Lichting 2004 (AZ O17, 2020/21)

De jeugd is de toekomst. Alles over de jonge talenten van AZ.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Geest van Dirk schreef: 27 mar 2019, 18:55 Volgens mij zit Thomas Ouwejan wordt Ouwejan begeleid door hetzelfde kantoor. Dus dat lijkt me wat problematisch worden :lol:
Jij doet Nederlands leren niet zo goed he? ;)
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Geest van Dirk schreef: 27 mar 2019, 18:55 Volgens mij zit Thomas Ouwejan wordt Ouwejan begeleid door hetzelfde kantoor. Dus dat lijkt me wat problematisch worden :lol:
Dat klopt, dat staat ook in de hoofdbanner (zeg ik dat goed? ;) ) van hun website.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Contract voor Jorn Berkhout, wat vinden we van deze jongen?
Goed genoeg om al met Jong AZ mee te kunnen of toch onder 19?

Wie stromen er hier mogelijk door Allouch en Berkhout en verder?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Bassie
Glory-hunter
Berichten: 85
Lid geworden op: 01 mar 2019, 13:15

DeZuivelDuivel schreef: 17 mei 2019, 12:04 Contract voor Jorn Berkhout, wat vinden we van deze jongen?
Goed genoeg om al met Jong AZ mee te kunnen of toch onder 19?

Wie stromen er hier mogelijk door Allouch en Berkhout en verder?
Berkhout is een linker centrale verdediger, en zal gaan aansluiten bij onder 19, zeker nog geen materiaal voor de KKD. Zelfde geldt voor Allouch.
Alleen Taabouni van de lichting 2002 zal doorstromen naar Jong..
Van de 2001 lichting alleen Goudmijn en mogelijk Gullit volgend seizoen in de selectie van Jong AZ.
Wat er van de huidige onder 19 (2000) naar Jong doorstroomt is nog onduidelijk.
Behalve natuurlijk de contractspelers als Schendelaar, Lathouwers, Joey Jacobs, Oosting en Peer Koopmeiners.
Wat gebeurt er met spelers als Baas, Fase, Lont, Gauna en Quiten Helmer?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 11 jun 2019, 09:10 Ik denk dat jij een totaal verkeerd beeld van mij hebt :lol:
Misschien, maar als iets heel goed is gegaan wil ik je dan ook een melding zien maken. Of is dat niet interessant genoeg? :wink:
https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-onder-17 ... optoernooi
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 11 jun 2019, 12:01 Misschien, maar als iets heel goed is gegaan wil ik je dan ook een melding zien maken. Of is dat niet interessant genoeg? :wink:
https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-onder-17 ... optoernooi
Dat is ook heel goed nieuws, ik kijk er naar uit om het de volgende keer te delen ;)
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Speler Montnor zie ik niet meer terug bij AZ van deze lichting.
Van wat ik heb gezien, vond ik het wel een talentje, met actie en overzicht. Beetje weinig body, maar dat had Stengs ook niet.
Is er info over zijn afserveren?
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Na 1 seconde googlen kwam ik erachter dat hij sinds deze zomer bij Zeeburgia speelt.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Blijkbaar is er wat internationale interesse voor Tiago Cukur, als ik me niet vergis eerder door AZ van Feyenoord overgenomen.
AZ2002
Glory-hunter
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 nov 2018, 07:33

Hij zit in u19, en wordt weggestuurd net als de overige jongens van 2002 zonder contract

Omdat AZ u19 gaat schrappen en de meeste niet goed genoeg zijn voor Jong
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Opvallend dat ze dan bij dat soort clubs terecht kunnen.
AZ2002
Glory-hunter
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 nov 2018, 07:33

~AZ~ schreef: 11 feb 2020, 18:54 Opvallend dat ze dan bij dat soort clubs terecht kunnen.
Alleen maar goed toch! Bij AZ vinden ze hem duidelijk overbodig
Maar een andere club is wel blij met hem
Gelukkig
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Hij werkt daar zelfs al een stage af momenteel.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ2002 schreef: 11 feb 2020, 18:28 Hij zit in u19, en wordt weggestuurd net als de overige jongens van 2002 zonder contract

Omdat AZ u19 gaat schrappen en de meeste niet goed genoeg zijn voor Jong
Bron?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

~AZ~ schreef: 11 feb 2020, 17:23 Blijkbaar is er wat internationale interesse voor Tiago Cukur, als ik me niet vergis eerder door AZ van Feyenoord overgenomen.
Heeft de pech dat hij twee goede spitsen voor zich moet dulden.
Barasi is een toptalent dat is doorgeschoven uit onder 17 en Tijmen Wildeboer.
Deze laatste is zeer ongunstig jarig (15 december) maar laat dit jaar in zijn korte invalbeurten zien uit het goede hout gesneden te zijn.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

DeZuivelDuivel schreef: 12 feb 2020, 14:50Bron?
Het zit iets anders:

Voor de teams binnen de opleidingen van betaald voetbalclubs zullen er komend seizoen diverse aanpassingen worden gedaan, die ook weer samenhangen met keuzes voor de jeugdafdelingen van de clubs uit de top van het amateurvoetbal. Belangrijkste wijziging is het invoeren van een landelijke competitie voor onder-21-teams waarvan de wedstrijden in het weekeinde worden gespeeld. Hiermee wordt de leeftijd van de oudste jeugdploeg in de opleiding met twee jaar verhoogd. De leeftijdsgroep onder-19 verdwijnt voor profopleidingen in de piramide. Voor topamateurclubs wordt juist een landelijke onder-23-competitie in het leven geroepen en blijft de onder-19 bestaan.

Daartegenover staat de invoering van landelijke competities in elk van de categoriën onder-18, onder-17, onder-16, onder-15. In deze vier leeftijdscategorieën zijn de jeugdteams van profclubs de bovenkant van de competitiestructuur en worden deze van onderaf aangevuld met de teams vanuit de top van het amateurvoetbal. Van de onder-21 tot en met de onder-15-competities zal worden gewerkt met poules van acht teams. Elk halfjaar wordt een volledige competitie afgewerkt met veertien wedstrijden voor elk team. Ook vindt er elk halfjaar promotie en degradatie plaats tussen de poules in de diversie ‘divisies’.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Lecompte schreef: 12 feb 2020, 16:15 Het zit iets anders:

Voor de teams binnen de opleidingen van betaald voetbalclubs zullen er komend seizoen diverse aanpassingen worden gedaan, die ook weer samenhangen met keuzes voor de jeugdafdelingen van de clubs uit de top van het amateurvoetbal. Belangrijkste wijziging is het invoeren van een landelijke competitie voor onder-21-teams waarvan de wedstrijden in het weekeinde worden gespeeld. Hiermee wordt de leeftijd van de oudste jeugdploeg in de opleiding met twee jaar verhoogd. De leeftijdsgroep onder-19 verdwijnt voor profopleidingen in de piramide. Voor topamateurclubs wordt juist een landelijke onder-23-competitie in het leven geroepen en blijft de onder-19 bestaan.

Daartegenover staat de invoering van landelijke competities in elk van de categoriën onder-18, onder-17, onder-16, onder-15. In deze vier leeftijdscategorieën zijn de jeugdteams van profclubs de bovenkant van de competitiestructuur en worden deze van onderaf aangevuld met de teams vanuit de top van het amateurvoetbal. Van de onder-21 tot en met de onder-15-competities zal worden gewerkt met poules van acht teams. Elk halfjaar wordt een volledige competitie afgewerkt met veertien wedstrijden voor elk team. Ook vindt er elk halfjaar promotie en degradatie plaats tussen de poules in de diversie ‘divisies’.
En hoe zit dat dan met de jeugdspelers zonder contract van AZ in het verhaal van AZ 2002?

Dank voor de uitleg!
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

DeZuivelDuivel schreef: 12 feb 2020, 18:56 En hoe zit dat dan met de jeugdspelers zonder contract van AZ in het verhaal van AZ 2002?

Dank voor de uitleg!
Doordat de onder 19 verdwijnt heeft de lichting 2002 2 keer de pech de jongste van hun leeftijdsklasse te zijn. Dit jaar zijn zij dat in onder 19, volgend seizoen in onder 21.
Onder 21 bestaat volgend jaar uit de spelers van 3 jaargangen. Puur mathematisch kan gesteld worden dat het aantal beschikbare plaatsen in de selectie met een zesde zal worden verminderd. Dat zal in de praktijk beter voor de lichting 2002 uitvallen doordat de ouderen of doorgeselecteerd of doorgeschoven zijn naar Jong.

Er zullen dus meer spelers zonder contract afvallen. Dat geeft wat onrust bij deze jongens. Het lijkt erop dat ook AZ hierop heeft voorgesorteerd met het aanbieden van contracten. Ze zijn daar relatief heel zuinig mee. AZ2002 heeft duidelijke inside informatie. Gezien het jaartal zit hij in of rond de kring van spelers uit de lichting 2002. Het lijkt erop dat hij de onrust bij deze jongens doorgeeft.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Jonathan Mulder haar ADO. Ze hadden eerder Kewal (dacht ik) al overgenomen. Waarschijnlijk geen slechte strategie om om AZ afvallers over te nemen als je zelf niet zo goed kan opleiden.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

~AZ~ schreef: 06 apr 2020, 14:46 Jonathan Mulder haar ADO. Ze hadden eerder Kewal (dacht ik) al overgenomen. Waarschijnlijk geen slechte strategie om om AZ afvallers over te nemen als je zelf niet zo goed kan opleiden.
Niet Kewal, maar Keyennu Lont.
Plaats reactie