De muziek in het stadion

Dé plek voor alle supporterszaken. Sfeer, de SV, alles komt aan bod
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Het kan aan het feit liggen dat ik langzamerhand ouder word, maar na ondervraging van velen om mij heen in het stadion die het met me eens zijn moet ik toch concluderen dat het echt pokkenherrie is voor een wedstrijd.
Als het er om gaat om met keiharde kutmuziek de sfeer te verhogen moet ik zeggen dat ik veel liever onze trouwe bensiders hoor zingen dan die vreselijke nephousemuziek aan het begin van elke wedstrijd.
1 van de leuke dingen in het stadion is om met je voetbalbuurman, die je in principe alleen bij wedstrijden ziet even een soort voorbeschouwing te houden, maar je kan elkaar gewoonweg niet verstaan. Ook op het veld blijkt dat het geval : Barry kon Van Peperstrate niet verstaan tijdens het interview; I rest my case........... Is er niet iets aan te doen ? Wel lekker ( maar dan goede ) muziek maar een paar tandjes lager ?? Ik ben benieuwd hoe anderen hierover denken.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Huiswaard
Oude garde
Berichten: 1107
Lid geworden op: 31 dec 2003, 08:40
Locatie: Sint Pancras
Contacteer:

Toch gek. Ik kreeg juist smsjes vanuit het stadion dat de stampende opbouw goed viel. Mijn muziek is het ook niet, maar de opbouw naar de aftrap is gewoon goed. PB eventuele klachten maar door naar mij en ik regel een directe lijn naar de muziek- man.
Gebruikersavatar
okki
Supporter
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:19

salmonyappi schreef:Het kan aan het feit liggen dat ik langzamerhand ouder word, maar na ondervraging van velen om mij heen in het stadion die het met me eens zijn moet ik toch concluderen dat het echt pokkenherrie is voor een wedstrijd.
Als het er om gaat om met keiharde kutmuziek de sfeer te verhogen moet ik zeggen dat ik veel liever onze trouwe bensiders hoor zingen dan die vreselijke nephousemuziek aan het begin van elke wedstrijd.
1 van de leuke dingen in het stadion is om met je voetbalbuurman, die je in principe alleen bij wedstrijden ziet even een soort voorbeschouwing te houden, maar je kan elkaar gewoonweg niet verstaan. Ook op het veld blijkt dat het geval : Barry kon Van Peperstrate niet verstaan tijdens het interview; I rest my case........... Is er niet iets aan te doen ? Wel lekker ( maar dan goede ) muziek maar een paar tandjes lager ?? Ik ben benieuwd hoe anderen hierover denken.
Ik erger er me niet aan, maar kan me voorstellen dat sommige supporters graag andere of mindere luide muziek zou willen horen voor de wedstrijd. Je kan niet iedereen tevreden stellen \:D/
Goede Nederlandse spelers zijn niet Schaars!!
Gebruikersavatar
AZDC
Supporter
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 mei 2006, 18:04
Locatie: Vak S

Vooraf en vooral na afloop mogen er er wel eens meeer feestnummers worden gedraaid die de stemming erin brengen (of houden). Pas als het begin van de wedstrijd naderd moet er een vette beat ingegooid worden om het wat op te fokken. Na afloop en vooral na winst zeker wat feestnummers of een AZ lied. Wat er nu na afloop werd gedraaid vond ik meer een berg geluidseffecten uit een keyboard. Geeft niet echt een glorieus gevoel... :shock:
Soms heb je pech en soms zit het tegen... :lol:
ruis0028
Teletext-supporter
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:44

vond het wel een vette beat na afloop ,kan iemand me zeggen welke mp3 dat was
Barra
Fanatic
Berichten: 711
Lid geworden op: 03 jan 2004, 14:05
Locatie: Vak S

Ik vond de muziek top, dit keer. Inderdaad sfeerverhoigend en dat gaat boven alles!

Als mensen gaan klagen over de herrie dan weet ik wel een plek waar zij zich voortaan thuis kunnen gaan voelen, zo´n 40 km zuidelijker.
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Eindelijk was de muziek top!! Na al die jaren....
Housebeats ruleren!

En oh ja, salmonyappi, ik ga ook al richting de 40. Houd je jong, man dit soort muziek.
...-
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

Niks meer aan veranderen, helemaal goed!
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Heb trouwens de topictitel aangepast.
Lawaai is een subjectief begrip.
...-
Tsjoe1981
Glory-hunter
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:42
Locatie: Alkmaar

cAZtricum schreef:Niks meer aan veranderen, helemaal goed!
Mee eens.
Alkmaar Victorie X
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Alleen jammer dat na afloop van de wedstrijd gelijk die muziek weer keihard aangaat. Ik hoor dan ook liever nog wat supporterssongs dan dat die boxen alles overstemmen.
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kees Vooijs schreef:Heb trouwens de topictitel aangepast.
Lawaai is een subjectief begrip.
In mijn buurt op de tribune ( maar misschien ligt het ook aan de plek ) is er dan wel sprake van collectieve subjectiviteit. Wel lawaai !!

Je zegt dat dit soort muziek je jong houdt, maar het gaat me niet om de soort muziek ( hoewel.......) maar om de geluidsterkte. Op bouwplaatsen moeten de werkers verplicht geluidsdempers op de oren, lijkt me toch geen gezicht in het stadion...............
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Mister M.
Fanatic
Berichten: 588
Lid geworden op: 06 jan 2005, 10:50

Sorry hoor Maar wat een gezeik over een stukje muziek. Jullie moeten lekker met z'n allen naar een concert gaan, dan kan je gaan lopen zeiken over of het goed was of slecht was of het te hard stond of te zacht stond.
Nessuno attaca noi senza essere punito. Capisce?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Mister M. schreef:Sorry hoor Maar wat een gezeik over een stukje muziek. Jullie moeten lekker met z'n allen naar een concert gaan, dan kan je gaan lopen zeiken over of het goed was of slecht was of het te hard stond of te zacht stond.
Sorry hoor. Je mag toch over dingen discussieren? Ik sta met mijn maten op de tribune en we kunnen elkaar ECHT niet verstaan; , het gaat niet om de muziek ,dat vind ik allemaal prima, maar het gaat om de geluidsterkte ; het gaat niet om 5 minuten , het is gewoon een half uur lang en ik stoor me er wel aan. Maar ik zei al : het kan schelen waar in het stadion je staat.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Hugie
Supporter
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:59

tsja, over (muziek)smaak valt niet te twisten :?

Vond de muziek persoonlijk een stuk beter dan die oud-Hollandse muziek tijdens AZ-Twente.

Tuurlijk zal niet elke muziek op elke tribune/leeftijdsgroep even goed aankomen. Misschien kan men het volume iets lager zetten voor sommige vakken.. kan me ook voorstellen dat op de hoofdtribune de 'house' wat minder gevonden wordt...

Muzieksoort maakt me niet uit, zolang het de lekkere sfeer er maar inhoudt, denk vooral aan house en goede rock/pop

Ach, eigenlijk kan het me weinig boeien, de sfeer was gister sowieso klasse!! :D
X-er
Aliethegame
Supporter
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 sep 2006, 06:51
Locatie: Dublin

Hugie schreef:tsja, over (muziek)smaak valt niet te twisten :?

Vond de muziek persoonlijk een stuk beter dan die oud-Hollandse muziek tijdens AZ-Twente.

Tuurlijk zal niet elke muziek op elke tribune/leeftijdsgroep even goed aankomen. Misschien kan men het volume iets lager zetten voor sommige vakken.. kan me ook voorstellen dat op de hoofdtribune de 'house' wat minder gevonden wordt...

Muzieksoort maakt me niet uit, zolang het de lekkere sfeer er maar inhoudt, denk vooral aan house en goede rock/pop

Ach, eigenlijk kan het me weinig boeien, de sfeer was gister sowieso klasse!! :D
volgens mij was het toch meer trance achtig? of heb ik het fout?
Vak W
Gebruikersavatar
Hugie
Supporter
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:59

Aliethegame schreef:[..]


volgens mij was het toch meer trance achtig? of heb ik het fout?
watevah!!! :?
X-er
Gebruikersavatar
Angus
Supporter
Berichten: 118
Lid geworden op: 12 apr 2005, 08:06
Locatie: Oudorp
Contacteer:

wat is er met die rockmuziek gebeurt die ze in de Hout wel draaide ?! :evil:
If it's clear and yella', you've got juice there, fella!
If it's tangy and brown, you're in cider town.
Niekie
Herry en/of Berry
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 nov 2005, 13:32
Locatie: Omg Schagen

De muziek heb ik weinig opmerkingen op. Ik miste alleen het begin van Status Quo (What ever you want) voor opkomst van de spelers. Ik vond dat altijd een goed opzwepend nummer, het hele stadion begon dan mee te klappen omdat je wist dat de spelers in de tunnel klaar stonden om op te komen. Ik kreeg ook een beetje het idee dat veel mensen daarop zaten te wachten alvorens ze konden gaan staan en Alkmaar laten weten dat de wedstrijd zou gaan beginnen.
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

angus schreef:wat is er met die rockmuziek gebeurt die ze in de Hout wel draaide ?! :evil:
Kan jij misschien een leuke gitaarsolo verzorgen Angus? Genoeg ruimte om hinkelend door de middencirkel te manoevreren en op de grasmat krioelen mag ook geen probleem zijn.

(Om alle oude rockers hier zich weer thuis te laten voelen... 8) )
Aldus de papegaai van de media
Plaats reactie