Lichting 2005 (AZ O16, 2020/21)

De jeugd is de toekomst. Alles over de jonge talenten van AZ.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Lecompte schreef: 27 mar 2020, 17:32 Geen contract, geen gastgezin, geen toezegging op een basisplaats, deze jongen wil toch wel heel erg graag naar ajax.
Praktisch elke topsporter streeft het hoogst haalbare na en van De Graafschap naar ajax is natuurlijk wel een mooie stap vooruit. Gelukkig zit AZ ondertussen op het niveau dat overstap van AZ jeugd naar ajax jeugd geen stap vooruit meer is (behalve salaris misschien voor spelers boven de 15 jaar).
AZ2002
Glory-hunter
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 nov 2018, 07:33

ajax moest wat, Kremers is ook een international dus als je naast de een grijpt ga je voor de ander Kremers hoefden ze ook minder voor te betalen 56.200 voor Owusu het dubbele en nog een vergoeding ernaast als AZ dat wilt en dat wouden ze

Maar kremers gaat er met lege handen heen, geen plan niets

AZ kan een som vragen voor een speler naast de opleidingsvergoeding maar dat kan alleen aan de clubs waarmee het akkoord is gesloten
AZ2002
Glory-hunter
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 nov 2018, 07:33

Lewis Schouten was een van de grote talenten.. Horen we weinig van helaas veel geblesseerd geweest maar was wel een van de grote talenten
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ik lees net dat deze 2 bovenstaande spelers van ajax O15 naar AZ O16 zijn overgestapt.

Nelson Egah (was 2e spits in het elftal bij ajax)
Lev Lensen (stapt over vanwege de slechte sfeer bij ajax)

Het betreft deze keer geen spelers die bij ajax weg moesten, maar die zelf kiezen voor de overstap naar AZ.

Hun verhaal op de AZ site:

Naam: Nelson Egah
Team: AZ Onder 16
Woonplaats: Amsterdam
Vorige club: ajax
Positie: Aanval
Persoonlijk: “Ik ben een snelle, sterke en balvaste spits met een hard schot. Buiten het veld kan ik goed opschieten met andere mensen. Ik ben een open persoon die zich goed kan inleven in anderen. Met mijn vrienden speel ik wel eens basketbal. Ik ben er niet erg goed in, maar win wel eens een potje.”

Naam: Lev Lenssen
Team: AZ Onder 16
Woonplaats: Amsterdam
Vorige club: ajax
Positie: Middenveld
Persoonlijk: "Ik kom uit de Jordaan en speelde in mijn jonge jaren bij SDZ. Daarna ging ik naar ajax, waar ik vaak als linksbuiten en aanvallende middenvelder speelde. Ik ben een technische en creatieve speler die altijd naar voren wilt. Lionel Messi is mijn ultieme voorbeeld, naast spelers als Tiago Alcântara en Isco. Als ik niet zelf op straat voetbal kijk ik op tv naar alle competities, maar vooral Spaanse spelers vind ik vaak een mooie stijl hebben."
Plaats reactie