Corona

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Vaccineren, mondkapjes en Geert

Vaccineren.
25
29%
Niet vaccineren.
5
6%
Vaccineren, ik weet het nog niet.
2
2%
Mondkapje ja.
17
20%
Mondkapje nee.
9
11%
Geert is een drol.
19
22%
Geert for president.
8
9%
 
Totaal aantal stemmen: 85
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Doe hier maar alles dat corona-gerelateerd is, van de afgelastingen tot eind maart via de maatregelen tot overig nieuws.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Ik stel voor dat we de competitie per direct eindigen. Indien twee ploegen onverhoopt een gelijk aantal punten hebben dan geldt het onderling resultaat.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Voltreffer Vick schreef: 12 mar 2020, 15:10 Ik stel voor dat we de competitie per direct eindigen. Indien twee ploegen onverhoopt een gelijk aantal punten hebben dan geldt het onderling resultaat.
Helaas staat in de regels dat het doelsaldo eerst telt. :(
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Voltreffer Vick schreef: 12 mar 2020, 15:10 Ik stel voor dat we de competitie per direct eindigen. Indien twee ploegen onverhoopt een gelijk aantal punten hebben dan geldt het onderling resultaat.
VOOR!
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Forza AZ schreef: 12 mar 2020, 15:35 Helaas staat in de regels dat het doelsaldo eerst telt. :(
Dit is natuurlijk een andere situatie. Omdat beide ploegen niet hetzelfde programma hebben afgewerkt, kan je die resultaten niet vergelijken. Onderlinge resultaten zijn daarentegen prima te vergelijken. Dank u. 8)
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Onderling resultaat lijkt mij ook het eerlijkst. Maar mocht het zover komen dan zou de KNVB er sowieso verstandig aan doen om AZ een direct ticket te geven want ajax heeft meer kans om de voorrondes te overleven. Maar ze zullen wel weer een constructie verzinnen waarbij Feyenoord ook nog kans maakt.

Opwarming van de aarde is trouwens de beste oplossing voor dit soort virussen. Helaas zijn die lamlullen van een Klaver en Jetten druk bezig om het perfecte klimaat voor ze te scheppen 8)
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Iedereen die het op dit moment beter weet dan het RIVM vind ik gruwelijk irritant, met Baudet, Krol en Wilders voorop.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

MO7 schreef: 12 mar 2020, 21:55 Iedereen die het op dit moment beter weet dan het RIVM vind ik gruwelijk irritant, met Baudet, Krol en Wilders voorop.
Een inreisverbod uit bekende infectiehaarden lijken mij alsnog een goed idee. Ik denk dat mensen bij het RIVM dat ook geen slecht idee zullen vinden.
Het beleid van de regering is niet per se 1-op-1 overgenomen van de adviezen van het RIVM.
Aliethegame
Supporter
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 sep 2006, 06:51
Locatie: Dublin

MO7 schreef: 12 mar 2020, 21:55 Iedereen die het op dit moment beter weet dan het RIVM vind ik gruwelijk irritant, met Baudet, Krol en Wilders voorop.
Ik vind het anders heel relevant om aan te geven dat het kabinet niet snel genoeg heeft gereageerd. Tevens is er gekeken naar de groei qua infecties in andere landen en liggen we op schema met Italie. Als Baudet/Wilders wat zegt en het is onderbouwd met feiten dan moet dit geen probleem zijn? Als je alleen het RIVM vertrouwd dan mag je ook wel goed nadenken of die te vertrouwen zijn aangezien ze aangaven dat Nederland bijna geen invloed van Corona kon krijgen..kuch
Vak W
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Aliethegame schreef: 13 mar 2020, 11:11 Ik vind het anders heel relevant om aan te geven dat het kabinet niet snel genoeg heeft gereageerd. Tevens is er gekeken naar de groei qua infecties in andere landen en liggen we op schema met Italie. Als Baudet/Wilders wat zegt en het is onderbouwd met feiten dan moet dit geen probleem zijn? Als je alleen het RIVM vertrouwd dan mag je ook wel goed nadenken of die te vertrouwen zijn aangezien ze aangaven dat Nederland bijna geen invloed van Corona kon krijgen..kuch
Wel in je elleboog he? :wink:
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Aangezien dit virus nooit eerder is voorgekomen weet niemand bij voorbaat hoe het zich ontwikkelt. Van dag tot dag anticiperen lijkt mij de enige logische optie. Bij voorbaat het land platgooien zonder dat je weet of dit noodzakelijk is is ook geen optie. Dit land gaat al over de zeik als het minder hard waait dan voorspeld bij een code oranje. Nu komen al die populisten na de oorlog de verzetsstrijder uithangen. Net zo erg als Trump, de VS is al door- en door geïnfecteerd, maar in plaats van goede gezondheidszorg bieden was het belangrijker om Europa een sneer te kunnen geven. Ik las gisteren dat het voor iemand in de VS goedkoper was om naar Peru te vliegen en daar een coronatest te doen (met alle risico's van dien), dan naar het lokale ziekenhuis te gaan. Lekker bezig daar...
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Aliethegame
Supporter
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 sep 2006, 06:51
Locatie: Dublin

MO7 schreef: 13 mar 2020, 12:37 Aangezien dit virus nooit eerder is voorgekomen weet niemand bij voorbaat hoe het zich ontwikkelt. Van dag tot dag anticiperen lijkt mij de enige logische optie. Bij voorbaat het land platgooien zonder dat je weet of dit noodzakelijk is is ook geen optie. Dit land gaat al over de zeik als het minder hard waait dan voorspeld bij een code oranje. Nu komen al die populisten na de oorlog de verzetsstrijder uithangen. Net zo erg als Trump, de VS is al door- en door geïnfecteerd, maar in plaats van goede gezondheidszorg bieden was het belangrijker om Europa een sneer te kunnen geven. Ik las gisteren dat het voor iemand in de VS goedkoper was om naar Peru te vliegen en daar een coronatest te doen (met alle risico's van dien), dan naar het lokale ziekenhuis te gaan. Lekker bezig daar...
Ik weet niet in hoevere het verhaal van Peru klopt maar om nou te zeggen dat de VS door- en door geinfecteerd is weet je natuurlijk ook niet. Jij neemt niet alle testen voor de VS af. Het is wel een feit dat in Italie, Spanje, Nederland, Duitsland, Sweden, Denemarken en nog vele andere landen in de EU grote getallen van besmettingen laten zien. Logisch toch om dan alle inkomende, potentiele gevaren te blocken? is gewoon logica.
Vak W
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 12 mar 2020, 20:38 Onderling resultaat lijkt mij ook het eerlijkst. Maar mocht het zover komen dan zou de KNVB er sowieso verstandig aan doen om AZ een direct ticket te geven want ajax heeft meer kans om de voorrondes te overleven. Maar ze zullen wel weer een constructie verzinnen waarbij Feyenoord ook nog kans maakt.

Opwarming van de aarde is trouwens de beste oplossing voor dit soort virussen. Helaas zijn die lamlullen van een Klaver en Jetten druk bezig om het perfecte klimaat voor ze te scheppen 8)
Het was een kwestie van afwachten, maar Langedijk weet zelfs bij een pandemie de schuld bij links te leggen. 😳
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Mijn grootste verwondering is waarom mensen nu in godsnaam wc-papier gaan hamsteren.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Totale gekte.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

MO7 schreef: 12 mar 2020, 21:55 Iedereen die het op dit moment beter weet dan het RIVM vind ik gruwelijk irritant, met Baudet, Krol en Wilders voorop.
Iedereen die het RIVM blind volgt steekt zijn kop in het zand ipv zelf nieuws te zoeken over Corona in Wuhan en Italie. Dan zie je dat het RIVM een hoop onzin heeft verteld. Dit virus is echt veel erger dan het RIVM doet voorkomen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

MO7 schreef: 13 mar 2020, 12:37 Aangezien dit virus nooit eerder is voorgekomen weet niemand bij voorbaat hoe het zich ontwikkelt. Van dag tot dag anticiperen lijkt mij de enige logische optie. Bij voorbaat het land platgooien zonder dat je weet of dit noodzakelijk is is ook geen optie. Dit land gaat al over de zeik als het minder hard waait dan voorspeld bij een code oranje. Nu komen al die populisten na de oorlog de verzetsstrijder uithangen. Net zo erg als Trump, de VS is al door- en door geïnfecteerd, maar in plaats van goede gezondheidszorg bieden was het belangrijker om Europa een sneer te kunnen geven. Ik las gisteren dat het voor iemand in de VS goedkoper was om naar Peru te vliegen en daar een coronatest te doen (met alle risico's van dien), dan naar het lokale ziekenhuis te gaan. Lekker bezig daar...
In Wuhan en Italie hebben ze toch aardig kunnen afkijken hoe het virus zich ontwikkeld. Al 3 weken geleden was duidelijk dat het land dichtgooien voordat het virus zich in Nederland zich in Nederland zou kunnen verspreiden de beste oplossing was. Nu moet straks alsnog het land dichtgegooid worden met als enige verschil dat het virus nu al in Nederland verspreid is. Kortom alle maatregelen zijn nu al te laat. En dan laat de overheid ook nog de scholen open. Binnen 2 weken hebben we hier ook "Italiaanse" toestanden. Daarbij dient opgemerkt te worden dat de Italiaanse gezondheidszorg beter is en beter voorbereid dan de Nederlandse gezondheidszorg.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Smokkel jezelf daar de grens over, Nederland kan je wel missen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

multatuli schreef: 14 mar 2020, 14:33 In Wuhan en Italie hebben ze toch aardig kunnen afkijken hoe het virus zich ontwikkeld. Al 3 weken geleden was duidelijk dat het land dichtgooien voordat het virus zich in Nederland zich in Nederland zou kunnen verspreiden de beste oplossing was. Nu moet straks alsnog het land dichtgegooid worden met als enige verschil dat het virus nu al in Nederland verspreid is. Kortom alle maatregelen zijn nu al te laat. En dan laat de overheid ook nog de scholen open. Binnen 2 weken hebben we hier ook "Italiaanse" toestanden. Daarbij dient opgemerkt te worden dat de Italiaanse gezondheidszorg beter is en beter voorbereid dan de Nederlandse gezondheidszorg.
Dit nuancerende verhaal (vanaf 20:30) kan niet bij je stukje ontbreken: https://www.nporadio1.nl/nos-met-het-oog-op-morgen
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

MO7 schreef: 14 mar 2020, 17:33 Smokkel jezelf daar de grens over, Nederland kan je wel missen.
:D :D Inderdaad. Je zit daar nu ongetwijfeld een stuk beter.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Plaats reactie