Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019:

Peiling eindigde op 02 jul 2019, 18:21

CDA
1
4%
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
6
21%
SP
2
7%
PVV
4
14%
FvD
8
29%
Groen Links
4
14%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
3
11%
DENK
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 28
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DefJK schreef:[..]PVV inderdaad grootste in Almere......genoeg over nagedacht, blijft belachelijk. Maar goed ik rust mij op de gedachte dat het gelukkig maar 21.6% is......dus nog maar net 1/5 van alle inwoners van die stad. :wink:
Klopt, maar ruim 50% van de inwoners is daar allochtoon, 80% daarvan stemt zeker geen PVV omdat ze hun riante uitkeringen willen behouden. Van de resterende 50% stemt 21,6% op de PVV en 15,3% op de VVD, oftewel circa 74% van de autochtone bevolking kiest voor rechts. PVDA in Almere heeft al aangegeven niet met de PVV te willen samenwerken, pure minachting van het eigen volk dus. In de toekomst zal dit probleem alleen maar groter worden, daar heeft jarenlang falend beleid voor gezorgd.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
PANC-CITY
Seizoenkaarthouder
Berichten: 421
Lid geworden op: 27 jul 2007, 11:59

AZ 4 Life schreef:[..]


Wat een kansloze post. Er wordt door iemand beweerd dat "meer dan 90% allochtoon is in de bak", dat is een harde bewering die volgens mij ook niet waar is. Als iemand zo'n opmerking plaatst dan moet je dat wel even kunnen onderbouwen met een goede bron, dat lijkt me niet meer dan normaal. Als je dat niet kan, en gaat zeggen "bewijs maar dat het niet zo is" dan ben je echt behoorlijk kansloos. Als je een opmerking plaatst over statistieken en cijfermatige feiten dan moet je daar een betrouwbare bron voor hebben.

Je kan wel zeggen dat je het zelf hebt gezien, of dat jij ook weet dat het zo is, maar dan vraag ik me af hoe jij aan deze informatie komt. Heb je zelf in de bak gezeten, heb je er gewerkt, heb je familie en/of kennisen die er werken? En dan nog heb je in dat geval maar een beeld van één gevangenis. Deze stelling onderbouwen op landelijk niveau kan alleen als je keiharde feiten hebt, of hele overtuigende argumenten. Als je dat niet hebt moet je dat soort opmerkingen niet plaatsen, je komt dan nogal dom over. En nee, ik zeg niet dat je dom bent, ik zeg dat het maken van zulke opmerkingen dom overkomt.

MO7 heeft het weer over 80% allochtonen, ook in dat geval ben ik benieuwd naar de bron.
Ja ik zeg toch uit eigen omgeving of niet?Ik heb het zelf gezien en kennissen die er werken.En niet in 1 gevangenis maar in meerdere.Lezen graag!Bespaard je weer zo een nutteloos verhaal.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

PANC-CITY schreef:[..]

Ja ik zeg toch uit eigen omgeving of niet?Ik heb het zelf gezien en kennissen die er werken.En niet in 1 gevangenis maar in meerdere.Lezen graag!Bespaard je weer zo een nutteloos verhaal.
Die onderbouwing is dus veel te makkelijk. Waar was dat? Wat voor functie had je? Hoe kom je aan de cijfers? Heb je zelf geteld, heb je rapporten gezien? Zijn dit landelijke cijfers ja of nee? Dat soort vragen vind ik interessant. 90% zeggen en dan met zo'n slappe onderbouwing komen is kansloos.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef:[..]


Klopt, maar ruim 50% van de inwoners is daar allochtoon, 80% daarvan stemt zeker geen PVV omdat ze hun riante uitkeringen willen behouden. Van de resterende 50% stemt 21,6% op de PVV en 15,3% op de VVD, oftewel circa 74% van de autochtone bevolking kiest voor rechts. PVDA in Almere heeft al aangegeven niet met de PVV te willen samenwerken, pure minachting van het eigen volk dus. In de toekomst zal dit probleem alleen maar groter worden, daar heeft jarenlang falend beleid voor gezorgd.
Goed, dan mag je nu weer even aantonen hoe jij aan die 80% komt van de allochtonen die een uitkering heeft in Almere? En waarom maak jij je alleen druk om allochtonen met een uitkering? Zoals ik eerder al vroeg, waarom het probleem niet breder trekken op alle bevolkingsgroepen die parasiteren (incl. de Nederlandse bevolking)?

En btw, een uitkering is helemaal niet zo riant.
vak S
Teletext-supporter
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jul 2006, 16:19

AZ 4 Life schreef: En btw, een uitkering is helemaal niet zo riant.
Wel als je daar naast zwart werkt.
VAK-----------------------------------sssssssssssss
DefJK
Seizoenkaarthouder
Berichten: 313
Lid geworden op: 22 mei 2007, 16:15
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef:[..]


Klopt, maar ruim 50% van de inwoners is daar allochtoon, 80% daarvan stemt zeker geen PVV omdat ze hun riante uitkeringen willen behouden. Van de resterende 50% stemt 21,6% op de PVV en 15,3% op de VVD, oftewel circa 74% van de autochtone bevolking kiest voor rechts. PVDA in Almere heeft al aangegeven niet met de PVV te willen samenwerken, pure minachting van het eigen volk dus. In de toekomst zal dit probleem alleen maar groter worden, daar heeft jarenlang falend beleid voor gezorgd.
Kom op he...even je feiten goed hebben voordat je dit soort dingen neerzet! Na wat rap onderzoek is het % alochtonen in Almere +-30% dus zal de de rest van je gegevens ook niet meer kloppen. Dat de PVDA niet wil samenwerken met de PVV kan ik heel goed begrijpen daar de partijen lijnrecht tegenover elkaar staan. De fundamentele verschillen zijn gewoon te groot om tot elkaar te komen, dan moet je dit niet eens willen proberen en zo mensen hun belasting centen erdoor heen werken. PVV zou wel goed zijn als opositie om andere partijen scherp te houden, maar zo gauw er een duidelijk beleid gemaakt moet worden zal er niet al teveel van komen lijkt mij.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef:[..]


Wat een kansloze post. Er wordt door iemand beweerd dat "meer dan 90% allochtoon is in de bak", dat is een harde bewering die volgens mij ook niet waar is. Als iemand zo'n opmerking plaatst dan moet je dat wel even kunnen onderbouwen met een goede bron, dat lijkt me niet meer dan normaal. Als je dat niet kan, en gaat zeggen "bewijs maar dat het niet zo is" dan ben je echt behoorlijk kansloos. Als je een opmerking plaatst over statistieken en cijfermatige feiten dan moet je daar een betrouwbare bron voor hebben.

Je kan wel zeggen dat je het zelf hebt gezien, of dat jij ook weet dat het zo is, maar dan vraag ik me af hoe jij aan deze informatie komt. Heb je zelf in de bak gezeten, heb je er gewerkt, heb je familie en/of kennisen die er werken? En dan nog heb je in dat geval maar een beeld van één gevangenis. Deze stelling onderbouwen op landelijk niveau kan alleen als je keiharde feiten hebt, of hele overtuigende argumenten. Als je dat niet hebt moet je dat soort opmerkingen niet plaatsen, je komt dan nogal dom over. En nee, ik zeg niet dat je dom bent, ik zeg dat het maken van zulke opmerkingen dom overkomt.

MO7 heeft het weer over 80% allochtonen, ook in dat geval ben ik benieuwd naar de bron.
Uit een studie uit 2001 (maar die op dit gebied nog steeds van toepassing is): "Een groot percentage van de daders wordt ten onrechte als autochtoon beschouwd. Het registratiesysteem registreert namelijk slechts het geboorteland en de nationaliteit van de verdachte. Dus een genaturaliseerde allochtoon van de tweede generatie geldt op papier als autochtoon. Hier is dus sprake van een enorme vertekening, die per groep sterk zal verschillen (Surinamers en Antillianen hebben bijvoorbeeld vrijwel allemaal de Nederlandse nationaliteit, dus daar zal de vertekening het grootst zijn), maar over alle groepen heen laat zich een vertekening van gemiddeld 40% zien. Slechts 60% van de allochtone daders wordt als zodanig, als allochtoon, geregistreerd".

De door jou benoemde 55% moet je dus nog met deze factor vermenigvuldigen. Mensen die in vreemdelingendetentie zitten worden in deze cijfers trouwens ook niet meegenomen.

Voor studiedoeleinden ben ik in meerdere HvB's en PI's geweest en kan bovenstaande conclusie onderschrijven. Het aantal Nederlandse namen dat je op het bord met gedetineerden ziet staan is echt minimaal. Ga anders zelf kijken op een open dag. Het is namelijk gewoon een constatering, geen waardeoordeel.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

repepe schreef: Jij vindt het dus ook al normaal dat je niet meer zonder begeleiding op straat kan lopen op bepaalde tijdstippen.
Heb in direkte kring, dus niet van horen zeggen, verschillende verhalen van bespuugd, bedreigd en lastig gevallen worden, niet eens op ongure tijdstippen, van dames.
Voorbeeld 1 Mijn vrouw die op klaarlichte dag bespuugd wordt op station Bijlmer door verschillende negroide dames.
Voorbeeld 2 Vriendin van mijn vrouw die bedreigd wordt met een mes in portaal woning door Turk met mes op de Bilderdijk straat. En die daarna maar even zijn vriendin fileerd.
Voorbeeld 3 Zelfde vrouw wordt beroofd van tas door Marokkaan op centraal station 020.
Voorbeeld 4 Ook een vriendin, wordt in woning aangerand, maar door toedoen buurman wordt erger voorkomen, door psychopatische Pool.
Voorbeeld 5 Stond er notabene als 12 jarige pal naast. Negroide man doet op klaarlichte dag mijn moeder nogal oneerbaar voorstel.
Voorbeeld 6 Kennisje werzaam op eerste hulp ziekenhuis Purmerend wordt bedreigd door Marokaanse man, omdat deze te lang moet wachten.
Voorbeeld 7 Vrouw van kennis werkzaam op ambulance in regio 020 kan het aantal scheldpartijen en bedreigingen niet eens meer tellen.
Toch ook wel schokkend. De 4 politie agenten bij mij in de buurt. Allen werkzaam in de regio 020, beschrijven de problemen met Marokkaanse jongeren als het meest bedreigend.
Natuurlijk zijn er waar ik woon ook voorvallen zoals vernielingen en vechtpartijen met lokale jeugd. Dit is voornamelijk in het weekend.
Maar wat doet de politiek hieraan................. Ze sluiten het politie bureau.
En er is alleen op een dinsdag middag een soortement van veldwachter aanwezig. Zowaar wel 1 uur per week.
Kan me voorstellen dat mensen de kwestie veiligheid vooraan hebben staan in het stemhokje.
De problemen worden alsmaar groter de afgelopen jaren.
Als je al ....tig keer op een partij hebt gestemd, en er veranderd helemaal niets. Sterker nog, het wordt alleen maar erger. Dan is het toch logisch dat er naar een alternatief gezocht gaat worden.




Maar het zijn allemaal maar incidenten. :roll:

Het vreemde is dat de dames in kwestie het ook als incidenten opvatten en dus geen PVV stemmen.
Wat ikzelf ga stemmen is nog helemaal niet duidelijk.
Weet ook wel dat Wilders niet de oplossing heeft.
Ik vind het wel erg grappig dat de huidige partijen in hun broek schijten voor het verlies wat ze gaan leiden bij de komende verkiezingen. En totaal niet door hebben of niet door willen hebben hoe belachelijk ze zich maken om te gaan dansen van vreugde als je meer als 750 zetels verliest.
De illusie dat er wat gaat veranderen moet je gewoon bij jezelf gaan zoeken.
Je gaat verder dus helemaal niet in op de opmerking dat dit vroeger en door de eeuwen heen ook al gebeurde, dus niets nieuws onder de zon. Daarmee praat ik het niet goed, maar het is zo makkelijk dat nu toe te spitsen op de allochtonen van nu. Je komt zoals ik al verwachtte met een rij voorbeelden. Nu kan ook zo'n rijtje voorleggen met irritante blanke Nederlandse jongetjes die exact hetzelfde doen (alleen komt dat niet in de Televaag), vervelende Hollandse pubers, kale koppies en dat soort figuren. Probeer je blik wat te verwijden en niet achter die hetze aan te lopen.............
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MO7 schreef:[..]


Uit een studie uit 2001 (maar die op dit gebied nog steeds van toepassing is): "Een groot percentage van de daders wordt ten onrechte als autochtoon beschouwd. Het registratiesysteem registreert namelijk slechts het geboorteland en de nationaliteit van de verdachte. Dus een genaturaliseerde allochtoon van de tweede generatie geldt op papier als autochtoon. Hier is dus sprake van een enorme vertekening, die per groep sterk zal verschillen (Surinamers en Antillianen hebben bijvoorbeeld vrijwel allemaal de Nederlandse nationaliteit, dus daar zal de vertekening het grootst zijn), maar over alle groepen heen laat zich een vertekening van gemiddeld 40% zien. Slechts 60% van de allochtone daders wordt als zodanig, als allochtoon, geregistreerd".

De door jou benoemde 55% moet je dus nog met deze factor vermenigvuldigen. Mensen die in vreemdelingendetentie zitten worden in deze cijfers trouwens ook niet meegenomen.

Voor studiedoeleinden ben ik in meerdere HvB's en PI's geweest en kan bovenstaande conclusie onderschrijven. Het aantal Nederlandse namen dat je op het bord met gedetineerden ziet staan is echt minimaal. Ga anders zelf kijken op een open dag. Het is namelijk gewoon een constatering, geen waardeoordeel.
Zal ik je even uit de droom helpen ? Een genaturaliseerde allochtoon van de tweede generatie (hier geboren, dus hoezo "genaturaliseerd") IS een Nederlander. Dus je hele berekening klopt gewoon niet.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DefJK
Seizoenkaarthouder
Berichten: 313
Lid geworden op: 22 mei 2007, 16:15
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef:[..]


Uit een studie uit 2001 (maar die op dit gebied nog steeds van toepassing is): "Een groot percentage van de daders wordt ten onrechte als autochtoon beschouwd. Het registratiesysteem registreert namelijk slechts het geboorteland en de nationaliteit van de verdachte. Dus een genaturaliseerde allochtoon van de tweede generatie geldt op papier als autochtoon. Hier is dus sprake van een enorme vertekening, die per groep sterk zal verschillen (Surinamers en Antillianen hebben bijvoorbeeld vrijwel allemaal de Nederlandse nationaliteit, dus daar zal de vertekening het grootst zijn), maar over alle groepen heen laat zich een vertekening van gemiddeld 40% zien. Slechts 60% van de allochtone daders wordt als zodanig, als allochtoon, geregistreerd".

De door jou benoemde 55% moet je dus nog met deze factor vermenigvuldigen. Mensen die in vreemdelingendetentie zitten worden in deze cijfers trouwens ook niet meegenomen.

Voor studiedoeleinden ben ik in meerdere HvB's en PI's geweest en kan bovenstaande conclusie onderschrijven. Het aantal Nederlandse namen dat je op het bord met gedetineerden ziet staan is echt minimaal. Ga anders zelf gewoon kijken op een open dag. Het is namelijk gewoon een constatering, geen waardeoordeel.
Lijkt mij een redelijk plausibele verklaring, zij het niet dat de staatjes die ik heb gezien en waar die 55% genoemd word, ook de doelgroep surinamers en antilianen als aparte groep word meegenomen, dus niet als Nederlanders worden neergezet.

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... =T,G2&VW=T
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef:[..]


Klopt, maar ruim 50% van de inwoners is daar allochtoon, 80% daarvan stemt zeker geen PVV omdat ze hun riante uitkeringen willen behouden. Van de resterende 50% stemt 21,6% op de PVV en 15,3% op de VVD, oftewel circa 74% van de autochtone bevolking kiest voor rechts. PVDA in Almere heeft al aangegeven niet met de PVV te willen samenwerken, pure minachting van het eigen volk dus. In de toekomst zal dit probleem alleen maar groter worden, daar heeft jarenlang falend beleid voor gezorgd.
Je zegt wel eens "ach, je moet mijn woorden niet zo op de weegschaal leggen, ik zet dingen graag scherp neer". OK. Maar als je dus zo maar wat cijfers, ongestaafd gaat lopen roepen die alleen maar gebaseerd zijn op vermoedens en vernauwde blik moet ik toch even aan de bel trekken.
Je zegt hierboven dat 50 % van de inwoners allochtoon is. Klopt niet, is maar 30%.
Je zegt dat daarvan 80% uitkeringstrekker is : flauwe kul, het grootste deel Almerianen is werkzaam.
Veel autochtone Almerianen stemmen PVV omdat de criminaliteit zo groot is geworden. Terwijl deze juist flink is afgenomen de laatste drie jaar.

Kortom: onzin en stemmingmakerij. Dat niemand dat nou inziet..............
We gaan trouwens toch beleven dat de PVV (te) groot gaat worden waarmee ze zullen moeten gaan aantonen dat zij WEL de oplossingen weten en gaan creeëren.
Ik durf te wedden dat de problemen alleen maar groter gaan worden. Ik neem mijn woorden terug als blijkt dat alle PVV-beloften de komende tijd gaan worden ingewilligd, maar ik acht die kans nihil, tot nul.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ach, ik overdrijf de cijfers misschien een beetje maar die kant gaan we wel op. Ik suggereer overigens niet dat 80% van de allochtonen een uitkering krijgt, wel dat 80% iemand in zijn directe familie heeft die volledig gesponsord door het leven gaat. Face it, allochtonen stemmen alleen Groen Links en PVDA omdat die partijen het paradijs in stand willen houden, niet omdat die allochtonen het milieu zo belangrijk vinden.

Ik hoor tegenstanders alleen maar over het feit dat de plannen van de PVV niet realiseerbaar zijn. Ten eerste is dat afwachten, ten tweede hebben andere partijen decennia de kans gehad om iets van het speerpunt immigratie te maken en deze handschoen niet opgepakt. Liever ambitieze plannen dan geen plannen, met pappen en nat houden komen we er niet.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
repepe
Seizoenkaarthouder
Berichten: 392
Lid geworden op: 06 mar 2005, 18:21

salmonyappi schreef:[..]


Je gaat verder dus helemaal niet in op de opmerking dat dit vroeger en door de eeuwen heen ook al gebeurde, dus niets nieuws onder de zon. Daarmee praat ik het niet goed, maar het is zo makkelijk dat nu toe te spitsen op de allochtonen van nu. Je komt zoals ik al verwachtte met een rij voorbeelden. Nu kan ook zo'n rijtje voorleggen met irritante blanke Nederlandse jongetjes die exact hetzelfde doen (alleen komt dat niet in de Televaag), vervelende Hollandse pubers, kale koppies en dat soort figuren. Probeer je blik wat te verwijden en niet achter die hetze aan te lopen.............
Ik zeg niet dat het alleen allochtonen zijn die voor ellende zorgen.
En dat er niets nieuws onder de zon is, weet ik ook wel. Maar pakweg 60 jaar terugwas de kans dat je als vrouw op straat werd lastig gevallen zeker stukken lager.
Dat mensen bepaalde, toch wel ingrijpende, gebeurtenissen baggataliseren zoals jij doet, is nogmaals juist de reden dat mensen op een partij als de PVV gaan stemmen.
Met stellingen als blanke Hollandse jongetjes zijn ook slecht, en de problemen zijn beloop laten schiet niemand iets mee op.
Ga jij maar lekker met je gezin in een allochtonen wijk wonen zoals de kolenkit of kanaleneiland en kom aub over een jaar weer verslag doen. En laat ook even je vrouw en dochter een stukkie schrijven.
Succes.

En by the way. De genoemde gebeurtenissen komen niet uit de telegraaf, of zoals links populistisch Nederland het noemt. Televaag. Verzin eens wat anders. Maar zijn uit 1e hand gebeurtenissen.
Krijg het apezuur.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

repepe schreef:[..]


Ik zeg niet dat het alleen allochtonen zijn die voor ellende zorgen.
En dat er niets nieuws onder de zon is, weet ik ook wel. Maar pakweg 60 jaar terugwas de kans dat je als vrouw op straat werd lastig gevallen zeker stukken lager.
Dat mensen bepaalde, toch wel ingrijpende, gebeurtenissen baggataliseren zoals jij doet, is nogmaals juist de reden dat mensen op een partij als de PVV gaan stemmen.
Met stellingen als blanke Hollandse jongetjes zijn ook slecht, en de problemen zijn beloop laten schiet niemand iets mee op.
Ga jij maar lekker met je gezin in een allochtonen wijk wonen zoals de kolenkit of kanaleneiland en kom aub over een jaar weer verslag doen. En laat ook even je vrouw en dochter een stukkie schrijven.
Succes.

En by the way. De genoemde gebeurtenissen komen niet uit de telegraaf, of zoals links populistisch Nederland het noemt. Televaag. Verzin eens wat anders. Maar zijn uit 1e hand gebeurtenissen.
Televraagteken ? :wink:
Ik zeg dus niet dat je de problemen maar op z'n beloop moet laten. Gek is dat toch dat als je anti-PVV geluid laat horen dat ook direct betekent dat je alles wel goed vindt. Dat zijn dus echt twee verschillende dingen. 60 jaar terug gebeurde het minder , simpel omdat er toen veel minder mensen waren, ook in de steden. Maar : er zijn ook andere oplossingen dan de boel verharden. Ik bagatelliseer de problemen in sommige wijken niet, maar denk dat er meer aan de hand is en het probleem niet alleen de "allochtoon" is, maar meer de laag opgeleiden, de kansarmen, de uitkeringstrekkers, slechte huisvesting. Mensen die dit lijstje zien zeggen direct : "dus de allochtoon!!", ja, maar ook Nederlanders behoren tot deze groep, veel meer nog dan onze medelanders !
En jij zegt dan misschien niet dat het alleen de allochtonen zijn die voor problemen zorgen, maar Wilders doet dat dus wel!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
repepe
Seizoenkaarthouder
Berichten: 392
Lid geworden op: 06 mar 2005, 18:21

salmonyappi schreef:[..]


Televraagteken ? :wink:
Ik zeg dus niet dat je de problemen maar op z'n beloop moet laten. Gek is dat toch dat als je anti-PVV geluid laat horen dat ook direct betekent dat je alles wel goed vindt. Dat zijn dus echt twee verschillende dingen. 60 jaar terug gebeurde het minder , simpel omdat er toen veel minder mensen waren, ook in de steden. Maar : er zijn ook andere oplossingen dan de boel verharden. Ik bagatelliseer de problemen in sommige wijken niet, maar denk dat er meer aan de hand is en het probleem niet alleen de "allochtoon" is, maar meer de laag opgeleiden, de kansarmen, de uitkeringstrekkers, slechte huisvesting. Mensen die dit lijstje zien zeggen direct : "dus de allochtoon!!", ja, maar ook Nederlanders behoren tot deze groep, veel meer nog dan onze medelanders !
En jij zegt dan misschien niet dat het alleen de allochtonen zijn die voor problemen zorgen, maar Wilders doet dat dus wel!
Jij bent de ultieme droom van progressief Nederland. =D> Jij past je gewoon aan het probleem aan.
Dat eeuwige gelul van, ik ben kansloos want ik heb een uitkering, slechte huisvesting e.d is zo jaren 90 vorige eeuw. Iedereen heeft nu wel de kans op scholing, ongeacht afkomst. Maar ja. Je moet wel willen.
Krijg het apezuur.
rogier
Supporter
Berichten: 109
Lid geworden op: 21 sep 2007, 13:44

Ach, ik overdrijf de cijfers misschien een beetje maar die kant gaan we wel op. Ik suggereer overigens niet dat 80% van de allochtonen een uitkering krijgt, wel dat 80% iemand in zijn directe familie heeft die volledig gesponsord door het leven gaat. Face it, allochtonen stemmen alleen Groen Links en PVDA omdat die partijen het paradijs in stand willen houden, niet omdat die allochtonen het milieu zo belangrijk vinden.

Ik hoor tegenstanders alleen maar over het feit dat de plannen van de PVV niet realiseerbaar zijn. Ten eerste is dat afwachten, ten tweede hebben andere partijen decennia de kans gehad om iets van het speerpunt immigratie te maken en deze handschoen niet opgepakt. Liever ambitieze plannen dan geen plannen, met pappen en nat houden komen we er niet.
Ambities? De PVV weet dit probleem 'op te lossen' door een hele bevolkingsgroep te discrimineren. Alle goede Moslims zijn dan maar 'collateral damage'? Een complex probleem kan je niet op lossen door middel van simpele regels.
Ja het kan wel, maar dan discrimineer je en behandel je de goede mensen op een manier die ze niet verdienen. Dat wij in Nederland iedereen gelijk behandelen is iets om trots en zuinig op te zijn. Iran wordt wel eens als voorbeeld gebruikt om aan te tonen dat de Islam niet spoort (en de regering van dat land spoort ook niet), maar door zelf uit te sluiten doe je als Nederland precies hetzelfde.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

repepe schreef:[..]

Ga jij maar lekker met je gezin in een allochtonen wijk wonen zoals de kolenkit of kanaleneiland en kom aub over een jaar weer verslag doen. En laat ook even je vrouw en dochter een stukkie schrijven.
Succes.
Ga jij dan met jouw gezin in pakweg Duindorp wonen? Veel succes daarmee. Misschien dat jij nog wel geaccepteerd wordt, ik als kleurling zeker niet. Het mes snijdt aan 2 kanten, dat heeft niks met baggataliseren te maken alleen moet je wel 2 kanten op kijken.

Ga anders even naar youtube en tik "probleemwijken" in, je weet wel, dat programma van sbs6. Dat programma vol wijken met kansloze, steuntrekkende en agressieve blanken. Wijken waar de politie alleen met een heel peleton komt.

De meesten ontkennen helemaal niks, ik kijk namelijk ook tv en van mij mogen die rotjochies van kanaleneiland zo in een strafkamp gestopt worden. Daar heb ik geen enkel probleem mee. Ik heb een probleem met het feit dat er altijd meteen naar allochtoon of moslim wordt gewezen. Als je even gaat kijken dan ligt het probleem niet bij het allochtoon zijn is het meestal het milieu waarin mensen opgroeien, dat in combinatie met armoede en lage scholing. En je hebt gelijk, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen kansen, alleen is deze situatie daar iets te complex voor.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: Ik hoor tegenstanders alleen maar over het feit dat de plannen van de PVV niet realiseerbaar zijn. Ten eerste is dat afwachten,
Nee hoor, gewoon logisch nadenken en het wetboek even open doen. Je zult dan tot de conclusie komen dat de oplossing niet haalbaar zijn of het probleem niet gaan oplossen. Als de PVV namelijk wel alles zou doorvoeren wat ze willen krijg je minimaal net zulke situaties als een aantal jaar geleden in Frankrijk. De kloof tussen autochtoon en allochtoon gaat dan heel groot worden, zoniet onoverbrugbaar. Het grootste percentage goedwillende gaat zich dan ook tegen de blanken keren.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

repepe schreef:[..]


Jij bent de ultieme droom van progressief Nederland. =D> Jij past je gewoon aan het probleem aan.
Dat eeuwige gelul van, ik ben kansloos want ik heb een uitkering, slechte huisvesting e.d is zo jaren 90 vorige eeuw. Iedereen heeft nu wel de kans op scholing, ongeacht afkomst. Maar ja. Je moet wel willen.
Jij past je aan het probleem aan ? Dat moet je even nader uitleggen. Ofwel je leest niet goed, ofwel je wilt niet goed lezen.
Wat betreft je volgende opmerking : met het feit dat iedereen nu wel kans op alles heeft is dus meteen het probleem opgelost als je maar wilt ??
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
rogier
Supporter
Berichten: 109
Lid geworden op: 21 sep 2007, 13:44

Agnes kant is in ieder geval niet meer van de (Socialistische) Partij. Dat scheelt een hoop geschreeuw in ieder geval. Had door haar het volume van mijn televisie wat lager gezet tijdens het debat..

Leuke column over dat geschreeuw: (ja door de door ons zo geliefde Nico Dijkshoorn) http://www.nu.nl/column-donderdag/21981 ... euwen.html
Plaats reactie