De muziek in het stadion

Dé plek voor alle supporterszaken. Sfeer, de SV, alles komt aan bod
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Langedijk schreef: 25 mei 2023, 19:24 Misschien waren die capuchons wel onderweg naar de DJ en kwamen ze onderweg Knollsy tegen :wink:
In dat geval geef ik ze gelijk :lol:
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

pAZcal schreef: 25 mei 2023, 18:17 Als je progressieve rockmuziek kunt waarderen, heb je over het algemeen qua muziek een probleem als je in ruimtes komt waar massa's mensen komen.
Ik word soms al gek in de supermarkt.
Dat klopt, maar er is nog zoveel meer dan Hollandse meuk naast prog.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Nederlandstalige meuk is wel het summum van baggermuziek ja.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 25 mei 2023, 08:30 Naast de muziek op de tribune is er ook de muziek in de kantine. Elke keer als een bakkie koffie of biertje ga drinken in de pauze komt er van die verschrikkelijke Hollandse meuk over me heen. Van die Frans Bauer-achtige shit: vierkwartsmaatjes met onnoemlijk slechte teksten. Waarom denken ze bij AZ dat alle voetbalsupporters dat hoempa hoempa leuk zouden vinden? Ik erger me er al jaren aan. Klachten inzenden heeft niet geholpen………
Ik heb er niet mee te maken, maar horende aan je beschrijving en ook af en toe wat meekrijgend wat over de tribunes schalt worden de bezoekers echt gemarteld! Ik zou het niet trekken, echt disrespect voor de AZ supporter.
De DJ('s) moeten dus de eerste zijn die op de transferlijst worden gezet.

(prog rock, wat overigens inmiddels verre van progressief te noemen is, zou ik ook niet doen trouwens)
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 27 mei 2023, 14:09
(prog rock, wat overigens inmiddels verre van progressief te noemen is, zou ik ook niet doen trouwens)
Nee, mee eens hoor. Prog is geen muziek voor stadions en kantines.
Wat je bedoelt met “prog is inmiddels verre van progressief” is me niet duidelijk.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 27 mei 2023, 23:15 Nee, mee eens hoor. Prog is geen muziek voor stadions en kantines.
Wat je bedoelt met “prog is inmiddels verre van progressief” is me niet duidelijk.
Prog is meer van de 70's
we can come an end
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Progressive rock is nog springlevend hoor. Check het programma van De Boerderij in Zoetermeer.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 28 mei 2023, 12:24 Prog is meer van de 70's
Nee joh, een zeer bloeiend genre. Ik kan zo 20 uitstekende bands opnoemen die nog prima nieuwe muziek maken.

Eens dat het eind ‘60 begin ‘70 begon, met Pink Floyd, Genesis, Kansas, Rush etc. maar geëindigd is het zeker niet. Ook progmetal is een zeer levend genre!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 28 mei 2023, 15:18 Nee joh, een zeer bloeiend genre. Ik kan zo 20 uitstekende bands opnoemen die nog prima nieuwe muziek maken.

Eens dat het eind ‘60 begin ‘70 begon, met Pink Floyd, Genesis, Kansas, Rush etc. maar geëindigd is het zeker niet. Ook progmetal is een zeer levend genre!
Er zullen best genoeg bandjes zijn die dit genre spelen, maar ontwikkelt het genre zich nog serieus of blijft het meer van hetzelfde?
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 28 mei 2023, 16:42 Er zullen best genoeg bandjes zijn die dit genre spelen, maar ontwikkelt het genre zich nog serieus of blijft het meer van hetzelfde?
Het ontwikkelt zich, maar er zijn ook bands die graag old-school-symfo blijven spelen, maar wel meegaan met de tijd en de mogelijkheden qua nieuwe stromingen en instrumentarium.
Er is echt genoeg diversiteit binnen de prog.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Nóg beter dan een trainerswissel zou een dj-wissel zijn. Wat heb ik me gisteren weer geërgerd aan de muziek.

Het enige liedje welke gedraaid werd waar ik me niet aan stoorde, werd voortijdig uitgezet omdat de stadionspeaker er even doorheen moest komen en vervolgens (na een sekonde of 5-10, want zoveel zei hij niet) werd weer zo'n baggerliedje gedraaid.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Grifo schreef: 29 mei 2023, 15:45 Nóg beter dan een trainerswissel zou een dj-wissel zijn. Wat heb ik me gisteren weer geërgerd aan de muziek.
=D> :-({|=
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Grifo schreef: 29 mei 2023, 15:45 Nóg beter dan een trainerswissel zou een dj-wissel zijn. Wat heb ik me gisteren weer geërgerd aan de muziek.
Helemaal eens!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

https://youtu.be/ok_uiJIYlLU

Nou, bereid jullie maar voor... #-o
Cetero censeo birrum bibendum esse
Plaats reactie