
Glory is for the moment. Pride is forever!
NitWit
Steward
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 feb 2014, 09:57

NAKZ schreef: Is dat een groot probleem dan bij AZ? En van een ''bierdouche'' of rotzooi dat beneden wordt gegooid heb ik ook niet de indruk dat het een groot probleem is.

De cultuur bij AZ is om (te) laat te komen. Dat zal ook met een ongenummerd vak niet zo snel veranderen. Jongeren zullen juist vooral onderin willen staan, waardoor de kans klein is dat je de door jou gevreesde doelgroep op 'jouw' plek aan zult treffen. Daarnaast is er als je in je eentje gaat altijd nog wel ergens een plek te vinden - ook bovenin. En als je met een groepje gaat pas je er ook altijd nog wel bij. Momenteel staat ook bijna iedereen op een andere plek dan op de seizoenkaart staat, en dat gaat toch ook prima? Na een tijdje is echt wel duidelijk wie ongeveer waar staat en hoef je echt niet wekelijks voor je plaats te 'knokken'. Of heb je in een uitverkocht uitvak of voormalige Molenaar-tribune ook wel eens geen plek gehad?

Maar los daarvan ben je dus vóór een sfeervak, maar hou je die ontwikkeling tegen door bezwaar aan te tekenen. Hoe moet er dan ooit een sfeervak moeten komen? Genummerd is geen optie omdat het idee juist is dat het een vak wordt waar iedereen staat op een plek waar het hem bevalt in plaats van op aangewezen nummers die nooit goed aan de wensen kunnen voldoen om naast/vlakbij vrienden te staan en daarmee een goede, spontane sfeer in de weg staan.
Eerste reactie op dit forum. Aangemeld vanwege deze discussie.

Is er bekeken wat de reden van de bezwaren zijn? Dat is namelijk veel belangrijker dan gelijk te roepen dat het niet door gaat en dat er alleen maar mensen zitten die geen sfeer in het stadion willen. Ik kan er namelijk 4 voorstellen;
1. Mensen die zitten in W en X1 en niet willen verhuizen in verband mooie plek en de mensen om hun heen.. Die kan je alleen laten verhuizen al doet AZ een top voorstel. Naar mijn mening kan je de zuinige Noord Hollander alleen motiveren door korting op 1 of 2 jaar seizoenskaart te geven en een gelijkwaardige plek, zeg X2 het lage gedeelte, echter blijven de mensen in X2 ook zitten. Dus dit gaat moeilijk worden omdat er geen lage plekken achter het doel meer over zijn.

2. Mensen die nu staan in X1 en W welk graag bij elkaar willen blijven, een sfeervak willen, maar geen interesse hebben om voor een plek te vechten omdat degene die nu boven in X2 en X3 staan gerust willen verhuizen, maar dan geen zin hebben om beneden te staan. Om de bezwaren van de gene bovenin X1 en W weg te nemen is alleen de optie vast rij op een seizoenkaart een motivatie. Misschien aangevuld met vast stoelnummer.

3. Mensen die nu in X2 en X3 staan, idem dito als bij 2. Graag bij elkaar willen staan en ook nog bovenin. Helaas, deze mensen moeten gemotiveerd worden om op de middelste rijen aan te schuiven, geef ze dan wel een vaste rij nummer zodat ze weten waar ze aan toe zijn.

4. De voorste rijen van het staan gedeelte welk nu zittende mensen voor hun hebben. Eigenlijk de mooiste plek die er is, half 1 wedstrijd, geen sfeer in het stadion, saaie wedstrijd, dag ervoor veel teveel gezopen; lekker onderuit gaan zitten en kijken naar de wedstrijd en uitbrakken. Helaas, ik kan geen reden vinden om hun bezwaar weg te nemen. Als ik deze motivatie teruglees, zou ik graag ook op één die plekken willen staan/zitten.

Aan de hand van de reden van bezwaar kan er gekeken worden of voor de meerderheid een oplossing te vinden is. Indien niet het geval is, is het wachten op een aantal mindere jaren voor AZ waardoor het wat rustiger in het stadion zal worden en dit makkelijker er doorheen te drukken is.
Gebruikersavatar
NAKZ
Fanatic
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 jan 2004, 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

HHW Schilderswijk schreef:Kijk je ben terug op je roze wolk... #-o

Stop eens met denken dat jouw (Victoria's) idee het enige goede idee is. Wat ik al eerder aangaf tegen Slovan op een slecht gevulde Ben-side en redelijke sfeer en de zondag erop tegen RKC een slechte sfeer. Misschien is het een keer zinvol om uit te zoeken waarom dat is, in plaats van een verhuizing (mogenlijk een einde van de Ben-side voor een aantal) er koppig doorheen blijven drukken. Met alle gevolgen van dien.
Ik heb nog steeds geen concreet voorstel gehoord hoe het volgens jou dan moet, behalve dat het best zo kan blijven en dat er maar gewoon wat meer gezongen wordt. De afgelopen jaren hebben we ook al in de huidige situatie geprobeerd de sfeer te verbeteren, maar dat is niet of nauwelijks gelukt. Sterker nog, de sfeer is nu gemiddeld wat minder dan een paar jaar geleden.

Zo'n 80 procent van de fanatieke supporters en een onbekend deel van de andere supporters is voor een vak dat vanaf beneden staat omdat zij denken dat dit een forse verbetering van de sfeer betekent. Ook heeft bijna iedere club ter wereld een vak dat vanaf beneden staat. Bijna nergens staan de fanatieke supporters bovenin. Dat lijkt me ook al een teken dat bovenin staan blijkbaar geen positieve invloed heeft op de sfeer.
NitWit schreef:
Is er bekeken wat de reden van de bezwaren zijn? Dat is namelijk veel belangrijker dan gelijk te roepen dat het niet door gaat en dat er alleen maar mensen zitten die geen sfeer in het stadion willen. Ik kan er namelijk 4 voorstellen;
1. Mensen die zitten in W en X1 en niet willen verhuizen in verband mooie plek en de mensen om hun heen.. Die kan je alleen laten verhuizen al doet AZ een top voorstel. Naar mijn mening kan je de zuinige Noord Hollander alleen motiveren door korting op 1 of 2 jaar seizoenskaart te geven en een gelijkwaardige plek, zeg X2 het lage gedeelte, echter blijven de mensen in X2 ook zitten. Dus dit gaat moeilijk worden omdat er geen lage plekken achter het doel meer over zijn.

2. Mensen die nu staan in X1 en W welk graag bij elkaar willen blijven, een sfeervak willen, maar geen interesse hebben om voor een plek te vechten omdat degene die nu boven in X2 en X3 staan gerust willen verhuizen, maar dan geen zin hebben om beneden te staan. Om de bezwaren van de gene bovenin X1 en W weg te nemen is alleen de optie vast rij op een seizoenkaart een motivatie. Misschien aangevuld met vast stoelnummer.

3. Mensen die nu in X2 en X3 staan, idem dito als bij 2. Graag bij elkaar willen staan en ook nog bovenin. Helaas, deze mensen moeten gemotiveerd worden om op de middelste rijen aan te schuiven, geef ze dan wel een vaste rij nummer zodat ze weten waar ze aan toe zijn.

4. De voorste rijen van het staan gedeelte welk nu zittende mensen voor hun hebben. Eigenlijk de mooiste plek die er is, half 1 wedstrijd, geen sfeer in het stadion, saaie wedstrijd, dag ervoor veel teveel gezopen; lekker onderuit gaan zitten en kijken naar de wedstrijd en uitbrakken. Helaas, ik kan geen reden vinden om hun bezwaar weg te nemen. Als ik deze motivatie teruglees, zou ik graag ook op één die plekken willen staan/zitten.

Aan de hand van de reden van bezwaar kan er gekeken worden of voor de meerderheid een oplossing te vinden is. Indien niet het geval is, is het wachten op een aantal mindere jaren voor AZ waardoor het wat rustiger in het stadion zal worden en dit makkelijker er doorheen te drukken is.
We hebben nog weinig informatie ontvangen van AZ over de aard van bezwaren, dus is het inderdaad wachten daarop voor we verder kunnen inventariseren waar we ons op moeten richten. Zoals gezegd kunnen mensen die nu zitten in W en X1 verkassen naar een vergelijkbare plek waar dan ook in het stadion. Momenteel zijn er genoeg lege plekken om met een groep te verplaatsen, ook achter het doel in X2 en X3, dus hiervoor moet een redelijke oplossing kunnen worden gevonden.

Verder bestaat kennelijk het beeld dat er bij een ongenummerd vak 'gevochten' moet worden voor een plek. Iedereen die ooit op een staantribune of ongenummerd vak (zoals de vroegere Molenaar-tribune of in een willekeurig uitvak) heeft gestaan weet dat dit niet zo is. Aangezien dit voor de meeste supporters geldt is het des te opvallender dat die angst er toch is, en ik zou ook niet weten hoe je deze groep moet overtuigen behalve een keer een proef o.i.d. te houden waardoor ze zien dat er in feite weinig verandert ten opzichte van de huidige situatie.

Mensen willen inderdaad bij elkaar staan. Dé manier om zoiets gemakkelijk te realiseren is juist een ongenummerd vak. Deregulering in plaats van regulering. We willen toch allemaal zo graag dat het allemaal wat spontaner en minder strikt wordt rond het voetbal? Nu krijgen we een relaxt ongenummerd vak aangeboden en moet iedereen opeens een bepaald stoeltje hebben... Met die bioscoopmentaliteit komen we natuurlijk nooit.

Als we rekening moeten gaan houden met mensen die willen uitbrakken is een sfeervak wel erg ver weg. Als je de ene keer wil zitten en de andere keer wil staan moet je bovenin gaan zitten, dan kun je doen wat je wilt.
Plaats reactie