Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019:

Peiling eindigde op 02 jul 2019, 18:21

CDA
1
4%
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
6
21%
SP
2
7%
PVV
4
14%
FvD
8
29%
Groen Links
4
14%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
3
11%
DENK
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 28
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 181
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

salmonyappi schreef: 15 jul 2021, 22:09 Wat een kutwijf, die Sylvana Simons.
Dat mensen kritisch zijn op het beleid, prima, goed zelfs, maar zij heeft geen enkel concreet voorbeeld gegeven van hoe het wel kan. Ook is het ronduit schofterig om Rutte hiervoor persoonlijk aansprakelijk te stellen. Zeker om dit precies na een urenlang debat te zeggen zodat de kans groter is dat hij zich ongelukkig verspreekt, wat vervolgens rijkelijk op sociale media wordt gedeeld. Daarnaast bepleit ze hier een keiharde lockdown terwijl landen als Italië, Spanje, Griekenland en Engeland het alleen maar slechter doen. Dat landen als Zweden en Denemarken het beter doen, heeft vooral met de lagere bevolkingsdichtheid te maken en net zoals in de Duitstalige en Oost-Europese landen luisteren ze daar wel naar de overheid.

Het valt me altijd op als ik in Amsterdam met de metro ga vanuit Sloterdijk (eigenlijk alleen mensen uit Noord-Holland) richting de Bijlmer, hoe dieper de stad in, hoe meer schijt ze hebben aan alle maatregelen. Het electoraal van Simons betreft naar mijn mening dan ook een soort anti-VVD waarbij het onderscheid met Geert en Thierry wordt gemaakt, dat de een meer buitenlanders wil en de ander geen/minder/geassimileerde en dat de een roept om meer blauw op straat terwijl de ander ze wil afschaffen omdat ze racisten zijn.
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

MarkusHenriksen19 schreef: 16 jul 2021, 09:41 Het electoraal van Simons betreft naar mijn mening dan ook een soort anti-VVD waarbij het onderscheid met Geert en Thierry wordt gemaakt, dat de een meer buitenlanders wil en de ander geen/minder/geassimileerde en dat de een roept om meer blauw op straat terwijl de ander ze wil afschaffen omdat ze racisten zijn.
Simons is alleen maar op zoek naar aandacht. Bij alles wat niet in haar straatje past kruipt ze professioneel in de slachtofferrol. Simons is het boegbeeld van wat er mis is in onze hedendaagse samenleving. Vingertje wijzen, anderen betichten van alles wat er in hun eigen bekrompen wereldje niet deugt en als je een weerwoord krijgt stampend weglopen. Het zal niet lang duren eer ze de racismekaart trekt omdat iemand anders een afwijkende mening heeft. Mark my words.

"De nieuwe fascisten zijn de anti-fascisten" kan ook hier toegepast worden.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bombaman schreef: 16 jul 2021, 10:41 Het zal niet lang duren eer ze de racismekaart trekt
Dat heeft ze al meermaals gedaan hoor. Daar draait alles wat ze zegt en doet uiteindelijk om.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bob Ross schreef: 01 nov 2021, 11:51 Je snapt het begrip discriminatie niet helemaal. Of eigenlijk helemaal niet. Ik ga niet aan een dood paard trekken, dus sla anders zelf nog eens een schoolboek open of google even. Maar ik vrees dat dat station allang is gepasseerd. Voor xenofobe mensen is hier geen plaats wat mij betreft. Ik zou nu een heel betoog kunnen beginnen over dat volgens jouw redenatie alle supporters ook hooligans zijn die we die dus ook allemaal snoeihard aan zouden moeten pakken, maar ook dat heeft geen enkele zin tegen FvD-retoriek. Die zijn verloren.

Omdat het een AZ-supportersforum is laten we deze politieke discussie maar weer rusten. Laten we ons maar weer focussen op ons supportersschap en de liefde voor de club. Die uitdaging is voor veel mensen al moeilijk zat.
Leg het hier maar uit dan.

“Discriminatie is mensen anders behandelen, achterstellen of uitsluiten op basis van (persoonlijke) kenmerken.”

Behandel ik Aboukhlal anders dan andere spelers die wanpresteren? Nee. Wordt Aboukhlal achtergesteld? Nee, integendeel, hij krijgt kansen die anderen niet krijgen. Wordt hij uitgesloten? Ook niet. Wel uitgefloten na 60 wanprestaties,, door 100 man misschien, en daar zit ik niet bij. Bij Feyenoord staan er na 3 wanprestaties capuchons in je tuin.

Even los van Aboukhlal mag je in Nederland het beestje gewoon niet bij de naam noemen. We weten allemaal dat de ziekenhuizen nu vol liggen met voornamelijk ongevaccineerden van allochtone afkomst. Maar niemand durft dat te zeggen, ook de politiek niet, uit angst om net als hier meteen voor racist uitgemaakt te worden.

Voordat ik kritiek lever op een speler zal ik voortaan eerst zijn achtergrond, religieuze activiteiten en mentale status checken. Dan weet ik wat ik wel en niet kan zeggen zonder jouw lange tenen te raken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 01 nov 2021, 12:50 Leg het hier maar uit dan.

“Discriminatie is mensen anders behandelen, achterstellen of uitsluiten op basis van (persoonlijke) kenmerken.”

Behandel ik Aboukhlal anders dan andere spelers die wanpresteren? Nee. Wordt Aboukhlal achtergesteld? Nee, integendeel, hij krijgt kansen die anderen niet krijgen. Wordt hij uitgesloten? Ook niet. Wel uitgefloten na 60 wanprestaties,, door 100 man misschien, en daar zit ik niet bij. Bij Feyenoord staan er na 3 wanprestaties capuchons in je tuin.

Even los van Aboukhlal mag je in Nederland het beestje gewoon niet bij de naam noemen. We weten allemaal dat de ziekenhuizen nu vol liggen met voornamelijk ongevaccineerden van allochtone afkomst. Maar niemand durft dat te zeggen, ook de politiek niet, uit angst om net als hier meteen voor racist uitgemaakt te worden.

Voordat ik kritiek lever op een speler zal ik voortaan eerst zijn achtergrond, religieuze activiteiten en mentale status checken. Dan weet ik wat ik wel en niet kan zeggen zonder jouw lange tenen te raken.
Als je daarmee de ongevaccineerde religieuze biblebelt bedoelt heb je gelijk.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Het waardeoordeel zoek je zelf maar uit, maar Langedijk heeft feitelijk een punt. Team Staphorst is procentueel inderdaad dik oververtegenwoordigd, maar op het geheel is het nog maar een klein aantal zieken. Alleen in het ziekenhuis in Zwolle merken ze daar wat van. Het zijn de populaties uit Overdie, Zuidoost, Rotterdam Zuid, Kanaleneiland enz. die nu de druk op alle Nederlandse ziekenhuizen veroorzaken. Daar zitten namelijk de grote aantallen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 01 nov 2021, 17:21 Als je daarmee de ongevaccineerde religieuze biblebelt bedoelt heb je gelijk.
Die zijn regionaal ook goed vertegenwoordigd maar landelijk heeft het overgrote merendeel een getinte huidskleur. Geen idee verder of dat ook met religie te maken heeft of gewoon met domheid.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MO7 schreef: 01 nov 2021, 19:33 https://www.nrc.nl/nieuws/2021/10/31/ad ... d-a4063753

Wij van WC-eend...
Bij de naam Ollongren wist ik al genoeg. Die heeft echt nog nooit iets goed gedaan.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 01 nov 2021, 12:50 We weten allemaal dat de ziekenhuizen nu vol liggen met voornamelijk ongevaccineerden van allochtone afkomst.
Nog even los van de vraag wat jij precies verstaat onder 'allochtone afkomst'; waar kunnen we dit terugvinden?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 02 nov 2021, 10:56 Nog even los van de vraag wat jij precies verstaat onder 'allochtone afkomst'; waar kunnen we dit terugvinden?
Turkse, Marokkaanse, Surinaamse of Antilliaanse roots. En die info krijg ik uit eerste hand van familie en vrienden die werken in diverse ziekenhuizen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 02 nov 2021, 14:37 En die info krijg ik uit eerste hand van familie en vrienden die werken in diverse ziekenhuizen.
Aha, daar hebben we hem wéér! Een hele populaire drogreden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Overhaaste_generalisatie

Ook wel de Secundum quid (overhaaste generalisatie/wet van de kleine getallen).

https://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden

Ik sluit overigens niet uit dat je gelijk hebt. Maar ik zou in deze warrige tijden wel gewoon graag met objectieve cijfers willen werken.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Antti, dit is feitelijk juist. Zoals eerder gezegd mag je het waardeoordeel best betwisten, maar het zijn inderdaad de mensen met een niet-Nederlandse achtergrond die nu in grote mate in het ziekenhuis liggen. Oorzaken daarvoor zijn de beperkte toegang tot goede informatie (kijken geen Nederlandse tv, vaak beperkt taalvaardig), grote gezinnen en een geïmporteerd wantrouwen jegens de overheid en/of Westerse gezondheidszorg. Zo is in Suriname nog steeds de helft van de bevolking ongevaccineerd, ondanks dat daar vaccins voldoende zijn en de zorg op een gegeven moment ook de toevoer niet meer aan kon.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 02 nov 2021, 16:39 Aha, daar hebben we hem wéér! Een hele populaire drogreden.
Daar gaat het mij niet eens om. Zelfs als de objectieve cijfers zouden uitwijzen dat 100% van de ziekenhuisbedden bezet wordt gehouden door ongevaccineerde allochtonen zal niemand in de politiek dat hardop durven te zeggen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef: 02 nov 2021, 17:05 Daar gaat het mij niet eens om. Zelfs als de objectieve cijfers zouden uitwijzen dat 100% van de ziekenhuisbedden bezet wordt gehouden door ongevaccineerde allochtonen zal niemand in de politiek dat hardop durven te zeggen.
Op Geert Wilders na. :wink:
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Forza AZ schreef: 02 nov 2021, 18:47 Op Geert Wilders na. :wink:
Ja, en dan heeft ie weer gelijk :wink:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

MO7 schreef: 02 nov 2021, 16:44 Antti, dit is feitelijk juist. Zoals eerder gezegd mag je het waardeoordeel best betwisten, maar het zijn inderdaad de mensen met een niet-Nederlandse achtergrond die nu in grote mate in het ziekenhuis liggen.
Waar lees je dat?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

O.a. in kranten die online achter een Paywall zitten (https://www.telegraaf.nl/nieuws/1237067 ... -in-de-weg), maar dit is een voor iedereen wel leesbaar iets ouder bericht:

https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10 ... vaccineerd

Sinds september is deze verhouding alleen maar sterker toegenomen omdat er daarvoor relatief meer patiënten waren die ziek werden omdat ze nog geen tweede vaccin hadden gehad/konden krijgen. Nu is dat niet meer zo, beschikbaarheid is nu niet meer een issue. Kijk bijvoorbeeld ook even naar de items hierover bij RTL nieuws.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

MO7 schreef: 03 nov 2021, 09:00 O.a. in kranten die online achter een Paywall zitten (https://www.telegraaf.nl/nieuws/1237067 ... -in-de-weg), maar dit is een voor iedereen wel leesbaar iets ouder bericht:

https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10 ... vaccineerd

Sinds september is deze verhouding alleen maar sterker toegenomen omdat er daarvoor relatief meer patiënten waren die ziek werden omdat ze nog geen tweede vaccin hadden gehad/konden krijgen. Nu is dat niet meer zo, beschikbaarheid is nu niet meer een issue. Kijk bijvoorbeeld ook even naar de items hierover bij RTL nieuws.
Aha, dank je wel.

Ik mis nog wel eens een afslag in de corona-discussie.

Maar het punt van Langedijk dat "niemand er wat van zegt" valt dus wel mee.

Komt gewoon in mainstream media.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Daarom mijn disclaimer dat het waardeoordeel voor zijn rekening is, maar de weergegeven feiten op zich wel juist. Gisteren werd o.a. bij RTL weer bevestigd dat deze crisis allang achter de rug zou zijn als er niet zoveel mensen eigenwijs zouden doen. Ik ken ondertussen ook twee mensen die op een operatie wachten vanwege het feit dat er wel ruimte is voor de operatie, maar er geen bed beschikbaar is voor de nacht observatie die daarna noodzakelijk is.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Plaats reactie