Lichting 2003 (AZ O18, 2020/21)

De jeugd is de toekomst. Alles over de jonge talenten van AZ.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

kuifje schreef: 03 jan 2022, 15:48 Het probleem is dat sommige spelers van 15 al aanbiedingen krijgen van tonnen per jaar. Daar is niet tegen op te boksen.
Alleen daarvoor en de nadien 15 binnengeharkte miljoenen maakte alle kritiek onterecht.
Het schijnt lastig te zijn. De lat hoger bij AZ. Dan moet je zorgen dat je er wel geld aan verdiend.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 03 jan 2022, 16:55 Het schijnt lastig te zijn. De lat hoger bij AZ. Dan moet je zorgen dat je er wel geld aan verdiend.
Hoe bedoel je? Als er een bod komt van tonnen voor een jeugdspeler dan ben je als AZ zijnde toch kansloos?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ik vind het prettig dat de topictitels nu ook de 'oude' aanduiding bevatten.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

kuifje schreef: 03 jan 2022, 18:47 Hoe bedoel je? Als er een bod komt van tonnen voor een jeugdspeler dan ben je als AZ zijnde toch kansloos?
Zorgen dat spelers of langer lopende contracten hebben, of ze in het laatste contractjaar actief verkopen. Prima als de speler twijfelt of hij wil verlengen, maar dan moet je als club ook zakelijk zijn. Er zijn tonnen in spelers geinvesteerd, riskeer dan niet dat ze voor noppes de deur uit gaan.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 04 jan 2022, 08:10 Zorgen dat spelers of langer lopende contracten hebben, of ze in het laatste contractjaar actief verkopen. Prima als de speler twijfelt of hij wil verlengen, maar dan moet je als club ook zakelijk zijn. Er zijn tonnen in spelers geinvesteerd, riskeer dan niet dat ze voor noppes de deur uit gaan.
Ik heb het over jeugdspelers. Dus we hadden Barasi vorig jaar actief moeten verkopen? Wat denk je daar aan over te houden, hooguit een ton. Het is niet dat je miljoenen kan pakken met een 16 of 17 jarige die een paar potjes in Jong AZ heeft gespeeld.

Wat had AZ volgens jou dan moeten hebben gedaan met Barasi en Taabouni? En in het verleden Pherai? Een contract aanbieden van drie ton per jaar met een looptijd van vijf jaar? Die dan evenveel gaat verdienen als een basisspeler van AZ1 terwijl ze op dat moment misschien nog hadden moeten debuteren in Jong?

Langere contracten zijn trouwens niet toegestaan. Een jeugdspeler mag op zijn 16de maximaal voor drie jaar tekenen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Dus we hadden Barasi vorig jaar actief moeten verkopen? Wat denk je daar aan over te houden, hooguit een ton.
Je moet gewoon (proberen te) voorkomen dat jeugdspelers (met de potentie van je a-selectie) gratis de deur uitlopen. Zorg dat je er dan nog geld voor krijgt. Dan moet je wellicht iets meer gaan betalen zodat ze wel tekenen. Maar tegelijk: je geeft invulling aan je missie: jeugdspelers naar je a-selectie.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 04 jan 2022, 10:58 Je moet gewoon (proberen te) voorkomen dat jeugdspelers (met de potentie van je a-selectie) gratis de deur uitlopen. Zorg dat je er dan nog geld voor krijgt. Dan moet je wellicht iets meer gaan betalen zodat ze wel tekenen. Maar tegelijk: je geeft invulling aan je missie: jeugdspelers naar je a-selectie.
Geld voor krijgen is gewoon niet mogelijk. Dat bedrag valt altijd in het niets tov een potentieel bedrag in de toekomst.

Wellicht had meer speeltijd (was ie er ook daadwerkelijk aan toe een jaar geleden?) en een contractverlenging na een jaar een optie geweest. Anderzijds zijn spelers en makelaars ook niet gek. Die denken misschien ook nog twee jaar hier verder ontwikkelen en dan cashen als het kan. Zo’n G heeft misschien twee jaar geleden als een gepolst en contact gelegd. Het gebeurt vaak dat clubs al jaren vooraf voorwerk doen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

kuifje schreef: 04 jan 2022, 12:45 Geld voor krijgen is gewoon niet mogelijk. Dat bedrag valt altijd in het niets tov een potentieel bedrag in de toekomst.
Natuurlijk is het een ander bedrag dan een potentieel bedrag in de toekomst. Maar potentieel bedrag blijft potentieel. Daarom: nu geld is beter dan straks misschien geld.
Laat G. 1-2 ton betalen voor deze jongen. Heb je een stukje derving van je kosten - beter dan transfervrij. Het is geen liefdadigheid.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 04 jan 2022, 14:25 Natuurlijk is het een ander bedrag dan een potentieel bedrag in de toekomst. Maar potentieel bedrag blijft potentieel. Daarom: nu geld is beter dan straks misschien geld.
Laat G. 1-2 ton betalen voor deze jongen. Heb je een stukje derving van je kosten - beter dan transfervrij. Het is geen liefdadigheid.
Die 1 of 2 ton is toch maar een doekje voor het bloeden. Nu moet G trouwens ook een opleidingsvergoeding betalen volgens mij. Dus dat komt denk ik aardig bij elkaar. Het gaat erom dat we de kans lopen een vaste spits voor twee jaar te hebben en een potentiële vergoeding van 5 tot 10 mio.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

kuifje schreef: 04 jan 2022, 14:36 Die 1 of 2 ton is toch maar een doekje voor het bloeden.
De zakelijkheid is ver te zoeken. Ik zou willen dat ik het per jaar op mijn bankrekening krijg.
Nu moet G trouwens ook een opleidingsvergoeding betalen volgens mij.
Dit is volgens mij van toepassing bij transfers. Niet bij een transfervrije overgang.
Het gaat erom dat we de kans lopen een vaste spits voor twee jaar te hebben en een potentiële vergoeding van 5 tot 10 mio.
Inderdaad. Daarom moet Huiberts beter zijn werk doen. Of zorgen dat er een goede vorm van vergoeding tegenover staat. En niet jeugdspelers met potentie transfervrij laten vertrekken. Hij moet aan de bak.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 04 jan 2022, 15:43 De zakelijkheid is ver te zoeken. Ik zou willen dat ik het per jaar op mijn bankrekening krijg.


Dit is volgens mij van toepassing bij transfers. Niet bij een transfervrije overgang.



Inderdaad. Daarom moet Huiberts beter zijn werk doen. Of zorgen dat er een goede vorm van vergoeding tegenover staat. En niet jeugdspelers met potentie transfervrij laten vertrekken. Hij moet aan de bak.
Ik heb hierboven al uitgelegd dat dit een vrij kansloze missie is. Twee jaar geleden hebben ze dit al eens geprobeerd door Barasi en co mee op trainingskamp te nemen. Hillen en Fitz-Jim trapten niet in die valstrik en waren weg. Het enige waar jij mee komt is meer speeltijd geven en eerder vastleggen wat ik hierboven allemaal heb weerlegd omdat spelers zelf ook plannen maken en er voortdurend aan getrokken wordt. Als club ben je gewoon kansloos. Of een speler gaat mee in het opleidingstraject of het kiest voor het geld. Daar valt niets aan te doen.

Ook bij een transfervrije overstap dient er een vergoeding te worden betaald. Die kan oplopen tot een paar ton. Vandaar het onzin is om hem nog proberen te verkopen voor een paar ton want die krijg je sowieso.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

kuifje schreef: 04 jan 2022, 18:50 Ik heb hierboven al uitgelegd dat dit een vrij kansloze missie is.
Dat vind jij. Maar ik zie geen kansloze missie. De lat moet omhoog. Zeker intern - bij de heer Huiberts en Jansen.
Ook bij een transfervrije overstap dient er een vergoeding te worden betaald. Die kan oplopen tot een paar ton.
Dat lijkt me onzin. Heb je daar een bronnetje van?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 04 jan 2022, 20:23 Dat vind jij. Maar ik zie geen kansloze missie. De lat moet omhoog. Zeker intern - bij de heer Huiberts en Jansen.



Dat lijkt me onzin. Heb je daar een bronnetje van?
Ik heb van jou geen tegenargument gehoord dat dit ontkracht. Ik heb jaren genoeg achter de schermen meegelopen bij de jeugdopleiding om dit te weten. Is mij al vaak genoeg te horen gekomen.

Ik heb geen bron maar wel al bedragen gelezen bij dit soort gevallen. Als een speler bijvoorbeeld op zijn zeventiende vertrekt zonder contract moet er 90.000 per opleidingsjaar worden betaald. Zoiets is er ook in het geval van Barasi nu. Bij Sidney van Hooijdonk kreeg NAC ook een bedrag uitgekeerd terwijl hij transfervrij vertrok.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Op Instagram lees ik nu toch weer dat Barasi toch gaat verlengen, en Tabouni waarschijnlijk ook. Duurt lang allemaal.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Bob Ross schreef: 07 jan 2022, 20:48 Op Instagram lees ik nu toch weer dat Barasi toch gaat verlengen, en Tabouni waarschijnlijk ook. Duurt lang allemaal.
Bron?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

kuifje schreef: 07 jan 2022, 22:43Bron?
AZ alerts, die jongen die dat runt is geen kwakzalver maar heeft wel aardige contacten bij AZ her en der.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 07 jan 2022, 22:43Bron?
Max in Noordhollands dagblad, https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... 7_93014020
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

FugAZi schreef: 08 jan 2022, 06:49 Max in Noordhollands dagblad, https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... 7_93014020
Op een vraag over de komende zomer aflopende contracten antwoordt Max Huiberts aangaande Barasi en Taabouni:
„Bij Yusuf ziet het er allemaal goed uit, wat betreft een nieuw contract. Ook met Mo loopt het overleg op een prima manier. Ik denk dat we hem kunnen behouden."
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

kuifje schreef: 05 jan 2022, 09:57 Ik heb jaren genoeg achter de schermen meegelopen bij de jeugdopleiding om dit te weten. Is mij al vaak genoeg te horen gekomen.
Dat is niet de sterkste onderbouwing. 'Ik heb het allemaal gezien, dus ik weet het'. Het belangrijkste tegenargument? Financien.
Ik heb geen bron maar wel al bedragen gelezen bij dit soort gevallen. Als een speler bijvoorbeeld op zijn zeventiende vertrekt zonder contract moet er 90.000 per opleidingsjaar worden betaald. Zoiets is er ook in het geval van Barasi nu. Bij Sidney van Hooijdonk kreeg NAC ook een bedrag uitgekeerd terwijl hij transfervrij vertrok.
Ik kan me niet voorstellen dat je een opleidingsvergoeding moet betalen aan een oude club als de speler in kwestie transfervrij is. Dat zou voor de speler in kwestie ook een enorme last kunnen zijn. Dan zou er voor een transfervrije speler altijd betaald moeten worden. Stel vijf opleidingsjaren x 90k = 450k.
Daar heeft de speler in kwestie toch alleen maar last van - terwijl hij contractloos is?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 09 jan 2022, 08:56 Dat is niet de sterkste onderbouwing. 'Ik heb het allemaal gezien, dus ik weet het'. Het belangrijkste tegenargument? Financien.



Ik kan me niet voorstellen dat je een opleidingsvergoeding moet betalen aan een oude club als de speler in kwestie transfervrij is. Dat zou voor de speler in kwestie ook een enorme last kunnen zijn. Dan zou er voor een transfervrije speler altijd betaald moeten worden. Stel vijf opleidingsjaren x 90k = 450k.
Daar heeft de speler in kwestie toch alleen maar last van - terwijl hij contractloos is?
Wat bedoel je met financieel?

https://www.bndestem.nl/nac/nac-ontvan ... ogle.nl%2F

NAC heeft 4 ton gekregen voor de transfervrije Van Hooijdonk. Die regel bestaat nét om de opleidingen te beschermen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Plaats reactie