Nieuws Topic II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Nieuws Topic I is verplaatst naar De Rommelzolder.

Laatste posts uit Nieuws Topic I:
bobbyvosmaerfan schreef:Je zit volledig fout met de puttense moordzaak.

Als peter de vries niet zo had doorgedramd, had het dna never nooit meer in een databank gezeten. Dan was de zaak voor jusititie reeds lang opgelost geweest en had de eigenaar van het dna nooit gevonden geworden.

En er zijn zoveel meer zaken

Had de vries nooit zoveel aandacht besteed aan romy en marion, dan had de broer van Okan O nooit wroeging gekregen.
Zo los je namelijk ook moorden op!!
Antti Opdam schreef:Hierover twee dingen:

1. Je weet niet wat er was gebeurd als De Vries er geen aandacht aan had besteed. Misschien was een andere journalist er aandacht aan gaan besteden, misschien was justitie zelf op onderzoek uit gegaan, misschien was er op een dag een tip binnen gekomen. Dat weet je niet.

2. Ik zeg ook niet dat hij geen enkele waarde heeft. Ik geef aan dat hij geen zaken oplost en geen nieuwe vindingen doet. Bij bijvoorbeeld de uitspraak van de Puttense moordzaak fronste elke gemiddelde rechtenstudent wel zijn voorhoofd. Als ik een rokende motor zie, dan kan ik ook wel (honderd keer) zeggen dat deze stuk is. Het zelf repareren (wat volgens mij toch het moeilijkst is), zie je Peter en zijn team niet doen. In zijn grootste zaak (Joran v.d. Sloot) slaat hij de motor bovendien helemaal in stukken.

Je moet Peter niet overschatten. Hij brengt praktisch geen nieuws, hij presenteert alleen de al bekende feiten op een leuke manier zodat er veel mensen naar kijken.

Over Freek de Jonge, tenslotte, wil ik nog één ding zeggen:

1. Wat een kneus.
Gebruikersavatar
Póg mo thóin!
Seizoenkaarthouder
Berichten: 286
Lid geworden op: 11 dec 2006, 16:45

Vechtpartij AZ-aanhang en extreemrechts
Gepubliceerd op 12 november 2008, 16:33
alkmaar -
Een 25-jarige AZ-supporter uit Alkmaar is door de politierechter wegens betrokkenheid bij vechtpartijen met extreemrechtse jongeren veroordeeld tot een gevangenisstraf van drie maanden waarvan een maand voorwaardelijk. Twee vrienden van 21 en 23 jaar kregen voor hun aandeel werkstraffen van 80 en 70 uur opgelegd.

Op 4 oktober vond rond een uur 's nachts op de Hekelstraat in Alkmaar een vechtpartij plaats tussen kaalhoofdige, extreemrechtse jongeren en een groep AZ-supporters. Portiers haalden de partijen uit elkaar. Even later vond bij de Hema aan de Langestraat opnieuw een confrontatie plaats.

De 25-jarige verdachte verklaarde dat hij in de Hekelstraat alleen maar had lopen schreeuwen en schelden. Op de Langestraat ging hij zelf door de knieën, nadat hij een klap had gekregen. Meer niet. Ook zijn maat van 21 jaar zei dat hij die nacht juist zelf aangevallen was en alleen maar klappen had gekregen.

Een 23-jarige verdachte had naar eigen zeggen op de Hekelstraat alleen maar een vriend overeind getrokken, waarna hij zich had moeten verdedigen. De officier van justitie achtte echter op basis van verklaringen van de aangevers bewezen dat de mannen zich die nacht aan geweldplegingen hadden schuldig gemaakt. De advocaten van de verdachten vonden dat de politie bij het onderzoek eenzijdig naar de AZ-groep had gekeken. Het aandeel van de rechtsextremisten bleef daardoor onderbelicht.

Een 21-jarige verdachte had veertien dagen in voorarrest gezeten. In zijn geval vroeg de openbaar aanklaagster om vrijspraak. De reclassering vond nader contact met de Alkmaarder niet noodzakelijk. Volgens de hulpverlening had hij na eerdere veroordelingen met succes de training 'Hoe blijf je uit een gevecht?' en de cursus over alcohol en delinquentie afgerond. ,,Ik was gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plaats'', zei hij over zijn arrestatie. Een 24-jarige verdachte zal later terechtstaan.

Je kan in Nederland dus beter een neonazi zijn dan voetbalsupporter. Het zorgt er in ieder geval voor dat je een beschermde status krijgt op basis van vrijheid van meningsuiting.
Als ik geen reden heb om te zeiken, doe ik het ook niet.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik las dat in de krant en mijn eerste gedachte was dat hier iets niet klopt. Je krijgt namelijk geen 3 maanden cel voor een huis- tuin en keukenvechtpartij en die indeling in partijen doet vermoeden dat er iets anders aan de hand was. Vraag me niet hoe het wel in elkaar zit, maar de samenvatting uit de krant werpt meer vragen op dan antwoorden.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Het was na AZ-Sparta, dus vrij waarschijnlijk dat een groep AZ-supporters door de stad loopt. Maar waarom is dat in deze relevant?
Dezelfde vraag werpt zich natuurlijk op bij de neonazi's.

Erg slecht stuk wat dat betreft, had uitgelicht moeten worden.
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Hoera, Vogelaar afgetreden. Nu haar collega Kramer nog en dan zou het nog iets kunnen worden met dit land.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

nu.nl schreef:Gazprom gaat gas opslaan bij Alkmaar

AMSTERDAM (ANP) - De Russische energiegigant Gazprom heeft met energiebedrijf Taqa uit Abu Dhabi een overeenkomst getekend voor het ontwikkelen van gasopslag vlakbij Alkmaar.

De zogeheten Bergermeer Gasopslag moet de grootste gasopslag van Europa worden.

De bedrijven maakten de samenwerking vrijdag bekend. Taqa is lid van het consortium van bedrijven dat zich bezighoudt met het Bergermeer-project, waarin verder ook onder meer Energie Beheer Nederland zit.

Gasrotonde

Het gasopslagproject is onderdeel van de ambitie van de Nederlandse regering om voor Noord- en West-Europa een soort van gasrotonde te worden. De mogelijkheid gas op te slaan vergroot de leveringszekerheid voor Nederlandse en Europese consumenten.

Met het omvormen van het leeggepompte gasveld Bergermeer tot gasopslag wordt naar verwachting in het tweede kwartaal van 2009 begonnen. In 2013 is vervolgens voor het eerst opslagcapaciteit beschikbaar voor commerciële partijen.
Ik ruik ( :wink: ) een nieuwe shirtsponsort.
Of toch meer een opvolgert voor Aegon?
...-
Gebruikersavatar
The North Shield
Seizoenkaarthouder
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 feb 2007, 18:32
Locatie: Noord Hollands Dorp met een L.

Acht feiten over Eredivisie-speelronde 14
05/12/2008 10:30

In de aanloop naar een nieuwe speelronde in de Eredivisie neemt VI.nl steeds een duik in de statistieken. Dat levert voor de veertiende speelronde de volgende feiten op.

• ADO Den Haag gaat zondag op jacht naar een langverwachte zege bij NAC Breda. De Hagenaars wonnen op 8 april 1973 voor het laatst in Breda (1-2). Daarna volgden dertien Eredivisieduels zonder drie punten op bezoek bij NAC.

• Van alle ploegen in de Eredivisie heeft AZ het langst niet meer verloren. De formatie van trainer Louis van Gaal is al elf opeenvolgende duels ongeslagen. De laatste nederlaag dateert van 13 september van dit jaar, toen AZ bij ADO Den Haag met 3-0 werd geklopt.

• NEC is voor eigen publiek al tien competitiewedstrijden op rij ongeslagen. De laatste thuisnederlaag was op 16 februari van dit jaar, toen Excelsior met 2-1 te sterk was. Het clubrecord van NEC, dat zondag FC Utrecht ontvangt, staat op veertien thuiswedstrijden zonder nederlaag.

• Op basis van het verleden heeft De Graafschap zondag op bezoek bij Feyenoord weinig kans zijn slechte reeks uitwedstrijden te beëindigen. De Doetinchemmers - in de Eredivisie al veertien duels op rij zonder uitzege - wonnen in De Kuip pas één van hun zestien wedstrijden.

Het langst zonder...


Categorie Club(s) Duels
Zege De Graafschap 10
Thuiszege ADO Den Haag, De Graafschap 4
Uitzege De Graafschap 15
Nederlaag AZ 11
Thuisnederlaag ajax 13
Uitnederlaag AZ 6
Gelijkspel FC Groningen, FC Volendam, Willem II 5
Doelpunt vóór FC Groningen 2
De nul FC Volendam 23
0-0 Sparta 54
Doelpunt tegen AZ 2

• Feyenoorder Roy Makaay kan zondag tegen De Graafschap een klein jubileum vieren. De 33-jarige spits speelt dan zijn vijftigste officiële wedstrijd voor de Rotterdammers. Makaay, die in zijn vijf laatste wedstrijden wist te scoren, scoorde tot dusverre 39 keer voor Feyenoord.

• Heracles Almelo heeft dit seizoen net als Sparta Rotterdam, De Graafschap en FC Volendam nog geen uitwedstrijd kunnen winnen. De ploeg van trainer Gert Heerkes, die zaterdag in Alkmaar tegenover AZ staat, heeft bovendien al vier uitduels niet meer gescoord.

• FC Volendam is dit seizoen de enige Eredivisieploeg die er nog niet in slaagde de nul te houden. In het klassement van clean sheets gaat AZ aan de leiding (acht keer), gevolgd door FC Utrecht (zeven), PSV en FC Groningen (beide zes).

• Met nog vier speelronden te gaan in 2008 neemt de spanning toe in de strijd wie zich de beste ploeg van het kalenderjaar mag noemen. NAC Breda is met 64 punten uit dertig duels koploper, maar voelt de hete adem van ajax (62 uit 30), NEC (58 uit 29) en PSV (58 uit 30) in de nek.
Wil weer naar een AZ voetbalwedstrijd ........ en snel !
Gebruikersavatar
Padre
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 12 jan 2004, 18:43
Locatie: Alkmaar

Kind verdacht van verkrachten prostituee

(Novum) - Een 15-jarige jongen is zondag opgepakt omdat hij een Groningse prostituee zou hebben verkracht. De jongen uit Groningen zou de vrouw in de hoerenbuurt Nieuwstad hebben gedwongen tot het verrichten van seksuele handelingen. "Ze maakte luid schreeuwend kenbaar hier niet van gediend te zijn", meldt de politie maandag.

Voorbijgangers waarschuwden de politie, die de jongen in de kraag vatte. Hij is ingesloten.
spazekaas
Seizoenkaarthouder
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 jul 2006, 17:58
Locatie: Alkmaar N.

Padre schreef:Kind verdacht van verkrachten prostituee

(Novum) - Een 15-jarige jongen is zondag opgepakt omdat hij een Groningse prostituee zou hebben verkracht.

Voorbijgangers waarschuwden de politie, die de jongen in de kraag vatte. Hij is ingesloten.

Ja eerst uitdagent kloppen, en dan pas gillen als blijkt dat hij alleen flippo's op zak heeft zeker.
D1RK BEDANKt ~ F072A, F075A, F072A (,AZ´) 1 ~ Assimileren of wederkeren ~
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Het einde van de Amerikaanse automobielindustrie lijkt voorbij, nu het reddingsplan door de senaat verworpen is. Chrysler geeft al aan het einde van het jaar niet te halen.
Wat ik niet begrijp is dat zulke reuzen, die al meer dan 100 jaar bestaan, bij de eerste de beste economische tegenwind (ok, wel een harde wind) acuut failliet gaan? Hebben ze dan in al die jaren geen reserves opgebouwd?
...-
roedfennistelroei
Supporter
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 feb 2008, 13:03

het gaat om de cashflow & de grootte van het bedrijf. Als er een stuk minder auto's gekocht worden, gaat moet zo'n bedrijf zijn reserves aanspreken. Een volgende stap is het inkrimpen van de productie. Een groot bedrijf wat snel moet inkrimpen kan zijn cashflow nooit meer op het oude niveau krijgen én is zijn concurrentievoordeel kwijt. Een groot bedrijf zo dus snel kunnen downsizen naar iets kleins, maar verliest daar meer mee dan een paar banen (een hele reputatie).
forzaazoleoleforzaazoleoleforzaazforzaazforzaazoleole
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Kees Vooijs schreef:Het einde van de Amerikaanse automobielindustrie lijkt voorbij.
Dat gaat hard!
Deels eigen schuld, maar ook voor een groot deel de schuld van de overheid en de vakbonden/werknemers. In ruil voor (met name bij GM) hoge lonen (natuurlijk ook afgedwongen door onverantwoorde looneisen van de vakbonden) worden deze bedrijven al decennia lang gesubsidieerd door de overheid. Dit gebeurt door middel van belastingvoordelen, directe subsidies, importbeperkingen concurrentie, etc. Dit zorgt voor veel werkgelegenheid en dus voor een gelukkig electoraat, maar ontneemt de prikkel tot innovatie. Ook de Europese producenten zitten in zwaar weer, maar wij merken daar minder van, omdat veel productie is verplaatst naar naar landen waar de arbeid goedkoper is.
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

Bij die bedrijven kost het $73,- per uur om een auto in elkaar te zettten.
Bij Toyota in Amerika kost het $46,- per uur.

Het verschil zit hem oa in de regelingen voor oud werknemers.

Allemaal zaken waar de bonden een handje in gehad hebben.
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

Twee doden door verkeersongeval in Alkmaar


ALKMAAR - Door een verkeersongeval in Alkmaar zijn vrijdagavond twee doden gevallen.
Twee auto's botsten op elkaar, waardoor beide mannelijke inzittenden van de ene auto overleden en de bestuurder van de andere auto gewond raakte. Dat heeft de politie laten weten.

In een flauwe bocht van de Berenkoog verloor de bestuurder van ene auto de macht over het stuur, waardoor het voertuig op de verkeerde weghelft belandde. Die botste vervolgens op een tegemoetkomende auto en tolde over de weg.
Beide inzittenden overleden ter plaatse. De bestuurder van de geraakte auto, een 23-jarige man uit Alkmaar, werd met onbekende verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis. © ANP

www.nu.nl
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

cAZtricum schreef:Twee doden door verkeersongeval in Alkmaar


ALKMAAR - Door een verkeersongeval in Alkmaar zijn vrijdagavond twee doden gevallen.
Twee auto's botsten op elkaar, waardoor beide mannelijke inzittenden van de ene auto overleden en de bestuurder van de andere auto gewond raakte. Dat heeft de politie laten weten.

In een flauwe bocht van de Berenkoog verloor de bestuurder van ene auto de macht over het stuur, waardoor het voertuig op de verkeerde weghelft belandde. Die botste vervolgens op een tegemoetkomende auto en tolde over de weg.
Beide inzittenden overleden ter plaatse. De bestuurder van de geraakte auto, een 23-jarige man uit Alkmaar, werd met onbekende verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis. © ANP

www.nu.nl
Film op www.nhd.nl. Wat een puinhoop.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AzPekkoeAz
Supporter
Berichten: 121
Lid geworden op: 29 mar 2004, 10:05
Locatie: Alkmaar

Kilkenny schreef:[..]


Film op www.nhd.nl. Wat een puinhoop.
Ik had net een collega aan de telefoon daar is het een familie-lid van
uit St. Pancras.

R.I.P
Nec zit onder je hoofd, AZ in je hart!
spazekaas
Seizoenkaarthouder
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 jul 2006, 17:58
Locatie: Alkmaar N.


Link: http://www.youtube.com/watch?v=VFX-dKpcDz8

Bush krijgt een paar schoenen naar zijn hoofd geslingert.
D1RK BEDANKt ~ F072A, F075A, F072A (,AZ´) 1 ~ Assimileren of wederkeren ~
Gebruikersavatar
The North Shield
Seizoenkaarthouder
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 feb 2007, 18:32
Locatie: Noord Hollands Dorp met een L.

spazekaas schreef:
Link: http://www.youtube.com/watch?v=VFX-dKpcDz8

Bush krijgt een paar schoenen naar zijn hoofd geslingert.
Geweldig, best aardige reflexen voor zo'n zoutzak :lol:
Wil weer naar een AZ voetbalwedstrijd ........ en snel !
Gebruikersavatar
The North Shield
Seizoenkaarthouder
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 feb 2007, 18:32
Locatie: Noord Hollands Dorp met een L.

Afbeelding

Blij dat ik redelijk heb opgelet bij wiskunde vroeger en jammer voor de inbreker dat Paris niet thuis was :lol:
Wil weer naar een AZ voetbalwedstrijd ........ en snel !
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

SpitsNieuws schreef:Wolter Kroes breekt been

Het lukt Wolter Kroes toch telkens weer om in het nieuws te komen. Nu heeft hij op wintersportvakantie zijn been op vijf plaatsen gebroken.

Op zijn verjaardag ging hij op de Oostenrijkse skipiste onderuit en brak zijn scheen en kuitbeen op 5 plaatsen 'Ik was aan het skiën toen ik de bocht om wilde. Maar mijn ski bleef staan,' vertelt hij De Telegraaf.

'Het bot stak uit mijn been in mijn schoen, dus ik wist meteen dat het helemaal mis was'.
Plaats reactie