Music Topic

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Muziek eerste keuze

Hardcore
47
15%
Rap
25
8%
R&B
15
5%
Rock & roll
62
20%
Trance
34
11%
Klassiek
10
3%
Anders
117
38%
 
Totaal aantal stemmen: 310
oguzhan
Fanatic
Berichten: 580
Lid geworden op: 05 jan 2008, 04:45
Locatie: Alkmaar

Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

"Playing by Heart"

Maxim Vengerov. De beste violist ter wereld. Een fabuleuze techniek maakt het hem mogelijk om overal boven uit te steken. Maar niet alléén de techniek maakt dit mogelijk. Om zijn technische vaardigheid te bereiken heeft Vengerov ongelooflijk veel arbeid verzet. Oefenen, oefenen en oefenen. Net zoals een Marc-André Hamelin bijvoorbeeld op de piano. Het belang van technische vaardigheid als voorwaarde om uit te blinken is interessant.

Ga je de moeilijke stukken uit de weg omdat je denkt dat je ze nooit zult beheersen ? Zit je er voor eeuwig tegen aan te hikken en overtuig je jezelf dat je het niet kunt. Of pak je het systematisch aan en ben je vastberaden om het te kunnen spelen. Beetje bij beetje het moeilijkste overwinnen.

Zo ontwikkel je een superieure techniek die een basisvoorwaarde is om een sterrenstatus te bereiken.

Maar met techniek alleen red je het ook niet. Het ontwikkelen van een geweldige techniek wijst op doorzettingsvermogen. Maar dat maakt je bijvoorbeeld niet muzikaal. Muzikaliteit moet in je zitten. Wat is mooi, wat is niet mooi. Wat moet of hoort hard, wat hoort zacht. Wat heeft de componist bedoeld. Wat probeert hij over te brengen.

Er zijn interessante parallellen te trekken tussen muzikanten en andere takken van sport. Dat wat iedereen graag wil bereiken is sterrenstatus. Ik hou van Maxim Vengerov omdat ik besef wat een moeite het gekost heeft om de vaardigheid te bereiken en omdat er enorm veel muzikaliteit in hem zit.


Link: http://www.youtube.com/watch?v=w_F15yU4AYM

Ik hou ervan om parallellen te trekken met andere vormen van human performances waar techniek voor nodig is.
Zoals voetbal.

Dat is één van de redenen dat ik pleit voor aanschaf van de footbonaut in de jeugdopleiding van AZ. Het kopen van spelers voor het eerste vind ik op dit moment geldverspilling, het structureel verbeteren en aanpakken van de technische vaardigheid van jeugdspelers vind ik duurzamer en van structureel belang voor AZ.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Jack schreef:Altidore is lekker bezig bij team USA. Drie wedstrijden op rij de openingstreffer.


Link: http://www.youtube.com/watch?v=RhuHOWQebnc
OH YES !! De vierde op rij. Deze is tegen Honduras, de winnende. Weer.


Link: http://www.youtube.com/watch?v=SgNm8wm6uJY

Jozy schiet USA persoonlijk naar het WK ! en hij houdt van AZ !
oguzhan
Fanatic
Berichten: 580
Lid geworden op: 05 jan 2008, 04:45
Locatie: Alkmaar

oguzhan
Fanatic
Berichten: 580
Lid geworden op: 05 jan 2008, 04:45
Locatie: Alkmaar

oguzhan
Fanatic
Berichten: 580
Lid geworden op: 05 jan 2008, 04:45
Locatie: Alkmaar

Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

oguzhan
Fanatic
Berichten: 580
Lid geworden op: 05 jan 2008, 04:45
Locatie: Alkmaar

oguzhan
Fanatic
Berichten: 580
Lid geworden op: 05 jan 2008, 04:45
Locatie: Alkmaar

oguzhan
Fanatic
Berichten: 580
Lid geworden op: 05 jan 2008, 04:45
Locatie: Alkmaar

oguzhan
Fanatic
Berichten: 580
Lid geworden op: 05 jan 2008, 04:45
Locatie: Alkmaar

oguzhan
Fanatic
Berichten: 580
Lid geworden op: 05 jan 2008, 04:45
Locatie: Alkmaar

Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ik wil altijd graag weten waarom een clip op dit Forum moet worden vertoont.
Omdat je het zelf mooi vind? Is er wat bijzonders mee?
Is dit je favoriete band? Waarom post je dit? Enz.
Meestal word het zonder begeleidend commentaar gepost en dan moet
de lezer/kijker maar raden waar het om gaat.
Ik vraag me toch af wat hier de zin van is.
(Moest ik effe kwijt!)
oguzhan
Fanatic
Berichten: 580
Lid geworden op: 05 jan 2008, 04:45
Locatie: Alkmaar

You know what, your right G-VAK ..
Why are folks posting music clips around here .. hmmm
Ik heb er over na gedacht and ... seriues, i did, ik nam 5 minuten de tijd, aber, men schreeuwt tegen mij hoofd dat we op moeten schuiven, sorry, ik zit in het midden van een carnaval, ik krijg net door, de bedeoling is ... we moeten ......... gefrituurde ham eten ?? .. wtf?? oh wacht, gefrituurde ham gedompeld in suiker, or some shit, het is carnaval or something hier in norwich, hey, dont look at me, ik ben net zo onschuldig ... als het aan mij lag zou ik ze allemaal kapot drinken, like uhmm, hey! ja? wat moet je nou met je fish and chips? wat? je moet je bek houe. Grolsch. wat? Grolsch. wat do you say? ben je food of zo? ik zeg toch grolsch. oh .. dat hebben we niet .. oh fuck me sideways .. gvd.blijkbaar ben je hip als je corona drinkt .. (zo jaren 90?) maar ik heb een tuborg in mij hand? er staat TUBORG. ok. tuborg dat is denmakr of zweden, ik ben niet achterlijk .. hoe komen deze dronken english lads aan tuborg??! oh, je vroeg, why do we post music here .. ok, ok, i denk dat ik het weet .. some of us post becausse .. hmmm,
ik denk, some of us feel lonely en when they post songs they feel happy ... about them selfs .. or something, i dont know .. hmm, ja, dat moet het zijn, you see, sommigen onders ons zijn niet getrouwd, of hebben nooit de ware ontmoet .. so .. ik bedoel, ik denk .. daarom "sharen" we liedjes met anderen zodat men niet zich zelf "aleen" voelt?! i guess?? Moet je na gaan als het jaren '90 was ... like .. "Hey!" "Ik voel me aleen godverdomme!!" en dus ga ik een liedje met jullie sharen!!! *peeeeeeeep* *tuuuuuuu* *tuuuu* *peeeeeeeep* wtf?! oh wacht, jaren 90 ... 56k ... *peeeeep* *tuuuuuuut* *tuuuuuuut* jesus .. kneus ..wtf? 56k? serieus? JA IK GEBRUIK 56K, ben ik dan minder special ofzo?!! ben ik dan minder "ELITE" ?!! BEN IK MINDER STOER?!! ... gozer shut up .. rustig. Maher gaat naar PSV. JA DAT WEET IK. stomme PSV.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1591
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

oguzhan schreef:You know what, your right G-VAK ..
Why are folks posting music clips around here .. hmmm
Ik heb er over na gedacht and ... seriues, i did, ik nam 5 minuten de tijd, aber, men schreeuwt tegen mij hoofd dat we op moeten schuiven, sorry, ik zit in het midden van een carnaval, ik krijg net door, de bedeoling is ... we moeten ......... gefrituurde ham eten ?? .. wtf?? oh wacht, gefrituurde ham gedompeld in suiker, or some shit, het is carnaval or something hier in norwich, hey, dont look at me, ik ben net zo onschuldig ... als het aan mij lag zou ik ze allemaal kapot drinken, like uhmm, hey! ja? wat moet je nou met je fish and chips? wat? je moet je bek houe. Grolsch. wat? Grolsch. wat do you say? ben je food of zo? ik zeg toch grolsch. oh .. dat hebben we niet .. oh fuck me sideways .. gvd.blijkbaar ben je hip als je corona drinkt .. (zo jaren 90?) maar ik heb een tuborg in mij hand? er staat TUBORG. ok. tuborg dat is denmakr of zweden, ik ben niet achterlijk .. hoe komen deze dronken english lads aan tuborg??! oh, je vroeg, why do we post music here .. ok, ok, i denk dat ik het weet .. some of us post becausse .. hmmm,
ik denk, some of us feel lonely en when they post songs they feel happy ... about them selfs .. or something, i dont know .. hmm, ja, dat moet het zijn, you see, sommigen onders ons zijn niet getrouwd, of hebben nooit de ware ontmoet .. so .. ik bedoel, ik denk .. daarom "sharen" we liedjes met anderen zodat men niet zich zelf "aleen" voelt?! i guess?? Moet je na gaan als het jaren '90 was ... like .. "Hey!" "Ik voel me aleen godverdomme!!" en dus ga ik een liedje met jullie sharen!!! *peeeeeeeep* *tuuuuuuu* *tuuuu* *peeeeeeeep* wtf?! oh wacht, jaren 90 ... 56k ... *peeeeep* *tuuuuuuut* *tuuuuuuut* jesus .. kneus ..wtf? 56k? serieus? JA IK GEBRUIK 56K, ben ik dan minder special ofzo?!! ben ik dan minder "ELITE" ?!! BEN IK MINDER STOER?!! ... gozer shut up .. rustig. Maher gaat naar PSV. JA DAT WEET IK. stomme PSV.
Duidelijk... Thanks! :lol:
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

G-Vak schreef:Ik wil altijd graag weten waarom een clip op dit Forum moet worden vertoont.
Omdat je het zelf mooi vind? Is er wat bijzonders mee?
Is dit je favoriete band? Waarom post je dit? Enz.
Meestal word het zonder begeleidend commentaar gepost en dan moet
de lezer/kijker maar raden waar het om gaat.
Ik vraag me toch af wat hier de zin van is.
(Moest ik effe kwijt!)
Mijn azfanpage bijlagequotum is vol. Ik kán gewoon niet anders. :? :?
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

oguzhan schreef:You know what, your right G-VAK ..
Why are folks posting music clips around here .. hmmm
Ik heb er over na gedacht and ... seriues, i did, ik nam 5 minuten de tijd, aber, men schreeuwt tegen mij hoofd dat we op moeten schuiven, sorry, ik zit in het midden van een carnaval, ik krijg net door, de bedeoling is ... we moeten ......... gefrituurde ham eten ?? .. wtf?? oh wacht, gefrituurde ham gedompeld in suiker, or some shit, het is carnaval or something hier in norwich, hey, dont look at me, ik ben net zo onschuldig ... als het aan mij lag zou ik ze allemaal kapot drinken, like uhmm, hey! ja? wat moet je nou met je fish and chips? wat? je moet je bek houe. Grolsch. wat? Grolsch. wat do you say? ben je food of zo? ik zeg toch grolsch. oh .. dat hebben we niet .. oh fuck me sideways .. gvd.blijkbaar ben je hip als je corona drinkt .. (zo jaren 90?) maar ik heb een tuborg in mij hand? er staat TUBORG. ok. tuborg dat is denmakr of zweden, ik ben niet achterlijk .. hoe komen deze dronken english lads aan tuborg??! oh, je vroeg, why do we post music here .. ok, ok, i denk dat ik het weet .. some of us post becausse .. hmmm,
ik denk, some of us feel lonely en when they post songs they feel happy ... about them selfs .. or something, i dont know .. hmm, ja, dat moet het zijn, you see, sommigen onders ons zijn niet getrouwd, of hebben nooit de ware ontmoet .. so .. ik bedoel, ik denk .. daarom "sharen" we liedjes met anderen zodat men niet zich zelf "aleen" voelt?! i guess?? Moet je na gaan als het jaren '90 was ... like .. "Hey!" "Ik voel me aleen godverdomme!!" en dus ga ik een liedje met jullie sharen!!! *peeeeeeeep* *tuuuuuuu* *tuuuu* *peeeeeeeep* wtf?! oh wacht, jaren 90 ... 56k ... *peeeeep* *tuuuuuuut* *tuuuuuuut* jesus .. kneus ..wtf? 56k? serieus? JA IK GEBRUIK 56K, ben ik dan minder special ofzo?!! ben ik dan minder "ELITE" ?!! BEN IK MINDER STOER?!! ... gozer shut up .. rustig. Maher gaat naar PSV. JA DAT WEET IK. stomme PSV.
Oh, uh nou sterkte ermee dan!
En vraag hulp!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ode aan Elm. AZ's rots in de aanvalsbranding. Aanspeelpunt, Afmaker en Assistgever inéén. True Triple A.
Met de V van Viktory.


Link: http://www.youtube.com/watch?v=7G7AQ438_68

Hammock - ELM
oguzhan
Fanatic
Berichten: 580
Lid geworden op: 05 jan 2008, 04:45
Locatie: Alkmaar

Jack probeer dit, you will like it, a dutch classic (from holland):


Link: http://www.youtube.com/watch?v=ArCg_H5Yu0c
oguzhan
Fanatic
Berichten: 580
Lid geworden op: 05 jan 2008, 04:45
Locatie: Alkmaar

Plaats reactie