Lichting 2005 (AZ O16, 2020/21)

De jeugd is de toekomst. Alles over de jonge talenten van AZ.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

DeZuivelDuivel schreef: 05 mei 2019, 15:48 Welke jeugdspelers hebben dan een Volendam verleden?
Misschien heb ik een verkeerd beeld, maar ik heb altijd het idee gehad dat AZ Volendam en Telstar eigenlijk relatief veel met rust heeft gelaten.
De enkele speler die bij mij op komt is Joey Jacobs bij Volendam en dan Rody de Boer bij Telstar, maar daar is gewoon voor betaald en we hebben zelfs nog een doelman terug gestuurd (ook al is dat niets geworden en staat Roggeveen weer bij ons onder contract).
Joey is een broertje van Jamie. Daarnaast is ook Beau Reus (keeper onder 19 bij Volendam vandaan gekomen. Dat zijn er minimaal 3.
Overigens te billijken. AZ heeft een professionele jeugdopleiding. Volendam heeft dat niet.

Twee trainers ophalen in een zomerstop is minder leuk.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Lecompte schreef: 05 mei 2019, 16:00 Joey is een broertje van Jamie. Daarnaast is ook Beau Reus (keeper onder 19 bij Volendam vandaan gekomen. Dat zijn er minimaal 3.
Overigens te billijken. AZ heeft een professionele jeugdopleiding. Volendam heeft dat niet.

Twee trainers ophalen in een zomerstop is minder leuk.
Moet AZ een vergoeding betalen om jeugdspelers van Volendam over te nemen?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

~AZ~ schreef: 05 mei 2019, 16:38 Moet AZ een vergoeding betalen om jeugdspelers van Volendam over te nemen?
Ja die is dezelfde als wat AZ krijgt van andere BVO’s.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Bassie
Glory-hunter
Berichten: 85
Lid geworden op: 01 mar 2019, 13:15

kuifje schreef: 05 mei 2019, 17:51 Ja die is dezelfde als wat AZ krijgt van andere BVO’s.
Dat is nu ongeveer 14.000 per opleidingsjaar.
De Eredivisie clubs willen dit verhogen naar 35.000 per opleidingsjaar. Maar de Centrale Spelersraad is hier op tegen. Zal dan ook niet doorgaan.
AZ ontvangt voor Fitz-Jim 56.000 (4 x 14.000) en voor Hillen 70.000 (5 x 14.000). Bij elkaar 126.000.
Voor De Haas vangen we helaas niets.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

~AZ~ schreef: 04 mei 2019, 09:03 Het is alleen morele diefstal, juridisch gezien is er geen enkel probleem en dus zouden die clubs gek zijn om dit niet te doen. Hopelijk trekt AZ ook alle clubs onderin de pikorde helemaal leeg, want als je als enige niet mee doet dan ga je kopje onder. Dit is een systeemfout en die ga je alleen oplossen door het systeem te veranderen, niet door boos te worden op degene die er gebruik van maken.
Het eerlijkste zou zijn dat er een algeheel transferverbod komt bij jeugdspelers tot en met onder 19 bij BVO's waarbij je als speler wel het recht hebt om promotie te maken.

De clubs zijn na een audit door de KNVB ingedeeld in categorieën, bv. regionaal, nationaal, internationaal. Een speler zou dus altijd het recht hebben om te verhuizen naar een hogere categorie. Bv. iemand die bij Willem II speelt mag wel naar AZ maar niet naar pak hem beet FC Twente. En als een speler dus actief is voor een club in de hoogste categorie kan ie dus niet meer verhuizen. Het is een beetje het verhaal dat Eenhoorn ook al aangaf over Engeland. Maar dan niet dat de overtredende club een hoge boete moet betalen maar simpelweg als vonnis dat een speler dan drie jaar niet meer speelgerechtigd is.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

kuifje schreef: 08 mei 2019, 14:52 Het eerlijkste zou zijn dat er een algeheel transferverbod komt bij jeugdspelers tot en met onder 19 bij BVO's waarbij je als speler wel het recht hebt om promotie te maken.

De clubs zijn na een audit door de KNVB ingedeeld in categorieën, bv. regionaal, nationaal, internationaal. Een speler zou dus altijd het recht hebben om te verhuizen naar een hogere categorie. Bv. iemand die bij Willem II speelt mag wel naar AZ maar niet naar pak hem beet FC Twente. En als een speler dus actief is voor een club in de hoogste categorie kan ie dus niet meer verhuizen. Het is een beetje het verhaal dat Eenhoorn ook al aangaf over Engeland. Maar dan niet dat de overtredende club een hoge boete moet betalen maar simpelweg als vonnis dat een speler dan drie jaar niet meer speelgerechtigd is.
Ik vind dit wel een beetje teveel voor onze eigen parochie preken. AZ zou dan nimmer spelers kunnen verliezen aan ajax.
Veel beter is het naar mijn mening om als bijv. AZ een jeugdspeler heeft van 16 jaar zij altijd het recht heeft op het eerste contract. Mocht ajax deze speler een contract willen aanbieden is de overnamesom 10* het jaarloon van het betreffende door AZ aangeboden contract. Deze zelfde regel gaat op na drie jaar contractverlenging
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Vind ik niet, het zou andere clubs zoals ADO, NAC, Groningen, Heerenveen net moeten motiveren om ook de internationale status te bemachtigen. Ik vind dat de ontdekker van de speler het recht van het vruchten hiervan plukken mag hebben. Anderzijds heeft iedereen. het recht op de best mogelijke school dus kan het niet zo zijn dat wanneer je bij Emmen of Helmond bent begonnen je daar dan ook maar moet blijven.

Verder moeten de vergoedingen enorm omhoog. Daarbij moet rekening worden gehouden met de toekomstige waarde. Om kleine clubs te beschermen zou je bijvoorbeeld de opleidende club 50% van de eigendomsrechten kunnen toekennen tot het einde van zijn carrière.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

kuifje schreef: 08 mei 2019, 14:52 Het eerlijkste zou zijn dat er een algeheel transferverbod komt bij jeugdspelers tot en met onder 19 bij BVO's waarbij je als speler wel het recht hebt om promotie te maken.

De clubs zijn na een audit door de KNVB ingedeeld in categorieën, bv. regionaal, nationaal, internationaal. Een speler zou dus altijd het recht hebben om te verhuizen naar een hogere categorie. Bv. iemand die bij Willem II speelt mag wel naar AZ maar niet naar pak hem beet FC Twente. En als een speler dus actief is voor een club in de hoogste categorie kan ie dus niet meer verhuizen. Het is een beetje het verhaal dat Eenhoorn ook al aangaf over Engeland. Maar dan niet dat de overtredende club een hoge boete moet betalen maar simpelweg als vonnis dat een speler dan drie jaar niet meer speelgerechtigd is.
Ik ben het wel met Lecompte eens dat dit te veel preken voor eigen parochie is. Als bijv. Telstar een opleiding van nationaal niveau zou kunnen bieden dan zou dat een wereldprestatie zijn, maar dan mag je nog steeds de boel ongegeneerd leeghalen als 020 of AZ zijnde. Totdat je bovenaan de voedselketen staat ben je dan vogelvrij en er zijn zat clubs voor wie dat onhaalbaar is.

Er zal een oplossing moeten komen voor de hele linie aan professionele opleidingen, waarbij aan de top rekening gehouden moet gaan worden met het feit dat simpele spelers die bovenin de eredivisie doorkomen en vervolgens falen tegenwoordig evengoed miljoenen opleveren. Dat zijn dus ook bedragen die in jeugd betaald moeten gaan worden, want een jeugdspeler overnemen moet een risicovolle investering in plaats van een simpele rooftocht met schimmige praktijken. Het moet pijn gaan doen om spelers van andere opleidingen weg te vissen, ook als het een stap omhoog is voor die spelers.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

~AZ~ schreef: 08 mei 2019, 18:16 Ik ben het wel met Lecompte eens dat dit te veel preken voor eigen parochie is. Als bijv. Telstar een opleiding van nationaal niveau zou kunnen bieden dan zou dat een wereldprestatie zijn, maar dan mag je nog steeds de boel ongegeneerd leeghalen als 020 of AZ zijnde. Totdat je bovenaan de voedselketen staat ben je dan vogelvrij en er zijn zat clubs voor wie dat onhaalbaar is.

Er zal een oplossing moeten komen voor de hele linie aan professionele opleidingen, waarbij aan de top rekening gehouden moet gaan worden met het feit dat simpele spelers die bovenin de eredivisie doorkomen en vervolgens falen tegenwoordig evengoed miljoenen opleveren. Dat zijn dus ook bedragen die in jeugd betaald moeten gaan worden, want een jeugdspeler overnemen moet een risicovolle investering in plaats van een simpele rooftocht met schimmige praktijken. Het moet pijn gaan doen om spelers van andere opleidingen weg te vissen, ook als het een stap omhoog is voor die spelers.
Het probleem is echter wel dat er op die niveau's ook echt wel wat geplunderd wordt.
Het is dat Roda er lang niets mee gedaan heeft, maar er zitten en hebben zat spelers uit de Oostelijke mijnstreek bij Fortuna in de jeugd gespeeld. en zo gaat het wel meer elders in het land.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

AZ legt De Jong vast

ALKMAAR- AZ heeft Fedde de Jong gecontracteerd. De jeugdinternational van AZ Onder 16 tekende donderdag op zijn zestiende verjaardag een verbintenis tot medio 2022.

De Jong maakte in 2016 op dertienjarige leeftijd de overstap van FC Uitgeest naar de jeugdopleiding van AZ. In zijn debuutjaar bij AZ Onder 14 werd de middenvelder in mei 2017 verkozen tot Speler van de Maand. Een prijs die hij ook een jaar hierna in ontvangst mocht nemen.

Landstitel
De Jong groeide uit tot vaste waarde in de jeugdelftallen van AZ en was in het seizoen 2017-2018 aanvoerder van AZ Onder 15, met wie hij de landstitel veroverde.

International
De Jong werd in 2017 voor het eerst opgeroepen voor een vierdaagse stage met Oranje Onder 14. Hij maakte op 18 december 2017 in de oefenwedstrijd in en tegen Engeland zijn interlanddebuut in Oranje Onder 15. Afgelopen seizoen speelde hij vijf interlands voor de Onder 16-groep.

Trainingskamp
In januari ging De Jong als een van de jeugdspelers met het eerste elftal mee op trainingskamp naar Belek (Turkije).

De Jong: ‘Teamspeler’
“Ik ben een echte teamspeler die er altijd alles aan doet om te winnen”, beschrijft De Jong zichzelf. “Wanneer ik in het AFAS Stadion speel? Ik ben vandaag zestien jaar geworden. Mijn doel is om over een jaar of twee te debuteren, het liefst nog vóórdat ik achttien jaar ben.”

Huiberts: ‘Moderne middenvelder’
“We zijn blij dat we Fedde hebben gecontracteerd”, zegt Directeur Voetbalzaken Max Huiberts. “Hij is een moderne middenvelder. Fedde is namelijk technisch vaardig, dynamisch en heeft de inhoud om continu in het strafschopgebied van de tegenstander te komen. Hij heeft scorend vermogen en ook het inzicht om een ploeggenoot vrij voor de keeper te kunnen zetten. Fedde is op jonge leeftijd al een echte prof en weet precies wat hij wil. Dit is voor hem een mooie eerste stap.”
AZ.nl
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Laten we hopen op een evenaring van die andere F. de Jong :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Ook wel een keer goed dat er op zijn 16e verjaardag getekend is.

Wil AZ met wellicht meer spelers wel doen, maar de spelers niet? Of komt het dan echt niet uit? Of zit er een zaakwaarnemer de boel al tegen te houden op die leeftijd?
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Had ik niet eerder hier een keer gelezen dat deze jongen misschien naar PSV zou gaan?
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

ForzAZ schreef: 01 mei 2019, 18:15 Na centrumverdediger Rio Hillen heb ik gehoord dat middenvelder Kian Fitz-Jim ook naar ajax gaat.

Myron van Brederode zou wellicht naar PSV overstappen.

Gaat lekker dus met onze zeer talentvolle internationals. Waarom weten wij die gasten niet aan ons te binden?
Ja hier is het. Mooi dat toch nog één van deze vervloekte profetieën niet uitkomt.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Nu die andere Myron nog verlengen. ;)
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

ForzAZ schreef: 01 mei 2019, 18:15 Na centrumverdediger Rio Hillen heb ik gehoord dat middenvelder Kian Fitz-Jim ook naar ajax gaat.

Myron van Brederode zou wellicht naar PSV overstappen.

Gaat lekker dus met onze zeer talentvolle internationals. Waarom weten wij die gasten niet aan ons te binden?
ajax gaat zich - ondanks een herenakkoord tussen de grootste Nederlandse clubs - binnenkort versterken met een vijftienjarig AZ-talent. De in 2004 geboren spits Ernest Poku viert op 28 januari zijn zestiende verjaardag en kan dan zijn contract in Amsterdam ondertekenen. Poku was pas aan zijn eerste seizoen in de Alkmaarse jeugdopleiding bezig. (AZ Fanpage)
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
AZ2002
Glory-hunter
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 nov 2018, 07:33

Poku tekent bij AZ niet bij ajax!
Contract alles ligt klaar, is via iemand van AZ bevestigd

Denk dat ze hem verwarren met de Keeper Owusu
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZ2002 schreef: 24 jan 2020, 08:47 Poku tekent bij AZ niet bij ajax!
Contract alles ligt klaar, is via iemand van AZ bevestigd

Denk dat ze hem verwarren met de Keeper Owusu
Er ligt voor Poku ook elders een contract klaar. Je mag zelf invullen waar.

AZ heeft Owusu nog geen aanbieding gedaan. Hij wordt in juli geloof ik 16. Maar ook in hem is belangstelling van elders. Van diezelfde club als Poku.

Beide spelers spelen momenteel een toernooi met Oranje in hun leeftijdsklasse.
AZ2002
Glory-hunter
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 nov 2018, 07:33

ForzAZ schreef: 10 feb 2020, 07:25 Er ligt voor Poku ook elders een contract klaar. Je mag zelf invullen waar.

AZ heeft Owusu nog geen aanbieding gedaan. Hij wordt in juli geloof ik 16. Maar ook in hem is belangstelling van elders. Van diezelfde club als Poku.

Beide spelers spelen momenteel een toernooi met Oranje in hun leeftijdsklasse.
Doen ze het goed? Heeft AZ Owusu wel wat aangeboden?

AZ is wat betreft best traag jammer
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

handelaar schreef: 23 jan 2020, 17:48 ajax gaat zich - ondanks een herenakkoord tussen de grootste Nederlandse clubs - binnenkort versterken met een vijftienjarig AZ-talent. De in 2004 geboren spits Ernest Poku viert op 28 januari zijn zestiende verjaardag en kan dan zijn contract in Amsterdam ondertekenen. Poku was pas aan zijn eerste seizoen in de Alkmaarse jeugdopleiding bezig. (AZ Fanpage)
De door de media genoemde datum is gepasseerd en zijn zaakwaarnemer heeft nog niks gepost (Wat bij hen vrij gebruikelijk is) dus ik ben benieuwd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie