Lichting 2003 (AZ O18, 2020/21)

De jeugd is de toekomst. Alles over de jonge talenten van AZ.
AZ2002
Glory-hunter
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 nov 2018, 07:33

Als je serieus Francken niet vastlegt faal je als club!

Kom op zeg en dan janken als ze concurrentie ermee vandoor gaat
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZ2002 schreef: 28 feb 2020, 06:38 Als je serieus Francken niet vastlegt faal je als club!

Kom op zeg en dan janken als ze concurrentie ermee vandoor gaat
Je weet toch niet wat er achter de schermen gebeurt?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Abe1975 schreef: 17 feb 2020, 15:26 Ze winnen heel makkelijk hun wedstrijden.

Van de 2001 lichting zijn de grote talenten (Boadu en Goudmijn) al doorgeschoven. Mees Bakker en Iman Griffith hebben ook al een contract.
Mogelijk dat daar jongens als Franken, Regeling, of Wildeboer nog bijkomen.

De 2002 lichting heeft zeker perspectief, met jongens als Taabouni, Velthuis, Allouch, Berkhout en Buurmeester.

Van 2003 zijn Barasi en De Jong inmiddels vaste waarden in onder 19. En heeft ook Van Brederode en Twisk al een contract.
Ik heb er twee toegevoegd, maar je geeft hier wel precies aan waar het de komende 2 jaar van moet komen in onder 21 / Jong AZ
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Als je een paar jaar geleden zo’n lijstje maakte, zou Til er niet tussen hebben gestaan. Je weet nooit of er niet nog iemand reuzenstappen maakt.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

kuifje schreef: 28 feb 2020, 17:59 Als je een paar jaar geleden zo’n lijstje maakte, zou Til er niet tussen hebben gestaan. Je weet nooit of er niet nog iemand reuzenstappen maakt.
Guus debuteerde op zijn 18e in het eerste. Daar zijn een groot aantal van deze jongens nog niet aan toe.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Lecompte schreef: 28 feb 2020, 18:23 Guus debuteerde op zijn 18e in het eerste. Daar zijn een groot aantal van deze jongens nog niet aan toe.
Dat klopt, maar een jaar voordien pendelde hij tussen bank en basis. En sommige spelers pieken nu eenmaal wat later. Je moet uitkijken met te vroeg afserveren van spelers.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Abe1975
Dagjesmens
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 12:11

AZ2002 schreef: 28 feb 2020, 06:38 Als je serieus Francken niet vastlegt faal je als club!

Kom op zeg en dan janken als ze concurrentie ermee vandoor gaat
Gewoon niet goed genoeg voor AZ 1, heel simpel toch. Is een 13 in dozijn voetballer, werkt hard, loopt veel, maar komt tekort voor AZ 1.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

kuifje schreef: 28 feb 2020, 18:39 Dat klopt, maar een jaar voordien pendelde hij tussen bank en basis. En sommige spelers pieken nu eenmaal wat later. Je moet uitkijken met te vroeg afserveren van spelers.
Toch wel grappig dat je dat zegt,. Mijn ideaalbeeld van onze club is dat het eerste van AZ over 5 jaar uitsluitend uit eigen opgeleide spelers bestaat. Daarmee ga ik veel verder dan de doelstelling van de jeugdopleiding zelf (Meer dan de helft van het eerste zelfopgeleid)
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Eigenaardig dat je zo ver bovenaan staat en dan 0 van de 27 internationals levert.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

~AZ~ schreef: 02 mar 2020, 16:16 Eigenaardig dat je zo ver bovenaan staat en dan 0 van de 27 internationals levert.
Voetballen de beste spelers van onder 19 niet al met een categorie hoger mee? Of voor Marokko? :-k
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

~AZ~ schreef: 02 mar 2020, 16:16 Eigenaardig dat je zo ver bovenaan staat en dan 0 van de 27 internationals levert.
Dit is inderdaad vrij bizar. En ajax die door AZ o19 was ingemaakt, levert 13 jeugd internationals :!:
En zelfs bij clubs als Nac, Excelsior en Telstar hebben ze spelers gevonden die blijkbaar beter zijn dan die bij AZ in de competitie bovenaan staan. Ik vraag mij af aan welke paddo's Konterman zit, die wil ik ook :mrgreen:
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1357
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Veerkrachtig ploegje hoor! Binnen tien minuten met 0-3 achter komen tegen Feyenoord en vervolgens met 5-4 winnen in de blessuretijd. Chapeau!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ o19 heeft zojuist tegen Feyenoord o19 een 1 - 4 achterstand omgebogen in een 5 - 4 overwinning! Klasse.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

multatuli schreef: 02 mar 2020, 17:32 Dit is inderdaad vrij bizar. En ajax die door AZ o19 was ingemaakt, levert 13 jeugd internationals :!:
En zelfs bij clubs als Nac, Excelsior en Telstar hebben ze spelers gevonden die blijkbaar beter zijn dan die bij AZ in de competitie bovenaan staan. Ik vraag mij af aan welke paddo's Konterman zit, die wil ik ook :mrgreen:
Hij vond er ook nog eentje van FC Groningen!
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Metalingus schreef: 07 mar 2020, 16:05 Veerkrachtig ploegje hoor! Binnen tien minuten met 0-3 achter komen tegen Feyenoord en vervolgens met 5-4 winnen in de blessuretijd. Chapeau!
Verslag Telegraaf:
https://www.telegraaf.nl/sport/42559401 ... 4-naar-5-4
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Kilkenny schreef: 02 mar 2020, 16:25 Voetballen de beste spelers van onder 19 niet al met een categorie hoger mee? Of voor Marokko? :-k
Nee,, met verbijstering de selectie bekeken. Niet alleen wordt AZ vergeten, ook Fc Groningen en Fc Utrecht zijn stelselmatig overgeslagen door interim trainer Konterman. Deze 3 ploegen staan 1 t/m 3 in onder 19.
De nummer 6 (ik tel Jong ajax niet mee) levert 6 spelers. Dit team werd met 1-5 afgedroogd door onze jongens.

Laat ze maar tegen ons onder 19 oefenen. Dan zijn we direct van deze interimmer af.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3148
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Bijzonder dat ze alles tot nu toe winnen, en de teams met ook een team in de eerste divisie het af laten weten. Schuiven ajax, PSV en Utrecht eerder meer spelers door naar jong? Want het is natuurlijk ook opvallend dat Groningen tweede staat.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Abe1975
Dagjesmens
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 12:11

multatuli schreef: 07 mar 2020, 16:07 AZ o19 heeft zojuist tegen Feyenoord o19 een 1 - 4 achterstand omgebogen in een 5 - 4 overwinning! Klasse.
Echt waar, klasse!

Heel leuk team, met:
Keeper: Reus (toepasselijke naam), kon niet veel doen aan de 4 tegengoals.
Achterhoede: Linksback Dekkers was zaterdag de zwakste schakel in dit team. Na rust met Derks op zijn plaats stond het veel beter. Centrum Regeling/Velthuis goed en degelijk. Regeling rustig en sterke verdediger. Velthuis meer een sierlijke verdediger, maakte zijn fout bij de 1-4 goed met een doelpunt. Rechtsback Gemmel, een heel energiek dravertje, doet denken aan Levi Opdam, maar dan voetballend wel een mindere versie.
Middenveld: Francken speelde mindere wedstrijd, veel balverlies, inleiding tot de 0-1. Werd ook gewisseld na uur spelen. De Jong en Buurmeester niet echt opvallend, maar je ziet wel dat dit de echte talenten op het middenveld zijn.
Voorhoede: Barasi en Griffith hadden zaterdag het moeilijk, een beetje onzichtbaar. Allouch, man of the match met 3 doelpunten.
Wissels: Derks als linksback betere verdediger dan Dekkers. Christiansson viel goed in voor Francken.
Kewal en Wildeboer brachten juiste energie in laatste kwartier om de wedstrijd te kantelen.
Echt genoten zaterdag, wat een spektakel.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Abe1975 schreef: 09 mar 2020, 14:57 Echt waar, klasse!

Heel leuk team, met:
Keeper: Reus (toepasselijke naam), kon niet veel doen aan de 4 tegengoals.
Achterhoede: Linksback Dekkers was zaterdag de zwakste schakel in dit team. Na rust met Derks op zijn plaats stond het veel beter. Centrum Regeling/Velthuis goed en degelijk. Regeling rustig en sterke verdediger. Velthuis meer een sierlijke verdediger, maakte zijn fout bij de 1-4 goed met een doelpunt. Rechtsback Gemmel, een heel energiek dravertje, doet denken aan Levi Opdam, maar dan voetballend wel een mindere versie.
Middenveld: Francken speelde mindere wedstrijd, veel balverlies, inleiding tot de 0-1. Werd ook gewisseld na uur spelen. De Jong en Buurmeester niet echt opvallend, maar je ziet wel dat dit de echte talenten op het middenveld zijn.
Voorhoede: Barasi en Griffith hadden zaterdag het moeilijk, een beetje onzichtbaar. Allouch, man of the match met 3 doelpunten.
Wissels: Derks als linksback betere verdediger dan Dekkers. Christiansson viel goed in voor Francken.
Kewal en Wildeboer brachten juiste energie in laatste kwartier om de wedstrijd te kantelen.
Echt genoten zaterdag, wat een spektakel.
Goede analyse! Alleen was het mij niet geheel duidelijk wat de positie van Gemmel en Dekkers was. Gedurende een flinke tijd stond Dekkers rechtsback en Gemmel Linksback.
Ik vroeg mij ook af waarom Berkhout niet speelde.
Het is niet de eerste geweldige wedstrijd van onder 19. Deze wedstrijd was beslist niet goed maar de afloop was geweldig. Dit team verdient veel meer toeschouwers.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Lecompte schreef: 09 mar 2020, 15:58 Goede analyse! Alleen was het mij niet geheel duidelijk wat de positie van Gemmel en Dekkers was. Gedurende een flinke tijd stond Dekkers rechtsback en Gemmel Linksback.
Ik vroeg mij ook af waarom Berkhout niet speelde.
Het is niet de eerste geweldige wedstrijd van onder 19. Deze wedstrijd was beslist niet goed maar de afloop was geweldig. Dit team verdient veel meer toeschouwers.
Dan moeten ze niet 4 uur voor AZ 1 wedstrijden spelen.
_________________
"I don't know that!"
Plaats reactie