De identiteit van AZ

Dé plek voor alle supporterszaken. Sfeer, de SV, alles komt aan bod

Ik wil een AZ-stadion...

met een andere naam
17
10%
met echt bier
26
15%
zonder klappers
36
21%
met supporters die tot het laatste fluitsignaal op hun plaats blijven
89
53%
 
Totaal aantal stemmen: 168
Barra
Fanatic
Berichten: 711
Lid geworden op: 03 jan 2004, 14:05
Locatie: Vak S

LeonAZ schreef:Heerlijk ! Het Alkmaar Zaanstreek is weer terug ipv het Altijd Zichzelf. Zag het op de vlaggen staan weer toen ik kaarten ging halen voor heerenveen.
Altijd Zichzelf is ook wel érg ongepast als je als AZ de nummer 1 van Nederland bent.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

thomasvaren schreef:Spelers en uiteraard ook de verantwoordelijke technische mensen werden bejegend en verantwoordelijk gehouden voor het vertoonde spel.

Dat is nu precies waar ik bezwaar tegen had. Ze wáren niet verantwoordelijk voor het vertoonde spel. De oorzaak was de vorm. Net zoals de vorm nu óók de oorzaak is dat het wél goed gaat.
Dat is echt volslagen onzin om het enkel op "vorm" te gooien, de selectie was vorig jaar uit balans en dat is afgelopen zomer deels recht gezet. We misten vorig seizoen spitsen, een leider, en aanjagers. De aanjagers zijn aangetrokken, de leider is hersteld, en de spits is eindelijk fit. Dat zijn de redenen dat het nu beter loopt dan vorig jaar, maar laten we het nog even afwachten. We staan nu bovenaan, dat is fantastisch en de laatste paar wedstrijden waren super, alleen vergeet niet dat 5 van de 6 overwinningen tegen Sparta, Willem II, Volendam, Roda JC, en De Graafschap waren. Na de maand november kunnen we zien waar we echt staan.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ 4 Life schreef:[..]


Dat is echt volslagen onzin om het enkel op "vorm" te gooien, de selectie was vorig jaar uit balans en dat is afgelopen zomer deels recht gezet. We misten vorig seizoen spitsen, een leider, en aanjagers. De aanjagers zijn aangetrokken, de leider is hersteld, en de spits is eindelijk fit. Dat zijn de redenen dat het nu beter loopt dan vorig jaar, maar laten we het nog even afwachten. We staan nu bovenaan, dat is fantastisch en de laatste paar wedstrijden waren super, alleen vergeet niet dat 5 van de 6 overwinningen tegen Sparta, Willem II, Volendam, Roda JC, en De Graafschap waren. Na de maand november kunnen we zien waar we echt staan.
thomas maakt een amateuristische denkfout door te vinden dat vorm niet beïnvloedbaar is. Ik speel al tijden slecht bij mijn voetbalteam, maar daar kan ik zelf niets aan doen. Ben gewoon niet in vorm. Het ligt niet aan mij. Hogere machten bepalen mijn vorm. [-o<
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Frankie
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 22 dec 2007, 14:49
Contacteer:

AZ 4 Life schreef:[..]

We staan nu bovenaan, dat is fantastisch en de laatste paar wedstrijden waren super, alleen vergeet niet dat 5 van de 6 overwinningen tegen Sparta, Willem II, Volendam, Roda JC, en De Graafschap waren. Na de maand november kunnen we zien waar we echt staan.
Ik wil best toegeven dat de tegenstand zwak was, maar zo een Willem 2 met Demouge pakken ook zo hun punten dit seizoen. Bovendien heeft WII in geen enkele wedstrijd meer dan 2 tegendoelpunten gehad tegen AZ kregen ze er 5 om de oren. Sparta heeft al een aantal keren verloren, maar de grootste verliespartij was de 6-0 tegen AZ. Roda won een weekje eerder van PSV, wij pakken met speels gemak met 2-0 in.
Dirk and Louis, 2 souls, one path!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Frankie schreef:[..]
Roda won een weekje eerder van PSV, wij pakken met speels gemak met 2-0 in.
Lekker arrogant. Als Roda een beetje meer mazzel had gehad dan was het gewoon 1 -1 geworden en had de misser van Pelle best de nekslag kunnen worden. On-topic: Ik vind dit een flut-onderwerp. Waarom moet de identiteit van AZ gedefinieerd worden? Je word supporter van een club vanwege het spel, de stad of desnoods het shirt. Klaar.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bob Ross in een ander topic schreef:Antti heeft gewoon een aantal goede punten waarin hij absoluut niet de enige is. Door de combinatie van het beleid van de club en het sportieve verhaal, is het eerste seizoen geweest waarin ik naar wedstrijden met tegenzin ben heengegaan. Het grootste probleem is gewoon dat de spontaniteit in alle facetten van het supporterschap is vermoord. Op sportief gebied uit zich dat in de voorspelbare tactiek van Verbeek waar iedere aanval een kopie van de vorige is, de hele wedstrijd in één tempo wordt gespeeld en waarin structureel na iedere 2e doelpunt van AZ wordt gestopt met voetballen.

Veel belangrijker is nog is de niet aanwezige spontaniteit op supportersgebied. De schoolreisjes naar uitwedstrijden, het uitvak dat je nooit hoort, vieze amstel-lite, de dooddoenende klappers, de panische reactie van AZ op vuurwerk of andere’ zware misdaden ‘ zoals het staan op een stoeltje of het staan in een gangpad. Of de eeuwige klassenjustitie in het stadion, waarbij op de hoofdtribune compleet andere regels gelden als op de volkstribune. Ook op de website van AZ zie je wekelijks gelikte verhaaltjes met zestig open deuren waarin clichématig het imago van AZ hoog wordt gehouden. Dan mogen wij als trouwe supporters lezen dat een blindengeleidehond nog net aan door de keuring komt, aldus het reglement van AZ. Wat galant he!

Dat gevoel wat Rene van der Gijp had bij het terugkerende lulverhaal over maatschappelijk ondernemen van Munsterman bij Knevel en van de Brink, dat gevoel irriteert gewoon mateloos. Met dat soort schijnheilige praatjesmakers kan ik me gewoon niet identificeren. En AZ is zo’n beetje de uitvinder van al die blabla-onzin.

Ik ben dan ook heel benieuwd hoeveel mensen hun seizoenskaart niet hebben verlengd, ik denk dat dat best eens tegen kan gaan vallen namelijk. Nou zal iedereen daar weer z’n eigen reden voor hebben, maar Antti is niet de enige fanatieke supporter die er na dit jaar mee stopt. Het is een heel gezond principe om niet altijd maar onvoorwaardelijk ergens aan vast te houden.(moet je je voorstellen als iedereen opeens de Telegraaf blind zou gaan geloven!) Of dat nou je werk, vrouw of hobby is. Het probleem bij AZ is echter dat het eenrichtingsverkeer is in de relatie, als fanatieke supporter geef je en geef je, en krijg je niets terug. AZ heeft ook een broertje dood aan mensen met een afwijkende mening, het enige waar men gevoelig voor is, is negatieve publiciteit in welke vorm dan ook, omdat deze publiciteit van invloed is op het bedrijfsresultaat.

Nou ben ik zelf niet zo rigoureus om meteen mijn seizoenskaart op te zeggen omdat AZ ook heel veel mooie dingen heeft gegeven, maar ik heb alle begrip voor mensen die deze stap wel zetten. Het principe dat je altijd maar achter iets aan moeten blijven huppelen om vooral maar niet boven het maaiveld uit te steken vind ik zo'n onzin. Dat zijn van die types die 30 jaar ongelukkig zitten te zijn op een stoffig kantoortje in Almere-West.

@ Kilkenny: Wellicht maar een nieuwe topuic maken ofzo, maar sinds lange tijd is er weer een discussie die ergens over gaat, dus dat mag wel even ten koste gaan van Verbeek vind ik.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Onderhond
Fanatic
Berichten: 648
Lid geworden op: 03 jun 2005, 07:16
Locatie: half uurtje rijden van het stadion
Contacteer:

Kilkenny schreef:
Ik denk dat heel veel zaken die jij aangeeft te maken hebben met het veranderde klimaat sinds het vertrek van Scheringa. De broekriem is aangehaald en het niveau is daarbij ook aangepast (lees: gedaald). Dat AZ alsnog vierde is geworden is een gevolg van algehele nivellering in de eredivisie en niet alleen zozeer een verdienste van Verbeek. ALs het voetbal allemaal wat minder is, krijgen de andere zaken ook weer wat meer aandacht en ga je je daar sneller aan storen. De groep supporters die zich stoort aan het gedrag van de club zoals jij dat beschrijft, bestaat misschien uit 10 % van de stadionvulling, daar zal AZ nooit haar oor naar naar laten hangen, ook al schreeuwen ze het hardst. Dat is overigens niet alleen bij AZ het geval.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Kilkenny schreef:
Prachtig verwoord. Had het zelf niet beter kunnen zeggem.

PS. Las ergens dat ik een zwangere vriendin zou hebben. Ik heb geen vriendin. Daarmee vervalt het element zwangerschap waarschijnlijk ook.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1357
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Antti Opdam schreef: Ik heb geen vriendin.
Ik heb alleen m'n moeder, daar ben ik voor behandeld. :wink:
Gebruikersavatar
Kermit
Ben-Sider
Berichten: 844
Lid geworden op: 22 nov 2005, 14:49
Locatie: Alkmaar

Gert-Jan Verbeek vroeg waarom er zo weinig man af komt op de training als wedervraag. Hij weet niet dat onder Dirk Scheringa met zijn vazallen iedere spontaniteit er uit geramd is. Was er een sponsorfeest, moesten ze betalen om toegang te krijgen. Ja zo neemt geen sponsor aspirant-sponsoren mee. Snappen ze niet. Dirk de VVD'er denkt dat je met hard straffen, onder druk zetten en de supporters de stem ontnemen je nog steeds een volksclub kan blijven. Dirk heeft onze club ontvolkt kan je misschien zeggen. Maar als hij emotioneel is dan wilt hij tussen ons zijn en weer aanbeden worden. Als supporter weet je dan niet meer wie voor je staat. Let maar op, de bij Wegener ontslagen Munsterman heeft de zelfde karakter-tic gekregen.

Die keren dat ik bij de training sta en ze succes wens met de wedstrijd aan het eind van de laatste training van de week, dan kijken ze op van 'huh, wat zeg jij nou?'. Sommige spelers lijken het moeilijk te vinden spontaan te reageren. Pellè is een uitzondering. Je kan veel van Graziano Pellè zeggen, maar zo'n aimabele voetballer zie je niet vaak in Alkmaar. Óók als je hem in een Bergens restaurant tegen komt is hij aanspreekbaar. Stijn Schaars ook trouwens.

De uitwedstrijden waar ik mee heen was, werd er wel degelijk luidkeels gezongen. Een tamme wedstrijd kan natuurlijk wel eens gebeuren. NAC- en FC Groningen-supporters hebben altijd een grote mond op internet van hoe goed ze wel niet zijn, in de uitvakken zijn ze vocaal geen betere supporters dan de onze.

Toon Gerbrands is een integer man. De uitspraken over blindegeleide honden passen bij het rechtgeaarde karakter van hem. Ik kan hem echt niet op leugentjes of slimmigheidjes betrappen die tegen ons bedacht zijn.
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

RULEAZ schreef:
Wat wil je nu zeggen?
Dirk is toch een CDA man?

Je bent supporter vanaf 1999.
Zonder Dirk zou je geen AZ supporter geworden zijn.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1646
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Gisteren las ik weer dat Telstar het vrouwenvoetbal van AZ gaat overnemen. Eerlijk gezegd snap ik hier helemaal niets van. Hoek kan het dat vrouwenvoetbal te duur is voor AZ en dat een club die leeft bij de gratie van AZ daar wel voldoende middelen voor heeft. Er is blijkbaar en stichting in het leven geroepen die het vrouwenvoetbal in NH ondersteunt. Waarom zijn er geen contacten geweest met AZ? Overigens moet je dit even los zien van de discussie over vrouwenvoetbal an sich, want ik vind dat ook niet om aan te gluren. Daarnaast vraag ik me ook af hoe het kan dat Excelsior een speler blijkbaar meer aanspreekt en dat hij waarschijnlijk daar ook een hoger salaris krijgt. Dit geldt evenzeer voor een type als Wouter de Vogel. Hoe kan het in godsnaam dat hij ADO verkiest boven AZ. Dit jaar heeft AZ ervoor gekozen om jeugd en selectie met elkaar te laten trainen. Gezien het enthousiasme van veel spelers om zo snel mogelijk weg te komen, lijkt dit niet echt een goede keuze. Ook kan je niet zeggen dat de resultaten van het 2e team nou zo heel goed waren. Belangrijkste vraag is echter of de directie van AZ nog wel contact heeft met z'n omgeving. Vrouwenvoetbal dat door het failliete kleine broertje wordt voortgezet, jeugdspelers die niets liever willen dan zo snel mogelijk weg komen. Ergens krijg ik een idee van een beginnend ivoren torentje.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Telstar is niet failliet, maar één van de gezondste clubs van Nederland.
NHD.nl schreef:Volendam en Telstar gezond
Gepubliceerd op 11 mei 11, 13:28
FC Volendam Telstar zijn door de KNVB weer ingedeeld in categorie 3. Dat betekent dat hun financiële situatie goed is. Vorig jaar zaten de twee Noord-Hollandse clubs ook al in categorie 3.



Nog drie andere clubs zijn gezond, VVV, FC Twente en Go Ahead Eagles. De andere clubs in het betaalde voetbal zitten in de ’voldoende’ categorie 2 (zoals ajax, AZ en PSV) of in de ’onvoldoende’ categorie 1 (Feyenoord, NAC, Roda JC). Clubs in de laagste categorie kunnen bestraft worden met puntenaftrek.
Eerst even je feiten controleren en dan opnieuw reageren.

Omdat de dames al een jaar daar spelen, lijkt me dit eerder een vooropgezet plan. Dat op deze manier veel aandacht krijgt.
_________________
"I don't know that!"
jantje-AZ
Supporter
Berichten: 191
Lid geworden op: 19 feb 2004, 12:21
Locatie: alkmaar

Kilkenny schreef:Telstar is niet failliet, maar één van de gezondste clubs van Nederland.
Eerst even je feiten controleren en dan opnieuw reageren.

Omdat de dames al een jaar daar spelen, lijkt me dit eerder een vooropgezet plan. Dat op deze manier veel aandacht krijgt.
Moet je er wel even bij vermelden dat Telstar een gezonde club is bij de gratie van AZ.

AZ levert en betaald 8 spelers en een deel van de technische staf, kosteloos aan Telstar.
Ook een deel van het onderhoud word door AZ betaald.

Zonder deze constructie("samenwerking"), was Telstar al lang overleden, wat ook bevestigd word door de voorzitter vab Telstar.

Telstar hoopt binnen 2 jaar, als de samenwerking met AZ stopt, genoeg vlees op de botten te hebben opgebouwd om zelfstandig verder te kunnen, maar dit is nog niet zeker.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Haha, het zat er wel in dat ik ook iets niet wist. 8)

Dan vind ik het vreemd dat ze zich in de gezonde categorie 3 bevinden, zeker onder gratie van een club die daar niet in zit...
_________________
"I don't know that!"
Johannes
Ben-Sider
Berichten: 944
Lid geworden op: 27 dec 2003, 14:19
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

jantje-AZ schreef: Ook een deel van het onderhoud word door AZ betaald.
Dat niet meer dacht ik, AZ heeft dat gestopt uit bezuiniging, gevolg was dat Jong AZ en de AZ vrouwen niet meer in Velsen mochten spelen omdat dat zo was afgesproken.
Kilkenny schreef:Haha, het zat er wel in dat ik ook iets niet wist. 8)

Dan vind ik het vreemd dat ze zich in de gezonde categorie 3 bevinden, zeker onder gratie van een club die daar niet in zit...
Ze hebben toch een eigen begroting, omdat die in orde is zitten ze in categorie 3. Dat ze toevallig 8 spelers van AZ huren heeft daar niets mee te maken.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Gratis huren, naar ik begrijp. Als dat niet meer kan hebben ze dus een spelersprobleem of een begrotingsprobleem om de selectie op peil te houden. Dan is het dus wel raar dat ze een team voor vrouwen wel zouden kunnen onderhouden.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Kermit schreef:Gert-Jan Verbeek vroeg waarom er zo weinig man af komt op de training als wedervraag. Hij weet niet dat onder Dirk Scheringa met zijn vazallen iedere spontaniteit er uit geramd is..
En met dit gedachtegoed gaat onze hoofdtrainer nu vrolijk door. Het volgende hoofdstuk in deze saga is dat Gert-Jan Verbeek weigert een interview af te geven aan het Supporters MagAZine omdat het blad negatief (en) kritisch zou zijn...

Dat kunnen we er natuurlijk bij hebben....

(Het door Gerbrands gedroomde eindstation is een soepellopende Amerikaanse propagandamachine waarbij iedereen vrolijk klappend, met bloemetjes in het haar, vanaf de tribune een 0-5 nederlaag toejuicht.)
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Alsof hij dat blad überhaupt leest! Dit is natuurlijk ingefluisterd door de persvoorlichter.
...-
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Kees Vooijs schreef:Alsof hij dat blad überhaupt leest! Dit is natuurlijk ingefluisterd door de persvoorlichter.
Een beetje persoonlijkheid slaat zich daar doorheen. Van Gaal heeft notabene twee keer een uitgebreid interview gegeven in tijden dat het nog veel kritischer was.

Het is gewoon minachting van de supporter. Niet dat ik anders gewend ben, maar ik wilde het toch weer even mededelen.
Plaats reactie