Corona

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Vaccineren, mondkapjes en Geert

Vaccineren.
25
29%
Niet vaccineren.
5
6%
Vaccineren, ik weet het nog niet.
2
2%
Mondkapje ja.
17
20%
Mondkapje nee.
9
11%
Geert is een drol.
19
22%
Geert for president.
8
9%
 
Totaal aantal stemmen: 85
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Forza AZ schreef: 27 aug 2021, 10:39 Je zou kunnen zeggen dat bij het naar het stadion gaan nog niet zeker is of iedereen wel een geldig Corona-bewijs heeft, en bij het naar huis gaan is dat wel zeker.
Ja, daar heb je wel weer een punt. Maar ik verbaas me toch om al die kromme maatregelen. We mogen wel met zijn allen in de bus/trein naar het stadion toe, bijvoorbeeld. :)
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Ferry schreef: 27 aug 2021, 10:43 Ja, daar heb je wel weer een punt. Maar ik verbaas me toch om al die kromme maatregelen. We mogen wel met zijn allen in de bus/trein naar het stadion toe, bijvoorbeeld. :)
Maar in OV wordt je geacht een mondkapje voor je neus en mond te hebben...
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

kuifje schreef: 27 aug 2021, 08:39 Dat klopt maar was is het officiële standpunt hierin? Het dringende advies is dan toch nog steeds in quarantaine te gaan?
Nee, gevaccineerden mogen dan gewoon naar hun werk. Alleen als ze klachten hebben blijven ze thuis.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

pAZcal schreef: 26 aug 2021, 16:27 Ik denk dat ik binnenkort ook maar eens een organisatie voor een hokje waar ik binnen val ga opzetten. ;)
Even uit nieuwsgierigheid, welk hokje is dat? De schuimbekkende, alcoholistische hooligan? :wink:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 27 aug 2021, 14:19 Nee, gevaccineerden mogen dan gewoon naar hun werk. Alleen als ze klachten hebben blijven ze thuis.
Dat is raar, zonder ziek te zijn kun je toch ook besmet zijn.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Langedijk schreef: 27 aug 2021, 14:21 Even uit nieuwsgierigheid, welk hokje is dat? De schuimbekkende, alcoholistische hooligan? :wink:
Mensen met een bril. :D
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

kuifje schreef: 27 aug 2021, 16:01 Dat is raar, zonder ziek te zijn kun je toch ook besmet zijn.
Dat klopt, maar dan zou er niemand meer kunnen werken. Daarom is in Nederland dit onderscheid gemaakt.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

pAZcal schreef: 27 aug 2021, 16:13 Mensen met een bril. :D
Die zijn echt vreselijk. Alleen maar zeiken op fora en andere mensen irriteren. Maar wel kansrijk voor een subsidie :P
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Forza AZ schreef: 27 aug 2021, 10:39 Je zou kunnen zeggen dat bij het naar het stadion gaan nog niet zeker is of iedereen wel een geldig Corona-bewijs heeft, en bij het naar huis gaan is dat wel zeker.
Nee, maar van Hugo moet je wel op je kont zitten en mag je niet juichen als er gescoord wordt.

I rest my case, ik wil niet de goden verzoeken. Maar het begint allemaal een beetje lachwekkend te worden.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bombaman schreef: 27 aug 2021, 18:19 Nee, maar van Hugo moet je wel op je kont zitten en mag je niet juichen als er gescoord wordt.

I rest my case, ik wil niet de goden verzoeken. Maar het begint allemaal een beetje lachwekkend te worden.
Je hebt helemaal gelijk. Er is al tijden geen touw aan vast te knopen met de regels die ze in Den Haag verzinnen. Geen wonder dat bijna niemand die regels meer serieus neemt.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Goede timing voor Randers-AZ. :wink:
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Daar gaan we weer.... :(
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

pAZcal schreef: 01 nov 2021, 17:13 Daar gaan we weer.... :(
Je bedoelt dat er opnieuw te laat en te slap ingegrepen wordt terwijl je al weken aan ziet komen dat het fout gaat?
Waardoor mensen die zorg hard nodig hebben ivm hartkwaal, kankergerelateerde aandoeningen (maar ook zaken als heup, knie etc operaties) de dupe zijn en afgebeld moeten worden?
Sommigen voor de 3e of 4e keer....

Ik heb echt heel veel respect voor de mensen in de ziekenhuizen, die voor de zoveelste keer vriendelijk maar dringend verzocht gaan worden om maar weer extra over te gaan werken =D> =D>
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Omdat een aantal zelfbenoemde experts geen vaccin laten zetten en dus de verspreidingsgraad lager had kunnen zijn.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

AZ-073 schreef: 01 nov 2021, 18:14 Waardoor mensen die zorg hard nodig hebben ivm hartkwaal, kankergerelateerde aandoeningen
Dit lees ik vaak, en overal, maar is volgens mij onzin. Mijn moeder en schoonvader hebben afgelopen jaar beide de diagnose ****** gehad, en zijn beide net zo snel geholpen als anders. Althans, het was vrij snel, binnen een maand na diagnose. Ow, en beide zijn er inmiddels zo goed als vanaf, in hoeverre dat überhaupt kan.

Dat er niet levensbedreigende operaties uitgesteld worden zou kunnen. Heel vervelend, daar niet van, maar dat is toch wel van een iets andere orde.
pAZcal schreef: 01 nov 2021, 18:59 Omdat een aantal zelfbenoemde experts geen vaccin laten zetten en dus de verspreidingsgraad lager had kunnen zijn.
Ha, ik ben toch ergens expert in hoor ik net :?
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

dirkjan schreef: 02 nov 2021, 06:54 Mijn moeder en schoonvader hebben afgelopen jaar beide de diagnose ****** gehad, en zijn beide net zo snel geholpen als anders.
Allereerst heel vervelend om te lezen dat ze die ziekte hebben (oa mijn ouders aan verloren), blij dat ze snel geholpen zijn en hoop dat het goed aanslaat ook.

Toch is jouw voorbeeld een typisch geval van anekdotische wetenschap (bekend voorbeeld: mijn opa rookte pakje sigaretten per dag en is 95 geworden. maw roken is niet zo slecht)

Wat er uitgesteld wordt is allerlei planbare zorg. En als het echt dringend is doen mensen in de zorg er alles aan om je te helpen.
En het gaat mij niet om de tegenstelling met mensen die, om voor hun belangrijke redenen, zich niet te laten vaccineren te vergroten.

Het punt is dat je dit aan kunt zien komen en dat er halfslachtig en veel te laat ingegrepen wordt. En dat is nu al de zoveelste keer
En er zijn te veel mensen slachtoffer hiervan, omdat hun operatie (weer) uitgesteld wordt, wat met minder agressief versoepelen en sneller ingrijpen gewoon voorkomen had kunnen worden.
Kijk naar Denemarken en Noorwegen, waar wel sneller ingegrepen werd en wordt en je door eerder in te grijpen veel minder zieken hebt en daarna weer sneller maatregelen los kunt laten
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

AZ-073 schreef: 02 nov 2021, 08:03 Allereerst heel vervelend om te lezen dat ze die ziekte hebben (oa mijn ouders aan verloren), blij dat ze snel geholpen zijn en hoop dat het goed aanslaat ook.

Toch is jouw voorbeeld een typisch geval van anekdotische wetenschap (bekend voorbeeld: mijn opa rookte pakje sigaretten per dag en is 95 geworden. maw roken is niet zo slecht)
I know.
AZ-073 schreef: 02 nov 2021, 08:03 Wat er uitgesteld wordt is allerlei planbare zorg. En als het echt dringend is doen mensen in de zorg er alles aan om je te helpen.
Dat zeg ik toch?

"Dat er niet levensbedreigende operaties uitgesteld worden zou kunnen. Heel vervelend, daar niet van, maar dat is toch wel van een iets andere orde."

Verder moet iedereen vooral doen of laten wat ie wil of niet met vaccineren, qr codes al dan niet gebruiken of weet ik wat. Ik vind het allemaal prima, maar doe er niet aan mee. Toevallig net hersteld van een besmetting twee weken terug. Was bij mij niet meer dan een griepje, al wil ik niks bagatelliseren verder.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ-073 schreef: 02 nov 2021, 08:03 Allereerst heel vervelend om te lezen dat ze die ziekte hebben (oa mijn ouders aan verloren), blij dat ze snel geholpen zijn en hoop dat het goed aanslaat ook.

Toch is jouw voorbeeld een typisch geval van anekdotische wetenschap (bekend voorbeeld: mijn opa rookte pakje sigaretten per dag en is 95 geworden. maw roken is niet zo slecht)
Klopt. Het is gewoon een duidelijke drogreden.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

dirkjan schreef: 02 nov 2021, 10:32
Verder moet iedereen vooral doen of laten wat ie wil of niet met vaccineren
Dat vind ik dus niet. Sterker nog: ik vind het onbegrijpelijk en asociaal als mensen boven de 60 die prik niet zetten vanwege principes, baldadigheid of religieuze overwegingen. We weten nu toch inmiddels wel wat dit virus kan aanrichten? Dat je als gezonde man of vrouw onder de 50 twijfelt kan ik nog ergens begrijpen maar ook daar heb ik zelf geen seconde over nagedacht. Kuipers zegt vandaag nog: als iedereen gevaccineerd was lag er nu 300 man in het ziekenhuis in plaats van 1.300. Aanpakken dus die ongevaccineerden. Gooi om te beginnen hun eigen risico maar omhoog naar 10.000 euro voor COVID-gerelateerde zorg en schaf dat testen voor toegang af.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie