Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019:

Peiling eindigde op 02 jul 2019, 18:21

CDA
1
4%
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
6
21%
SP
2
7%
PVV
4
14%
FvD
8
29%
Groen Links
4
14%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
3
11%
DENK
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 28
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ze hadden vanaf het begin maar 2 dingen moeten doen:

- Opschalen IC-capaciteit
- Isoleren risicogroepen

Destijds werd gezegd dat we konden opschalen naar 2.200 bedden op de IC. Er liggen al maanden 500-600 mensen met Corona op de IC dus wat is het probleem?

Dat geleuter over het aantal besmettingen is ergerniswekkend. Wat kan mij het schelen of het er 4.000 of 20.000 per dag zijn. Als het louter gezonde mensen zijn die besmet raken is er geen enkel probleem en de voornaamste risicogroepen zijn binnenkort gevaccineerd.

Gooi open die tent, stelletje imbecielen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 10 mar 2021, 10:45 Ze hadden vanaf het begin maar 2 dingen moeten doen:

- Opschalen IC-capaciteit
- Isoleren risicogroepen

Destijds werd gezegd dat we konden opschalen naar 2.200 bedden op de IC. Er liggen al maanden 500-600 mensen met Corona op de IC dus wat is het probleem?

Dat geleuter over het aantal besmettingen is ergerniswekkend. Wat kan mij het schelen of het er 4.000 of 20.000 per dag zijn. Als het louter gezonde mensen zijn die besmet raken is er geen enkel probleem en de voornaamste risicogroepen zijn binnenkort gevaccineerd.

Gooi open die tent, stelletje imbecielen.
Van de gezonde mensen zou inderdaad 0,01% het niet overleven. Anderzijds is er toch een behoorlijk percentage dat best flink ziek wordt en weken (sommigen zelfs maanden) last houdt. Alles klakkeloos open gooien zou betekenen dat we allemaal ziek worden. Ik zit er niet op te wachten om een paar weken koppijn, koorts en keelpijn te hebben. Die opoffering wil ik niet maken om de horeca en anderen te redden.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

kuifje schreef: 10 mar 2021, 17:08Die opoffering wil ik niet maken om de horeca en anderen te redden.
Dat klinkt nogal egoïstisch. Het leeuwendeel heeft 1 of 2 dagen lichte koorts of zelfs helemaal geen klachten. En wat als jouw werkgever dreigt om te vallen?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 10 mar 2021, 20:26 Dat klinkt nogal egoïstisch. Het leeuwendeel heeft 1 of 2 dagen lichte koorts of zelfs helemaal geen klachten. En wat als jouw werkgever dreigt om te vallen?
Is dat zo? Diegenen die ik ken zijn toch langere tijd (2-3 weken) ziek geweest. Met nadien nog vermoeidheidsklachten voor nog langere tijd. Het is wel wat meer dan een dagje wat minder kwiek zijn. En daar pas ik toch voor.

Verder zit ik in de voedingsbranche dus dat gaat altijd wel door.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 10 mar 2021, 20:26 Dat klinkt nogal egoïstisch. Het leeuwendeel heeft 1 of 2 dagen lichte koorts of zelfs helemaal geen klachten. En wat als jouw werkgever dreigt om te vallen?
Het is egoïstisch en kortzichtig om te stellen dat 'het meerendeel' 1 of 2 dagen lichte koorts heeft.
Dat Van Haga je verteld heeft dat er niemand ziek is, wil niet zeggen dat er daadwerkelijk niemand ziek is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 11 mar 2021, 11:08 Het is egoïstisch en kortzichtig om te stellen dat 'het meerendeel' 1 of 2 dagen lichte koorts heeft.
Dat Van Haga je verteld heeft dat er niemand ziek is, wil niet zeggen dat er daadwerkelijk niemand ziek is.
Geen idee waarom je Van Haga erbij haalt.

Ik ken inmiddels de nodige mensen die Corona hebben gehad en niemand is daar heel ziek van geworden. Hooguit een weekje ellendig. Als je in een zwaar getroffen branche werkt (geldt niet voor mijzelf) heb je dat er waarschijnlijk wel voor over.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 11 mar 2021, 12:00 Geen idee waarom je Van Haga erbij haalt.

Ik ken inmiddels de nodige mensen die Corona hebben gehad en niemand is daar heel ziek van geworden. Hooguit een weekje ellendig. Als je in een zwaar getroffen branche werkt (geldt niet voor mijzelf) heb je dat er waarschijnlijk wel voor over.
Ik niet.

Maar jij zegt dus, laten we met zijn allen gewoon even ziek worden, even pijn lijden en dan weer verder?!
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 11 mar 2021, 12:00 Geen idee waarom je Van Haga erbij haalt.

Ik ken inmiddels de nodige mensen die Corona hebben gehad en niemand is daar heel ziek van geworden. Hooguit een weekje ellendig. Als je in een zwaar getroffen branche werkt (geldt niet voor mijzelf) heb je dat er waarschijnlijk wel voor over.
Tja ik heb toch wel een ander beeld in mijn directe omgeving.
Een paar mensen die zijn overleden, een paar mensen die vrij lang in het ziekenhuis hebben gelegen soms met bijvoorbeeld een geïnduceerde coma. Dan zijn er mensen die heel heftig ziek geweest zijn, maar niet naar het ziekenhuis hoefden en ook wel een paar mensen die inderdaad asymptomatisch het gehad hebben blijkbaar. Maar wat mij daar anekdotisch aan opgevallen is, is dat het niet altijd eenieder even hard raakte puur gebaseerd op hun fysieke gesteldheid.

Dat maakt het coronavirus een ietwat apart verhaal, maar zolang de IC's vol liggen kun je er niet veel anders mee doen. (de IC's liggen overigens vol mét de maatregelen). Dan kun je zoals je eerder stelde wel opschalen, maar dan moet dat ook gewoon eerst gebeuren.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 10 mar 2021, 20:26 Dat klinkt nogal egoïstisch. Het leeuwendeel heeft 1 of 2 dagen lichte koorts of zelfs helemaal geen klachten. En wat als jouw werkgever dreigt om te vallen?
Egoïstisch vind ik een raar woord in dezen.
Je weet van te voren niet of jij diegene bent met een snotneus of in coma op de I.C. komt te liggen. Ook niet als je ogenschijnlijk gezond bent/leeft. Er zijn geen garanties.....
Ik ga niet spelen met mijn leven, en dat doe jij ook niet. Jij gaat niet zeggen “ laat mij maar dood gaan, als mijn buurman maar een biertje kan drinken”.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Langedijk schreef: 10 mar 2021, 10:45 Ze hadden vanaf het begin maar 2 dingen moeten doen:

- Opschalen IC-capaciteit
Daar heb je dus geen reet aan als je er geen gekwalificeerd personeel voor hebt. En ik denk niet dat ze in het begin voorzien hadden dat dit zo lang aan zou houden, zeker niet als je kijkt naar hoe de cijfers na april vorig jaar afnamen.
Langedijk schreef: 10 mar 2021, 10:45Als het louter gezonde mensen zijn die besmet raken is er geen enkel probleem en de voornaamste risicogroepen zijn binnenkort gevaccineerd.

Gooi open die tent, stelletje imbecielen.
Als je nog een paar weken geduld hebt dan zal dat allemaal vanzelf weer komen, dan zijn inderdaad de voornaamste risicogroepen gevaccineerd. Nu nog niet.

Het is overigens ook wel tekenend voor het type stemmer dat nu op Baudet stemt, puur omdat hij de boel weer open wil gooien. Dan ben je het levende bewijs van kortzichtigheid en snap je niet dat binnen een paar maanden hoogstwaarschijnlijk weer een heleboel mogelijk is. En dan zit je in het ergste geval met zo'n narcistische, aan lavendel snuivende proleet opgescheept. Ik blijf liever nog een paar weken extra binnen.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

kuifje schreef: 11 mar 2021, 12:17 Ik niet.

Maar jij zegt dus, laten we met zijn allen gewoon even ziek worden, even pijn lijden en dan weer verder?!
De kans dat je ziek wordt is niet zo groot want ik neem aan dat mensen met klachten nog steeds thuis blijven. En het is nog steeds een eigen keuze om afstand te houden, een mondkapje te dragen of lekker binnen te blijven. Mensen die bang zijn om ziek te worden gaan echt nog geen drukke bouwmarkt of kroeg in.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bombaman schreef: 11 mar 2021, 16:56 Daar heb je dus geen reet aan als je er geen gekwalificeerd personeel voor hebt. En ik denk niet dat ze in het begin voorzien hadden dat dit zo lang aan zou houden, zeker niet als je kijkt naar hoe de cijfers na april vorig jaar afnamen.
Ze hadden helemaal niks voorzien. De wetgeving, de app, de logistiek, het callcenter voor de vaccinaties, de uitgestelde zorg, de weerstand vanuit de maatschappij.

Van ‘regeren is vooruitzien’ hebben deze dwazen nog nooit gehoord. Des te ironischer dat Hoekstra dit spreekwoord nu gebruikt in zijn commercials op televisie.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 11 mar 2021, 21:23 De kans dat je ziek wordt is niet zo groot want ik neem aan dat mensen met klachten nog steeds thuis blijven. En het is nog steeds een eigen keuze om afstand te houden, een mondkapje te dragen of lekker binnen te blijven. Mensen die bang zijn om ziek te worden gaan echt nog geen drukke bouwmarkt of kroeg in.
Dat red je niet. Het aantal besmettingen en zieken zal flink stijgen. Via de scholen komt het dan ook bij de mensen thuis binnen want anders zou je er al voor moeten kiezen om ook je kinderen 24 uur binnen te houden. Dus wat jij oppert kan enkel voor kinderloze gezinnen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

kuifje schreef: 11 mar 2021, 23:08 Dus wat jij oppert kan enkel voor kinderloze gezinnen.
Dan beginnen we daar toch mee. Dat is ook de voornaamste doelgroep van de branches die het hardste worden geraakt.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 12 mar 2021, 10:31 Dan beginnen we daar toch mee. Dat is ook de voornaamste doelgroep van de branches die het hardste worden geraakt.
Dus we gooien de kroeg open en alleen als je kinderloos ben of geen thuiswonende kinderen meer hebt, mag je binnen?
Zie je het voor je? :D
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

kuifje schreef: 12 mar 2021, 11:36 Dus we gooien de kroeg open en alleen als je kinderloos ben of geen thuiswonende kinderen meer hebt, mag je binnen?
Zie je het voor je? :D
Ja. Alle uitwonende studenten, jonge stellen zonder (schoolgaande) kinderen, alleenstaanden en mensen bij wie hun kinderen de deur uit zijn kunnen los. Daar val ik zelf overigens niet onder dus ik heb er geen eigen belang bij.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Om on-topic te blijven: wat vonden we van Jinek gisteren?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 12 mar 2021, 12:31 Om on-topic te blijven: wat vonden we van Jinek gisteren?
Niet gezien maar vond de roast wel leuk.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 12 mar 2021, 12:23 Ja. Alle uitwonende studenten, jonge stellen zonder (schoolgaande) kinderen, alleenstaanden en mensen bij wie hun kinderen de deur uit zijn kunnen los. Daar val ik zelf overigens niet onder dus ik heb er geen eigen belang bij.
En dat is in de praktijk uitvoerbaar (lees controleerbaar)?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

kuifje schreef: 12 mar 2021, 13:43 Niet gezien maar vond de roast wel leuk.
Ik heb alleen de "roast" gezien, en vond die juist schandalig. Een roast hoort harde humor te bevatten, maar dit was alleen maar iemand tot het bot toe afbranden zonder enige te bespeuren humor.
Plaats reactie