Corona

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Vaccineren, mondkapjes en Geert

Vaccineren.
25
29%
Niet vaccineren.
5
6%
Vaccineren, ik weet het nog niet.
2
2%
Mondkapje ja.
17
20%
Mondkapje nee.
9
11%
Geert is een drol.
19
22%
Geert for president.
8
9%
 
Totaal aantal stemmen: 85
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 14 apr 2021, 09:02 En dan denk je: nou, in de zomer normaliseert de boel, na de zomer eindelijk het nieuwe stadion in! En dan komt de volgende variant........
Ik ben zomaar bang voor een 4e golf over twee maanden en een nieuwe lockdown. Niks versoepelingen, niks “een fijne zomer”. En dan komen straks de Afrikaanse mutaties er weer achteraan. Hier komen we nooit van af. Of ben ik nu te somber? Hopelijk blijven ze snel zoeken naar aanpassingen van het vaccin.
Hoe langer het vaccineren duurt hoe meer kans op mutaties. En dus zijn die vaccinatiestops idiote beslissingen. Tegen die Braziliaanse variant is er misschien (nog lang niet zeker) minder bescherming maar 50% is nog steeds beter dan 0%.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Echt ongelooflijk al die stomme kuddedieren met hun oranje shirtjes en hoedjes die zo nodig weer even los moeten “omdat we het allemaal zo vreselijk zwaar hebben.........”. Net doen alsof dat hele koningshuis ons ook maar ene reet interesseert. (Alleen al het feit dat zo’n Alexia op basis van dat ze door een “koning” is verwekt, wat overigens niet te ontkennen valt als je dat hoofd ziet, 1.600.000 euro PER JAAR krijgt doordat ze .....eh.....wat precies heeft gepresteerd?, is ronduit belachelijk).

Totaal negeren van de Corona-problemen, doen alsof we er al van af zijn. De mensen in de ziekenhuizen werken zich overspannen, kunnen geen vakantie opnemen, meer besmettingen dan ooit, oplopende drukte op de IC’s (en dan verbaasd zijn dat je heupoperatie wordt uitgesteld).
En ja: als de vaccinatie beter geregeld zou zijn zou alles er nu beter uitzien; maar dat is dus niet zo. Mensen houden totaal geen rekening met anderen, er is totaal,geen solidariteit. Daar kan ik me echt kwaad om maken.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 27 apr 2021, 21:54 Alleen al het feit dat zo’n Alexia op basis van dat ze door een “koning” is verwekt, wat overigens niet te ontkennen valt als je dat hoofd ziet,
Alexia is nu net de enige van de 3 die totaal niet op Willem Alexander lijkt. [-X
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Forza AZ schreef: 28 apr 2021, 07:10 Alexia is nu net de enige van de 3 die totaal niet op Willem Alexander lijkt. [-X
Hoe zo niet, ze zijn allemaal spuuglelijk. Het is te zien wat 300 jaar inteelt teweegbrengt.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Forza AZ schreef: 28 apr 2021, 07:10 Alexia is nu net de enige van de 3 die totaal niet op Willem Alexander lijkt. [-X
Ach shit, sorry, ik bedoel Amalia natuurlijk.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Nu weer iets belangrijks:

Fieldlab: Sportwedstrijd met halfvol stadion onder voorwaarden prima te doen
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/fi ... ~a5ff5830/
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 27 apr 2021, 21:54
Totaal negeren van de Corona-problemen, doen alsof we er al van af zijn.
Het is een beetje dubbel natuurlijk. Dankzij Grapperhaus zijn de boetes bij een overtreding lachwekkend laag dus wat diezelfde man nu roept maakt geen enkele indruk meer. Daarnaast waren er vorig jaar vanaf deze tijd nauwelijks nog besmettingen en is het risico op besmettingen in de buitenlucht heel klein. Je kunt het de jeugd nauwelijks kwalijk nemen en de risicogroepen die nog niet gevaccineerd zijn moeten zichzelf ook maar een beetje beschermen. Dat ze het in de ziekenhuizen druk hebben vind ik geen argument. Die mensen moeten gewoon hun werk zo goed mogelijk doen en de patiënten die er nu liggen zijn al veel eerder besmet.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Langedijk schreef: 28 apr 2021, 15:04 Het is een beetje dubbel natuurlijk. Dankzij Grapperhaus zijn de boetes bij een overtreding lachwekkend laag dus wat diezelfde man nu roept maakt geen enkele indruk meer. Daarnaast waren er vorig jaar vanaf deze tijd nauwelijks nog besmettingen en is het risico op besmettingen in de buitenlucht heel klein. Je kunt het de jeugd nauwelijks kwalijk nemen en de risicogroepen die nog niet gevaccineerd zijn moeten zichzelf ook maar een beetje beschermen. Dat ze het in de ziekenhuizen druk hebben vind ik geen argument. Die mensen moeten gewoon hun werk zo goed mogelijk doen en de patiënten die er nu liggen zijn al veel eerder besmet.
Waren die besmettingen vorig jaar zo laag omdat we ons toen allemaal wel aan de regels hielden of omdat het mooi weer was?
Mijn inschatting 95% aan de regels houden 5% mooi weer.

Het probleem in de ziekenhuizen is juist dat ze niet meer aan hun werk toekomen. Er is geen plek om mensen na een zware operatie op de IC op te vangen. Per week worden duizenden operaties afgezegd, sommigen op het allerlaatste moment. Het gevolg daarvan is dat als straks (hopelijk) ergens in juni-juli het eindelijk rustiger wordt met Corona al die operaties nog ingehaald moeten worden.
De mensen in het ziekenhuis lopen al sinds Maart vorig jaar op hun tenen. Ook nu weer is ze gevraagd om alsjeblieft geen (mei) vakantie te nemen want men kan het werk niet aan.
En hoe motiverend is als je ruim een jaar je benen uit je lijf loopt en je ziet dat duizenden mensen vinden dat ze recht hebben op een feestje.
Heel veel bewondering voor al die mensen in de ziekenhuizen =D> =D>
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ-073 schreef: 28 apr 2021, 15:41 En hoe motiverend is als je ruim een jaar je benen uit je lijf loopt en je ziet dat duizenden mensen vinden dat ze recht hebben op een feestje.
Dan hadden ze die parken niet moeten sluiten zodat het meer gespreid was geweest. Dat geleuter over ‘reisbewegingen’ slaat ook nergens op. Ik blijf erbij dat buiten beter is dan binnen. Mensen ontmoeten elkaar toch wel en nu gebeurt dat veelal binnen. Die versoepelingen vanaf vandaag vallen dan ook wel mee want men deed toch al wat nu mag.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 28 apr 2021, 16:17 Dan hadden ze die parken niet moeten sluiten zodat het meer gespreid was geweest.
Daar hebben die harde werkers in de ziekenhuizen toch niets mee te maken? Die doen die parken niet open. Ze kunnen geen vakantie opnemen door een personeelstekort, maar als iemand die vakantie echt nodig heeft zijn het de zorgenden wel.
Je zegt ook :
Dat ze het in de ziekenhuizen druk hebben vind ik geen argument. Die mensen moeten gewoon hun werk zo goed mogelijk doen
. Ik kan je vertellen : dat doen ze hoor!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 28 apr 2021, 17:22
Ik kan je vertellen : dat doen ze hoor!
Natuurlijk doen ze dat. Maar ze hebben toch ook zelf voor dat beroep gekozen. Ik heb het in de beginfase ook razend druk gehad met uitstel en betalingsregelingen en krijg daar (terecht) geen bonus voor.

Het volk dat gisteren op de pleinen en langs de grachten stond is niet de groep die op de IC belandt. Tenminste: ik zou daar boven de 60, met obesitas of een longziekte niet tussen gaan staan.

Maar goed, ik heb die ellende met Corona niet van dichtbij meegemaakt. En dus is het makkelijk praten. Alleen vind ik niet dat je iedereen binnen moet houden omdat een bepaalde beroepsgroep het zwaar heeft.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 28 apr 2021, 20:16 Natuurlijk doen ze dat. Maar ze hebben toch ook zelf voor dat beroep gekozen. Ik heb het in de beginfase ook razend druk gehad met uitstel en betalingsregelingen en krijg daar (terecht) geen bonus voor.

Het volk dat gisteren op de pleinen en langs de grachten stond is niet de groep die op de IC belandt. Tenminste: ik zou daar boven de 60, met obesitas of een longziekte niet tussen gaan staan.

Maar goed, ik heb die ellende met Corona niet van dichtbij meegemaakt. En dus is het makkelijk praten. Alleen vind ik niet dat je iedereen binnen moet houden omdat een bepaalde beroepsgroep het zwaar heeft.
Die jongeren op pleinen en grachten komen niet op de IC maar kunnen wél ziek zijn (en zich niet laten testen) en anderen besmetten en dat is precies wat er nu gebeurt. En vergis je niet: er zijn ook inmiddels veel mensen tussen de 20 en 50 die flink ziek worden. Ik wil maar zeggen: we zijn er echt nog niet van af.
En er is veel reguliere zorg die afgeschaald moet worden. Je zal maar net op je tumor-operatie zitten te wachten......Ik weet niet of argument “ze hebben voor dat beroep gekozen” mag gelden, want toen wist nog niemand wat een gekkenhuis het kan worden door een onvoorspelbaar virus.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3148
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

salmonyappi schreef: 28 apr 2021, 20:33 En vergis je niet: er zijn ook inmiddels veel mensen tussen de 20 en 50 die flink ziek worden.
Hoho, er zit nog wel een pittig verschil tussen flink ziek worden, of opgenomen worden in het ziekenhuis, of zelfs op de IC komen te liggen.
Dat flink ziek worden is het risico als je ergens heen gaat waar de regels niet worden nageleefd (en geloof me, dat gebeurd in mijn omgeving heeeel veeel), en in je achterhoofd houd je er rekening mee dat als je heel erg pech hebt als gezonde 20er, 30er of 40er, het nog wel iets vervelender af kan lopen. Maar dat kan met influenza ook. Of met autorijden.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 28 apr 2021, 20:33 Die jongeren op pleinen en grachten komen niet op de IC maar kunnen wél ziek zijn (en zich niet laten testen) en anderen besmetten en dat is precies wat er nu gebeurt. En vergis je niet: er zijn ook inmiddels veel mensen tussen de 20 en 50 die flink ziek worden. Ik wil maar zeggen: we zijn er echt nog niet van af.
We zijn nu wel (bijna) op het punt beland dat het besmettingsgevaar (en de gevolgen daarvan) vergelijkbaar is met de griep. Een steeds grotere groep gevaccineerd, steeds meer mensen besmet en dus immuun. En bij een griepepidemie doen we dit ook niet.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

salmonyappi schreef: 28 apr 2021, 20:33 er zijn ook inmiddels veel mensen tussen de 20 en 50 die flink ziek worden
Maar zijn dit dan 'normale' gezonde mensen of allemaal met één of andere aandoening (astma, obesitas, etc.)?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ja (als in: het betreft ook mensen zonder onderliggende kwalen).
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

dirkjan schreef: 29 apr 2021, 06:19 Hoho, er zit nog wel een pittig verschil tussen flink ziek worden, of opgenomen worden in het ziekenhuis, of zelfs op de IC komen te liggen.
Dat flink ziek worden is het risico als je ergens heen gaat waar de regels niet worden nageleefd (en geloof me, dat gebeurd in mijn omgeving heeeel veeel), en in je achterhoofd houd je er rekening mee dat als je heel erg pech hebt als gezonde 20er, 30er of 40er, het nog wel iets vervelender af kan lopen. Maar dat kan met influenza ook. Of met autorijden.
Flink ziek worden is niet fijn. Als je vindt dat je dat jezelf en je gezinsleden wel aan mag doen “omdat we toch niet op de IC terechtkomen” en dus lekker kunnen losgaan (iets wat ik eigenlijk ook niet zo goed snap, dat “losgaan”) ben je toch ook redelijk egocentrisch bezig.
Wat vergeten wordt is dat Corona hele nare restverschijnselen geeft (ja, ook bij jongeren) zoals geen smaak en reuk, dodelijke onophoudelijke vermoeidheid, concentratieproblemen e.d. die maanden kunnen doorgaan. En het feit dat je misschien niemand kent die dat heeft betekent niet dat het niet waar is.

Autorijden is overigens niet besmettelijk.......😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

dirkjan schreef: 29 apr 2021, 06:19
Dat flink ziek worden is het risico als je ergens heen gaat waar de regels niet worden nageleefd
Dit klopt niet helemaal. Flink ziek worden kun je ook als een ander ergens heen gaat waar de regels niet worden nageleefd, waarna die vervolgens mensen besmet die daar zelf niet bij zijn geweest (via werk of je kennissen en vriendenkring). Je kunt het overigens ook oplopen als ergens de regels wel worden nageleefd, al is die kans kleiner.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3148
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

salmonyappi schreef: 29 apr 2021, 22:06 Flink ziek worden is niet fijn. Als je vindt dat je dat jezelf en je gezinsleden wel aan mag doen “omdat we toch niet op de IC terechtkomen” en dus lekker kunnen losgaan (iets wat ik eigenlijk ook niet zo goed snap, dat “losgaan”) ben je toch ook redelijk egocentrisch bezig.
Wat vergeten wordt is dat Corona hele nare restverschijnselen geeft (ja, ook bij jongeren) zoals geen smaak en reuk, dodelijke onophoudelijke vermoeidheid, concentratieproblemen e.d. die maanden kunnen doorgaan. En het feit dat je misschien niemand kent die dat heeft betekent niet dat het niet waar is.

Autorijden is overigens niet besmettelijk.......😉
Waar zeg ik dat het fijn is om flink ziek te worden? Ik zeg dat ik het risico loop, maar zo zijn er nog wel meer risico's in het leven.
En ik vergeet de restverschijnselen niet hoor, ik weet dat dat allemaal kan. Het is alleen niet zo dat je er ook last van hebt, of houdt als je wel besmet bent (geweest).
AZuid-Scharwoude schreef: 30 apr 2021, 06:50

Dit klopt niet helemaal. Flink ziek worden kun je ook als een ander ergens heen gaat waar de regels niet worden nageleefd, waarna die vervolgens mensen besmet die daar zelf niet bij zijn geweest (via werk of je kennissen en vriendenkring). Je kunt het overigens ook oplopen als ergens de regels wel worden nageleefd, al is die kans kleiner.
Eens hoor, je kan het ook via iemand anders oplopen die zich niet aan de regels houdt, of wel aan de regels houdt, maar toch de pech heeft het op te lopen.

Ik werk overigens thuis, en zie alleen in het weekend mensen van buiten mijn gezin. Maar dan wel samen met mijn gezin. Een kinderverjaardag ofzo wordt hier niet op anderhalve meter gevierd (ja, die gaan vaak gewoon door). Dan moeten we elke keer een sporthal afhuren. En dat mag dus weer niet.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Dit is een interessant interview met een wetenschapper waarin de werking en risico's van de vaccins uitgebreid behandeld wordt:

https://pbs.twimg.com/media/E0KJC3YWUA4 ... name=large

De techniek achter de vaccins is nog in een experimentele fase en of daar risico's aan zitten op de lange termijn is nog niet bekend. En deze wetenschapper zegt dat het niet verstandig is om mensen die nauwelijks kans hebben om ernstig ziek te worden van Corona aan deze onbekende risico's bloot te stellen.
Plaats reactie