Staan op de Ben-Side

Dé plek voor alle supporterszaken. Sfeer, de SV, alles komt aan bod
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3152
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Kilkenny schreef: 13 apr 2023, 13:11 In de statiegeldbeker komt een chip, waarop ook geregistreerd wordt wie de beker gekocht heeft. Als deze vervolgens op het veld beland, is de koper bekend. Nadeel is natuurlijk dat dit niet de gooier hoeft te zijn. Wordt een beetje opletten bij het geven van een rondje.

Als de beker met chip bij een verzamelpunt gegooid wordt, word de chip geregistreerd en krijgt de koper het statiegeld teruggestort op rekening. Nadeel hiervan is, dat als iemand anders bv na de wedstrijd nog het e.e.a. aan niet ingeleverde bekers inzamelt, heeft hij/zij er niets aan.
Klinkt duur.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

dirkjan schreef: 14 apr 2023, 11:18 Ja daaag. Ik wil gewoon een biertje drinken. Of een cola, of koffie of whatever.
Ja, gelegenheid genoeg: voor de wedstrijd, in de pauze en erna. Is het nou zó erg om twee keer drie kwartier even niets te drinken? Geen troep meer op de tribune en het veld. Heel simpel.

In Engeland is dat al heel normaal en geaccepteerd.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

salmonyappi schreef: 14 apr 2023, 12:46 Ja, gelegenheid genoeg: voor de wedstrijd, in de pauze en erna. Is het nou zó erg om twee keer drie kwartier even niets te drinken? Geen troep meer op de tribune en het veld. Heel simpel.

In Engeland is dat al heel normaal en geaccepteerd.
In Engeland heerst een hele andere voetbalcultuur. Daar is matchday écht matchday en staat de hele dag in het teken van de wedstrijd. 's Ochtends pints hakken in de pub, dronken in optocht naar het stadion, daar een soort van ontnuchteren omdat je toch niet mag drinken op de tribune, en dan weer terug de pub in.

De meesten van ons zien het als een leuke afwisseling op je dag. Ik ga niet (meer) om 11 uur 's ochtends de kroeg in. Ik wil gewoon de wedstrijd kijken, biertje drinken tijdens de wedstrijd, een beetje slap ouwehoeren en daarna weer redelijk normaal terug naar huis (uitzonderingen daargelaten). Geen drank mee op de tribune gaat hier nooit werken. Kost de club veel te veel.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Bombaman schreef: 14 apr 2023, 15:57 In Engeland heerst een hele andere voetbalcultuur. Daar is matchday écht matchday en staat de hele dag in het teken van de wedstrijd. 's Ochtends pints hakken in de pub, dronken in optocht naar het stadion, daar een soort van ontnuchteren omdat je toch niet mag drinken op de tribune, en dan weer terug de pub in.

De meesten van ons zien het als een leuke afwisseling op je dag. Ik ga niet (meer) om 11 uur 's ochtends de kroeg in. Ik wil gewoon de wedstrijd kijken, biertje drinken tijdens de wedstrijd, een beetje slap ouwehoeren en daarna weer redelijk normaal terug naar huis (uitzonderingen daargelaten). Geen drank mee op de tribune gaat hier nooit werken. Kost de club veel te veel.
Dat heet een cultuuromslag. Maar daar zijn Nederlanders veel te eigenwijs en authistisch voor. Als het nodig is (en dat is het wat mij betreft) zal er toch wat moeten veranderen. Tenzij jij het normaal vindt dat spelers constant met bier worden bekogeld.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Om maar wederom te laten zien dat er echt wat moet gebeuren: NAC-Willem II gestaakt vanwege vuurwerk & bier.

Terecht.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

salmonyappi schreef: 14 apr 2023, 17:44 Dat heet een cultuuromslag. Maar daar zijn Nederlanders veel te eigenwijs en authistisch voor. Als het nodig is (en dat is het wat mij betreft) zal er toch wat moeten veranderen. Tenzij jij het normaal vindt dat spelers constant met bier worden bekogeld.
Nee, ik vind het niet normaal dat spelers met bier worden bekogeld. Maar dat houdt niet per definitie in dat jouw oplossing van geen bier meer mee op de tribune, dé oplossing is om dit te voorkomen. De idioten verzinnen wel wat anders om mee te gooien, dus dat is verschuiven van het probleem.

Autistisch is trouwens zonder "h".
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Bombaman schreef: 14 apr 2023, 23:00 Nee, ik vind het niet normaal dat spelers met bier worden bekogeld. Maar dat houdt niet per definitie in dat jouw oplossing van geen bier meer mee op de tribune, dé oplossing is om dit te voorkomen. De idioten verzinnen wel wat anders om mee te gooien, dus dat is verschuiven van het probleem.

Autistisch is trouwens zonder "h".
Authentiek / Autistisch…….ik haal ze wel eens door elkaar…… :oops:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3152
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

salmonyappi schreef: 14 apr 2023, 12:46 Is het nou zó erg om twee keer drie kwartier even niets te drinken?
Ja
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

dirkjan schreef: 15 apr 2023, 11:39Ja
Tja. Dan heb je toch echt een drankprobleem.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3152
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

salmonyappi schreef: 15 apr 2023, 15:25 Tja. Dan heb je toch echt een drankprobleem.
:?
dirkjan schreef: 14 apr 2023, 11:18 Ja daaag. Ik wil gewoon een biertje drinken. Of een cola, of koffie of whatever.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

dirkjan schreef: 17 apr 2023, 05:35:?
Daar had een knipoog achter gemoeten 😉.

Jij bent waarschijnlijk niet degene die zijn koffiebeker op het hoofd van een speler wil gooien. Maar het gaat om het groepsproces. En daar moeten oplossingen voor komen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Wtf, ga ik verhuizen van vak W naar vak U omdat ik dat racisme in mn nek toen het een stavak geworden was zat was, gaan ze nu vak V mogelijk laten staan. Wat is dat nou weer? Zit ik straks weer te luisteren naar racistische spreekkoren, liedjes over Joden en tussen het vuurwerkrook.
____________
Hoc est nihil
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Lekker bezig mannen, goed gedaan. AZ lekker op de kaart gezet. Top!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5421
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Die mensen die West Hammers lastig vielen: ga eens weg. Kom nooit meer terug.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DonnyDelano schreef: 18 mei 2023, 21:32 Lekker bezig mannen, goed gedaan. AZ lekker op de kaart gezet. Top!
Mannen? Klootzakken zijn het, jochies, losers met hoodies.
Ik hoop dat ze tegen PSV dat hele vak leeglaten en via beelden ze één voor één een stadionverbod voor het leven geven.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

salmonyappi schreef: 18 mei 2023, 21:38 Mannen? Klootzakken zijn het, jochies, losers met hoodies.
Ik hoop dat ze tegen PSV dat hele vak leeglaten en via beelden ze één voor één een stadionverbod voor het leven geven.
Ik neem aan dat je het sarcasme wel herkende. Ik kon net m'n kinderen weer huilend mee het stadion uit nemen, vanwege die capuchon-downies. Wat mij betreft mogen ze allemaal dood neervallen
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Overigens kon ik op de Molenaar in de rust ook al 2 60+-ers uit elkaar halen omdat ze het niet leuk vonden dat er geduwd werd in de rij voor de wc's.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5421
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

DonnyDelano schreef: 18 mei 2023, 21:40 Ik neem aan dat je het sarcasme wel herkende. Ik kon net m'n kinderen weer huilend mee het stadion uit nemen, vanwege die capuchon-downies. Wat mij betreft mogen ze allemaal dood neervallen
De ME met scherp laten schieten zou wel een oplossing zijn. Doe dat in alle stadions elke wedstrijd a.u.b..
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DonnyDelano schreef: 18 mei 2023, 21:40 Ik neem aan dat je het sarcasme wel herkende. Ik kon net m'n kinderen weer huilend mee het stadion uit nemen, vanwege die capuchon-downies. Wat mij betreft mogen ze allemaal dood neervallen
Tuurlijk snapte ik je. Ik moest er alleen nog een schepje bovenop doen vond ik 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

DonnyDelano schreef: 18 mei 2023, 21:43 Overigens kon ik op de Molenaar in de rust ook al 2 60+-ers uit elkaar halen omdat ze het niet leuk vonden dat er geduwd werd in de rij voor de wc's.
Pfff kreeg het ook mee ja, kwam net terug van pissen. Was vooral die achterste man die (ik neem aan dat jij dat dan was) jij aansprak trouwens, dat kale iele mannetje deed niet zoveel volgens mij.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Plaats reactie