Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019:

Peiling eindigde op 02 jul 2019, 18:21

CDA
1
4%
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
6
21%
SP
2
7%
PVV
4
14%
FvD
8
29%
Groen Links
4
14%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
3
11%
DENK
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 28
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ik vind dat Pietertje vrij druk is voor iemand met een burn-out. En dan hebben ze ook die Sywert van Lienden nog in de gelederen. De christelijke waarden van die partij hoeven we niet meer serieus te nemen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 12 jun 2021, 06:46 Ik vind dat Pietertje vrij druk is voor iemand met een burn-out. En dan hebben ze ook die Sywert van Lienden nog in de gelederen. De christelijke waarden van die partij hoeven we niet meer serieus te nemen.
Pietertje is inmiddels uit het CDA gestapt. Verstandige keuze.

Ik vraag me al mijn hele leven af wat die “Christelijke” waarden überhaupt betekenen. Als je ze bekijkt zijn ze vrijwel identiek aan mijn (mede)menselijke waarden, alleen dan zonder die achterlijke blinde aanbidding van “iets”. Dus wat is de meerwaarde?………
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Dit hele lekken is natuurlijk één opzetje geweest van Omtzigt voor een exit-strategie. Kan hij weer lekker het slachtoffer uithangen en ondertussen de rest zwart maken.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 12 jun 2021, 06:46 Ik vind dat Pietertje vrij druk is voor iemand met een burn-out. En dan hebben ze ook die Sywert van Lienden nog in de gelederen. De christelijke waarden van die partij hoeven we niet meer serieus te nemen.
Iemand voor gek verklaren is ook een manier om het 'probleem' op te lossen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

MO7 schreef: 12 jun 2021, 20:43 Dit hele lekken is natuurlijk één opzetje geweest van Omtzigt voor een exit-strategie. Kan hij weer lekker het slachtoffer uithangen en ondertussen de rest zwart maken.
Heeft in de toeslagenaffaire toch zijn waarde bewezen of niet? Dat nu weer zo’n memo boven water komt die ze wilden verdonkeremanen is hij deels debet aan.

Heb zijn boek gelezen, staan toch best rake zaken in.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Hij deed gewoon zijn werk, dat is namelijk letterlijk het controleren van de regering. Dat het al opvalt dat hij daar serieus mee bezig was zegt vooral wat over de rest. Met zijn manier van werken heb ik ook geen moeite. Hij is echter willens en wetens lid geworden van het CDA, is daar op een verkiesbare plaats gezet, verdient een meer dan redelijk salaris, maar doet, als het hem uitkomt, alsof hij de enige politicus van Nederland is die zuiver op de graad is. Mede gezien zijn rol in Sywert-gate is dat behoorlijk hypocriet. In de toeslagenaffaire waren ook Renske Leijten van de SP en Helma Lodders van de VVD belangrijk. Er is er echter maar één die die hele situatie volledig uitmelkt, inclusief een periode van doorbetaalde "overspannenheid", die nog zeker vier maanden duurt.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Minder beladenheid en meer kalmte graag

Tom-Jan Meeus
Pieter Omtzigt beschrijft in zijn vorige week gelekte memo ook hoe het CDA zich eind vorig jaar ontdeed van Hugo de Jonge als lijsttrekker. De partij kreeg geen sponsorgeld meer binnen, en de voorzitter ging „twee keer bij Hugo langs [...] om op aftreden aan te dringen”. Uiteindelijk gaf De Jonge zijn verzet 10 december op. In de officiële lezing was het zijn eigen keuze, al bleek destijds vlot dat hij „ruw en wreed” was afgeserveerd. Maar zijn reactie heeft me altijd gefascineerd: de man gaf publiekelijk geen kik.

Zes maanden later ervaart het land hoeveel mentale vermoeidheid de pandemie achterlaat. Gevaccineerden hebben angsten doorstaan maar deze vaak nog niet verwerkt. Onrust en beladenheid. Behoefte aan een rigoureuze ommekeer. Radicale verlangens bij jongeren van FVD, SP en Bij1. Driften in het publieke debat.

En de vraag is hoe politiek leiders hiermee moeten omgaan. Sinds de verkiezingen klinkt de taal van de straat vaker in de nationale vergaderzaal. Je kunt dit toejuichen: het is de volksvertegenwoordiging, niet de Rotary. Je kunt ook denken: maar moeten politici olie op het vuur gooien?

Het is ook een stijlverschil tussen Omtzigt en De Jonge. Omtzigt ervoer jaren tegenwerking in het CDA, zeker bij de Toeslagenaffaire, en zag zich het partijleiderschap ontnomen ondanks zijn groeiende populariteit. De Jonge had jaren de wind in de rug in het CDA, is vice-premier, maar moet als coronaminister al een jaar frontale aanvallen van publiek en politiek verwerken – #hugodejongekanniks – en de partij zette ook hem aan de dijk. Verschillende ervaringen, dezelfde uitkomst.

Maar terwijl een emotionele Omtzigt daarna publiekelijk moeite hield met alle tegenwerking, culminerend in het memo en zijn vertrek uit het CDA, kwam De Jonge alleen in het nieuws met zijn werk.

Zo beaamde hij één week (!) nadat hij het leiderschap neerlegde, 17 december, dat Nederland als laatste in Europa zou beginnen met vaccineren. Opnieuw brak de hel los. Het hele land, en de hele Kamer, vielen over hem heen. De Jonge zei: het gaat niet om het startmoment maar om het resultaat. Hoon was zijn deel. Maar bekijk nu de tussenstanden van NRC en daar staat het: Nederland is bijna alle EU-landen die destijds eerder begonnen inderdaad gepasseerd.

Hiermee wil ik Hugo de Jonge niet heilig verklaren, dat is hij niet, en sowieso zou ik hem een rantsoen van één selfie per jaar adviseren. Maar de vraag lijkt me wel waaraan het land in deze beladen tijd behoefte heeft: aan politici met verhalen over interne tegenwerking, of aan politici die hun persoonlijke grieven opzij zetten en rationeel hun werk doen?
NRC
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 27 jun 2021, 14:24 Wat een zielig gedoe om een vlag met kleurtjes.
De UEFA verbiedt deze vlag te tonen in de fanzone. Om die vuile Orban te pleasen of zo?
Rutte had groot gelijk dit Hongarije te vragen de EU te verlaten.
1. Zoals wel vaker gaat de politiek en in deze Rutte zeer selectief te werk. Wel een grote mond over Orban/Hongarije, maar geen woord over Qatar, terwijl daar ergere dingen gebeuren.

2. Hoe erg is die nieuwe wetgeving in Hongarije nu eigenlijk? Lees onderstaand artikel door en leg svp uit waarom die wetgeving zo vreselijk is dat Hongarije uit de EU zou moeten.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06/24 ... aarse-wet/

Naar mijn mening valt het allemaal wel mee en kan Rutte beter zijn aandacht richten op o.a. Qatar, Saudi Arabië en andere moslimlanden, want daar is het heel wat meer aan de hand. Maar daar durft Rutte niet ivm andere politieke belangen en om de islam gemeenschap hier (en daarmee ook woke links) niet voor het hoofd te stoten.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ferry schreef: 02 jul 2021, 13:11 In het kort: de blockchain houdt een grootboek (ledger) bij. En die wordt door computers in de wereld - decentraal- gecontroleerd. Dat gebeurt door het oplossen van een wiskundige formule. In ruil daarvoor kan je crypto's verdienen - en dan ben je aan het 'minen'. Er ontstaan daarmee ook weer nieuwe bitcoins.
Hoe complexer de formule, hoe meer crypto's. Er ontstaan dus cryptomining-centra met datakracht - om die formules op te lossen. En dat kost stroom.

Afbeelding
ivm offtopic ook deze maar weer even verplaatst:
Maar er wordt toch helemaal niets van waarde geproduceerd? Of worden er formules opgelost die van waarde zijn voor research naar medicijnen ofzo ?
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

multatuli schreef: 02 jul 2021, 13:35 ivm offtopic ook deze maar weer even verplaatst:
Maar er wordt toch helemaal niets van waarde geproduceerd? Of worden er formules opgelost die van waarde zijn voor research naar medicijnen ofzo ?
Nee, feitelijk wordt er niets geproduceerd. Alleen het ledger van de blockchain wordt ermee gecheckt, zeg maar.
Grafische kaart bouwer Nvidia bouwt inmiddels speciale kaarten met enorme rekenkracht - zodat je nog beter kan 'minen'.

https://www.theverge.com/2021/5/18/2244 ... tocurrency
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ferry schreef: 02 jul 2021, 13:54 Nee, feitelijk wordt er niets geproduceerd. Alleen het ledger van de blockchain wordt ermee gecheckt, zeg maar.
Grafische kaart bouwer Nvidia bouwt inmiddels speciale kaarten met enorme rekenkracht - zodat je nog beter kan 'minen'.

https://www.theverge.com/2021/5/18/2244 ... tocurrency
Maar als we dit even vanuit de geopolitiek en milieu bekijken dan is dit toch een wanstaltig iets?
Er wordt helemaal niets (nuttigs) geproduceerd en daar staan wel enorme energiekosten (= belasting van onze aarde) tegenover. Alle landen zouden zich moeten verenigen om dit zsm de kop in te drukken.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Linkse reflex om meteen iets te willen verbieden. Je kunt het ook negeren, dan is de kans groot dat op termijn de vraag wegvalt. De markt says no.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

MO7 schreef: 02 jul 2021, 19:04 Linkse reflex om meteen iets te willen verbieden. Je kunt het ook negeren, dan is de kans groot dat op termijn de vraag wegvalt. De markt says no.
Marktwerking is een mooi iets, maar werkt helaas niet overal voor. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat bitcoins verdwijnen door het te negeren.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 03 jul 2021, 11:27 Marktwerking is een mooi iets, maar werkt helaas niet overal voor. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat bitcoins verdwijnen door het te negeren.
Ik ben het voor de verandering eens met multatuli. Handel in bitcoins en andere cryptomunten is te vergelijken met valutahandel. Alleen veel extremer vanwege de mega koersfluctuaties, al of niet veroorzaakt door "pump & dump". Er is verder geen enkele toegevoegde waarde voor de economie.
Zolang mensen erop gokken dat ze met deze handel geld kunnen verdienen zal het blijven bestaan. Als echte liberaal lijkt overheidsingrijpen mij zeer ongewenst.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Terwijl op televisie de zoveelste licht getinte dader voorbij komt bij Opsporing Verzocht wordt Peter R. de Vries op straat afgeknald door een licht getinte dader. Met indirect dank aan Halsema en Klaver. Wat een kutvolk.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 06 jul 2021, 18:48 Terwijl op televisie de zoveelste licht getinte dader voorbij komt bij Opsporing Verzocht wordt Peter R. de Vries op straat afgeknald door een licht getinte dader. Met indirect dank aan Halsema en Klaver. Wat een kutvolk.
Ja hoor, het is allemaal de schuld van Femke en Jesse.
Eigenlijk hebben zij hem met z’n tweeën neergeschoten.

Meteen dat vingertje terwijl je nog helemaal niets weet……
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 06 jul 2021, 19:26 Ja hoor, het is allemaal de schuld van Femke en Jesse.
Je kan toch niet ontkennen dat de politiek (landelijk en in het Amsterdamse) weinig doet om de zware criminaliteit het hoofd te bieden. In dat opzicht vind ik zeker dat Femke iets te verwijten valt. Die maakt zich liever druk om andere dingen.
Maar zeker ook de politiek in Den Haag.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 06 jul 2021, 19:30 Je kan toch niet ontkennen dat de politiek (landelijk en in het Amsterdamse) weinig doet om de zware criminaliteit het hoofd te bieden. In dat opzicht vind ik zeker dat Femke iets te verwijten valt. Die maakt zich liever druk om andere dingen.
Maar zeker ook de politiek in Den Haag.
Dat ontken ik niet, maar het ging mij even om Langedijk zijn opmerking, die iets op het journaal hoort en meteen zijn oordeel al klaar heeft.
Als iemand een ander wil vermoorden kan dat natuurlijk nooit de schuld van Halsema zijn, maar altijd van degene die de trekker overhaalt.

Verder eens dat er meer moet gebeuren. Maar die onderwereld is groot, en heet niet voor niets zo.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 06 jul 2021, 19:26 Ja hoor, het is allemaal de schuld van Femke en Jesse.
Halsema faciliteert, treedt niet op en pampert. Klaver heeft immigratie niet eens in het partijprogramma staan. Dus beiden zijn mede-schuldig. Want Pim Fortuyn voorspelde dit 20 jaar geleden al en Wilders waarschuwt nog bijna dagelijks. Maar het boeit niemand terwijl criminele Marokkanen 1 van onze grootste problemen zijn.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 06 jul 2021, 20:37 Halsema faciliteert, treedt niet op en pampert. Klaver heeft immigratie niet eens in het partijprogramma staan. Dus beiden zijn mede-schuldig. Want Pim Fortuyn voorspelde dit 20 jaar geleden al en Wilders waarschuwt nog bijna dagelijks. Maar het boeit niemand terwijl criminele Marokkanen 1 van onze grootste problemen zijn.
Dus het was een Marokkaan? Dat weet je al?

Elke keer als iets dergelijks gebeurt kom je met je Halsema/Klaver riedeltje.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie