Nieuws Topic II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

bk wcm schreef:Deze jongens kwamen misschien wel met hele andere bedoelingen, dan een beroving.
Dat denk ik dus ook. Ze wilden waarschijnlijk een diamanten ring kopen van hun zuurverdiende spaargeld of gewoon de weg vragen naar de Hema. En wij meteen maar weer denken dat ze die tent wilden beroven. Schande!
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

AZ 4 Life schreef:
Scheelt toch weer plek hier :wink:

Nee maar zoals ik zei: Als ze hier zijn opgegroeid en onspoord, waarom is dat dan een probleem van Koning Hassan? Zoals Pim Fortuyn al eens terecht aanhaalde.

Er is hier gewoon een sociaal probleem waar jarenlang niks aan is gedaan. Wat dat betreft kan ik me ook wel voor een groot deel vinden in die column die Antti even hierboven heeft geplaatst. Alleen vind ik het altijd zo achterlijk om te zeggen "terug naar hun eigen land". Dit is hun land. Die gozer die is doodgeschoten was 20 als ik mij niet vergis, en die is behoudens zijn vakanties nooit het land uit geweest waarschijnlijk. Die illegale die hadden ze het land uit moeten zetten, criminele asielzoekers ook. Maar niet dit soort gasten. Dit is een probleem wat wij jaren lang uit de klauwen hebben laten lopen en dat is niet het probleem van Marokko.
Waarom mag het niet het probleem van koning hassan worden?
Hij vindt toch dat elke Marokkaan de Marokkaanse nationaliteit moet blijven houden?
Hij mag zijn onderdanen ook wel eens aanspreken op hun gedrag.

Vorige week las ik ergens, dat 67% van de Marokkaanse jeugd met justitie in aanraking is geweest. Dan kan je toch wel stellen dat het een verrot volk is. Dan moeten die paar goede maar onder de slechte lijden. :wink:
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
Gebruikersavatar
Plien
Reservespeler
Berichten: 1685
Lid geworden op: 27 apr 2007, 11:14
Locatie: Nieuw-Vennep

Op NL 3 gaven ze een paar gasten die protesteerden tegen het juweliersechtpaar het woord. Iemand riep dat de jongens geen werk hadden dus wat moet je dan anders dan juweliers overvallen. Zie je, pure noodzaak. Daarna kwam een man van de bond van wetsovertreders die zei dat je je eigenlijk maar moeten laten overvallen dan dat je uit noodweer huis en haard mocht verdedigen. Ook dat nog.
Zolang er mensen zijn die criminele acties goed praten blijven we dit soort toestanden houden. Helaas.
Dreaming and doing are different things.
Eerste wedstrijd: 14 januari 1973 AZ '67 - FC Twente (2-2)
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Johan schreef:
Waarom mag het niet het probleem van koning hassan worden?
Hij vindt toch dat elke Marokkaan de Marokkaanse nationaliteit moet blijven houden?
Hij mag zijn onderdanen ook wel eens aanspreken op hun gedrag.

Vorige week las ik ergens, dat 67% van de Marokkaanse jeugd met justitie in aanraking is geweest. Dan kan je toch wel stellen dat het een verrot volk is. Dan moeten die paar goede maar onder de slechte lijden. :wink:
Hij mag alles vinden. Ik vind ook dat mensen een dubbel paspoort mogen hebben, zeker in de internationale wereld van nu. Dat maakt een maatschappelijk probleem hier nog niet het probleem van Koning Hassan (als die daar uberhaupt nog koning is trouwens). Waarom moet iemand die hier 19,5 van de 20 jaar van zijn heeft gewoond een probleem zijn van Marokko? Laatst zag ik ook een item op het journaal van zo'n gozer van Nederlandse origine die in Amerika ter dood was veroordeeld voor een roofoverval als ik mij niet vergis. Die jongen was hier geboren maar daarna heel snel naar Amerika vertrokken en in zo'n achterbuurt opgegroeid. Zo'n gozer hoef ik hier ook niet meer terug. Dat is een probleem van Amerika. Het zou mooi worden zeg als andere landen hun falen in de schoenen van anderen schuiven.

En nee, dat geeft niet aan dat het een verrot volk is, dat geeft aan dat een groot deel een sociaal maatschappelijk probleem hebben. Lage opleiding, lage sociale klasse, ouders die de taal niet machtig zijn en de cultuur niet kennen etc. Zet dat allemaal bij elkaar en je hebt een probleem. Of je het nu over de Bijlmer (Negroide personen), Schilderswijk (blanke tokkies), Kanaleneiland (Marokkanen) hebt of over onze eigen Overdie. Dat is het recept voor ontsporing. Kijk ook nog eens op youtube naar Probleemwijken, zelfde laken en pak alleen dan met blanken. En je ziet het niet alleen hier in Nederland. Overal in de wereld waar je dat soort gasten in wijken bij elkaar zet heb je een probleem. In Amerika heb je de ghetto's bijvoorbeeld. Praktisch hetzelfde probleem.
Gebruikersavatar
Plien
Reservespeler
Berichten: 1685
Lid geworden op: 27 apr 2007, 11:14
Locatie: Nieuw-Vennep

Fans van Cambuur bestormen het stadion!

Bron; NOSnl
Dreaming and doing are different things.
Eerste wedstrijd: 14 januari 1973 AZ '67 - FC Twente (2-2)
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: Volgens mij werd er een reactie gegeven op het feit dat de juwelier en zijn vrouw na 24 uur waren vrijgelaten. Daarop heeft de officier van justitie gemeld dat het op basis van de eerste inzichten lijkt op noodweer, maar dat ze verdachten blijven totdat het onderzoek is afgerond. Dat mensen daar dan weer conclusies aan verbinden vind ik apart.
Dan had hij misschien gewoon de persofficier het woord moeten laten doen, dan was het misschien duidelijker over gekomen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

http://www.ad.nl/ad/nl/30660/Overval-op ... eren.dhtml

Zo´n aardig verhaal en dan dit einde:

De belangrijkste vraag blijft wat de samenleving gaat doen om Marokkaanse jongeren perspectief op werk te bieden, zodat iets gedaan kan worden aan de criminaliteitsstatistieken.

Alsof je in Nederland een baan nodig hebt om rond te komen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef:Lage opleiding, lage sociale klasse, ouders die de taal niet machtig zijn en de cultuur niet kennen etc. Zet dat allemaal bij elkaar en je hebt een probleem.
Die ouders zijn toch ook in Nederland geboren 20 jaar geleden? Als je dan nog steeds de cultuur niet kent. Die kennen ze natuurlijk donders goed, ze vinden alleen dat aanpassing niet nodig is omdat ze dat in de moskee wordt verteld en omdat ze dat in de Koran kunnen lezen. En dat ze na al die jaren nog steeds de taal niet machtig zijn is helemaal een lachertje, dan wil je ook gewoon niet. Het is een kwestie van oorzaak en gevolg en die oorzaak moeten ze bij zichzelf zoeken.

Geen taal = geen communicatie = geen opvoeding = geen onderwijs = geen baan
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Hou de algemene Marokkanen-discussie maar in het andere topic voor de overzichtelijkheid.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: Die ouders zijn toch ook in Nederland geboren 20 jaar geleden? Als je dan nog steeds de cultuur niet kent.
Dat straattuig is tussen 16 en 25, die het lijkt me niet dat die ouders hier 20 jaar geleden zijn geboren. :wink:
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Hoog tijd om weer eens een paar atoombommen af te vuren op die kansloze gebieden in de wereld :roll:

Ik vloog in 2012 naar Egypte toen het daar ook onrustig was. Mijn vriendin was toen nog bang dat ze ons boven de woestijn neer zouden halen met een raket maar ik achtte dat onmogelijk op die hoogte... #-o
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AlkmaarZeboys
Seizoenkaarthouder
Berichten: 441
Lid geworden op: 24 jul 2006, 17:28
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef:Hoog tijd om weer eens een paar atoombommen af te vuren op die kansloze gebieden in de wereld :roll:

Ik vloog in 2012 naar Egypte toen het daar ook onrustig was. Mijn vriendin was toen nog bang dat ze ons boven de woestijn neer zouden halen met een raket maar ik achtte dat onmogelijk op die hoogte... #-o
Makkelijk lullen vanuit Langedijk :D
Ter info .. Ik verlang terug naar Mounir !
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef:Hoog tijd om weer eens een paar atoombommen af te vuren op die kansloze gebieden in de wereld :roll:
Aan welke lokaties zat je precies te denken?

Ik ben bijvoorbeeld in Jeruzalem, Beiroet en Moskou geweest. En ik kwam daar bijzonder normale mensen tegen. Die moeten dus allemaal dood?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef:Aan welke lokaties zat je precies te denken?

Ik ben bijvoorbeeld in Jeruzalem, Beiroet en Moskou geweest. En ik kwam daar bijzonder normale mensen tegen. Die moeten dus allemaal dood?
Krim, Gaza, Mali, Syrië, Noord-Korea. Eigenlijk overal waar politieke en/of religieuze redenen ten grondslag liggen aan decennia lang ellende en onschuldige slachtoffers. Nogal zwart-wit natuurlijk maar over 100 jaar is het in die gebieden nog steeds oorlog.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

In Noord-Korea is het anders behoorlijk rustig. Alhoewel, ik weet niet of die al zijn bijgekomen van het winnen van het WK :wink:
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef:In Noord-Korea is het anders behoorlijk rustig. Alhoewel, ik weet niet of die al zijn bijgekomen van het winnen van het WK :wink:
Het is daar zeker rustig. Niemand heeft er te eten :wink: tenminste, dat is wat het Westen ons wil doen laten geloven.

Rutte wil het onderzoek afwachten. Ik had toch een iets sterkere reactie verwacht. Zijn Australiaanse collega *27 vermoordde landgenoten* was een stuk feller. Rutte is bang voor Rusland en de handel die we mislopen (gas) als we de banden verbreken.

Ik wil best een paar cent extra betalen voor een kuub gas als we dat niet meer van Rusland afnemen. Schijnt nu zo'n 5% te zijn. Is te overzien.
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

http://www.ad.nl/ad/nl/31544/Neergescho ... raft.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Nou,wat wil je nog meer !
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Het lijkt mij in deze wel handig voor Rutte om de feiten af te wachten, of in ieder geval de resultaten van het onderzoek. Op dit moment lijkt het ee heel sterk op dat de Russische seperaristen de trekker hebben overgehaald, maar dat is niet 100%. In de positie van Rutte is het dan niet verstandig om nu al met de vinger te gaan wijzen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: Krim, Gaza, Mali, Syrië, Noord-Korea. Eigenlijk overal waar politieke en/of religieuze redenen ten grondslag liggen aan decennia lang ellende en onschuldige slachtoffers. Nogal zwart-wit natuurlijk maar over 100 jaar is het in die gebieden nog steeds oorlog.
Zo redenerende had Nederland nu ook niet meer hoeven te bestaan met die eindeloze reeks aan oorlogen die hier hebben bestaan. Of waar we aan mee hebben gedaan.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... vanaf_1560

Mijn praktische bezwaar is dat je met een atoomboom doorgaans precies de mensen raakt die er niets mee te maken hebben. De mensen met de meeste invloed zitten op dat moment in een kelder of een vliegtuig.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Atoombom was ook meer figuurlijk bedoeld hoewel ik die gebieden niet zal missen. Nu heb ik wel eindexamen geschiedenis gedaan maar welke argumenten waren er dan destijds voor de bommen op Japan?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie