Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019:

Peiling eindigde op 02 jul 2019, 18:21

CDA
1
4%
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
6
21%
SP
2
7%
PVV
4
14%
FvD
8
29%
Groen Links
4
14%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
3
11%
DENK
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 28
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Alkmaar/Zaanstreek schreef: 10 jul 2021, 08:51 Misschien wat minder kijken naar nationaliteit en wat meer naar de individuele persoon? Weet zeker dat Galblazer het met heel wat mensen in Griekenland beter kan vinden dan met mensen in Nederland.
Lijkt me wel. Generaliseren kan iedereen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Alkmaar/Zaanstreek schreef: 10 jul 2021, 08:51 Misschien wat minder kijken naar nationaliteit en wat meer naar de individuele persoon?
Als bijna de helft van de Marokkaanse mannen in Nederland een strafblad heeft dan mogen we best generaliseren. Dan is het gewoon een kutvolk. Ondanks dat een heleboel individuen (die ik zelf ook ken) het prima doen. Maar die goede komen nooit met een statement over die slechte.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 10 jul 2021, 21:22 Maar die goede komen nooit met een statement over die slechte.
Moet dat dan?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Langedijk schreef: 10 jul 2021, 21:22 Als bijna de helft van de Marokkaanse mannen in Nederland een strafblad heeft dan mogen we best generaliseren. Dan is het gewoon een kutvolk. Ondanks dat een heleboel individuen (die ik zelf ook ken) het prima doen. Maar die goede komen nooit met een statement over die slechte.
Je gebruikt regelmatig woorden als "altijd", "nooit" of "allemaal" waardoor je opmerkingen vervolgens feitelijk onjuist zijn. Ik heb bijvoorbeeld in dit specifieke geval wel degelijk goede mensen statements horen maken over degenen die het imago voor een bepaalde groep verpesten.

Wellicht ga je bewust te kort door de bocht om de discussie aan te zwengelen of hou je van zwart-wit denken? Wat maakt dat je behoefte hebt aan deze generalisering?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZuid-Scharwoude schreef: 11 jul 2021, 06:28 Ik heb bijvoorbeeld in dit specifieke geval wel degelijk goede mensen statements horen maken over degenen die het imago voor een bepaalde groep verpesten.
Wie en wanneer dan?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 11 jul 2021, 00:04 Moet dat dan?
Als ze generalisering vervelend vinden wel ja. Ik zou het zelf bijvoorbeeld heel vervelend vinden als ik zou emigreren naar Marokko en mijn landgenoten maken er daar een teringzooi van. Terwijl ik mijn best aan het doen ben om me snel aan te passen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Langedijk schreef: 11 jul 2021, 08:10 Als ze generalisering vervelend vinden wel ja. Ik zou het zelf bijvoorbeeld heel vervelend vinden als ik zou emigreren naar Marokko en mijn landgenoten maken er daar een teringzooi van. Terwijl ik mijn best aan het doen ben om me snel aan te passen.
Waarom voel je je verantwoordelijk voor rotzooi trappende mensen in Marokko die je niet kent, puur omdat ze hetzelfde vlaggetje in hun paspoort hebben als jij?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Alkmaar/Zaanstreek schreef: 11 jul 2021, 08:30 Waarom voel je je verantwoordelijk voor rotzooi trappende mensen in Marokko die je niet kent, puur omdat ze hetzelfde vlaggetje in hun paspoort hebben als jij?
Omdat ik dan onderdeel zou zijn van de Nederlandse gemeenschap in Marokko. Waarom is er anders een Marokkaanse gemeenschap in Nederland?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Wat bedoel je met 'onderdeel van de Nederlandse gemeenschap'? Dat je voornamelijk met Nederlanders om zou gaan in Marokko?

Ik denk dat het je vrij staat om te gaan met wie je wil en dat, als je ervoor open staat, sommige mensen in andere landen dichter bij jou staan dan mensen uit Nederland. Dat is mijn ervaring tenminste, maar volgens mij weet je dit, bewust of onbewust, ook wel.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Kilkenny schreef: 10 jul 2021, 07:37 Nee, Nederlanders zijn lekker met hun constante gezeik en wijzen naar anderen.
Klopt. Allemaal treurnis
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Alkmaar/Zaanstreek schreef: 11 jul 2021, 09:14 Wat bedoel je met 'onderdeel van de Nederlandse gemeenschap'? Dat je voornamelijk met Nederlanders om zou gaan in Marokko?
Dat gebeurt omgekeerd toch? Turken, Marokkanen en Antillianen bewegen zich voornamelijk in elkaars kringen. Ook degenen die hun kansen wel pakken. Die zouden de rest moeten corrigeren. Dat gebeurt in mijn woonplaats op kleine schaal ook.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Doorgaans trekt de groep de naar boven uitschietenden het liefst weer naar beneden. De ouderen bepalen namelijk doorgaans de norm en daarvan is een groot deel zeer traditioneel en beperkt opgeleid. In hun directe eigenbelang is het hebben van bijvoorbeeld een dochter met een drukke baan ook niet, dus je moet behoorlijk verlicht zijn om dat toch te stimuleren. Op vissers uit Urk kun je trouwens precies dezelfde theorie loslaten.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Langedijk schreef: 11 jul 2021, 08:07 Wie en wanneer dan?
Mensen uit de Schilderswijk na rellen daar en bijv. Aboutaleb na de avondklokrellen. Om op te zoeken wie er precies geïnterviewd werden gaat me nu te ver. Zou dus kunnen dat het voor jou niet specifiek genoeg over alleen Marokkanen gaat, of je niet de namen geeft die je wilt horen, maar het waren wel mensen die een duidelijk statement maakten.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

MO7 schreef: 11 jul 2021, 14:31 Doorgaans trekt de groep de naar boven uitschietenden het liefst weer naar beneden. De ouderen bepalen namelijk doorgaans de norm en daarvan is een groot deel zeer traditioneel en beperkt opgeleid. In hun directe eigenbelang is het hebben van bijvoorbeeld een dochter met een drukke baan ook niet, dus je moet behoorlijk verlicht zijn om dat toch te stimuleren. Op vissers uit Urk kun je trouwens precies dezelfde theorie loslaten.
Volgens mij een redelijk accurate theorie die inderdaad toepasbaar is op een bepaald aantal mensen. Hoop niet dat Langedijk zich door deze theorie laat leiden als hij naar Marokko emigreert en zich gedwongen voelt zich verbonden te voelen aan de Nederlandse gemeenschap aldaar.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZuid-Scharwoude schreef: 11 jul 2021, 14:39 Mensen uit de Schilderswijk na rellen daar en bijv. Aboutaleb na de avondklokrellen.
Na een incident ja, of een terroristische aanslag. Dat willen ze wel veroordelen omdat ze daar (terecht) niet op aangekeken willen worden. Maar wanneer staat er iemand op die in algemene zin vindt dat zijn landgenoten er overwegend een klerezooi van maken?

Lale Gül heeft het schrijvend geprobeerd en we weten allemaal wat haar beloning was. Mede door het probleem dat MO7 hierboven al aangeeft. En vanwege die idiote tradities gaan volgende generaties het echt niet beter doen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Alkmaar/Zaanstreek schreef: 11 jul 2021, 15:20 Volgens mij een redelijk accurate theorie die inderdaad toepasbaar is op een bepaald groot aantal mensen. Hoop niet dat Langedijk zich door deze theorie laat leiden als hij naar Marokko emigreert en zich gedwongen voelt zich verbonden te voelen aan de Nederlandse gemeenschap aldaar.
Wij doen het over de grenzen bijzonder goed omdat we juist niet gehinderd worden door die achterlijke religieuze toestanden. Wij zijn redelijk open, we spreken de talen en we hebben een bepaalde arbeidsethos.

Maak je over die emigratie overigens geen zorgen. Dat zal hooguit een tweede huisje in Italië of op Ibiza worden.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

galblazer schreef: 11 jul 2021, 10:36 Klopt. Allemaal treurnis
:lol:
Afbeelding
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Wat een kutwijf, die Sylvana Simons.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 15 jul 2021, 22:09 Wat een kutwijf, die Sylvana Simons.
Het faillissement van de politiek als zulke figuren in de Kamer kunnen zitten. En je weet ook meteen hoe haar kiezers uit 020 Z-O in het leven staan terwijl die groep zich niet eens laat vaccineren. Een verrijking van de maatschappij.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Langedijk schreef: 16 jul 2021, 08:44 Het faillissement van de politiek als zulke figuren in de Kamer kunnen zitten. En je weet ook meteen hoe haar kiezers uit 020 Z-O in het leven staan terwijl die groep zich niet eens laat vaccineren. Een verrijking van de maatschappij.
Een betere motivatie voor het invoeren van een kiesdrempel is niet te vinden.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Plaats reactie