Lichting 2005 (AZ O16, 2020/21)

De jeugd is de toekomst. Alles over de jonge talenten van AZ.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Keepers
Gijs van Schouten 2003
Daniël Deen --

Verdedigers
Nigel Owusu 2003
Loek Postma --
Finn Stam 2003
Jurre van Aken 2003
Rio Hillen 2003
Ovando Hoever 2003

Middenvelders
Nick Twisk --
Damienus Reverson --
Levi de Wilde 2003
Kian Fitz-Jim 2003
Fedde de Jong 2003
Nick Koster

Aanvallers
Abdu Kader Touré 2003
Yusuf Barasi 2003
Myron van Brederode 2003

Staf
Piet Houtenbos
Gijs Luirink
Reheil Menmi
Glenn Rademaker
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Hillen, Fitz-Jim en Barasi zitten nu bij de selectie voor het trainingskamp, wat zijn jullie indrukken van deze jongens?
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Last Scout schreef: 06 jan 2019, 18:03 Hillen, Fitz-Jim en Barasi zitten nu bij de selectie voor het trainingskamp, wat zijn jullie indrukken van deze jongens?
Dat het een verdediger, middenvelder en aanvaller zijn.
Glory Hunter
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Last Scout schreef: 06 jan 2019, 18:03 Hillen, Fitz-Jim en Barasi zitten nu bij de selectie voor het trainingskamp, wat zijn jullie indrukken van deze jongens?
Wat mijn indruk bij Fitz-Jim is dat het lijkt of het hem zo makkelijk afgaat. Alsof het geen enkele moeite kost. Hij lijkt een natuurtalent. Wat dat betreft wil ik graag zien hoe hij het tegen sterkere (oudere) tegenstanders doet.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Fedde de Jong is trouwens ook mee. technisch goed en fysiek sterke jongen. Hij is vaak beslissend.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

multatuli schreef: 06 jan 2019, 21:16 Wat mijn indruk bij Fitz-Jim is dat het lijkt of het hem zo makkelijk afgaat. Alsof het geen enkele moeite kost. Hij lijkt een natuurtalent. Wat dat betreft wil ik graag zien hoe hij het tegen sterkere (oudere) tegenstanders doet.
Helemaal mee eens, Fitz-Jim is echt een natuurtalent en rasvoetballer. Is van de 4 ook het echte grote talent. Die zie ik nog wel de overstap maken naar een topclub in Nederland (020, 040) of het buitenland (Engeland, MUtd).

Van de andere 3 heeft Barasi nog de meeste kans om wellicht het 1e van AZ te kunnen halen.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Na centrumverdediger Rio Hillen heb ik gehoord dat middenvelder Kian Fitz-Jim ook naar ajax gaat.

Myron van Brederode zou wellicht naar PSV overstappen.

Gaat lekker dus met onze zeer talentvolle internationals. Waarom weten wij die gasten niet aan ons te binden?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

ForzAZ schreef: 01 mei 2019, 18:15 Gaat lekker dus met onze zeer talentvolle internationals. Waarom weten wij die gasten niet aan ons te binden?
Geld, fan en status

ajax en PSV kunnen hogere contracten bieden. Spelers afkomstig uit omgeving Amsterdam zijn vaak van huis uit fan van ajax en vinden het geweldig dat ze daar dan naar toe kunnen. Afvallen bij ajax en PSV betekent vaak dat je nog altijd ergens leuk terecht kan. Spelers kiezen niet voor beste school maar voor welke stap het meeste perspectief biedt.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 01 mei 2019, 20:33 Geld, fan en status

ajax en PSV kunnen hogere contracten bieden. Spelers afkomstig uit omgeving Amsterdam zijn vaak van huis uit fan van ajax en vinden het geweldig dat ze daar dan naar toe kunnen. Afvallen bij ajax en PSV betekent vaak dat je nog altijd ergens leuk terecht kan. Spelers kiezen niet voor beste school maar voor welke stap het meeste perspectief biedt.
Eens. En vergeet ook niet wat de CL-campagne van ajax met die gasten doet. Die willen daar nu zeker onderdeel van uitmaken. En we moeten natuurlijk ook niet doen alsof de ajax opleiding niks voorstelt. Van de opleiding van PSV ben ik een stuk minder onder de indruk.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

kuifje schreef: 01 mei 2019, 20:33 Geld, fan en status

ajax en PSV kunnen hogere contracten bieden. Spelers afkomstig uit omgeving Amsterdam zijn vaak van huis uit fan van ajax en vinden het geweldig dat ze daar dan naar toe kunnen. Afvallen bij ajax en PSV betekent vaak dat je nog altijd ergens leuk terecht kan. Spelers kiezen niet voor beste school maar voor welke stap het meeste perspectief biedt.
Komt nog een dingetje bij: makkelijker toegang tot de UEFA Youth League
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 02 mei 2019, 11:02 Eens. En vergeet ook niet wat de CL-campagne van ajax met die gasten doet. Die willen daar nu zeker onderdeel van uitmaken. En we moeten natuurlijk ook niet doen alsof de ajax opleiding niks voorstelt. Van de opleiding van PSV ben ik een stuk minder onder de indruk.
Het lijkt erop dat AZ en ajax de beste opleiding hebben. Het is niet zo dat alle spelers die bij ajax zijn opgeleid ook goed terecht komen. Ook een overstap van AZ naar ajax is absoluut geen garantie op succes (zie de laatste spelers die zijn overgestapt, o.a. schouten). Ik denk zelfs dat de spelers die al in de AZ jeugdopleiding zitten, meer kans bij AZ hebben om te slagen, dan de spelers die naar ajax overstappen.

Het zou mij dan ook niet verbazen als Hillen en Fitz-Jim na hun overstap in de anonimiteit verdwijnen. Met dank aan de mooie beloften die ajax doet.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Vandaar dat ze dat herenakkoord pas volgend jaar in laten gaan. Ze trekken eerst nog even de opleiding leeg.

Eens kijken of de KNVB hier net zo kordaat op gaat reageren als toen ze de hele competitie ondersteboven moesten gooien voor 020.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

~AZ~ schreef: 02 mei 2019, 17:05 Eens kijken of de KNVB hier net zo kordaat op gaat reageren als toen ze de hele competitie ondersteboven moesten gooien voor 020.
En met welke bepaling uit het voetbalwetboek zouden ze de overloop van jeugdspelers dan moeten gaan aanpakken?
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Dario Hubner schreef: 02 mei 2019, 17:15 En met welke bepaling uit het voetbalwetboek zouden ze de overloop van jeugdspelers dan moeten gaan aanpakken?
Het verzetten van de competitie is ook niet gedaan op basis van het voetbalwetboek maar een beslissing in het kader van een overkoepelende doelstelling om het Nederlands voetbal te bevorderen. Dit is precies hetzelfde.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

~AZ~ schreef: 02 mei 2019, 17:22 Het verzetten van de competitie is ook niet gedaan op basis van het voetbalwetboek maar een beslissing in het kader van een overkoepelende doelstelling om het Nederlands voetbal te bevorderen. Dit is precies hetzelfde.
Ik denk dat dit totaal anders is. Het overstappen van jeugdspelers is een zaak van clubs onderling waarover de bond praktisch niets te zeggen heeft. De planning van competitiewedstrijden is iets dat door de bond wordt geregeld.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Je begrijpt me niet goed. Ik zeg niet dat de KNVB Hillen en Fitz-Jim terug naar Wijdewormer moet sturen. Ik bedoel dat de KNVB ervoor moet zorgen dat spelers die ergens worden opgeleid niet voor een habbekrats opgepikt kunnen worden. En liever vandaag dan morgen.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

~AZ~ schreef: 02 mei 2019, 17:47 Je begrijpt me niet goed. Ik zeg niet dat de KNVB Hillen en Fitz-Jim terug naar Wijdewormer moet sturen. Ik bedoel dat de KNVB ervoor moet zorgen dat spelers die ergens worden opgeleid niet voor een habbekrats opgepikt kunnen worden. En liever vandaag dan morgen.
Nu begrijp ik je wel goed. En ik ben het volledig met je eens. En ik vrees dat de KNVB op dit vlak niets kan uitrichten.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Dario Hubner schreef: 02 mei 2019, 17:53 Nu begrijp ik je wel goed. En ik ben het volledig met je eens. En ik vrees dat de KNVB op dit vlak niets kan uitrichten.
Als de KNVB dat ook denkt dan hebben ze daar weinig fantasie.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

~AZ~ schreef: 02 mei 2019, 18:01 Als de KNVB dat ook denkt dan hebben ze daar weinig fantasie.
Daarnaast treft eventuele regelgeving AZ zelf ook. Enige verschil met ajax is dat wij wat lager in de keten staan.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Dario Hubner schreef: 02 mei 2019, 18:24 Daarnaast treft eventuele regelgeving AZ zelf ook. Enige verschil met ajax is dat wij wat lager in de keten staan.
Onderaan de streep treft het je alleen als je opleidingsniveau lager is dan het niveau van je eerste elftal. AZ heeft een hele sterke doorstroom vanuit de jonge naar de oudere jeugd, dus dit zal nooit van zijn leven negatief uitpakken voor het huidige AZ. En terecht, want je wilt juist dat zo veel mogelijk clubs een zo goed mogelijke opleiding aanbieden voor het niveau van het Nederlands voetbal.
Plaats reactie