De identiteit van AZ

Dé plek voor alle supporterszaken. Sfeer, de SV, alles komt aan bod

Ik wil een AZ-stadion...

met een andere naam
17
10%
met echt bier
26
15%
zonder klappers
36
21%
met supporters die tot het laatste fluitsignaal op hun plaats blijven
89
53%
 
Totaal aantal stemmen: 168
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Geest van Dirk schreef: 11 jul 2018, 09:32 Dat hoort er gewoon bij en het is heel goed dat AZ dit doet. Volg zo'n twitteraccount dan niet.
AZ is groeiende hé en de nieuwe fans zijn die jongeren (7 t/m 14). Zij vormen de basis van de groei in supporterschare en eenmaal fan, dan blijven ze fan. Het is dus heel goed dat AZ zich daar op richt.

Het kan zelfs nog beter.
Maar zitten die op Twitter dan?
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Minder misschien, maart zeker wel op Instagram en snapchat. De oudere jongeren 18 t/m dertigers die ook wel veel meer op Twitter zitten hebben ook niet zo'n probleem met een paar emoticons (Het veelvuldig gebruik hiervan wordt ook wel heel erg overdreven door Alkmaar/Zaanstreek)
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Daar gaat het niet over. Het gaat specifiek over Twitter. Daar kom je vrijwel niemand onder de 25 tegen en boeit het dus niemand dat 73% van de Alkmaarders met AZ in Fifa18 speelt.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

MO7 schreef: 18 jul 2018, 22:23 Daar gaat het niet over. Het gaat specifiek over Twitter. Daar kom je vrijwel niemand onder de 25 tegen en boeit het dus niemand dat 73% van de Alkmaarders met AZ in Fifa18 speelt.
Nou Ik ben 48 en heb er niets op tegen. Weet je waarom ? Omdat ik zelf kinderen heb waaronder twee jongens van 12 en 7. Misschien vinden zij dat wel leuk en heb ik info gezien die ik weer met hun kan delen. Het is maar een voorbeeldje hé :)

Het grotere plaatje, daar gaat het om grote klager :wink:

De AZ twitter link, kun je zelf zien of het echt allemaal zo erg is

Ik vind het in elk geval ontzettend meevallen.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Erg is een groot woord, maar IK vind het irritant:
Bijlagen
2018-07-19 14_08_35-AZ (@AZAlkmaar) _ Twitter.png
2018-07-19 14_08_35-AZ (@AZAlkmaar) _ Twitter.png (35.87 KiB) 9752 keer bekeken
2018-07-19 14_08_55-AZ (@AZAlkmaar) _ Twitter.png
2018-07-19 14_08_55-AZ (@AZAlkmaar) _ Twitter.png (60.09 KiB) 9752 keer bekeken
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Écht komkommertijd..........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

dirkjan schreef: 19 jul 2018, 12:31 Erg is een groot woord, maar IK vind het irritant:
:-D :) :( :-o :shock: :-? 8) :lol: :-x :-P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :-| :mrgreen: #-o =P~ :---) [-X 8-[ [-( :-k ](*,) O:) =; :-({|= :-$ :-s \:D/ :-# :smt001 :smt002 :bow: :gaap: :hart: :kerst: :help:

Lekker puh!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

pAZcal schreef: 19 jul 2018, 16:52 :-D :) :( :-o :shock: :-? 8) :lol: :-x :-P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :-| :mrgreen: #-o =P~ :---) [-X 8-[ [-( :-k ](*,) O:) =; :-({|= :-$ :-s \:D/ :-# :smt001 :smt002 :bow: :gaap: :hart: :kerst: :help:

Lekker puh!
:evil:
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

dirkjan schreef: 19 jul 2018, 12:31 Erg is een groot woord, maar IK vind het irritant:
Goh, dat is ook niet vreemd kijkend naar je profiel foto :roll: :lol:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Inmiddels gaat dit topic niet meer over de identiteit van AZ, maar over de lol van smileys en stripfiguren.......

:roll:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

MO7 schreef: 18 jul 2018, 22:23 Daar gaat het niet over. Het gaat specifiek over Twitter. Daar kom je vrijwel niemand onder de 25 tegen en boeit het dus niemand dat 73% van de Alkmaarders met AZ in Fifa18 speelt.
Exact. Twitter wordt - volgens mij - voornamelijk gebruikt door politici, journalisten en BN'ers of mensen die BN'er willen zijn. Die kan je best normaal aanspreken.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Antti Opdam schreef: 20 jul 2018, 12:21 Exact. Twitter wordt - volgens mij - voornamelijk gebruikt door politici, journalisten en BN'ers of mensen die BN'er willen zijn. Die kan je best normaal aanspreken.
En ook door (profesionele) sportclubs en fan accounts en die worden gevolgd fans

Jullie hebben deze veronderstelling, denk ik, door de hoeveelheid items die dagelijks besproken worden via Twitter of over Twitter op tv en kranten.
Er is echter ook een hele grote groep, en ik denk wel dat dat de allergootste meerdereheid is , die Twitter gewoon gebruikt als medium dat heel snel en effectief info verstrekt aan geinteresseerden. Dat vereist een andere communicatie, meer gericht op nieuwe trends. Dus ook het gebruik van hier en daar een emoticon.

AZ twitter wordt momenteel gevolgd door 64.842 volgers. Ik zijn echt niet voornamelijk politici, journalisten en BN'ers.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Geest van Dirk schreef: 20 jul 2018, 15:49 En ook door (profesionele) sportclubs en fan accounts en die worden gevolgd fans

Jullie hebben deze veronderstelling, denk ik, door de hoeveelheid items die dagelijks besproken worden via Twitter of over Twitter op tv en kranten.
Er is echter ook een hele grote groep, en ik denk wel dat dat de allergootste meerdereheid is , die Twitter gewoon gebruikt als medium dat heel snel en effectief info verstrekt aan geinteresseerden. Dat vereist een andere communicatie, meer gericht op nieuwe trends. Dus ook het gebruik van hier en daar een emoticon.

AZ twitter wordt momenteel gevolgd door 64.842 volgers. Ik zijn echt niet voornamelijk politici, journalisten en BN'ers.
Ook prima. Maar hoeveel daarvan zijn tussen de 7 en de 14?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Geest van Dirk schreef: 17 jul 2018, 11:48 Minder misschien, maart zeker wel op Instagram en snapchat. De oudere jongeren 18 t/m dertigers die ook wel veel meer op Twitter zitten hebben ook niet zo'n probleem met een paar emoticons (Het veelvuldig gebruik hiervan wordt ook wel heel erg overdreven door Alkmaar/Zaanstreek)
Klopt inderdaad. Je ziet daar wel een duidelijke scheiding tussen het publiek. Zeker instagram wordt veelvuldig gebruikt door de jeugd. Twitter is inderdaad een meer volwassen medium. Facebook zit daar weer een beetje tussenin. Daar moet je soms een beetje mee spelen. Op instagram plaatst de Fanpage bijvoorbeeld weer andere dingen dan op Twitter. Puur omdat het publiek anders is.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Waarom ook alweer heeft AZ in geen enkel ander land een fanclub ?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Er is een AZ Brazil-account op Twitter, dat is al heel wat.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Jack schreef: 08 aug 2019, 15:23 Waarom ook alweer heeft AZ in geen enkel ander land een fanclub ?
Omdat het helpt als je er zelf ook wat energie en steun in steekt, misschien ook een beetje consequent iets opbouwt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Jack schreef: 08 aug 2019, 15:23 Waarom ook alweer heeft AZ in geen enkel ander land een fanclub ?
Ik meen me te herinneren dat er in Dortmund één is opgericht door een jonge knaap. Even googlen: Null Sieben Zwei. Maar weet voor de rest niet of dat een beetje loopt :lol:
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik ben fan van Arnold op de blindentribune van AZ uit het spotje op Fox Sports 8) =D>
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Plaats reactie