Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019:

Peiling eindigde op 02 jul 2019, 18:21

CDA
1
4%
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
6
21%
SP
2
7%
PVV
4
14%
FvD
8
29%
Groen Links
4
14%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
3
11%
DENK
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 28
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

AZ rules schreef: 11 jun 2020, 09:08 Zo wordt juist de hele wereld weer zwart/wit.
Ik ben met je eens dat deze tijden in landen waar juist het racisme niet zo speelt (zoals in ons eigen tolerant landje) je juist wel racisme aanwakkert. Als ik dan die rapper Akwasi weer bij Beau hoor dat hij bijna dagelijks racistisch wordt bejegend en dat die andere rapper zijn kinderen al wijze lessen mee geeft hoe ze met racisme om moeten gaan, druist dat in alles in met het beeld wat ik van ons land heb.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef: 10 jun 2020, 15:46 Ik heb me verder niet verdiept in de nationaliteiten van die spelers van Mainz.
De donkere spelers van Mainz zijn bijna allemaal Europeanen (Fra 3, Ned 2, Oos 2, Zwi 1, Lux 1, Dui 1, Zwe 1). Er spelen slechts 2 spelers uit Afrika (Kam 1, Nig 1).
Dit was dus zeker wel een racistische brief, want als het allemaal blanke Europeanen waren geweest had hij vast die brief niet gestuurd.
AZ rules
Supporter
Berichten: 216
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:20

Kilkenny schreef: 11 jun 2020, 09:20 Ik hoop dat je dit met een knipoog bedoelt. Je voelt je toch niet te kort gedaan ofzo? Verder snap ik wel wat je bedoelt hoor. Al kan katoenplukker echt niet.
Uiteraard met een knipoog maar deze leek mij overbodig.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Forza AZ schreef: 11 jun 2020, 10:47 De donkere spelers van Mainz zijn bijna allemaal Europeanen (Fra 3, Ned 2, Oos 2, Zwi 1, Lux 1, Dui 1, Zwe 1). Er spelen slechts 2 spelers uit Afrika (Kam 1, Nig 1).
Dit was dus zeker wel een racistische brief, want als het allemaal blanke Europeanen waren geweest had hij vast die brief niet gestuurd.
Ze hebben natuurlijk wel allemaal Afrikaanse roots ondanks die Europese nationaliteiten. Hij geeft volgens mij ook geen waarde-oordeel over de huidskleur, hij geeft alleen aan dat hij zich als Duitse boerenlul niet kan identificeren met de huidige wedstrijdselectie. Ik vind het wel lastig om dat meteen racisme te noemen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Langedijk schreef: 11 jun 2020, 15:16 Ze hebben natuurlijk wel allemaal Afrikaanse roots ondanks die Europese nationaliteiten. Hij geeft volgens mij ook geen waarde-oordeel over de huidskleur, hij geeft alleen aan dat hij zich als Duitse boerenlul niet kan identificeren met de huidige wedstrijdselectie. Ik vind het wel lastig om dat meteen racisme te noemen.
Ik kan me prima met Wijndal, Boadu en Stengs identificeren. Hadden we er daar maar 11 van.
Die Duitse fan is nogal een zure lul. Of het racistisch is, vraag ik me af, maar een zure lul is het zeker.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

pAZcal schreef: 11 jun 2020, 19:16 Ik kan me prima met Wijndal, Boadu en Stengs identificeren. Hadden we er daar maar 11 van.
Dat zijn Nederlanders en nog uit de eigen jeugd ook. Zou je ook 11 donkere spelers willen met een Frans paspoort en Afrikaanse roots?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef: 11 jun 2020, 20:48 Dat zijn Nederlanders en nog uit de eigen jeugd ook. Zou je ook 11 donkere spelers willen met een Frans paspoort en Afrikaanse roots?
Als je expliciet in zo'n brief zet dat je met donkere spelers geen binding meer met de club voelt, dan komt dat racistisch over. Heb het dan gewoon over spelers uit het buitenland.

Ik zou ook niet 11 Russen, Uruguayanen of Nieuw Zeelanders voor AZ willen hebben spelen bijvoorbeeld, net zo min als 11 Nigerianen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZ rules schreef: 11 jun 2020, 12:31 Uiteraard met een knipoog maar deze leek mij overbodig.
De rest van je brief is nogal serieus dus ik denk ik vraag het toch even. Just in case.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Forza AZ schreef: 11 jun 2020, 20:56 Als je expliciet in zo'n brief zet dat je met donkere spelers geen binding meer met de club voelt, dan komt dat racistisch over. Heb het dan gewoon over spelers uit het buitenland.

Ik zou ook niet 11 Russen, Uruguayanen of Nieuw Zeelanders voor AZ willen hebben spelen bijvoorbeeld, net zo min als 11 Nigerianen.
Eens.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Al mijn filmklassiekers (Gejaagd door de wind) en komedies waaronder het prachtige Fawlty Towers worden van Netflix gekieperd in het kader van Black Lives matter.
Dan mogen ze White Chicks er ook wel af gooien.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Het was toch maar één aflevering van Fawlty Towers en ook die is toch inmiddels al weer online gezet ??
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

AlkmaarForever schreef: 14 jun 2020, 08:45 Het was toch maar één aflevering van Fawlty Towers en ook die is toch inmiddels al weer online gezet ??
Klopt een aflevering, ik weet niet of deze terug is gezet. Maar feit dat men nu al kijkt om dit soort onschuldige comedy's aan te pakken zegt wel iets in welke tijden we leven.
We slaan nu met zijn allen wel wat op hol.

Yernaz Online: Black Lives Matter is gebaseerd op LEUGENS
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Hebben jullie die beelden uit Atlanta gezien? Het was netter geweest als ze op de benen hadden geschoten, maar als iemand (kleur niet relevant) een na een vechtpartij afgepakte taser op een agent richt lijkt het mij niet zo heel gek dat die van zijn vuurwapen gebruik maakt? Wat hadden ze anders moeten doen, zwaaien en zijn auto thuisbrengen? En handelaar hoeft niet te reageren, jouw standpunt kennen we nu wel.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MO7 schreef: 14 jun 2020, 16:23 Hebben jullie die beelden uit Atlanta gezien? Het was netter geweest als ze op de benen hadden geschoten, maar als iemand (kleur niet relevant) een na een vechtpartij afgepakte taser op een agent richt lijkt het mij niet zo heel gek dat die van zijn vuurwapen gebruik maakt? Wat hadden ze anders moeten doen, zwaaien en zijn auto thuisbrengen? En handelaar hoeft niet te reageren, jouw standpunt kennen we nu wel.
Hoezo zou je meteen schieten als iemand een taser op je richt? Een taser is niet dodelijk.....Was er geen andere optie meer? Later insluiten met hulp van collega’s?

Dat waren de eerste vragen die bij mij op kwamen. En dan wat jij zegt: waarom niet op de benen, waarom iemand dood schieten? Een agent is (als het goed is) getraind om gericht te schieten.
Mijn conclusie: een slechte agent.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Mijn conclusie: Makkelijk l*llen vanaf hier. Als die agent getasert wordt kan zijn vuurwapen zo afgepakt worden met alle gevolgen van dien. Als je zo'n taserpijltje in je oog krijgt ben je blind, lijkt mij ook niet dat de agent dat maar gelaten moet ondergaan. Ik weet niet waar de kogel(s) zaten die de dood hebben veroorzaakt. Dat kan in theorie ook een kwestie van pech zijn. Hem weg laten rennen met die taser is ook geen reële optie. Maar laten we het incident zelf even voor wat het is. Het gaat mij er echter vooral om dat elk optreden van de politie (zelfs als hun eigen veiligheid op het spel staat zoals hier) nu een draai krijgt omdat degene die iets verkeerd deed (dat is in deze situatie ook wel duidelijk) "of color" is en de Rob Jettens en Salmonyappi's van deze wereld, die nog nooit in een soortgelijke situatie hebben gestaan, meteen klaar staan om met hun vingertje wijzen. Ik snap ook echt niet waarom die agent meteen is ontslagen. Volgens mij kun je dat eventueel pas doen na gedegen onderzoek, maar nu lijkt het vooral gedaan voor de publieke opinie. Dat lijkt mij een hele kwalijke zaak. Ik denk dat in dit geval net zo goed geschoten was als de verdachte blank of Hispanic was geweest en dan had de agent vandaag gewoon weer zijn rondjes gereden en donuts gegeten. Dit heeft dus meer met massahysterie dan met racisme te maken.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Terecht doodgeschoten natuurlijk. Weer een dronken idioot minder die zich verzet tegen zijn arrestatie. En inderdaad: het wapen an sich is niet dodelijk maar de gevolgen hadden dramatisch kunnen zijn. Die agent had ook geen uren de tijd om alle opties af te wegen en met een mes kun je bijvoorbeeld ook gewoon gooien.

Maar opnieuw een 'zwarte' die door een 'witte' wordt gedood met alle ophef tot gevolg. Agenten durven straks niet meer kordaat in te grijpen uit angst om gelyncht of verketterd te worden. Ze moeten ook daar de etnische achtergrond eens gaan koppelen aan het strafblad want dit omgekeerde racisme begint een beetje te vervelen. Als je niet bij de antiracisten hoort dan schijn je er automatisch eentje te zijn tegenwoordig.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Langedijk schreef: 15 jun 2020, 13:04 Terecht doodgeschoten natuurlijk.
Laten we het houden op: terecht geschoten.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ferry schreef: 15 jun 2020, 15:43 Laten we het houden op: terecht geschoten.
Laten we het houden op het feit dat de dader het risico nam om doodgeschoten te worden en dat de agent het recht had om hem dood te schieten. Je kunt tijdens noodweer niet van een agent verwachten dat hij koeltjes 1 kogel in een been schiet. En daarmee schakel je iemand bovendien nog steeds niet helemaal uit. Tussen mijn vrienden en kennissen zitten de nodige dienders met ervaring in de grote steden en die zijn op dit punt altijd heel duidelijk.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

De wetgeving hier en in de VS is totaal anders, dus maak daar maar geen vergelijk tussen. Ook las ik dat de politie-opleiding in sommige staten maar 3 maanden duurt, dus dat lijkt mij ook wel een beetje vragen om ongelukken. Maar het ging mij vooral om de ophef, niet het incident zelf. Daar zal op termijn ook wel een rechter een uitspraak over doen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Plaats reactie