Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019:

Peiling eindigde op 02 jul 2019, 18:21

CDA
1
4%
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
6
21%
SP
2
7%
PVV
4
14%
FvD
8
29%
Groen Links
4
14%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
3
11%
DENK
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 28
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 18 mar 2021, 20:27 Wilders roept al 17 jaar hetzelfde. Daar kun je van vinden wat je wilt maar het is wel consequent. Dus mensen ‘trappen er niet opeens in’. Face it: samen met enkele andere partijen zit er gewoon circa 25% rechts van de VVD. Dat zal een reden hebben en fatsoenlijke linkse alternatieven zijn er ook niet.

Jesse Klaver vindt nog steeds dat Nederland niet zonder Jesse Klaver kan. Ploumen en Marijnissen hebben de uitstraling van schijndode trollen. CU en SGP zullen nooit groter of kleiner worden zolang er kerken bestaan en de allochtonenpartijen worden langzaam steeds groter omdat er steeds meer allochtonen mogen stemmen. Resteren de splinterpartijen waar mensen vooral uit baldadigheid op stemmen.

Met 150 te verdelen zetels zou er een drempel van 10 zetels moeten zijn voor toetreding. Nu krijgen we 17 partijen die weer dagenlang over de kleur van de paprika gaan debatteren van ons belastingen. Brrr.
En al die jaren maar een proteststem uitbrengen waar niks mee gedaan wordt. Wat heb je daar nou aan?

GL is doorgedraaid. Dat gedoe met die biomassa is zó blamerend.

Uitstraling van mensen interesseert me echt geen reet. Het gaat om de inhoud. Maar het klopt dat Jan Modaal blijkbaar sterren nodig heeft om op te geilen. Vroeger klampten ze zich vast aan mijnheer pastoor; nu zoeken ze steun en troost bij Rutten, Derksen of Hazes. Ik dweep met niemand en ik ben van niemand fan.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Heb je hier wel stemrecht dan?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

kuifje schreef: 18 mar 2021, 21:53 En al die jaren maar een proteststem uitbrengen waar niks mee gedaan wordt. Wat heb je daar nou aan?
Dus omdat de andere partijen de PVV (bij voorbaat) uitsluiten, moet je er maar niet meer op stemmen? Vreemde redenering.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Forza AZ schreef: 18 mar 2021, 22:15 Dus omdat de andere partijen de PVV (bij voorbaat) uitsluiten, moet je er maar niet meer op stemmen? Vreemde redenering.
Ja, een roeptoeterende poedel brengt weinig zoden aan de dijk. Als zijn programma zo ver afwijkt dan is meeregeren een utopie net als in hun ééntje de absolute meerderheid te halen. Ga dan bij een partij kijken waar ook nog wat te rapen valt.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ik heb ook gestemd. Ik denk dat er nou wel een kerncentrale bij komt.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

kuifje schreef: 18 mar 2021, 22:53 Ja, een roeptoeterende poedel brengt weinig zoden aan de dijk. Als zijn programma zo ver afwijkt dan is meeregeren een utopie net als in hun ééntje de absolute meerderheid te halen. Ga dan bij een partij kijken waar ook nog wat te rapen valt.
Als meeregeren heilig is was hij destijds wel gedoogpartner gebleven. Wat is er mis met zijn programma? Die Nexit zal er toch nooit komen, dat is meer een middel om ontevreden mensen te binden. En ik begrijp dat jij liever meer criminele Marokkanen en meer Islam wilt? Verder is het programma overwegend links met veel aandacht voor zorg en onderwijs. Weinig geks. Maar die andere partijen zijn simpelweg doodsbang om geassocieerd te worden met iemand die duidelijk kleur bekent en een uitgesproken mening heeft.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 19 mar 2021, 08:02 Als meeregeren heilig is was hij destijds wel gedoogpartner gebleven. Wat is er mis met zijn programma? Die Nexit zal er toch nooit komen, dat is meer een middel om ontevreden mensen te binden. En ik begrijp dat jij liever meer criminele Marokkanen en meer Islam wilt? Verder is het programma overwegend links met veel aandacht voor zorg en onderwijs. Weinig geks. Maar die andere partijen zijn simpelweg doodsbang om geassocieerd te worden met iemand die duidelijk kleur bekent en een uitgesproken mening heeft.
Volgens mij zei ik eerder al het zonde te vinden dat hij zo anti Europa is. Rest programma is prima alleen financieel en juridisch nogal lastig uitvoerbaar. En iemand anders gaf aan dat het linkse programma holle beloften zijn waar ie zich niet aan houdt. Dus ja, wat moeten we hier nu mee?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

kuifje schreef: 19 mar 2021, 09:29 Dus ja, wat moeten we hier nu mee?
Ik heb geen idee. Maar partijprogramma's zijn er om kiezers te winnen en bij een coalitie gaan de scherpe randjes er weer vanaf. Uiteindelijk willen alleen de moraalridders met elkaar samenwerken en buitenbeentjes met een uitgesproken mening worden op voorhand al buitenspel gezet. Dat is geen democratie.

Wanneer pas je trouwens je onderschrift eens aan naar 2022? Of heb je er geen vertrouwen meer in?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 19 mar 2021, 10:21

Wanneer pas je trouwens je onderschrift eens aan naar 2022? Of heb je er geen vertrouwen meer in?
Als ik weet wie fit is
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 19 mar 2021, 10:21 Ik heb geen idee. Maar partijprogramma's zijn er om kiezers te winnen en bij een coalitie gaan de scherpe randjes er weer vanaf. Uiteindelijk willen alleen de moraalridders met elkaar samenwerken en buitenbeentjes met een uitgesproken mening worden op voorhand al buitenspel gezet. Dat is geen democratie.
Bij de polder-democratie die wij hebben kom je bij elke formatie altijd wel ergens in het midden uit. Waardoor er weinig tot niets verandert. Dat heeft grote nadelen voor als je dingen anders wilt, maar ook voordelen omdat het “midden” dan toch voor iedereen wel iets heeft. Het zou zeker ook niet democratisch zijn als een extreem linkse partij alles op millieu en sociaal leven richt en een extreem rechtse partij alles op anti-islam, economie en anti-Europa en één van die extremen aan de macht zou komen. Dus dat midden is een compromis; ik denk dat dat nooit echt zal veranderen, en dat is maar goed ook. We hebben het hier (in principe, even losgerukt van Corona) toch fantastisch eigenlijk?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 19 mar 2021, 12:04 BDus dat midden is een compromis; ik denk dat dat nooit echt zal veranderen, en dat is maar goed ook. We hebben het hier (in principe, even losgerukt van Corona) toch fantastisch eigenlijk?
Dat klopt. En dus is 17 partijen belachelijk want dat levert alleen maar meer tijdrovende discussies op. Maximaal 100 zetels is meer dan genoeg en dat scheelt miljoenen per jaar.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef: 19 mar 2021, 14:08 Dat klopt. En dus is 17 partijen belachelijk want dat levert alleen maar meer tijdrovende discussies op. Maximaal 100 zetels is meer dan genoeg en dat scheelt miljoenen per jaar.
150 zetels is niet erg, maar er moet een kiesdrempel komen van 5%, zodat een partij alleen in de Tweede Kamer komt met minimaal 8 zetels. Dan heb je veel minder partijen en de partijen die er wel inzitten hebben genoeg mensen om serieus over ieder onderwerp te kunnen praten.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Forza AZ schreef: 19 mar 2021, 15:18 150 zetels is niet erg, maar er moet een kiesdrempel komen van 5%, zodat een partij alleen in de Tweede Kamer komt met minimaal 8 zetels. Dan heb je veel minder partijen en de partijen die er wel inzitten hebben genoeg mensen om serieus over ieder onderwerp te kunnen praten.
Waarom geen 80 zetels en een kiesdrempel van 10%? Dat scheelt 70 riante salarissen + tientallen in de Eerste Kamer. Zijn 20 hoogopgeleide VVD’ers niet voldoende om alle thema’s af te dekken?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Langedijk schreef: 19 mar 2021, 20:21 Waarom geen 80 zetels en een kiesdrempel van 10%? Dat scheelt 70 riante salarissen + tientallen in de Eerste Kamer.
Nu valt het wel mee met de riante salarissen voor een kamerlid/minister. En ook het aantal Eerste Kamerzetels neemt niet af als je alleen de zetels in de Tweede Kamer vermindert.
:D
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ferry schreef: 20 mar 2021, 08:59 Nu valt het wel mee met de riante salarissen voor een kamerlid/minister. En ook het aantal Eerste Kamerzetels neemt niet af als je alleen de zetels in de Tweede Kamer vermindert.
:D
Elk Kamerlid krijgt € 117.000 per jaar exclusief onkosten en nevenfuncties. Ministers een stuk meer. Met 80 zetels bespaar je dus ruim 10 miljoen per jaar. Valt dat mee?

En ook de Eerste Kamer moet dan natuurlijk gelijkmatig krimpen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Langedijk schreef: 20 mar 2021, 09:32 Valt dat mee?
Ja, dat valt wel mee. Het is ongeveer evenveel als het salaris voor de burgemeester van Alkmaar. Dat vind ik voor een rol in het publieke belang met zoveel werkdruk niet overdreven betaald. In vergelijking: een gemiddeld salaris van een topman/topvrouw van AEX bedrijven bedraagt 4 miljoen euro.

En die 10 miljoen besparen per jaar: dat is echt een kleinigheid. Dat is 0,002% van de rijksbegroting.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Die mensen doen over het algemeen ook nog wel iets voor hun geld, hoor. Dit lijkt mij geen categorie die je zomaar kunt halveren zonder dat dat tot problemen leidt. Kijk voor de grap eens hoe snel sommige ministers ouder worden na hun aanstelling. Je kunt van alles van Rutte vinden, maar qua arbeidsethos is dat echt een wonder.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 20 mar 2021, 09:32 Elk Kamerlid krijgt € 117.000 per jaar exclusief onkosten en nevenfuncties. Ministers een stuk meer.
Weet je wat de gemiddelde matige middenmootvoetballer verdient? En wat hij daar voor moet doen? Dan mag je dit toch nauwelijks veel noemen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 20 mar 2021, 18:12 Weet je wat de gemiddelde matige middenmootvoetballer verdient?
Gemiddeld is het 291.000 euro voor een speler in de eredivisie. Mede mogelijk gemaakt door de hoge salarissen bij ajax.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ferry schreef: 20 mar 2021, 12:03
En die 10 miljoen besparen per jaar: dat is echt een kleinigheid. Dat is 0,002% van de rijksbegroting.
Het gaat me meer om het aantal zetels. Wie heeft dat bedacht die 150? Waarom dat aantal, waarom niet meer of minder? Wat is precies de onderscheidende taak van de nummers 31 t/m 35 van de VVD?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie