Music Topic

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Muziek eerste keuze

Hardcore
47
15%
Rap
25
8%
R&B
15
5%
Rock & roll
62
20%
Trance
34
11%
Klassiek
10
3%
Anders
117
38%
 
Totaal aantal stemmen: 310
mAZije
Glory-hunter
Berichten: 94
Lid geworden op: 14 feb 2005, 10:51

Ik heb gestemd op anders, omdat ik van Rock houdt maar niet van Rock & Roll, ook luister ik veel muziek van onder andere Apocalyptica, Kamelot, Within Temptation, Muse etcetera.
Rap vindt ik vaak maar niks, alleen Eminem komt er bij mij nog redelijk door. Ik hou ook erg veel van muziek die niet zo van die eentonige deuntjes hebben, zoals the Black Eyed Peas (alleen de beetje uptempo-nummers dan), maar bijvoorbeeld geen Usher en al die zooi die daar weer op lijkt.
Gebruikersavatar
Assendelft
Seizoenkaarthouder
Berichten: 495
Lid geworden op: 03 mar 2005, 13:35
Locatie: Assendelft Zaanstreek

Oer hollands mee brullen !!!!
Ik heb 70 hobby's : Soixante-Neuf en vissen !!!!!
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

Blablabla.. Rap is kut, rap is stront. Gedoe allemaal. HipHop, R&B, Gangsta Rap, het is allemaal gruwelijke shit. Respect for my nigga 50 Cent! G-G-G-G-Unit!
'Not in the face, ok?'
Stob.
Supporter
Berichten: 151
Lid geworden op: 01 jan 2004, 06:48
Locatie: Den Helders Trots

bonenplukker schreef:Blablabla.. Rap is kut, rap is stront. Gedoe allemaal. HipHop, R&B, Gangsta Rap, het is allemaal gruwelijke shit. Respect for my nigga 50 Cent! G-G-G-G-Unit!
Ieder zijn mening, Boon.

50 cent is gewoon de Destiny's Child van de HipHop. Of zoals Hans Teeuwen zou zeggen : "Ik ben een mongool, dus alles wat ik doe is toch wel leuk !"
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

TO-9-US schreef:[..]


Ieder zijn mening, Boon.

50 cent is gewoon de Destiny's Child van de HipHop. Of zoals Hans Teeuwen zou zeggen : "Ik ben een mongool, dus alles wat ik doe is toch wel leuk !"
Tsja, inderdaad ieder zijn smaak. Voor de één lijkt alles op elkaar, de ander hoort wél duidelijk het verschil tussen rappers.
'Not in the face, ok?'
Gebruikersavatar
Sjonnie van de Ben-side
Supporter
Berichten: 106
Lid geworden op: 11 nov 2004, 15:49
Locatie: Alkmaar

bonenplukker schreef:Blablabla.. Rap is kut, rap is stront. Gedoe allemaal. HipHop, R&B, Gangsta Rap, het is allemaal gruwelijke shit. Respect for my nigga 50 Cent! G-G-G-G-Unit!
nr 18 ?? :D
BSY & Vak-K
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

BarryMO9 schreef:By the way: dood aan 50 cent
Dacht dat jij er wel fan van was?
Aldus de papegaai van de media
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

Sjonnie schreef:[..]


nr 18 ?? :D
Hate it or Love it, wereldplaat. Beter goed gejat, dan slecht bedacht. Kan iemand van de muziekkenners op het forum mij vertellen waar het smapletje vandaan komt dat gebruikt wordt in die plaat van 50 cent?
'Not in the face, ok?'
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

bonenplukker schreef:[..]


Hate it or Love it, wereldplaat. Beter goed gejat, dan slecht bedacht. Kan iemand van de muziekkenners op het forum mij vertellen waar het smapletje vandaan komt dat gebruikt wordt in die plaat van 50 cent?
Nr. 18 van zijn nieuwe album is Build You Up, Hate It Or Love It is nr. 22 :wink: Neemt niet weg dat Hate It Or Love It natuurlijk wel het nummer van 2005 blijft :D
Maus
Herry en/of Berry
Berichten: 51
Lid geworden op: 15 aug 2004, 22:09
Locatie: Alkmaar

gestemd op anders, namelijk techno..
kan eigenijk alles binnen die stroming wel waarderen behalve de naar hardcore neigende industriele chaos (third movement stal van promo ed.)

Vooral de wat oudere melodieuze minimale platen uit Detroit (Richie Hawtin, Jeff Mills, Robert Hood, Underground resistance), de wat hardere offbeat (Surgeon, Mulero, Christian Wunsch, Regis etc.) en de oude plaatjes van the advent doen het goed..
En natuurlijk neerlands techno trots Steve Rachmad..

Verder luister ik nog wat electro, acid, experimentele muziek ala aphex twin, autechre, plaid enzovoort..
Gast
Seizoenkaarthouder
Berichten: 408
Lid geworden op: 17 dec 2004, 19:59

Jetzki schreef:Enne southern rock heb je het dan over lynyrd skynard (hoe je het ook mag schrijven)
Skynyrd (Jacksonville, FLA), ZZ Top, Allman Brothers Band, Gov't Mule, Georgia Satellites, enz.
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

AZ 4 Life schreef:[..]
Nr. 18 van zijn nieuwe album is Build You Up, Hate It Or Love It is nr. 22 :wink: Neemt niet weg dat Hate It Or Love It natuurlijk wel het nummer van 2005 blijft :D
Copy gescoord ;) Indeling is net iets anders, hehe.

Trouwens, In My Car is ook wel heel erg goed. Vooral de tekst. :)
'Not in the face, ok?'
P.Funk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 388
Lid geworden op: 27 dec 2003, 18:38
Locatie: Sun-City
Contacteer:

Eindelijk een topic in De Kantine die in mijn straatje past. Mijn hele leven wordt al meer beinvloed door muziek dan door voetbal. Zelf jarenlang een illegale radiopiraat onderhouden en mijn muziekgenres gaan alle kanten op. Vooral de oude hardrockbands doen het erg goed in huize Paul. Hoor ik Eddie Van Halen spelen dan wordt ik plotseling de beste luchtgitarist ter wereld. Ook de oude punkbands (Sex Pistols, Damned, The Clash enz.) en de Britse pop uit de jaren `80 (Depeche Mode, Blancmange, ABC) doen het prima. Met rap/hiphop heb ik niet zoveel of het moeten de Beastie Boys zijn die nog steeds rulen en Eric B & Rakim. Een van de grootste inspirators van de hedendaagse hiphop is funklegende George Clinton & Funkadelic die ik ook graag eens op mag zetten. Voornamelijk dankzij bassist Bootsy Collins ook wel bekend van de befaamde soul/funk band Sly & the Family Stone.

Hieronder staan een beetje de nummers die ik het meest draai thuis al kan ik er gerust een lijst van 500 platen van maken

1.Van Halen-Jump
2.Suicidal Tendencies-You can`t bring me down
3.The Clash-Rock the casbah
4.Depeche Mode-Enjoy the silence
5.Linkin Park-Breaking the habit
6.Faithless-God is a DJ
7.Sly & the Family Stone-Higher
8.Led Zeppelin-Dazed and confused
9.ZZ Top-Cheap sunglasses
10.The Style Council-Boy who cried wolf
11.Billy Idol-Rebel Yell
12.The Stranglers-Something better change
13.Crowded House-Into temptation
14.ABC-Poison arrow
15.George Clinton & Funkadelic-We`ve got the funk
16.Nina Hagen Band-Unbeschreiblich weiblich
17.Split Enz-Message to my girl
18.Prefab Sprout-Bonny
19.Madness-Embarrassment
20.Genesis-Jesus he knows you
21.The Tubes-I don`t want to wait anymore
22.Paul Weller-You do something to me
23.Yes-Roundabout
24.UK-Rendezvous 602
25.Beastie Boys-hey Ladies
26.Peter Gabriël-Solsbury hill
27.Prince & the Revolution-Sign of the times
28.Steel Pulse-Handsworth revolution
29.Ian Dury & the Blockheads-Reasons to be cheerful part 3
30.Moby-Go
Alles over onze toekomst op www.azjeugd.nl
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ik hou van muziek waar een lekker melodietje achter zit en waar ik enigszins energie/een goed gevoel van krijg. Als ik in slaap wil vallen of weg wil zakken dan zet ik wel een DVD'tje met Henk van Stee's voetbalhoogtepunten op. Ik heb laatst zo'n 50 liedjes gedownload die ik wel aardig vond/vind en daar zat van alles tussen:

- Rob de Nijs
- Scooter
- Aerosmith
- Tiesto
- U2
- de Havenzangers
- Duran Duran
- Black Eyed Pease
- Doe Maar
- Dr. Dre
- Jan Smit
- Snoop Dogg

Misschien kan je het ook allemaal wel gooien onder het hoedje 'commerciële rotzooi'.

Een aantal dingen gaan er bij mij aan de andere kant echt niet in:

- Nederlandse jongens van rond de 12/20 die nog bij mama thuis wonen maar hun cd-rek vol hebben staan met gangsterrap. Ronduit lachwekkend.

- Keiharde hardrock muziek zonder enige (hoorbare) tekst.

- Softe R&B met zwijmelende negers die alleen maar van hun 'baby' houden en de tijd terug willen draaien.

- Keiharde hardcore house tot het niveau dat je alleen nog maar gedreun hoort.

- Klassieke muziek. Mijn autorijleraar zette altijd Classic FM aan. Ondanks urenlange indoctrinatie heb ik het geen moment mooi kunnen vinden.
Laatst gewijzigd door Antti Opdam op 17 jun 2005, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

Paul schreef: 20.Genesis-Jesus he knows you
Hier is GMT de mierenneuker...het is 'Jesus he knows me' Paul.

Maargoed, meteen even een reden om mijn muzikale voorkeuren even neer te pleuren. Zoals andere forumgebruikers heb ik ook een hele brede muziek keuze. Uiteraard kom ik zelf uit de zogenaamde 'house-generatie' dus stijlen als hardstyle, techno, hardtrance en soms een beetje hardcore kunnen mij wel bekoren. Ik heb tot een jaar geleden ook behoorlijk wat feesten bezocht en ik moet zeggen dat het wel weer een keer tijd wordt om er weer eens eentje mee te pikken.

Ook sommige Nederlandstalige muziek scoort hoog op mijn lijstje. De Dijk, Doe Maar, Blof en Acda en de Munnik noem ik daarin als mijn favorieten. Lekker simpele teksten meeschreeuwen, HEERLIJK! Ik ben ooit met MAZTER VAK-K op Curacao geweest en daar gaf Blof 's avonds een strandconcert. Kippenvel was dat!

In vroegere tijden had ik ook wel een zwak voor Nederlandstalige hiphop. Natuurlijk mogen dan de cd's van Osdorp Posse niet ontbreken. Verder liggen hier o.a. nog cd's van Onderhonden, Casto, Ouderkerk Kaffers, White Wolf en ABN. Maar de tijd dat ik die muziek regelmatig in m'n cd-speler blafte dateert alweer van heel wat jaren geleden. Het ligt eigenlijk een beetje weg te rotten in m'n cd-rek.

Als ik in de auto zit draai ik eigenlijk nooit meer een cd'tje. Ik zap dan altijd tussen Radio 538, Slam FM en 3 FM.
NIL SATIS NISI OPTIMUM
West-side
Seizoenkaarthouder
Berichten: 309
Lid geworden op: 30 dec 2003, 18:30

GrandMaster T. schreef:[..]
Ik ben ooit met MAZTER VAK-K op Curacao geweest en daar gaf Blof 's avonds een strandconcert. Kippenvel was dat!

Het is daar toch nooit zo koud?
Gast
Seizoenkaarthouder
Berichten: 408
Lid geworden op: 17 dec 2004, 19:59

De Stones en The Black Crowes anyone?
Nog twee van mijn favorieten die ik nog niet gelijst had.
En natuurlijk is elke rocker begonnen met Kiss...
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Louisiana Steamboat Co. schreef:De Stones en The Black Crowes anyone?
Nog twee van mijn favorieten die ik nog niet gelijst had.
En natuurlijk is elke rocker begonnen met Kiss...
The stones? Je lijkt wel 32 man!
Ik heb een vrij brede muzieksmaak, maar hardcore springt er toch wel bovenuit. Pak ook wel regelmatig van die feesten mee, en dat blijft enorm kicken. Ik vind het eeuwig zonde dat ik er in Alkmaar geen knappe tent is te vinden die wat nette hardcore kan draaien(ok, op de bierkelder na misschien).
Nederlandstaling vind ik ook wel geinig, denken we aan: Doe Maar, Ilse de Lange,Hazes, Acda en de Munnick, Blof. UB 40 is ook altijd wel goed te doen.

Ik kan niet zo goed tegen de Rock+ R&B scene. Rock is zo duister en negatief. Als ik dat soort liedjes hoor gaat het altijd over hoe slecht het wel niet gaat met de wereld en we zouden allemaal zelfmoord moeten plegen.Ookal zit er natuurlijk altijd wel een nummertje bij wat de moeite waard is. R&B is altijd leuk voor het sfeertje, lekker bounzen op de beat, je weet toch! :wink:
Hup AZ.
Gast
Seizoenkaarthouder
Berichten: 408
Lid geworden op: 17 dec 2004, 19:59

Jochem schreef:[..]
The stones? Je lijkt wel 32 man!
Ik heb een vrij brede muzieksmaak, maar hardcore springt er toch wel bovenuit. Pak ook wel regelmatig van die feesten mee, en dat blijft enorm kicken. Ik vind het eeuwig zonde dat ik er in Alkmaar geen knappe tent is te vinden die wat nette hardcore kan draaien(ok, op de bierkelder na misschien).
Nederlandstaling vind ik ook wel geinig, denken we aan: Doe Maar, Ilse de Lange,Hazes, Acda en de Munnick, Blof. UB 40 is ook altijd wel goed te doen.

Ik kan niet zo goed tegen de Rock+ R&B scene. Rock is zo duister en negatief. Als ik dat soort liedjes hoor gaat het altijd over hoe slecht het wel niet gaat met de wereld en we zouden allemaal zelfmoord moeten plegen.Ookal zit er natuurlijk altijd wel een nummertje bij wat de moeite waard is. R&B is altijd leuk voor het sfeertje, lekker bounzen op de beat, je weet toch! :wink:
Nou, de laatste echt goede plaat van de Stones was ergens eind jaren '80.
dus dat kan je dan weer van die 32 aftrekken, zeg maar...
En alsjeblieft niet alle rock over 1 kam scheren!!!
Mijn rock gaat alleen maar over vrolijke en nietszeggende onderwerpen.
Lekker dom rammen dus...
Maar je hebt wel gelijk voor wat er heden tendage voor rock moet doorgaan.
Huiswaard
Oude garde
Berichten: 1107
Lid geworden op: 31 dec 2003, 08:40
Locatie: Sint Pancras
Contacteer:

AZ 4 Life schreef:[..]
Nr. 18 van zijn nieuwe album is Build You Up, Hate It Or Love It is nr. 22 :wink: Neemt niet weg dat Hate It Or Love It natuurlijk wel het nummer van 2005 blijft :D
Deze post maakt me echt benieuwd over wat nu jouw ding is op muziekgebied. 50 ligt voor de hand, maar wie zijn jouw favoriete artiesten en nummers?

Met andere woorden: concretiseer die shit biatch! :wink:
Plaats reactie