Lichting 2003 (AZ O18, 2020/21)

De jeugd is de toekomst. Alles over de jonge talenten van AZ.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Kilkenny schreef: 09 mar 2020, 18:10 Dan moeten ze niet 4 uur voor AZ 1 wedstrijden spelen.
Daar heb ik mij al eerder aan gestoord. Zeker als er om 12.30 geen enkele wedstrijd te zien is op de Kalverhoek.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Abe1975
Dagjesmens
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 12:11

Lecompte schreef: 09 mar 2020, 15:58 Goede analyse! Alleen was het mij niet geheel duidelijk wat de positie van Gemmel en Dekkers was. Gedurende een flinke tijd stond Dekkers rechtsback en Gemmel Linksback.
Ik vroeg mij ook af waarom Berkhout niet speelde.
Het is niet de eerste geweldige wedstrijd van onder 19. Deze wedstrijd was beslist niet goed maar de afloop was geweldig. Dit team verdient veel meer toeschouwers.
Ik denk dat Dekkers het ook niet meer wist, wisselde toen met Gemmel. Was ook geen succes, en dan toch maar weer terug. Werd in 2e helft door Fransen uit zijn lijden verlost.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Abe1975 schreef: 09 mar 2020, 14:57 Achterhoede: Linksback Dekkers was zaterdag de zwakste schakel in dit team. Na rust met Derks op zijn plaats stond het veel beter. Centrum Regeling/Velthuis goed en degelijk. Regeling rustig en sterke verdediger. Velthuis meer een sierlijke verdediger, maakte zijn fout bij de 1-4 goed met een doelpunt. Rechtsback Gemmel, een heel energiek dravertje, doet denken aan Levi Opdam, maar dan voetballend wel een mindere versie.
Oei ik vrees met grote vrezen... een vergelijking met Levi Opdam waar iemand als de mindere van de twee wordt beschouwd? Dan zou ik voor de wedstrijd over mijn nek gaan :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

DeZuivelDuivel schreef: 10 mar 2020, 11:41 Oei ik vrees met grote vrezen... een vergelijking met Levi Opdam waar iemand als de mindere van de twee wordt beschouwd? Dan zou ik voor de wedstrijd over mijn nek gaan :lol:
:lol:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Lecompte schreef: 08 mar 2020, 08:10 Nee,, met verbijstering de selectie bekeken. Niet alleen wordt AZ vergeten, ook Fc Groningen en Fc Utrecht zijn stelselmatig overgeslagen door interim trainer Konterman. Deze 3 ploegen staan 1 t/m 3 in onder 19.
De nummer 6 (ik tel Jong ajax niet mee) levert 6 spelers. Dit team werd met 1-5 afgedroogd door onze jongens.

Laat ze maar tegen ons onder 19 oefenen. Dan zijn we direct van deze interimmer af.
Daar zitten wel wat nuances in als je kijkt naar de namen die van ajax zijn geselecteerd. Brobbey, de broertjes Timber, Unuvar, Hansen en Taylor spelen namelijk hun wedstrijden voor Jong ajax en ajax 1 en worden geselecteerd voor Oranje Onder 19.

Als je kijkt naar de spelers van AZ Onder 19 die zijn opgeroepen voor vertegenwoordigende elftallen dan zie je dat Franken is opgeroepen voor Oranje Onder 19, terwijl Velthuis, Buurmeester en Allouch deel uitmaken van Oranje Onder 18.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

AZ 4 Life schreef: 12 mar 2020, 10:58 Daar zitten wel wat nuances in als je kijkt naar de namen die van ajax zijn geselecteerd. Brobbey, de broertjes Timber, Unuvar, Hansen en Taylor spelen namelijk hun wedstrijden voor Jong ajax en ajax 1 en worden geselecteerd voor Oranje Onder 19.

Als je kijkt naar de spelers van AZ Onder 19 die zijn opgeroepen voor vertegenwoordigende elftallen dan zie je dat Franken is opgeroepen voor Oranje Onder 19, terwijl Velthuis, Buurmeester en Allouch deel uitmaken van Oranje Onder 18.
Met de door jou genoemde 6 man had ik al rekening gehouden. Ik blijf het opmerkelijk vinden dat de nummer 6 van de onder 19 competitie 3 * zoveel internationals aflevert als de nummer 1,2en 3 samen.
Nog erger wordt het als je vaststelt dat deze 2 spelers van AZ en Groningen nog moesten wachten op afvallers van de eerste 27.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Abe1975 schreef: 09 mar 2020, 14:57 Echt waar, klasse!

Heel leuk team, met:
Achterhoede: Linksback Dekkers was zaterdag de zwakste schakel in dit team. Na rust met Derks op zijn plaats stond het veel beter. Centrum Regeling/Velthuis goed en degelijk.

Wissels: Derks als linksback betere verdediger dan Dekkers. Christiansson viel goed in voor Francken.
Geen Derks, maar Sem Dirks. Ik ken hem nog van 10 jaar geleden als judotalent. Krijgt opvallend weinig speeltijd bij de O19. Mooi dat hij nu een goede wedstrijd speelde.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 14 mar 2020, 09:32 Geen Derks, maar Sem Dirks. Ik ken hem nog van 10 jaar geleden als judotalent. Krijgt opvallend weinig speeltijd bij de O19. Mooi dat hij nu een goede wedstrijd speelde.
In hoeverre judotalent? Die van mij winnen ook wel regelmatig op toernooitjes en hebben ook al aan DK meegedaan. Dirks ook of zat hij ook bij topjudo?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 14 mar 2020, 10:08 In hoeverre judotalent? Die van mij winnen ook wel regelmatig op toernooitjes en hebben ook al aan DK meegedaan. Dirks ook of zat hij ook bij topjudo?
Hij zat destijds wel bij de beste van zijn lichting in Noord-Holland.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

=D>
De KNVB heeft tevens besloten dat de voorjaarscompetitie voor de Onder-19-teams ook is afgelopen. Daar is ook geen kampioen. Het ticket voor de UEFA Youth League gaat naar de nummer één in de huidige stand en dat is AZ, tenzij het eerste elftal van Alkmaarders zich via de voorrondes plaatst voor de Champions League. Dan stroomt het jeugdelftal automatisch in. Een vervanger kan dan niet worden toegewezen, meldt de KNVB. ajax Onder-19 zou zich ook nog kunnen plaatsen, maar is dan afhankelijk van de prestaties van het eerste elftal in de Champions League.
https://www.vi.nl/nieuws/ook-eredivisie ... -beeindigd
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Wat betekent domestic champions path nu eigenlijk? Stromen ze nu wel of niet in de poulefase in? Of is dat nog afhankelijk van wat AZ doet in de poulefase CL?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

kuifje schreef: 25 apr 2020, 09:51 Wat betekent domestic champions path nu eigenlijk? Stromen ze nu wel of niet in de poulefase in? Of is dat nog afhankelijk van wat AZ doet in de poulefase CL?
Je hebt in het najaar twee stromen.

De eerste is een 1-op-1 kopie van de groepsfase van de normale Champions League met dezelfde clubs.

De tweede wordt tegelijkertijd gespeeld en bestaat uit twee knockout rondes met nationaal kampioenen die niet in de bovengenoemde poulefase zitten.

AZ zit in de tweede stroom, tenzij het eerste elftal in de poulefase Champions League komt. In dat geval gaat het naar de eerste stroom.

In het voorjaar vloeien die twee stromen in elkaar.

Voorbeeld: https://en.wikipedia.org/wiki/2019%E2%8 ... pions_Path
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ok dankjewel, duidelijk

Ik had gehoopt op een poule met Napoli, Arsenal en Schalke of zo. Maar nu kan het zo zijn dat we tegen de kampioen van Polen of zo moeten?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

kuifje schreef: 25 apr 2020, 10:09 Ok dankjewel, duidelijk

Ik had gehoopt op een poule met Napoli, Arsenal en Schalke of zo. Maar nu kan het zo zijn dat we tegen de kampioen van Polen of zo moeten?
Het lijkt er inderdaad op dat we ook voor de Onder 19 moeten hopen dat de hoofdmacht zich voor de CL plaatst.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Of in de voorrondes goed presteren zodat je later dan alsnog bij de grote clubs kan instromen.

Aan de opzet is het protectionisme van de grote clubs weer goed zichtbaar. Wat kan nu het sportieve argument zijn om eerste elftal en Onder 19 aan elkaar te koppelen voor deelname YCL? Als Burnley in Engeland kampioen speelt, is het toch logisch dat zij naar de groepsfase YCL mogen en niet Liverpool O19.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

kuifje schreef: 25 apr 2020, 12:57 Of in de voorrondes goed presteren zodat je later dan alsnog bij de grote clubs kan instromen.

Aan de opzet is het protectionisme van de grote clubs weer goed zichtbaar. Wat kan nu het sportieve argument zijn om eerste elftal en Onder 19 aan elkaar te koppelen voor deelname YCL? Als Burnley in Engeland kampioen speelt, is het toch logisch dat zij naar de groepsfase YCL mogen en niet Liverpool O19.
Lijkt een beetje op het model van de Engelse jeugd competities uberhaupt wat inderdaad ook zeer protectionistisch is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 26 apr 2020, 11:21 Lijkt een beetje op het model van de Engelse jeugd competities uberhaupt wat inderdaad ook zeer protectionistisch is.
Ik weet of het nog steeds zo maar was in België ook zo. Speelde het eerste elftal in Eerste Klasse dan speelden alle jeugdploegen ook in de hoogste afdeling. Dus degradeerde het eerste dan degradeerden ook alle andere elftallen, echt bizar. Hier heb je nog de situatie dat goede jeugdwerking wordt beloond. Als NEC, Volendam of Sparta goed presteren op het hoogste jeugdniveau is het voor die clubs een extra hulpmiddel om spelers door te laten stromen die het noodzakelijke niveau hebben.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

kuifje schreef: 26 apr 2020, 12:57 Ik weet of het nog steeds zo maar was in België ook zo. Speelde het eerste elftal in Eerste Klasse dan speelden alle jeugdploegen ook in de hoogste afdeling. Dus degradeerde het eerste dan degradeerden ook alle andere elftallen, echt bizar. Hier heb je nog de situatie dat goede jeugdwerking wordt beloond. Als NEC, Volendam of Sparta goed presteren op het hoogste jeugdniveau is het voor die clubs een extra hulpmiddel om spelers door te laten stromen die het noodzakelijke niveau hebben.
Klopt, daarnaast hebben we hier de vrij unieke situatie dat er samenwerking tussen jeugdteams toegestaan is. Zo kennen we de samenwerkingsvorm FC Den Bosch-RKC Waalwijk die in de competities door gaat als 'Brabant United'. Heeft NEC een enorm samenwerkingsnetwerk met amateurclubs uit de regio. Heracles en Twente gaan (weer) samenwerken. en dan zal ik er nog een paar missen. Wat dat betreft zijn wij vrij uniek.

In dat opzicht doen we het denk ik wat eerlijker dan de rest.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

DeZuivelDuivel schreef: 26 apr 2020, 11:21 Lijkt een beetje op het model van de Engelse jeugd competities uberhaupt wat inderdaad ook zeer protectionistisch is.
DeZuivelDuivel schreef: 26 apr 2020, 14:17 In dat opzicht doen we het denk ik wat eerlijker dan de rest.
Derby County en Zaragoza, beiden niet op het hoogste niveau, deden afgelopen seizoen mee in de kampioenscompetitie van de O19. Dus we zijn niet de enige met een open systeem
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Dario Hubner schreef: 26 apr 2020, 16:35 Derby County en Zaragoza, beiden niet op het hoogste niveau, deden afgelopen seizoen mee in de kampioenscompetitie van de O19. Dus we zijn niet de enige met een open systeem
Kan zijn dat het op dat niveau aangepast is? dan zit ik in ieder geval niet helemaal goed. bedankt voor de verbetering.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie