Trommels

Dé plek voor alle supporterszaken. Sfeer, de SV, alles komt aan bod

Trommel?

Ja
83
81%
Nee
19
19%
 
Totaal aantal stemmen: 102
Gebruikersavatar
SanderAZ
Glory-hunter
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 jan 2010, 10:56
Locatie: Tuitjenhorn

ome_slinger schreef:[..]

Goed dat dit gemeld word. Het is namelijk prettig te weten wat er mis gaat. Zowiezo moet interactie tussen publiek en trommelaar gevonden worden. Je kan niet alles meteen goed doen. Hoop dat er meerdere van dit soort posts komen om in te zien wat de verbeterpunten zijn. Uiteindelijk kunnen we over een wedstrijd of 4 wel duidelijk merken wat t wel of niet toevoegd.
Hetgeen wat misging donderdag was goed te horen vanuit X2.. De trommelaar (onderin X3) met een groepje zingenden om zich heen kan waarschijnlijk helemaal de supporters niet horen die in W/X1 staan te zingen (en visa versa). Hierdoor ging het vaak uit de maat, en af en toe zelfs compleet verschillende songs door elkaar heen. Ik zal voor mezelf spreken, maar ik denk dat het beter is als de trommel centraal staat (tussen X1/X2?) zodat iedereen deze hoort.

Verder denk ik dat de trommel zeker sfeerverhogend is, wanneer de trommelaar doorgaat wordt er ook langer doorgezongen.
Gebruikersavatar
NAKZ
Fanatic
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 jan 2004, 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Denk dat de trommel gisteren zijn toegevoegde waarde heeft bewezen. De sfeer was vooral aan het begin en einde van de wedstrijd heerlijk. Terwijl de rest van het stadion weer in de zondagmiddagmodus zat, werd vanuit X3 een nieuw lied ingezet dat nog tot na de wedstrijd doorging, genieten!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

NAKZ schreef:Denk dat de trommel gisteren zijn toegevoegde waarde heeft bewezen. De sfeer was vooral aan het begin en einde van de wedstrijd heerlijk. Terwijl de rest van het stadion weer in de zondagmiddagmodus zat, werd vanuit X3 een nieuw lied ingezet dat nog tot na de wedstrijd doorging, genieten!
Nogmaals : als dit het geluidsniveau van de trommels is en blijft hoor je mij niet meer zeuren. Eigenlijk hoor je ze in vak Q nauwelijks.
Wel moet de trommelaar even in de gaten houden wat er op de tribune gebeurt: er was een moment dat we met z'n allen een of ander deuntje zongen waar de trommelaar dwars tegenin ging, ritmisch totaal fout. Dat was een misser; verder prima zo !
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Vanavond gehoord hoe het dus NIET moet met trommels. Wat een irritant non-stop-indianengehuil daar in Doetinchem; de eerste 20 minuten eindeloos hetzelfde deuntje. Dan kan je wel zeggen dat men door zong door de trommels, maar wel beschouwd gaat het om een handjevol vlak bij de trommel staande supporters.
Ik vond de sfeer daar net zo "doods" als bij ons, nee sterker : bij ons is meer sfeer. Op het moment dat de trommel stopte (dus alleen door dat geluid leek er een sfeer te zijn, maar schijn bedriegt :) was er een doodse stilte in het stadion, bijna eng. Men werd stil en murw gebeukt door die achterhoekse "indiaan". Pas toen De Graafschap voor de winst ging stond iedereen achter z'n club: what's new ? Die kuttrommel heeft m'n hele Eredivisie-live wedstrijd grondig verpest. (Naast het ellendig lethargische spel van AZ , trouwens....).
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DavidAZ
Steward
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 jan 2008, 14:47

salmonyappi schreef:Vanavond gehoord hoe het dus NIET moet met trommels. Wat een irritant non-stop-indianengehuil daar in Doetinchem; de eerste 20 minuten eindeloos hetzelfde deuntje. Dan kan je wel zeggen dat men door zong door de trommels, maar wel beschouwd gaat het om een handjevol vlak bij de trommel staande supporters.
Ik vond de sfeer daar net zo "doods" als bij ons, nee sterker : bij ons is meer sfeer. Op het moment dat de trommel stopte (dus alleen door dat geluid leek er een sfeer te zijn, maar schijn bedriegt :) was er een doodse stilte in het stadion, bijna eng. Men werd stil en murw gebeukt door die achterhoekse "indiaan". Pas toen De Graafschap voor de winst ging stond iedereen achter z'n club: what's new ? Die kuttrommel heeft m'n hele Eredivisie-live wedstrijd grondig verpest. (Naast het ellendig lethargische spel van AZ , trouwens....).
Misschien niet te horen op tv maar die gasten hebben 85 minuten de longen uit hun lijf staan schreeuwen. Fantastisch. Kunnen we bij AZ nog een heel groot voorbeeld aan nemen
And than have a party HIGH FIVE
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DavidAZ schreef:[..]


Misschien niet te horen op tv maar die gasten hebben 85 minuten de longen uit hun lijf staan schreeuwen. Fantastisch. Kunnen we bij AZ nog een heel groot voorbeeld aan nemen
Het was juist heel goed te horen, en wat ik dus al zei : het was een kleine groep (net als bij AZ) die de honeurs waar neemt.
Maar die trommelaar..........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
JKAZ
Glory-hunter
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 jan 2010, 20:10
Locatie: Zaandam

Ik zat me gister inderdaad ook te verbazen over die a-ritmische trommelaar in Doetinchem. Snap niet dat die Bennie Jolink het volhoudt als muzikant zijnde en het niet zelf overneemt....
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

NAKZ schreef:Denk dat de trommel gisteren zijn toegevoegde waarde heeft bewezen. De sfeer was vooral aan het begin en einde van de wedstrijd heerlijk. Terwijl de rest van het stadion weer in de zondagmiddagmodus zat, werd vanuit X3 een nieuw lied ingezet dat nog tot na de wedstrijd doorging, genieten!
Gister idem, zelfs grote stukken publiek die normaal niet meedoen, haakten in.
Aldus de papegaai van de media
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

=D> Voor de sfeer en Trommelaars.

En toch weer een heleboel joden die bijna 10 minuten voor tijd weg gaan =P~
Vak S
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Bolmi schreef:=D> Voor de sfeer en Trommelaars.

En toch weer een heleboel joden die bijna 10 minuten voor tijd weg gaan =P~
Ja joh, het was toch helemaal niet meer spannend :shock:


(Ik snap daar niks van en zal het ook nooit begrijpen en WIL het ook niet begrijpen...)
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

1 ding is zeker. Zonder de trommel was het gister weer een dooie boel geworden. De trommel haalt de luiheid uit de AZ-supporter.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Angus
Supporter
Berichten: 118
Lid geworden op: 12 apr 2005, 08:06
Locatie: Oudorp
Contacteer:

Bolmi schreef:=D> Voor de sfeer en Trommelaars.

En toch weer een heleboel joden die bijna 10 minuten voor tijd weg gaan =P~

Je zal toch met je stoeltje aan de trapkant zitten. Je ziet de laatste 5 a 10 minuten geen fluit meer. En een hoop van die gasten blijven nog staan ook als het effe spannend wordt. Ik zou er een klacht over indienen. Misschien dat ze er dan wat aan gaan doen.
If it's clear and yella', you've got juice there, fella!
If it's tangy and brown, you're in cider town.
Gebruikersavatar
Onderhond
Fanatic
Berichten: 648
Lid geworden op: 03 jun 2005, 07:16
Locatie: half uurtje rijden van het stadion
Contacteer:

[quote="Bolmi"]=D> Voor de sfeer en Trommelaars.

quote]

Wat is dat eigenlijk voor trommel, een koektrommel? Ik zit in vak P maar hoor er absoluut niets van. Of wordt er zo hard gezongen dat ik de trommel niet meer kan horen?
It's a joke, not a dick. Don't take it so hard.
Gebruikersavatar
ome_slinger
Dagjesmens
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 mar 2005, 17:44
Locatie: regio 072

Onderhond schreef:
til hem maar eens op:p en de trommel staat tussen de mensen in. op de tv was ie een paar keer prima te horen.
Supporters = slachtoffer van de commercie
Rees

Bob Ross schreef:1 ding is zeker. Zonder de trommel was het gister weer een dooie boel geworden. De trommel haalt de luiheid uit de AZ-supporter.

Die trommel is indd een aardige aanwinst!! Helemaal op zondag....!

Gaat de trommel mee naar Dynamo Kiev ?
Gebruikersavatar
boer
Supporter
Berichten: 202
Lid geworden op: 16 apr 2009, 06:12

je vraagt je toch af of sommige mensen doof zijn? Die trommel is echt perfect te horen. Ook op Q duidelijk te horen.
Het jaar der jaren 2008/2009
Gebruikersavatar
Onderhond
Fanatic
Berichten: 648
Lid geworden op: 03 jun 2005, 07:16
Locatie: half uurtje rijden van het stadion
Contacteer:

boer schreef:je vraagt je toch af of sommige mensen doof zijn? Die trommel is echt perfect te horen. Ook op Q duidelijk te horen.
Waarschijnlijk werd het dan overstemd door de gezangen van de Feyenoord aanhangers. Respect voor die gasten. Blij m et niks zijn ze.
It's a joke, not a dick. Don't take it so hard.
Gebruikersavatar
boer
Supporter
Berichten: 202
Lid geworden op: 16 apr 2009, 06:12

Onderhond schreef:[..]


Waarschijnlijk werd het dan overstemd door de gezangen van de Feyenoord aanhangers. Respect voor die gasten. Blij m et niks zijn ze.
Die hebben misschien het eerste kwartier gezongen en in de tweede helft 5 minuten daarna was het echt weinig. Vond ze eigenlijk tegenvallen. Of de sfeer bij AZ was zo goed deze keer.
Het jaar der jaren 2008/2009
Gebruikersavatar
City of Dreams
Herry en/of Berry
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 sep 2010, 15:47
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

De sfeer bij AZ was deze keer gewoon prima! Toen het liedje AZ alkmaar ole ole ole ingezet werd was het een minuutje of 15/20 stil in het uitvak!

En voorderest zingen ze ook de heletijd de zelfde nummers, bijna geen veranderingen in.
Come on you Boys in RED
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

ome_slinger schreef:[..]
til hem maar eens op:p en de trommel staat tussen de mensen in. op de tv was ie een paar keer prima te horen.
Iets beter quoten Slinger, Onderhond mankeerd wat aan z'n oren :wink:
Vak S
Plaats reactie