Nieuws Topic II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2741747 ... rs-duurder

Nu heb ik zelf een godsgruwelijke hekel aan het OV in Nederland en dus raakt het mij niet (wel de toenemende files). Maar dit is toch bizar, en de overheid grijpt niet in. Voor de prijs van een retourtje Alkmaar - Amsterdam kun je nu al 2 keer met de auto en 8 keer als er 4 man in je auto zit. Dat wordt straks nog gekker. En masr lullen over het milieu die linkse idioten #-o
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 30 okt 2018, 14:22 https://www.telegraaf.nl/nieuws/2741747 ... rs-duurder

Nu heb ik zelf een godsgruwelijke hekel aan het OV in Nederland en dus raakt het mij niet (wel de toenemende files). Maar dit is toch bizar, en de overheid grijpt niet in. Voor de prijs van een retourtje Alkmaar - Amsterdam kun je nu al 2 keer met de auto en 8 keer als er 4 man in je auto zit. Dat wordt straks nog gekker. En masr lullen over het milieu die linkse idioten #-o
Leg jij nou eens uit wat het verhogen van het treinkaartje met lullen over het milieu van linkse “idioten” te maken heeft.
Je roept ook maar wat af en toe, rechtse mafkees.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

De trein nemen is normaliter minder slecht voor het milieu dan de auto nemen (mits een benzine/dieselauto, hoe dat met elektrische auto's en auto's op LPG zit, durf ik niet in te schatten). Als die trein-optie dan buitensporig veel duurder is, dan is de keuze voor de meeste mensen snel gemaakt. Dat bedoelt Langedijk volgens mij en dat had je ook zelf kunnen verzinnen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 30 okt 2018, 15:39 Leg jij nou eens uit wat het verhogen van het treinkaartje met lullen over het milieu van linkse “idioten” te maken heeft.
Je roept ook maar wat af en toe, rechtse mafkees.
Het woord ‘links’ werkt echt als een rode lap voor je. Je mag er ook trots op zijn hoor. Maar dan ven jij degene die iets uit te leggen heeft. Want onbetaalbaar OV druist tegen alles in wat de groene rakkers in ons land zo graag willen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 30 okt 2018, 17:59 Het woord ‘links’ werkt echt als een rode lap voor je. Je mag er ook trots op zijn hoor. Maar dan ven jij degene die iets uit te leggen heeft. Want onbetaalbaar OV druist tegen alles in wat de groene rakkers in ons land zo graag willen.
Begrijp ik het niet goed en is het zo dat de groene rakkers die prijs omhoog willen brengen? Als dat zo is houd ik mijn mond.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

pAZcal schreef: 30 okt 2018, 17:08 De trein nemen is normaliter minder slecht voor het milieu dan de auto nemen (mits een benzine/dieselauto, hoe dat met elektrische auto's en auto's op LPG zit, durf ik niet in te schatten). Als die trein-optie dan buitensporig veel duurder is, dan is de keuze voor de meeste mensen snel gemaakt. Dat bedoelt Langedijk volgens mij en dat had je ook zelf kunnen verzinnen.
Dat snap ik ook, maar kan jij mijn reactie begrijpen als ik lees dat Langedijk daar de linkse rakkers de schuld van geeft?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

zeekomkommer schreef: 30 okt 2018, 17:36 Salmonyappi is het vragende type. Aan de ene kant is zo'n open houding fijn, aan de andere kant zou wat meer eigen processing ook wel fijn zijn (hoeft dan alsnog niet persee met ongepaste stelligheid of bombarie gebracht te worden)
Ik stel vragen als mensen rare dingen zeggen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

zeekomkommer schreef: 30 okt 2018, 21:59 Dan heb je het druk hier op het forum. :)
Klopt ! :D
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

salmonyappi schreef: 30 okt 2018, 21:48 Dat snap ik ook, maar kan jij mijn reactie begrijpen als ik lees dat Langedijk daar de linkse rakkers de schuld van geeft?
Misschien zitten er veel linkse mensen in de directie van de NS. ;)
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

pAZcal schreef: 30 okt 2018, 23:17 Misschien zitten er veel linkse mensen in de directie van de NS. ;)
#-o
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 30 okt 2018, 21:47 Begrijp ik het niet goed en is het zo dat de groene rakkers die prijs omhoog willen brengen? Als dat zo is houd ik mijn mond.
Nee, dat lijkt me niet. Maar ze maken er geen speerpunt van om dat tegen te gaan. Te druk met geleuter over toerisme in Amsterdam, zomertijd/wintertijd, commentaar leveren op rechts en andere onzinnige prioriteiten. Als ze nu eens echt iets willen bereiken...
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

:lol:
...... and that's what we mean by honey \:D/
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 30 okt 2018, 14:22 https://www.telegraaf.nl/nieuws/2741747 ... rs-duurder

Nu heb ik zelf een godsgruwelijke hekel aan het OV in Nederland en dus raakt het mij niet (wel de toenemende files). Maar dit is toch bizar, en de overheid grijpt niet in. Voor de prijs van een retourtje Alkmaar - Amsterdam kun je nu al 2 keer met de auto en 8 keer als er 4 man in je auto zit. Dat wordt straks nog gekker. En masr lullen over het milieu die linkse idioten #-o
Nou, dit heeft meer te maken met de BTW-verhoging. Een cadeautje van de VVD lijkt me.
En de gemiddelde spitsreiziger reist sowieso op een relatief goedkoop abonnement dat vaak door de werkgever vergoed wordt. Het valt aldus allemaal wel mee. Uiteraard klopt De Telegraaf (het clubblad van de wakkere automobilist) dit soort nieuwsfeitjes buitenproportioneel op.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

vriend schreef: 07 nov 2018, 12:21 Nou, dit heeft meer te maken met de BTW-verhoging. Een cadeautje van de VVD lijkt me.
En de gemiddelde spitsreiziger reist sowieso op een relatief goedkoop abonnement dat vaak door de werkgever vergoed wordt. Het valt aldus allemaal wel mee. Uiteraard klopt De Telegraaf (het clubblad van de wakkere automobilist) dit soort nieuwsfeitjes buitenproportioneel op.
Ze gooien er zelf los van de BTW-verhoging 1,8% op. En de abonnementhouders worden misschien vergoed maar de doelstelling (minder auto's en meer OV) wordt zo natuurlijk niet gehaald. Met 4 personen een dagje Amsterdam kost straks bijna 65 euro met de trein of voor een vermogen parkeren met de auto. Wat willen ze daarmee bereiken?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 07 nov 2018, 16:48 Ze gooien er zelf los van de BTW-verhoging 1,8% op. En de abonnementhouders worden misschien vergoed maar de doelstelling (minder auto's en meer OV) wordt zo natuurlijk niet gehaald. Met 4 personen een dagje Amsterdam kost straks bijna 65 euro met de trein of voor een vermogen parkeren met de auto. Wat willen ze daarmee bereiken?
Niet meer naar Amsterdam gaan. :wink:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 07 nov 2018, 16:48 Ze gooien er zelf los van de BTW-verhoging 1,8% op. En de abonnementhouders worden misschien vergoed maar de doelstelling (minder auto's en meer OV) wordt zo natuurlijk niet gehaald. Met 4 personen een dagje Amsterdam kost straks bijna 65 euro met de trein of voor een vermogen parkeren met de auto. Wat willen ze daarmee bereiken?
7,50 voor een hele dag parkeren in Noord en met de Noord-Zuidlijn ben je in 10 minuten in hartje Amsterdam. Beetje creatief denken hoor!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 08 nov 2018, 08:45 7,50 voor een hele dag parkeren in Noord en met de Noord-Zuidlijn ben je in 10 minuten in hartje Amsterdam. Beetje creatief denken hoor!
Dan vergeet je de kosten voor kogelvrije vesten, pepperspray en stroomstootwapens...
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 08 nov 2018, 19:27 Dan vergeet je de kosten voor kogelvrije vesten, pepperspray en stroomstootwapens...
Aansteller......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik snap de ophef (nog) niet.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

In China is er nou eenmaal een andere belevingswereld. Helaas kun je daar als het westen weinig aan doen. Het enige wat men hier kan doen is niet de eigen agenda (christelijke partijen) misbruiken om nu hier de wetenschap te passeren op basis van een gedachte van morele superioriteit door d.m.v. ondoordachte wetten door te drukken.
De huidige restricties op bijv. stamcel onderzoek zijn dramatisch en kunnen op lange termijn wel eens desastreus blijken uit te vallen.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Plaats reactie