Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019:

Peiling eindigde op 02 jul 2019, 18:21

CDA
1
4%
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
6
21%
SP
2
7%
PVV
4
14%
FvD
8
29%
Groen Links
4
14%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
3
11%
DENK
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 28
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef:[..]

@ MO7: Ik snapte dat inderdaad ook niet helemaal, overal verliezen en dat toch staan te feesten. In de landelijke peilingen staan ze er wel weer beter voor met 27 zetels, en 2 zetels achterstand op het CDA.
Het is maar weer net welk bureau je inhuurt, bij Maurice de Hond is de PVV momenteel de grootste partij van Nederland.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ben wel benieuwd of Barra zich ook niet geneert voor het "optreden" van Agnes Kant. Misschien moet mevrouw eens naar medicatie voor borderline informeren?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Eindstand Alkmaar: PvdA 7, OPA 7, SP 3, VVD 4, CDA 3, GroenLinks 4, Leefbaar Alkmaar 3, D66 4, ToN 2.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

De linkse partijen zijn net als 020!
Altijd een grote bek en wanneer ze verliezen ligt het aan van alles behalve aan zich zelf.

Nu is de grote SP aanhang thuis gebleven. :?
Zijn wel alle VVD aanhangers gaan stemmen dan?
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
DefJK
Seizoenkaarthouder
Berichten: 313
Lid geworden op: 22 mei 2007, 16:15
Locatie: Alkmaar

Waar ik me nu ook over verbaas in de uitslagen is die van Rotterdam. Daar word dus die Pastors samen met de PvdA de grootste partij. Ik heb die Pastors van de week bij Nova gezien.....en ik snap dus echt niet dat er nog ruim 60 duizend mensen zijn die voor deze debiel hebben gestemd. Een moskee niet in je stad willen hebben vanwege de bouwstijl, terwijl dit ding in de 'middle of nowwhere' staat, vond ik toch wel 1 van zijn meest trieste opmerkingen. Maar goed het meeste wat deze man zegt slaat werkelijk nergens op, jammer dat ie niet in de partij van Wilders zit :mrgreen:
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

DefJK schreef:Waar ik me nu ook over verbaas in de uitslagen is die van Rotterdam. Daar word dus die Pastors samen met de PvdA de grootste partij. Ik heb die Pastors van de week bij Nova gezien.....en ik snap dus echt niet dat er nog ruim 60 duizend mensen zijn die voor deze debiel hebben gestemd. Een moskee niet in je stad willen hebben vanwege de bouwstijl, terwijl dit ding in de 'middle of nowwhere' staat, vond ik toch wel 1 van zijn meest trieste opmerkingen. Maar goed het meeste wat deze man zegt slaat werkelijk nergens op, jammer dat ie niet in de partij van Wilders zit :mrgreen:
Ik zie al dat ze zo'n ding op het hofplein hadden gebouwd [-X
Kom op zeg,ik wil gvd niet het idee hebben dat ik in mijn eigen land op vakantie ben.

p.s mods moet hier geen slotje op ivm het bereiken vd de aantal pagina's?
Vak S
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MO7 schreef:Ben wel benieuwd of Barra zich ook niet geneert voor het "optreden" van Agnes Kant. Misschien moet mevrouw eens naar medicatie voor borderline informeren?
Die maakt zich inderdaad onsterfelijk belachelijk. Het zetelverlies verklaren door de mensen die niet gingen stemmen, andere partijleiders uitdagen voor een discussie, terwijl ze zelf net van de week de slechtste debatter bleek.

Wetende dat alleen allochtonen en (dementerende) ouden van dagen op de PVDA stemmen is de overwinning van rechts gewoon gigantisch. Misschien komt nu het besef bij de gevestigde orde dat een aanzienlijk gedeelte van de bevolking toch maar serieus genomen moet gaan worden.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef:[..]


Die maakt zich inderdaad onsterfelijk belachelijk. Het zetelverlies verklaren door de mensen die niet gingen stemmen, andere partijleiders uitdagen voor een discussie, terwijl ze zelf net van de week de slechtste debatter bleek.

Wetende dat alleen allochtonen en (dementerende) ouden van dagen op de PVDA stemmen is de overwinning van rechts gewoon gigantisch. Misschien komt nu het besef bij de gevestigde orde dat een aanzienlijk gedeelte van de bevolking toch maar serieus genomen moet gaan worden.
Je moet het "probleem" rechts zeker heel serieus nemen, maar de onderhavige partijen toch zeker niet !
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bolmi schreef:[..]


Ik zie al dat ze zo'n ding op het hofplein hadden gebouwd [-X
Kom op zeg,ik wil gvd niet het idee hebben dat ik in mijn eigen land op vakantie ben.

p.s mods moet hier geen slotje op ivm het bereiken vd de aantal pagina's?
Stel je toch niet zo aan, dat ding staat toch niet op het Hofplein of wel? En je moet ook niet zo overdreven doen over die moskee's want dat valt reuze mee. Ik kan me hier in de wijde omgeving geen moskee vinden die prominent in het zicht staat. Meestal zijn het oude leegstaande gebouwen, lekker belangrijk.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef:[..]


Die maakt zich inderdaad onsterfelijk belachelijk. Het zetelverlies verklaren door de mensen die niet gingen stemmen, andere partijleiders uitdagen voor een discussie, terwijl ze zelf net van de week de slechtste debatter bleek.

Wetende dat alleen allochtonen en (dementerende) ouden van dagen op de PVDA stemmen is de overwinning van rechts gewoon gigantisch. Misschien komt nu het besef bij de gevestigde orde dat een aanzienlijk gedeelte van de bevolking toch maar serieus genomen moet gaan worden.
De SP kan zichzelf wel opdoeken als Kant nog langer lijsttrekker blijft, wat een dramatisch wijf is dat zeg.

Maar het gaat er dus om dat een aanzienlijk deel van de bevolking zich niet serieus genomen voelt? Ach ach, een stem op de PVV is dus gewoon een stem uit onzekerheid? Maar wat lopen we met z'n allen eigenlijk te zeiken, zo slecht hebben we het hier echt niet. Je moet in dit soort gevallen altijd even de vergelijking trekken met omringende landen en als je dat doet dan zie je dat de gevestigde orde het echt niet zo slecht heeft gedaan de afgelopen jaren.

Natuurlijk is er ook veel te verbeteren aan het onderwijs, zorg, veiligheid etc. maar als je om je heen kijkt dan doen wij het op deze punten nog gewoon goed.
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

AZ 4 Life schreef: Stel je toch niet zo aan, dat ding staat toch niet op het Hofplein of wel? En je moet ook niet zo overdreven doen over die moskee's want dat valt reuze mee. Ik kan me hier in de wijde omgeving geen moskee vinden die prominent in het zicht staat. Meestal zijn het oude leegstaande gebouwen, lekker belangrijk.
Het gaat om deze opmerking:Een moskee niet in je stad willen hebben vanwege de bouwstijl.

Wat is hier mis aan?

Ik reageer hierop door te zeggen dat ik er ook niet aan moet denken als zo'n ding op bv het Hofplein had gekomen.

En elke moskee/minaret is mij er 1 teveel in Nederland, maar dat is persoonlijk.
En hier bedoel ik niet elke moslim mee voordat je het uit zijn verband trek.
Vak S
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef:[..]


De SP kan zichzelf wel opdoeken als Kant nog langer lijsttrekker blijft, wat een dramatisch wijf is dat zeg.

Maar het gaat er dus om dat een aanzienlijk deel van de bevolking zich niet serieus genomen voelt? Ach ach, een stem op de PVV is dus gewoon een stem uit onzekerheid? Maar wat lopen we met z'n allen eigenlijk te zeiken, zo slecht hebben we het hier echt niet. Je moet in dit soort gevallen altijd even de vergelijking trekken met omringende landen en als je dat doet dan zie je dat de gevestigde orde het echt niet zo slecht heeft gedaan de afgelopen jaren.

Natuurlijk is er ook veel te verbeteren aan het onderwijs, zorg, veiligheid etc. maar als je om je heen kijkt dan doen wij het op deze punten nog gewoon goed.
Ik had een gesprek met mijn buurvrouw (32 jaar) die het jammer vond dat ze in Heiloo geen PVV kon stemmen. We raakten in discussie en ik vroeg haar wat haar grote probleem was : antwoord : allochtonen, geweld van Marokkaanse jongeren etc. Ik ben wat gaan doorvragen, "wat heb jij nu persoonlijk voor problemen met allochtonen", het enige wat ik er uit kreeg waren allemaal voorbeelden uit de krant, van TV en van Wilders (er komen nu vast weer lijstjes met incidenten van mensen die wèl allerlei dingen met ze hebben meegemaakt). In Heiloo is er natuurlijk helemaal geen allochtonenprobleem. Het feit dat iemand dan toch het idee krijgt dat het er wel is en dat het HET probleem van Nederland is komt natuurlijk door het slimme spelletje van Wilders. Dit is 1 voorbeeld die model staat voor vele PVV-stemmers. Pas op : ik zeg niet dat dat voor àlle stemmers geldt, maar het is wel degelijk een teken aan de wand.
Laatst gewijzigd door salmonyappi op 04 mar 2010, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Bolmi schreef:[..]


Het gaat om deze opmerking:Een moskee niet in je stad willen hebben vanwege de bouwstijl.

Wat is hier mis aan?

Ik reageer hierop door te zeggen dat ik er ook niet aan moet denken als zo'n ding op bv het Hofplein had gekomen.

En elke moskee/minaret is mij er 1 teveel in Nederland, maar dat is persoonlijk.
En hier bedoel ik niet elke moslim mee voordat je het uit zijn verband trek.
Ik vind lang niet alle moskeeën lelijk; sterker : ik vind ze vaak mooier dan sommigen van onze spuuglelijke katholieke gedrochten of de sobere gereformeerde kerkjes. Ik pleit zeker niet voor meer moskeeën, maar zeggen dat ze lelijk zijn gaat me te ver.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bolmi schreef:[..]


Het gaat om deze opmerking:Een moskee niet in je stad willen hebben vanwege de bouwstijl.

Wat is hier mis aan?

Ik reageer hierop door te zeggen dat ik er ook niet aan moet denken als zo'n ding op bv het Hofplein had gekomen.

En elke moskee/minaret is mij er 1 teveel in Nederland, maar dat is persoonlijk.
En hier bedoel ik niet elke moslim mee voordat je het uit zijn verband trek.
Dat is selectieve verontwaardiging en bovendien ook niet correct wat je nu zegt. Ten eerste zeg je nu dat elke moskee(!) er eentje teveel is, met name vanwege de bouwstijl. Dat is de grootste onzin want als je gaat kijken naar het aantal moskeen, en dat afzet tegen het aantal moskeen met een minaret dan valt dat reuze mee. Een hele hoop moskeen zitten in oude schoolgebouwen, kerken, of andere leegstaande gebouwen. Het aantal moskeen dat daadwerkelijk een minaret heeft is te verwaarlozen.

Ten tweede wil jij dus zeggen dat je alle andere gebouwen in de stad Den Haag dus wel mooi vind? Zo ja dan lieg je, en als je dat niet vind dan moet je ook daar tegen in actie komen. Het ging jou tenslotte niet om de islam maar puur om de lelijke bouwwerken zeg je net.
Gebruikersavatar
repepe
Seizoenkaarthouder
Berichten: 392
Lid geworden op: 06 mar 2005, 18:21

salmonyappi schreef:[..]


Ik had een gesprek met mijn buurvrouw (32 jaar) die het jammer vond dat ze in Heiloo geen PVV kon stemmen. We raakten in discussie en ik vroeg haar wat haar grote probleem was : antwoord : allochtonen, geweld van Marokkaanse jongeren etc. Ik ben wat gaan doorvragen, "wat heb jij nu persoonlijk voor problemen met allochtonen", het enige wat ik er uit kreeg waren allemaal voorbeelden uit de krant, van TV en van Wilders (er komen nu vast weer lijstjes met incidenten van mensen die wèl allerlei dingen met ze hebben meegemaakt). In Heiloo is er natuurlijk helemaal geen allochtonenprobleem. Het feit dat iemand dan toch het idee krijgt dat het er wel is en dat het HET probleem van Nederland is komt natuurlijk door het slimme spelletje van Wilders. Dit is 1 voorbeeld die model staat voor vele PVV-stemmers. Pas op : ik zeg niet dat dat voor àlle stemmers geldt, maar het is wel degelijk een teken aan de wand.
Laat je buurvrouw alleen, maar eens op donderdag, vrijdag of zaterdag avond rond een uur of 1, 2 in de nacht wel te verstaan, eens een rondje gedempte nieuwesloot, magdelenestraat, waagplein, dijk en weer terug lopen.
Is wel geen Heiloo. Maar kan me wel voorstellen dat mensen dit niet in hun eigen dorp of stad willen.
Weet niet uit welk ei jij gekropen bent. Maar ik weet zeker dat 90 procent van de vrouwen die op een beetje onschappelijk uur door een willekeurige stad gelopen of gefietst hebben wel is bespuugd of lastig gevallen is door 1 of andere aap.
Het ergste is dat dit als incidenten wordt afgedaan, of nog erger, het hoort er bij.
Krijg het apezuur.
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

AZ 4 Life schreef:[..]


Dat is selectieve verontwaardiging en bovendien ook niet correct wat je nu zegt. Ten eerste zeg je nu dat elke moskee(!) er eentje teveel is, met name vanwege de bouwstijl. Dat is de grootste onzin want als je gaat kijken naar het aantal moskeen, en dat afzet tegen het aantal moskeen met een minaret dan valt dat reuze mee. Een hele hoop moskeen zitten in oude schoolgebouwen, kerken, of andere leegstaande gebouwen. Het aantal moskeen dat daadwerkelijk een minaret heeft is te verwaarlozen.

Ten tweede wil jij dus zeggen dat je alle andere gebouwen in de stad Den Haag dus wel mooi vind? Zo ja dan lieg je, en als je dat niet vind dan moet je ook daar tegen in actie komen. Het ging jou tenslotte niet om de islam maar puur om de lelijke bouwwerken zeg je net.
Ik heb het nergens over Den Haag.
Ik was/ben het alleen eens dat moskeen/minaretten niet in de stad(NL) horen.
Heb jij wel eens een kerk in turkije zien staan?
Wij moeten Muticultureel zijn, worden wij als Multiculturele personen in Moslim landen aangeken?
Zo kan ik nog uren door gaan, maar de baas tikt op me schouder :wink:
Vak S
DefJK
Seizoenkaarthouder
Berichten: 313
Lid geworden op: 22 mei 2007, 16:15
Locatie: Alkmaar

repepe schreef:[..]


Laat je buurvrouw alleen, maar eens op donderdag, vrijdag of zaterdag avond rond een uur of 1, 2 in de nacht wel te verstaan, eens een rondje gedempte nieuwesloot, magdelenestraat, waagplein, dijk en weer terug lopen.
Is wel geen Heiloo. Maar kan me wel voorstellen dat mensen dit niet in hun eigen dorp of stad willen.
Weet niet uit welk ei jij gekropen bent. Maar ik weet zeker dat 90 procent van de vrouwen die op een beetje onschappelijk uur door een willekeurige stad gelopen of gefietst hebben wel is bespuugd of lastig gevallen is door 1 of andere aap.
Het ergste is dat dit als incidenten wordt afgedaan, of nog erger, het hoort er bij.
Met aap bedoel jij buitenlanders neem ik aan??? Zo ja, dan ben je een verschikkelijke xenofoob, die denkt dat iedereen die wat uitvreet in het weekend van buitenlandse afkomst is. Volgens mij kan je als jonge blonde vrouw met je hoge hakken inderdaad beter niet op ongure tijdstippen in je eentje in de stad lopen. Als ik wat gedronken heb, dan zullen mijn ogen die vrouw ook wel een beetje volgen......

Het bespugen en lastig vallen is volgens mij incidenteel. Maar goed dat zal ik nooit zeker weten daar ik nog nooit zelf met een kort jurkje en een blonde pruik door de stad heb gewandeld.

Ik kan mij overigens niet voorstellen dat het bespugen lastig vallen van dames een uitvloesel is van het slecht bedrijven van de Islam overigens.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bolmi schreef:[..]


Ik heb het nergens over den Haag.
Ik was/ben het alleen eens dat moskeen/minaretten niet in de stad(NL) horen.
Heb jij wel eens een kerk in turkije zien staan?
Wij moeten Muticultureel zijn, worden wij als Multiculturele personen in Moslim landen aangeken?
Zo kan ik nog uren door gaan, maar de baas tikt op me schouder :wink:
Je gaf aan dat je het niet wilde vanwege de bouwstijl en dat je het niet midden op het hofplein zou willen hebben. Het hofplein is volgens mij in Den Haag dus vandaar dat ik het voorbeeld gaf, je kan daar elke andere willekeurige stad in Nederland invullen.

Je kan zo nog uren doorgaan zeg je, alleen wijk je van het onderwerp af en mijn argumenten. Jij zegt letterlijk dat je een probleem hebt met de bouwstijl en dat je geen moskee midden op het hofplein wilt hebben. Reageer eens inhoudelijk op mijn argumenten, jouw opmerking over kerken in Turkije hebben daar namelijk niks mee te maken, dat is een hele andere discussie.
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

AZ 4 Life schreef:

Je gaf aan dat je het niet wilde vanwege de bouwstijl en dat je het niet midden op het hofplein zou willen hebben. Het hofplein is volgens mij in Den Haag dus vandaar dat ik het voorbeeld gaf, je kan daar elke andere willekeurige stad in Nederland invullen.

Je kan zo nog uren doorgaan zeg je, alleen wijk je van het onderwerp af en mijn argumenten. Jij zegt letterlijk dat je een probleem hebt met de bouwstijl en dat je geen moskee midden op het hofplein wilt hebben. Reageer eens inhoudelijk op mijn argumenten, jouw opmerking over kerken in Turkije hebben daar namelijk niks mee te maken, dat is een hele andere discussie.
Een oud schoolgebouw vind ik lelijk, dus als je daar de titel moskee op plakt vind ik dat ook lelijk.
Hofplein bedoelde ik Alkmaar.(Het plein bij Hap Wat)

En net als bij de Willem de Zwijgerlaan die Moskee, zet daar gewoon woningen/appartementen neer.
Vak S
Gebruikersavatar
repepe
Seizoenkaarthouder
Berichten: 392
Lid geworden op: 06 mar 2005, 18:21

DefJK schreef:[..]


Met aap bedoel jij buitenlanders neem ik aan??? Zo ja, dan ben je een verschikkelijke xenofoob, die denkt dat iedereen die wat uitvreet in het weekend van buitenlandse afkomst is. Volgens mij kan je als jonge blonde vrouw met je hoge hakken inderdaad beter niet op ongure tijdstippen in je eentje in de stad lopen. Als ik wat gedronken heb, dan zullen mijn ogen die vrouw ook wel een beetje volgen......

Het bespugen en lastig vallen is volgens mij incidenteel. Maar goed dat zal ik nooit zeker weten daar ik nog nooit zelf met een kort jurkje en een blonde pruik door de stad heb gewandeld.

Ik kan mij overigens niet voorstellen dat het bespugen lastig vallen van dames een uitvloesel is van het slecht bedrijven van de Islam overigens.
:lol: :lol: Wie is hier de xenofoob. Als ik aap zeg, denk jij meteen aan buitenlanders.

Ik bedoel de mensen die de gore moed hebben, en dus net zoveel hersen cellen hebben als een aap, om vrouwen op dergelijke manieren lastig te vallen.
Maar je leeft in een lekkere wereld volgens jouw beleving, dat je als vrouw maar niet meer over straat kan lopen op bepaalde tijdstippen.
En dat dit afgedaan wordt als incidenten is nou juist 1 van de redenen dat mensen het zat zijn, en dus op een partij als PVV stemmen.
Krijg het apezuur.
Plaats reactie