De identiteit van AZ

Dé plek voor alle supporterszaken. Sfeer, de SV, alles komt aan bod

Ik wil een AZ-stadion...

met een andere naam
17
10%
met echt bier
26
15%
zonder klappers
36
21%
met supporters die tot het laatste fluitsignaal op hun plaats blijven
89
53%
 
Totaal aantal stemmen: 168
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Kilkenny schreef:Geen mosterd na de maaltijd? Een aantal AZ ruimtes hebben al een naam sinds de opening van het stadion. Dat noem ik geen stelling van gisteren. En dan ga jij er nu nog eens vraagtekens bij zetten? Nou, je doet je best maar. =;
Iemand vraagt of wij vinden dat de naam van Van Gaal wel of niet verbonden mag blijven aan het restaurant. Ik geef daar een antwoord op dat wat mij betreft helemaal geen namen verbonden hoeven te worden aan dat soort ruimtes. Niets mis mee lijkt me. Al zou het restaurant over 100 jaar nog steeds naar Van Gaal vernoemd zijn, dan mag ik nog steeds vinden dat het wat mij betreft allemaal niet zo hoeft. Dat heeft helemaal niets met mosterd naar de maaltijd te maken.
AZersloot
Herry en/of Berry
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 apr 2009, 08:38
Locatie: Akersloot

Uit oogpunt van voortschreidend inzicht gewoon veranderen, Leningrad en Stalingrad zijn ook weer St. Petersburg en Wolgograd oid, en er zijn ook vele straatnamen veranderd nadat bleek dat de vernoemden zich misdroegen. Heel normaal zou ik zeggen en een risiko met vernoemen bij in leven zijnde personen. Toch zou ik nog even wachten tot de soap iets is opgeklaart, hij zou het toch maar eens echt uit de ultieme revanche gedaan hebben en over 2 maanden lachend zeggen: "geintje", hoewel je kan daarna de naam ook weer terug veranderen, dus vanaf nu Reastaurant Kees Vooijs maar de bordjes, foto's en menukaarten maar even bewaren :D
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Over het vernoemen naar nog levende personen gesproken, zou leuk zijn als we volgend jaar tegen het ajax van van Gaal zouden spelen om de Johan Cruyff schaal. Maar ja, dat is alleen mogelijk als we de dubbel dit seizoen niet zouden winnen.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Dat kan wel. Als AZ de dubbel wint en ajax wordt 2e in de competitie is de Supercup AZ-ajax.
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

AZersloot schreef:Uit oogpunt van voortschreidend inzicht gewoon veranderen, Leningrad en Stalingrad zijn ook weer St. Petersburg en Wolgograd oid, en er zijn ook vele straatnamen veranderd nadat bleek dat de vernoemden zich misdroegen. Heel normaal zou ik zeggen en een risiko met vernoemen bij in leven zijnde personen. Toch zou ik nog even wachten tot de soap iets is opgeklaart, hij zou het toch maar eens echt uit de ultieme revanche gedaan hebben en over 2 maanden lachend zeggen: "geintje", hoewel je kan daarna de naam ook weer terug veranderen, dus vanaf nu Reastaurant Kees Vooijs maar de bordjes, foto's en menukaarten maar even bewaren :D
Ook al brengt hij ajax weer op de rails en winnen ze de CL. Hij is en blijft DE persoon die ons alles AZ kampioen heeft gemaakt, dat zal hij altijd blijven. Dat zelfs Louis valt voor die slangenkuil is jammer te noemen, maar was te verwachten... hij is tenslotte in 2004 ook niet fijn weggegaan en zal dit wel doen om zijn toentertijd beschadigde ego te herstellen.

Maar zoals je zelf zegt, hoop ik dat over 2 maanden de handdoek in de ring gooit en dan overstapt naar ons... of hij nou nodig is of niet, gewoon om die knuppels te sarren! Desnoods wordt hij alleen adviseur :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kermit
Ben-Sider
Berichten: 844
Lid geworden op: 22 nov 2005, 14:49
Locatie: Alkmaar

Eigenlijk hoort bij een restaurant een gezellige naam en daarbij schiet mij ook niet Louis van Gaal als eerste te binnen. Bij een lekker bordje Noord-Hollandse pot denk ik aan het Barry Opdam restaurant. Bij Louis van Gaal denk ik aan voetstukken, sokkels, prijzen en glimmende ijdelheid. Kortom de Louis van Gaal historie en prijzenruimte.
Heb ik het zo opgelost? :)
Zou de UEFA Europa League óns al missen? :roll: Ben d'r bar bloid mee!
9-13-9
Glory-hunter
Berichten: 95
Lid geworden op: 17 dec 2004, 23:07
Locatie: Den Haag

Onnodige quote

Barry komt uit Lisse, Zuid Holland :wink:
Come on you Forest !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Plien schreef: Zou in mijn ogen gezichtsverlies zijn om dat restaurant nu opeens anders te noemen. Ze hadden het nooit naar hem moeten vernoemen.
Onzin : stel dat Barry van Galen de middenvelders van ajax zou gaan trainen en Kees Kist een camping in Amsterdam begint, dan mogen die ruimtes gewoon nog steeds zo blijven heten. Ik vind dit zoooo kinderachtig.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Dan maar kinderachtig.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kilkenny schreef:Dan maar kinderachtig.
Klinkt als : "ik weet het eigenlijk ook niet meer zo goed"..........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
'81
Seizoenkaarthouder
Berichten: 377
Lid geworden op: 18 dec 2008, 10:36

Onzin : stel dat Barry van Galen de middenvelders van ajax zou gaan trainen en Kees Kist een camping in Amsterdam begint, dan mogen die ruimtes gewoon nog steeds zo blijven heten. Ik vind dit zoooo kinderachtig.
Het punt is dat Barry en Kees dat nooit zouden doen.
Landskampioen '81 , '09
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

'81 schreef:
Het punt is dat Barry en Kees dat nooit zouden doen.
Het punt is dat dat een voorbeeld was. Heb je nog een beetje fantasie ?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
'81
Seizoenkaarthouder
Berichten: 377
Lid geworden op: 18 dec 2008, 10:36

Onnodige quote
Meer dan zo'n lege huls als jou sappie.
Landskampioen '81 , '09
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef:Klinkt als : "ik weet het eigenlijk ook niet meer zo goed"..........
Klinkt als: "Gelukkig zijn we niet net zo 'volwassen' als jij."
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Plien
Reservespeler
Berichten: 1685
Lid geworden op: 27 apr 2007, 11:14
Locatie: Nieuw-Vennep

Plien in een verkeerd topic reageert op het bericht van NAKZ in wedstrijden AZ - ajax;

NAKZ, je bent me net voor;

Wat helpt wel? Ondanks al jullie inspanningen en met jullie bedoel ik dan Victoria, kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat AZ er qua supportersbeleid totaal niet op vooruit gaat. Eerder erop achteruit. Altijd en steeds vaker het belerende vingertje naar de AZ supporters die er nou niet om bekend staan rottigheid uit te halen. Sterker nog, niet eens meer een belerend vingertje maar verkapte dreigementen; je gedraagd je of anders.....
AZ stelt de relatie met hun klanten/partners boven dat van de 15.000 betalende seizoenkaarthouders. Liever 4 AZ seizoenkaarthouders over de zeik dan een paar klanten verliezen. Altijd en overal de controle. Ik vraag me af of Gerbrands nou alleen de "kwade" genius is hierachter. Of zou Ernie bij NAC zich ook/mede van deze kant hebben laten zien. Als ik zo om mij heen hoor in het stadion zeggen veel mensen hun seizoenkaart in mei op. Niet alleen uit financieel oogpunt maar ook om het voortdurende gevoel dat men niet serieus genomen wordt en niet gewaardeerd. Voeg daarbij dat men zich op geen enkele manier kan identificeren met de selectie en zie daar een groot probleem.
Om nog maar eens een voorbeeld te noemen de aankondiging voor de kaartverkoop bekerfinale. De manier van schrijven wekt bij mij wrevel op. Het lijkt wel of AZ het tegen een stel kleuters heeft..."kom je met de eigen auto benut dan alle plaatsen" volgens mij een total overbodige opmerking. Men kan namelijk naar de Kuip reizen hoe laat, hoe en met wie men wil.
Ik kan mij nog een passage uit het draaiboek herinneren uit 2007; de AZ supporter moet op zijn eigen stoeltje blijven zitten als de huldiging ( vanaf de middenstip) begint.

Ik zou mij er wel voor in willen zetten de relatie tussen de beleidsbepalers van AZ en de supporters te verbeteren want AZ zit in mijn hart en ik wil niets liever dan met plezier naar het stadion en de trainingen gaan maar op deze manier is de lol er van af.
Dreaming and doing are different things.
Eerste wedstrijd: 14 januari 1973 AZ '67 - FC Twente (2-2)
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

NAKZ schreef:AZ is weer lekker belerend en wantrouwig bezig ten opzichte van de eigen supporters die zich altijd keurig gedragen. Gisteren op AZ.nl het dreigement van Gerbrands om supporters te straffen die reageren op provocerende joden in de thuisvakken en vandaag via Beerens de oproep om judassen Moisander/Sigthorsson niet uit te fluiten. Je gaat bijna hopen dat het zondag één grote chaos wordt waar iedereen zich heerlijk gaat misdragen.
Die provocerende joden zijn de eretribune en de VIP-boxen ingesmokkeld door sponsors en hun vriendjes. Daar moet je natuurlijk heel aardig tegen doen.
Gerbrands is goed bezig de laatste tijd.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
NAKZ
Fanatic
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 jan 2004, 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Plien schreef:Plien in een verkeerd topic reageert op het bericht van NAKZ in wedstrijden AZ - ajax;

NAKZ, je bent me net voor;

Wat helpt wel? Ondanks al jullie inspanningen en met jullie bedoel ik dan Victoria, kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat AZ er qua supportersbeleid totaal niet op vooruit gaat. Eerder erop achteruit. Altijd en steeds vaker het belerende vingertje naar de AZ supporters die er nou niet om bekend staan rottigheid uit te halen. Sterker nog, niet eens meer een belerend vingertje maar verkapte dreigementen; je gedraagd je of anders.....
AZ stelt de relatie met hun klanten/partners boven dat van de 15.000 betalende seizoenkaarthouders. Liever 4 AZ seizoenkaarthouders over de zeik dan een paar klanten verliezen. Altijd en overal de controle. Ik vraag me af of Gerbrands nou alleen de "kwade" genius is hierachter. Of zou Ernie bij NAC zich ook/mede van deze kant hebben laten zien. Als ik zo om mij heen hoor in het stadion zeggen veel mensen hun seizoenkaart in mei op. Niet alleen uit financieel oogpunt maar ook om het voortdurende gevoel dat men niet serieus genomen wordt en niet gewaardeerd. Voeg daarbij dat men zich op geen enkele manier kan identificeren met de selectie en zie daar een groot probleem.
Om nog maar eens een voorbeeld te noemen de aankondiging voor de kaartverkoop bekerfinale. De manier van schrijven wekt bij mij wrevel op. Het lijkt wel of AZ het tegen een stel kleuters heeft..."kom je met de eigen auto benut dan alle plaatsen" volgens mij een total overbodige opmerking. Men kan namelijk naar de Kuip reizen hoe laat, hoe en met wie men wil.
Ik kan mij nog een passage uit het draaiboek herinneren uit 2007; de AZ supporter moet op zijn eigen stoeltje blijven zitten als de huldiging ( vanaf de middenstip) begint.

Ik zou mij er wel voor in willen zetten de relatie tussen de beleidsbepalers van AZ en de supporters te verbeteren want AZ zit in mijn hart en ik wil niets liever dan met plezier naar het stadion en de trainingen gaan maar op deze manier is de lol er van af.
Klopt helemaal. Alleen al deze week ben ik een handvol voorbeelden tegengekomen waarin blijkt dat AZ de supporters in eerste instantie ziet als kinderen die toegesproken moeten worden en vooral gewantrouwd moeten worden. AZ denkt permanent in problemen en bedreigingen in plaats van in mogelijkheden en kansen. Supporters zijn voor AZ echt nog altijd 'hooligans in de dop' zoals Rob Koning het ooit veelzeggend verwoordde. De kille en eigenlijk ronduit vijandige houding van AZ kost supporters en zal nog veel meer supporters gaan kosten als dit zo doorgaat, zeker als er ook sportief weinig meer te genieten valt met een elftal waar bovendien niemand zich mee kan identificeren.

Aan het einde van het seizoen hebben we overleg met Gerbrands en Stewart over dit onderwerp. Waar het voorheen vaak over bepaalde losse onderwerpen ging in gesprekken met de directie willen we het dit keer wel eens echt hierover hebben, ook omdat deze houding eigenlijk bij alle onderwerpen terugkomt. Hopelijk zijn ze dat dan niet weer na de zomerstop vergeten, dus we zullen proberen het stadion niet te verlaten zonder concrete toezeggingen. Al zal het natuurlijk wel wat moeite kosten om deze houding op korte termijn te veranderen, maar we gaan ons best doen. Op andere punten vind ik dat er al wel dingen verbeterd zijn sinds we ons hier vanuit Victoria actief mee bemoeien. Tegelijkertijd is door de activiteit die mede vanuit Victoria en RWF is ontstaan ook weer het wantrouwen toegenomen bij 'nieuwe' evenementen zoals bijvoorbeeld de training, waar het alleen maar gaat over dat we geen knalvuurwerk mogen afsteken in plaats van te waarderen dat er honderden supporters op hun vrije zaterdagochtend naar het stadion komen. Verder verschilt de houding tegenover de supporters ook per persoon in de directie van AZ. Met sommigen hebben we heel goed contact, met anderen is het contact minder. In die zin zou het denk ik ook mooi zijn als er eens nieuwe mensen komen op bepaalde posities. De vijandige houding van de club tegenover de supporters is namelijk wel een van de grootste bedreigingen voor de club momenteel.
Gebruikersavatar
m@rcus
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 13 aug 2010, 08:57

Als je kijkt naar de doelstelling van het bedrijf AZ, verbaast die 'vijandige houding' me niet.

Doelstelling AZ (bron: jaarverslag 2010-2011)

Het beoefenen, bevorderen en in standhouden van (belangstelling voor) de voetbalsport, ondermeer door het aantrekken van spelers (al dan niet tegen betaling) en het organiseren van wedstrijden in binnen- en buitenland, binnen en buiten competitieverband, voor of met andere (rechts)personen die aan sportbeoefening deelnemen, het deelnemen aan door de KNVB of anderen, al dan niet in competitieverband, georganiseerde wedstrijden.

Ik zie nergens dat AZ de 'supporter' noemt. Het bedrijf AZ maakt sportwedstrijden mogelijk en wil via de aan- en verkoop van spelers voor die wedstrijden, geld verdienen.
...'t is maar een spelletje hoor!...'
Gebruikersavatar
Koen
Steward
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:44

Tuurlijk, dit is een jaarverslag van de nv AZ, niet de identiteit van de voetbalclub AZ. Bovendien lees ik ook: het bevorderen van de belangstelling voor het voetbal, waarbij dus wel verwezen wordt naar de supporters.
Allukmaar - Allukmaar - Allukmaar
Gebruikersavatar
m@rcus
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 13 aug 2010, 08:57

Uit het jaarverslag van het beursgenoteerde bedrijf ajax (als voorbeeld) haal ik de quotes 'zoveel mogelijk mensen aanspreken' door (...) 'mooi voetbal'... Het jaarverslag van Feijenoord heeft haar 'legioen' opgenomen in haar 'mission statement' ('... biedt haar legioen een unieke belevenis en inspiratiebron...'). PSV heeft haar publiek ook letterlijk opgenomen in haar jaarverslag (uitgangspunten: door topvoetbal vermaak bieden aan een zo groot mogelijk publiek'). Het kan dus wel. Utrecht noemt het publiek ook niet, Twente ook niet, Heerenveen noemt haar supporters wel in het jaarverslag...

Ik wil dus maar zeggen: als AZ het woord 'publiek' niet eens in haar doelstellingen heeft staan, hoe kun je dan verwachten dat de club het publiek serieus neemt?

Weten de supporters welke plaats ze innemen bij AZ?
...'t is maar een spelletje hoor!...'
Plaats reactie