Corona

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Vaccineren, mondkapjes en Geert

Vaccineren.
25
29%
Niet vaccineren.
5
6%
Vaccineren, ik weet het nog niet.
2
2%
Mondkapje ja.
17
20%
Mondkapje nee.
9
11%
Geert is een drol.
19
22%
Geert for president.
8
9%
 
Totaal aantal stemmen: 85
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZuid-Scharwoude schreef: 14 dec 2020, 18:36 Gelukkig mogen we nog naar de kerk. #-o
Wijnparty? :lol:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Langedijk schreef: 14 dec 2020, 11:44 En ik maar denken dat de bezetting op de IC de rode draad was.
De rode draad is dat de zorg in de ziekenhuizen helemaal vastloopt. Allerlei operaties (knie, heup ed, maar ook hart) moeten uitgesteld worden, terwijl de achterstanden van de 1e golf nog niet weggewerkt zijn
Langedijk schreef: 14 dec 2020, 11:44 Wat maken al die besmettingen nou uit, ze willen toch groepsimmuniteit bereiken? Schiet mij maar lek.
Dat is een keer in maart geroepen en daarna vele malen herroepen. En als je via besmettingen immuniteit zou willen halen kost dan kost dat nog jaren of we zouden naar iets van 50.000 besmettingen per dag moeten gaan. Dan heb je in no time > 10.000 mensen op de IC liggen
Via vaccinatie kunnen we die immuniteit wel bereiken. maar ook dat duurt nog minimaal half jaar voordat echt zoden aan de dijk zet
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ-073 schreef: 14 dec 2020, 20:16
Allerlei operaties (knie, heup ed, maar ook hart) moeten uitgesteld worden, terwijl de achterstanden van de 1e golf nog niet weggewerkt zijn
Ze hebben in Alkmaar helemaal geen achterstanden. Ik kon binnen no time terecht bij verschillende afdelingen en ze gaven letterlijk aan dat alles onder controle is.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 14 dec 2020, 11:44 De basisscholen gaan ook weer dicht, die kolerelijers. En ik maar denken dat de bezetting op de IC de rode draad was. Die is al maanden stabiel volgens mij.
Volgens jou ja, maar niet volgens de mensen die er werken. Ik ken er toevallig een heleboel.
De bezetting op de IC stijgt en stijgt, is nu hoger dan in de 1e golf, het uithoudingsvermogen van de verpleegkundigen neemt af, veel meer ziekte bij de verpleging en artsen door oververmoeidheid, steeds meer langliggende patiënten.

Houd nou eens op met het bagatelliseren van het probleem.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 14 dec 2020, 20:36 Ze hebben in Alkmaar helemaal geen achterstanden. Ik kon binnen no time terecht bij verschillende afdelingen en ze gaven letterlijk aan dat alles onder controle is.
O ja, Alkmaar is Nederland, dat vergat ik even.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 14 dec 2020, 23:17 O ja, Alkmaar is Nederland, dat vergat ik even.......
Mijn zwager werkt in Beverwijk, een vriendin in Purmerend, de vrouw van een collega in Hoorn. Allemaal niets aan de hand. En de mensen die er liggen komen uit andere regio’s en zijn minder ziek dan bij de eerste golf omdat het virus simpelweg aan kracht heeft verloren.

Nogmaals: het probleem ligt elders in het land en niet bij ons. En de regering blijft maar bezig met het herstellen van eigen blunders. Het begrip ‘regeren is vooruitzien’ is zeker niet van toepassing op deze klunzen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Langedijk schreef: 14 dec 2020, 20:36 Ze hebben in Alkmaar helemaal geen achterstanden. Ik kon binnen no time terecht bij verschillende afdelingen en ze gaven letterlijk aan dat alles onder controle is.
Het heten niet voor niets landelijke maatregelen, dat het in Alkmaar, volgens jouw info, meevalt is mooi maar NL is groter dan de regio Alkmaar eo
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ-073 schreef: 15 dec 2020, 08:44 Het heten niet voor niets landelijke maatregelen, dat het in Alkmaar, volgens jouw info, meevalt is mooi maar NL is groter dan de regio Alkmaar eo
Dus worden wij gestraft omdat ze er elders een teringzooi van maken. En met ‘wij’ bedoel ik onze restaurants, cafés en sportverenigingen. En zo gaat dat met alles in Nederland: de meerderheid is hier altijd de dupe van minderheden. Omdat er niet hard genoeg wordt opgetreden tegen die minderheden.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Omdat de reguliere zorg op veel plaatsen doorgaat zijn er minder IC bedden voor coronapatienten beschikbaar. Met de toename in besmettingen kan dat dus gaan knellen en is er actie nodig.

Maatje van me (en medeseizoenkaarthouder) heeft dit weekend zijn vader verloren aan corona. Die mocht niet meer naar de IC.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 15 dec 2020, 09:00 Dus worden wij gestraft omdat ze er elders een teringzooi van maken. En met ‘wij’ bedoel ik onze restaurants, cafés en sportverenigingen. En zo gaat dat met alles in Nederland: de meerderheid is hier altijd de dupe van minderheden. Omdat er niet hard genoeg wordt opgetreden tegen die minderheden.
Wat betreft dat steviger optreden ben ik het met je eens. Wat betreft de rest: dat heet solidariteit.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3150
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

AZ-073 schreef: 14 dec 2020, 20:16 Allerlei operaties (knie, heup ed, maar ook hart) moeten uitgesteld worden
De heupoperatie van mijn moeder 2 weken terug, was binnen een maand na diagnose, dus die achterstand zal wel meevallen.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 15 dec 2020, 10:34 Wat betreft dat steviger optreden ben ik het met je eens. Wat betreft de rest: dat heet solidariteit.
Maar ik ben niet solidair met aso’s en criminelen. Een minderheid moet solidair zijn met een meerderheid, niet andersom.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Langedijk schreef: 15 dec 2020, 13:55 Maar ik ben niet solidair met aso’s en criminelen. Een minderheid moet solidair zijn met een meerderheid, niet andersom.
Dit. Hulde.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Gelukkig dan dat Wilders fans een minderheid zijn in Nederland. :lol:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 15 dec 2020, 13:55 Maar ik ben niet solidair met aso’s en criminelen. Een minderheid moet solidair zijn met een meerderheid, niet andersom.
Bedenk eens waarom het een minderheid is..............
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 16 dec 2020, 09:49 Bedenk eens waarom het een minderheid is..............
Omdat ze behoorlijk dommer zijn dan gemiddeld?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Kilkenny schreef: 16 dec 2020, 07:30 Gelukkig dan dat Wilders fans een minderheid zijn in Nederland. :lol:
En ik zal het als minderheid ook netjes accepteren als Wilders geen premier wordt :wink:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 16 dec 2020, 11:08 Omdat ze behoorlijk dommer zijn dan gemiddeld?
Dat, maar ook omdat ze zich dus juist níét willen aanpassen. Is ook moeilijk met een IQ van rond de 35......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 16 dec 2020, 11:12 Dat, maar ook omdat ze zich dus juist níét willen aanpassen. Is ook moeilijk met een IQ van rond de 35......
Dan moet je ze dus een handje helpen door financiële straffen op te leggen. Boete van € 1.000 of uitkeringen per direct stoppen. En pas die achterlijke Grondwet eens aan zodat kerken en moskeeën eindelijk dicht kunnen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 16 dec 2020, 11:40 Dan moet je ze dus een handje helpen door financiële straffen op te leggen. Boete van € 1.000 of uitkeringen per direct stoppen. En pas die achterlijke Grondwet eens aan zodat kerken en moskeeën eindelijk dicht kunnen.
Kale kip kan je niet plukken.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Plaats reactie