Staan op de Ben-Side

Dé plek voor alle supporterszaken. Sfeer, de SV, alles komt aan bod
AtoZ
Dagjesmens
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 dec 2006, 09:40

Ik denk "maar eens even kijken waar de nodige plaatsen in vak W & X1 voor het volgende seizoen gereserveerd zijn". Bij het turven komen we op de volgende tussenstand uit:
W - hoog 29 - midden 17 - laag 0
X1 - hoog 44 - midden 58 - laag 7
Dat zijn dus 155 gereserveerde stoelen.

Ik weet niet hoeveel staplaatsen beschikbaar komen, maar voor m'n gevoel loopt het nog niet echt storm.
De ontvanger bepaald door interpretatie een groot deel van de boodschap.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10069
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Bob Ross schreef: Voor het eerst in jaren dat AZ kiest voor de fanatiekere supporters, hopelijk gaan ze deze koerswijziging volhouden en wordt het los van mooie sportieve momenten ook weer echt leuk om naar AZ te gaan. Dat plezier is namelijk bij velen totaal weg momenteel.
=D>

Helemaal mee eens. Heerlijk. Een staanvak. En dan ook nog een lange. Dan kan je heerlijk naar beneden rennen. Laten we hopen dat er niet teveel van die flauwe hekjes in komen.

Geweldig nieuws dit.
8397
Supporter
Berichten: 165
Lid geworden op: 14 jan 2014, 19:23
Locatie: Ergens in Waterland

Wat ik alleen niet begrijp, buiten alle felicitaties aan de gene die er jaren lang voor genokt hebben. Dat ze de stoeltjes niet weghalen. In de Bundesliga heb je bij verscheidende clubs het systeem railseats. Tijdens de competitie gooi je die stoeltjes op slot. Waardoor je geen stoeltje ziet. Maar alleen hekjes en bij Europese wedstrijden doe je ze open, en laat je de gene die willen daar zitten. Ja je hebt dan elke rij een hekje, maar je hebt wel een echt stavak.
Gaan we nog eens een keer voetballen A-selectie?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10069
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

8397 schreef:Dat ze de stoeltjes niet weghalen..
Oh. Niet meegekregen.

Belachelijk.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

8397 schreef:Wat ik alleen niet begrijp, buiten alle felicitaties aan de gene die er jaren lang voor genokt hebben. Dat ze de stoeltjes niet weghalen. In de Bundesliga heb je bij verscheidende clubs het systeem railseats. Tijdens de competitie gooi je die stoeltjes op slot. Waardoor je geen stoeltje ziet. Maar alleen hekjes en bij Europese wedstrijden doe je ze open, en laat je de gene die willen daar zitten. Ja je hebt dan elke rij een hekje, maar je hebt wel een echt stavak.
Dat wordt weer een volgende stap, ik weet ook niet waarom AZ daar niet aan wilt. Bij Heerenveen doen ze dat volgens mij ook. En niet te vergeten bij ons in het uitvak.. :roll:
Hup AZ.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AtoZ schreef:Ik denk "maar eens even kijken waar de nodige plaatsen in vak W & X1 voor het volgende seizoen gereserveerd zijn". Bij het turven komen we op de volgende tussenstand uit:
W - hoog 29 - midden 17 - laag 0
X1 - hoog 44 - midden 58 - laag 7
Dat zijn dus 155 gereserveerde stoelen.

Ik weet niet hoeveel staplaatsen beschikbaar komen, maar voor m'n gevoel loopt het nog niet echt storm.
Waar haal je deze informatie vandaan?
Hup AZ.
Gebruikersavatar
NAKZ
Fanatic
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 jan 2004, 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Staanplaatsen wil AZ nog niet aan omdat je deze elke keer moet ombouwen met Europees voetbal. De Duitse variant is inderdaad een mogelijkheid die wel beter én veiliger is dan staan voor de stoeltjes. Gaan we zeker nog even bespreken met AZ, maar zal denk ik eerder over een jaar gebeuren dan direct komende zomer. Is dan ook weer een investering, maar je wint wel capaciteit en het is veiliger dus dat zijn wel argumenten die doorslaggevend kunnen zijn. Maar eerst maar eens de huidige boel verhuizen en inrichten.

Zaten vanmiddag weer even bij AZ om over de voortgang te praten en 'de loop' komt er nu een beetje in met zo'n 20% die zijn keuze heeft doorgegeven en een kleine groei in het aantal mensen dat staat omdat redelijk wat mensen die nu zitten hebben aangegeven straks te willen staan. Dan hebben we de verhuizingen vanuit andere vakken en mensen die (op)nieuw een seizoenkaart nemen nog niet eens gehad, dus dat gaat wel de goede kant op. De meesten zullen 'm toch pas dit weekend invullen en er komt nog een reminder aan dus dan heb je de meesten wel binnen.

Aanvragen voor onderin het vak komen er nog aan en daarmee is dat gedeelte dan ook waarschijnlijk al grotendeels vol. Wordt namelijk georganiseerd met Alkmaar Fanatics (oude RWF) en andere fanatieke groepen om te zorgen dat vooraan in ieder geval goeie gasten staan die de sfeer maken en ook voor sociale controle kunnen zorgen.
AtoZ
Dagjesmens
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 dec 2006, 09:40

Bob Ross schreef: Waar haal je deze informatie vandaan?
In de mail die verstuurd is naar de mensen in de vakken W t/m X3 staat een link waar je een verplaatsing aan kan geven. Hier staat een overzicht van het aantal beschikbare en niet beschikbare stoelen.

Wellicht was het iets te kort door de bocht om aan te nemen dat een "niet beschikbare stoel" een "gereserveerde stoel" is maar het aantal gereserveerde plaatsen zal er niet veel naast zitten.
De ontvanger bepaald door interpretatie een groot deel van de boodschap.
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Gaat de nieuwe staan tribune geëvalueerd worden met degene die zich hiervoor hebben ingezet en AZ? Het kan aan mij liggen, ik zit nu namelijk verder van het sfeervak dan voorheen, maar ik heb niet het idee dat het er qua sfeer vooruit is gegaan dit seizoen.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

AtoZ schreef:
In de mail die verstuurd is naar de mensen in de vakken W t/m X3 staat een link waar je een verplaatsing aan kan geven. Hier staat een overzicht van het aantal beschikbare en niet beschikbare stoelen.

Wellicht was het iets te kort door de bocht om aan te nemen dat een "niet beschikbare stoel" een "gereserveerde stoel" is maar het aantal gereserveerde plaatsen zal er niet veel naast zitten.
Ik zat op W en in de mail stond ook dat je het moest aangeven wanneer je voorkeur had voor een nieuwe plek. Ik heb toen niks aangegeven want ik wilde best staan op de plek waar ik toen zat. Vervolgens kreeg ik bericht dat ik verplaatst was. Ik heb toen mails erachter aan moeten sturen om deze onvrijwillige verplaatsing naar x3 ongedaan te maken. Het zal mij niks verbazen als meer supporters om deze reden verplaatst zijn terwijl ze ook best onderdeel wilden uitmaken van het sfeervak.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Kon er niet echt een geschikt topic voor vinden, maar wat is er gebeurd met alle spandoeken die onder aan de Benside hingen? Afgelopen zondag hing er maar eentje...
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Goede zaak!
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Hoveel seizoenkaarten zijn er tot nu toe verkocht? Stijging of daling? Ben wel even benieuwd gezien de prima resultaten en het leuke voetbal van afgelopen seizoen
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

AZ Twello schreef: 01 jun 2018, 08:17 Hoveel seizoenkaarten zijn er tot nu toe verkocht? Stijging of daling? Ben wel even benieuwd gezien de prima resultaten en het leuke voetbal van afgelopen seizoen
Vanmiddag volgt een update, aldus AZ.
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

benside97
Glory-hunter
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 okt 2020, 17:59

AZ Twello schreef: 01 jun 2018, 08:17 Hoveel seizoenkaarten zijn er tot nu toe verkocht? Stijging of daling? Ben wel even benieuwd gezien de prima resultaten en het leuke voetbal van afgelopen seizoen
In 2017 werden er 8400 seizoenkaarten verkocht. Het aantal uit 2018 is volgens mij onbekend. In 2019 werden er 9000 seizoenkaarten verkocht. In 2020 (corona en geen dak) werden er 8600 kaarten verkocht. Op dit moment zitten we ongeveer op 10300 verkochte kaarten.
benside97
Glory-hunter
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 okt 2020, 17:59

Waar vorige zomer 856 seizoenkaarten voor W en X1 werden verkocht (bijna 93% bezetting) zijn tot nu toe 1151 seizoenkaarten verkocht! (bijna 99% bezetting). En dat terwijl er best een aantal mensen zullen zijn die nu nog geen seizoenkaart kopen ivm het testen/vaccineren.

De grote vraag is nu: moet X2 ook worden omgebouwd naar safe-standing?
rdj
Teletext-supporter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2020, 13:30

benside97 schreef: 23 aug 2021, 19:23 Waar vorige zomer 856 seizoenkaarten voor W en X1 werden verkocht (bijna 93% bezetting) zijn tot nu toe 1151 seizoenkaarten verkocht! (bijna 99% bezetting). En dat terwijl er best een aantal mensen zullen zijn die nu nog geen seizoenkaart kopen ivm het testen/vaccineren.

De grote vraag is nu: moet X2 ook worden omgebouwd naar safe-standing?
Als de hele staantribune al is uitverkocht door alleen seizoenkaarten lijkt het me niet meer dan logisch dat X2 er zo snel mogelijk bijgetrokken wordt, om chaos te voorkomen is het noodzakelijk. Nog genoeg ruimte gelukkig in de vakken X3, Y en V om de zittende mensen uit X2 naartoe te laten verhuizen.
Gebruikersavatar
fanatico
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 dec 2003, 14:00
Locatie: Alkmaar

Vind het al wat dat W en X1 staanvakken zijn geworden. Denk dat je eerst goed moet onderzoeken of er ook echt animo voor is en of mensen die in X2 zitten eventueel zouden willen veplaatsen naar omliggende vakken. Het mooiste is dat alle vakken op de Van Der Ben tribune staanvakken worden,maar das mijn mening 8) .

Alkmaar , City of Dreams

Ben-Side








Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

fanatico schreef: 25 aug 2021, 08:39 Vind het al wat dat W en X1 staanvakken zijn geworden. Denk dat je eerst goed moet onderzoeken of er ook echt animo voor is en of mensen die in X2 zitten eventueel zouden willen veplaatsen naar omliggende vakken. Het mooiste is dat alle vakken op de Van Der Ben tribune staanvakken worden,maar das mijn mening 8) .
Eens. Ik denk dat de korting voor jongeren de Ben Side een enorme boost heeft gegeven. Er is een enorme groep relatief jonge gasten (16-24 jaar) die nu in W en X1 zijn gaan staan en een beetje herrie maken. Zeer goede zaak.

Overigens hebben zulk soort dingen tijd nodig met een 'nieuw' stadion. In de Hout had je de vd Ben tribune én MO10, maar daarvan is slechts een klein deel meegegaan naar het nieuwe stadion. Je ziet het bij alle nieuwe stadions in NL door de jaren heen; een grote, fanatieke aanhang opbouwen kost tijd. Die hebben gewoon tijd nodig om zich te settelen en om het nieuwe stadion hun thuis te maken. Denk dat het zaak is voor AZ om komend seizoen de animo voor safe standing in X2 te testen, dan kan die eventueel volgende zomer omgebouwd worden. Dan heb je echt wel een leuke harde kern hoor. En als het meezit zal het over 10-20 jaar dan de gehele van der ben tribune zijn.
Compete to complete
Plaats reactie