De identiteit van AZ

Dé plek voor alle supporterszaken. Sfeer, de SV, alles komt aan bod

Ik wil een AZ-stadion...

met een andere naam
17
10%
met echt bier
26
15%
zonder klappers
36
21%
met supporters die tot het laatste fluitsignaal op hun plaats blijven
89
53%
 
Totaal aantal stemmen: 168
Gebruikersavatar
Plien
Reservespeler
Berichten: 1685
Lid geworden op: 27 apr 2007, 11:14
Locatie: Nieuw-Vennep

amsterdamse muziek laten horen voor en tijdens de wedstrijd want ja, sport verbroederd he. Je eigen supporters terecht wijzen als ze fans van de tegenstander in het stadion vriendelijk vragen of ze vergeten zijn kaartjes voor het uitvak te kopen. Nee, ik voelde me vandaag ernstig in de kou staan, als AZ supporter.
Dreaming and doing are different things.
Eerste wedstrijd: 14 januari 1973 AZ '67 - FC Twente (2-2)
mAZter
Supporter
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:38
Locatie: Kop

Ik heb me vandaag ook kapot geërgerd aan al die neuzen in onze eigen vakken. Een paar stoelen naast ons ook een paar volledig uitgedost met petje en sjawl en uitgebreid juichen bij de doelpunten. Vriendelijk gevraagd of ze wilden blijven zitten en zich aan te passen of anders te vertrekken naar het uitvak. In de rust de hoofdsteward hierop aangesproken en de mededeling gekregen dat dit het nieuwe beleid van de KNJB is. Iedereen mag gewoon kaarten voor elk vak in elk stadion kopen. Ze (AZ) letten er wel op dat ze geen uitingen van de tegenpartij hebben en niet provoceren. Deze petjes en sjawls hadden ze over het hoofd gezien, maar als ik er last van had moest ik me maar melden :^o Toen ik zei dat ik er last van had werd mij gezegd dat ik me tolerant moest opstellen :roll: Ik vraag me af of dit in de andere stadions in ons land ook zo gaat?
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

mAZter schreef: Ik vraag me af of dit in de andere stadions in ons land ook zo gaat?
Gewoon een keer proberen in bv. Amsterdam of Rotterdam #-o
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Sja negen van de tien keer verlaten deze mensen horizontaal het vak.
mAgNaVoX oDySsEy
SaintAlkmaar072
Dagjesmens
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 mar 2013, 18:55
Locatie: Heerhugowaard

pAuluZ schreef:Sja negen van de tien keer verlaten deze mensen horizontaal het vak.
En minimaal een op de tien keer verticaal. :wink:
Against Modern Football
Ben-Side
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik moest meteen aan AZ denken bij dit artikel :lol: :lol: :lol:
http://www.rijnmond.nl/nieuws/152612/Ik ... et?r=sport

Wat een knakker, lijkt wel een AZ stadionbezoeker :lol:
we can come an end
JCI
Teletext-supporter
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2017, 10:07

Beste mede-supporters,

Ik weet niet zo goed waar dit te plaatsen, dus laat ik het maar hier achter.

Wij zijn met een onderzoek voor school bezig, waarin wij willen weten hoe jij over AZ denkt. Je zou ons enorm helpen met het invullen van onze enquête. Dit is anoniem en kost je hooguit 5 minuten. Bij voorbaat dank!

https://goo.gl/Y6aqRi
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1134
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Ingevuld en overigens compliment voor de prima opmaak ervan!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Als de AZ spelers weer gaan slaapwandelen tijdens een wedstrijd hoop ik dat er wat rumoer ontstaat. Als we weer naar het slappe zakken voetbal moeten kijken zeg maar. Wandeltempo zonder inzet. Nog meer Pit dit seizoen AUB.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Over de doden niets dan goeds, maar Henk hield wel van een beetje overdrijven. Zo moet je zijn versie over de clubkleuren ook niet serieus nemen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Kan zijn, maar als AZ zelf erkent dat hij de kleuren heeft bedacht, dan is dat genoeg voor mij :wink:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Die zijn veel te druk met fan-engagement en dat soort termen dan om feiten te checken. Ik durf haast te beweren dat er niemand bij AZ werkt die de geschiedenis van de club echt goed kent, Ed van de Pol komt ongeveer als enige in de richting.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

MO7 schreef: 10 jul 2018, 22:09 Die zijn veel te druk met fan-engagement en dat soort termen dan om feiten te checken. Ik durf haast te beweren dat er niemand bij AZ werkt die de geschiedenis van de club echt goed kent, Ed van de Pol komt ongeveer als enige in de richting.
Oh, ik word toch zo horendol van het twitter account van AZ met al die emoticons en nutteloze Engelse termen. Ik weet dat alle andere clubs het ook doen en dat ze denken dat het bij de nieuwe generatie hoort. Maar ik ben van die nieuwe generatie en ik heb het gevoel alsof ik aangesproken wordt als een tienjarige.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Ja, rete irritant :evil: :twisted: :roll: [-X



:wink:


Serieus: Ik heb het in een of ander fanonderzoek van AZ ook al eens aangegeven. Het is serieuze informatievoorziening, geen f*cking fan-account van een 13 jarig jochie.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Dat hoort er gewoon bij en het is heel goed dat AZ dit doet. Volg zo'n twitteraccount dan niet.
AZ is groeiende hé en de nieuwe fans zijn die jongeren (7 t/m 14). Zij vormen de basis van de groei in supporterschare en eenmaal fan, dan blijven ze fan. Het is dus heel goed dat AZ zich daar op richt.

Het kan zelfs nog beter.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Geest van Dirk schreef: 11 jul 2018, 09:32 Het kan zelfs nog beter.
Als in, helemaal geen tekst meer en alleen nog maar emoticons?
Volg zo'n twitteraccount dan niet. AZ is groeiende hé en de nieuwe fans zijn die jongeren (7 t/m 14). Zij vormen de basis van de groei in supportersschare en eenmaal fan, dan blijven ze fan. Het is dus heel goed dat AZ zich daar op richt.
Dus de 15 t/m oneindigjarige supporters kunnen de moord stikken? Als je zo graag jonge fans aanspreekt, gebruik daar dan dat Waaghalzen en Allstarz gebeuren voor. Die zijn opgericht om een specifieke doelgroep aan te spreken. Het AZ twitteraccount is opgericht om de gehele supportersschare aan te spreken, althans, dat zou zo moeten zijn.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Alkmaar/Zaanstreek schreef: 11 jul 2018, 09:54 Als in, helemaal geen tekst meer en alleen nog maar emoticons?



Dus de 15 t/m oneindigjarige supporters kunnen de moord stikken? Als je zo graag jonge fans aanspreekt, gebruik daar dan dat Waaghalzen en Allstarz gebeuren voor. Die zijn opgericht om een specifieke doelgroep aan te spreken. Het AZ twitteraccount is opgericht om de gehele supportersschare aan te spreken, althans, dat zou zo moeten zijn.
Waaghalzen en Allstarz zijn toch al fans :lol:
Twitter/instagram/Snapchat heeft een veel groter bereik dan alleen je een eigen kring, maar zijn media die ook gemakkelijk volgers bereikt die buiten de vaste volgers van AZ vallen.
Bovendien het gebruik van emoticons wordt door iedereen gebruikt. Jij vind het misschien niet leuk, dat is wat anders.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Geest van Dirk schreef: 11 jul 2018, 10:17 Waaghalzen en Allstarz zijn toch al fans :lol:
Ja, dat snap ik ook wel. Maar waarom kunnen zij niet die social media engagement doen naar jongere toekomstige fans?
Bovendien het gebruik van emoticons wordt door iedereen gebruikt.
Dus daarom moeten wij het ook doen. Tot zover de identiteit van AZ, duidelijk.
Jij vind het misschien niet leuk, dat is wat anders.
Klopt, maar mijn punt is dat ik het niet leuk vind én van die nieuwe generatie ben. Misschien ben ik dus niet de enige? En daarbij al eerder gezegd, het is een dikke middelvinger naar de rest van de wat oudere supporters die niets moeten hebben van dit soort onzin.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Alkmaar/Zaanstreek schreef: 11 jul 2018, 10:32
Klopt, maar mijn punt is dat ik het niet leuk vind én van die nieuwe generatie ben. Misschien ben ik dus niet de enige? :idea: En daarbij al eerder gezegd, het is een dikke middelvinger naar de rest van de wat oudere supporters die niets moeten hebben van dit soort onzin.
Je zal niet de enige zijn, maar ik durf wel te stellen dat je een minderheid bent en zeker eentje die zich zo erg stoort hieraan :lol: Ik zit in een whatssapp groep van het voetbalteam van mijn jongste zoontje (7 jr), daar zitten dus alleen de ouders in en het regent weliswaar niet van de emoticons zoals er in de vriendengroepen van mijn oudste dochter (17) en middelste zoon (12) maar toch wordt het ook regelmatig gebruikt. Zelfs mijn oudste (23) gebruikt ook wel emoticons.

Social media en emoticons gaan gewoon hand in hand.

Gelukkig is het niet zo irritant als wat voetbalprimeur doet op Instagram. Dat zou voor mij persoonlijk weer wel te ver gaan :wink:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Plaats reactie