Jeugd/Trainingscomplex AZ

De jeugd is de toekomst. Alles over de jonge talenten van AZ.
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1134
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Vandaag een nieuwe update van de fotoserie http://www.AZ.nl/nieuws/bouw-afas-train ... beeld-(xiv" onclick="window.open(this.href);return false;)1/1?catid=

Wordt echt prachtig moet ik zeggen, weet iemand wanneer de officiële opening gepland staat?
Johannes
Ben-Sider
Berichten: 944
Lid geworden op: 27 dec 2003, 14:19
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

3 september is de opening.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Maar moeten ze dan het dak van het nieuwe complex af en toe maaien ? of is het langzaamgroeiend mos ofzo ?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Het complex is echt fantastisch geworden. Vanmiddag weer even training gekeken in het zonnetje. Jong AZ was ook bezig en ook O19 was op een veld bezig.
...... and that's what we mean by honey \:D/
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Geest van Dirk schreef:Het complex is echt fantastisch geworden. Vanmiddag weer even training gekeken in het zonnetje. Jong AZ was ook bezig en ook O19 was op een veld bezig.
Heb je nog gezien of Jong AZ spits Ferdy Druyf nog meetrainde? Zaterdag nog voor AZ-Volendam geblesserd geraakt bij het intrappen met de reserves.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Aha zie je, nee hij was er niet. Ik zat later in de auto opeens te denken of ik hem over het hoofd had gezien. Ook Hupperts is trouwens geblesseerd (dat hoorde ik Echteld zeggen tegen iemand) dus die was er ook niet. Thomas Ouwejan deed wel al weer volop mee. De dag dat Janssen afscheid nam was hij bezig met de fysio.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

'State of the art' in Zaanstad

ZAANSTAD- Nadat het vorig jaar nog behelpen was met een park in aanbouw, is het gloednieuwe AFAS Trainingscomplex sinds kort helemaal af en volledig in gebruik. Dat biedt een hoop voordelen. Trainer, speler, kantinepersoneel of materiaalman: iedereen is blij met de overgang naar Zaanstad. "Het creëert saamhorigheid."

'State of the art' in Zaanstad
Immens. Met dat woord omschrijft trainer Kelvin Duffree het verschil tussen Sportcomplex ’t Lood in Alkmaar en het AFAS Trainingscomplex. "Het nieuwe complex biedt de randvoorwaarden die nodig zijn om het verschil met de concurrentie te maken", vertelt de coach van AZ Onder 16. "Alle jeugdspelers profiteren hier enorm van alle faciliteiten. Het ontbreekt ze aan niets. Dit complex biedt de state of the art."

Mooi complex
De oefenmeester benadrukt dat er meer komt kijken bij een succesvolle jeugdopleiding dan een luxe en complete werkomgeving. "De oorlog ga je natuurlijk niet winnen met alleen een mooi complex. Alle hier aanwezige faciliteiten zijn niet direct doorslaggevend, maar ze leveren zeker wel een bijdrage."

Saamhorigheid
Een van de grote punten van vooruitgang die samenvallen met de komst van het AFAS Trainingscomplex, is volgens Duffree dat ook de hoofdmacht van AZ daar sinds kort traint. "De aanraking met het eerste elftal is heel positief. Zo zag ik net Sergio Rochet nog in de catacomben. Dan loopt wel even de keeper van AZ langs. Enorm motiverend voor mijn spelers. De aanwezigheid van het eerste versterkt ook het familiaire gevoel op de club. Alle teams trainen nu op één plek en dat creëert meer saamhorigheid."

Fietsen naast Vlaar
Dat familiaire gevoel herkent ook Lewis Schouten, speler van AZ Onder 14. "Het is leuk dat je soms samen met het eerste in de gym bent. Dan zit je bijvoorbeeld te 'fietsen' naast Ben Rienstra en Ron Vlaar. Soms maak je ook een praatje met ze. Dat is wel motiverend."

Tafeltennis
De jonge middenvelder doet zijn verhaal tussen het tafeltennissen door. "Als je klaar bent met trainen, kun je hier in de kantine chillen. Pingpongen zat er op 't Lood bijvoorbeeld zeker niet in. Hier is ook veel meer ruimte en als straks de school weer begint, is er nog betere studiebegeleiding. Alles is top geregeld."

De keuken
Niet alleen voor de technische staf en de spelers is het verschil tussen het oude en nieuwe complex groot. Zo runde Dewy Vooys voorheen min of meer alleen de keuken, maar heeft zij er nu collega’s bij, waaronder een kok. "Behalve de jeugd hebben we hier nu bijvoorbeeld ook het eerste en de scouting zitten. Er zijn hier dus veel meer mensen te bedienen en daarom hebben we een veel groter team."

Wennen
"Het is allemaal veel luxer hier" vervolgt Vooys. "Op 't Lood hadden we een keuken die jij en ik thuis ook hebben staan, met een vaatwassertje en een klein oventje. Hier hebben we grote ovens, een vaatwasser die in anderhalve minuut klaar is en dus een kok. Mijn werkzaamheden zijn daardoor ook best anders geworden. Dat was wel heel erg wennen, maar ondertussen voel ik me hier wel thuis. Het is al net alsof het nooit anders geweest is."

Splinternieuw
Sinds twee maanden is het AFAS Trainingscomplex, dat op 3 september officieel wordt geopend, ook de werkplaats van materiaalman Gerard de Groot. "Op 't Lood had ik beperkte ruimte en kleine wasmachines en drogers tot mijn beschikking. Het spul was daar oud, hier is alles groter en splinternieuw. Ik kan de spullen eenvoudiger opslaan, heb een grotere werktafel en mooiere apparatuur. Alles is beter en makkelijker. Met een klein hokje moet je passen en meten en dat is niet altijd even simpel. Nu is dat een heel ander verhaal."

Prettiger
De Groot, die ook al meer dan twintig jaar als jeugdscout actief is voor AZ, heeft tussen de kleedkamers in drie ruimtes tot zijn beschikking. "Eén voor het eerste team, één voor de jeugd en daartussenin nog een ruimte om shirts te wassen en te bedrukken. Alles is luxer en aangepast aan de wensen van deze tijd. Dat is voor mij prettiger. Je kunt dat ook beter meteen goed doen, dan dat je over twee maanden weer toe bent aan nieuw materiaal. Voor mij is het hier ideaal."
Josje zal wel opgenomen zijn na het lezen van deze uitsloverij op de AZ website.
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Ziet er fantastisch uit! Zal menig club jaloers op zijn.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Jeugdtrainers worden nu ook betrokken bij het eerste. Het eerste elftal komt op natuurlijke wijze dichterbij de jeugdopleiding. In voorbeschouwingen op de wedstrijd tegen Vojvodina vertelde Van den Brom dat jeugdtrainers ook op pad gestuurd worden voor analyses.

Dat is een mooie ontwikkeling vind ik. De jeugdopleiding is geen afgelegen eiland meer en de jeugdtrainers kunnen laten zien wat ze waard zijn. De beloning in de vorm van een bijdrage mogen leveren aan tegenstander analyses is ook cool. Soms zelfs reizen naar het buitenland zoals bij de tegenstander Vojvodina. Dat betekent een behoorlijke portie zelfstandigheid waar een beroep op wordt gedaan. En de analyse van de tegenstander wordt voor het eerste ook gebruikt en toegepast waardoor het eerste nog beter voorbereid wordt op de wedstrijd.

Veel synergie en slagkracht is erbij gekomen voor AZ als geheel. Erg goed.

Jeugdtrainers die vakmanschap kunnen laten zien vind ik gewoon mooi. Vroeg of laat levert dat positieve zaken op.
Glory Hunter
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Jack schreef:Jeugdtrainers worden nu ook betrokken bij het eerste. Het eerste elftal komt op natuurlijke wijze dichterbij de jeugdopleiding. In voorbeschouwingen op de wedstrijd tegen Vojvodina vertelde Van den Brom dat jeugdtrainers ook op pad gestuurd worden voor analyses.

Dat is een mooie ontwikkeling vind ik. De jeugdopleiding is geen afgelegen eiland meer en de jeugdtrainers kunnen laten zien wat ze waard zijn. De beloning in de vorm van een bijdrage mogen leveren aan tegenstander analyses is ook cool. Soms zelfs reizen naar het buitenland zoals bij de tegenstander Vojvodina. Dat betekent een behoorlijke portie zelfstandigheid waar een beroep op wordt gedaan. En de analyse van de tegenstander wordt voor het eerste ook gebruikt en toegepast waardoor het eerste nog beter voorbereid wordt op de wedstrijd.

Veel synergie en slagkracht is erbij gekomen voor AZ als geheel. Erg goed.

Jeugdtrainers die vakmanschap kunnen laten zien vind ik gewoon mooi. Vroeg of laat levert dat positieve zaken op.
Nu nog het juiste kader en doorselecteren van de jeugdtrainers.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Josje schreef:Nu nog het juiste kader en doorselecteren van de jeugdtrainers.
Wat algemeen beleid betreft ben ik zelf enkele maanden geleden tot de conclusie gekomen dat de juiste stappen gezet zijn met betrekking tot het personeel. De zwakste schakels die ik zelf al als zodanig kon identificeren zijn niet meer werkzaam bij AZ. In het algemeen is dat de aanpak.. van de slechtst presterenden wordt afscheid genomen waardoor het algemene niveau stijgt. Dat is de algemene lijn.

Bij de jeugdopleiding ligt denk ik een grote verantwoordelijkheid bij het hoofd van de jeugdopleiding Brandenburg. De jeugdopleiding heeft denk ik een bepaald budget voor een jaar en het hoofd moet de besteding daarvan in de gaten houden vermoed ik. Anders kan ik eigenlijk het vertrek van MacDonald niet verklaren. Die jeugdtrainer was als een van de weinigen zeer succesvol, maar zijn contract werd niet verlengd. Naar verluidt kon er geen overeenstemming gevonden worden op het financiële vlak.

Als je succes wilt stimuleren moet je winnaars natuurlijk aan je binden, en omdat dat niet gebeurd is vermoed ik dat Brandenburg redelijk autonoom over de jeugdopleiding beslist. Het doorselecteren van jeugdtrainers zal dus vermoedelijk dan ook bij hem vandaan moeten komen.

haha. Het is een beetje gissen, maar ik denk dat het zo ongeveer in elkaar steekt.

Kuifje en misschien Geest van Dirk weten misschien meer.
Glory Hunter
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Brandenburg wie? Kan toch niet zo zijn dat onze toekomst in handen is van namen als Brandenburg, Duffree, Franssen, Berkhout, Peetoom, Van Zijtveld? Waar hebben die ooit gevoetbald, op welk nivo?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Josje schreef:Brandenburg wie? Kan toch niet zo zijn dat onze toekomst in handen is van namen als Brandenburg, Duffree, Franssen, Berkhout, Peetoom, Van Zijtveld? Waar hebben die ooit gevoetbald, op welk nivo?
Hoofd jeugdopleiding Paul Brandenburg, de opvolger van Aloys Wijnker.

Jong AZ zit tussen de jeugdopleiding en het eerste in. Dat heb ik al vaak als organisatorische ergernis benoemd. Dus, in hoeverre ligt de toekomst in handen van de jeugdopleiding. In hoeverre ligt die bij Jong AZ.

Ik ben benieuwd of Brandenburg het niveau van de technische staf van de jeugdopleiding omhoog weet te krijgen.
Gaat dat met doorselecteren ?

Trainers uit de jeugdopleiding worden veel meer betrokken bij het eerste dan voorheen. Dat is winst voor de jeugdopleiding. Misschien dat AZ zelfs trainerstalent met een visie weet te ontwikkelen.
Glory Hunter
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Jack schreef:Hoofd jeugdopleiding Paul Brandenburg, de opvolger van Aloys Wijnker.

Jong AZ zit tussen de jeugdopleiding en het eerste in. Dat heb ik al vaak als organisatorische ergernis benoemd. Dus, in hoeverre ligt de toekomst in handen van de jeugdopleiding. In hoeverre ligt die bij Jong AZ.

Ik ben benieuwd of Brandenburg het niveau van de technische staf van de jeugdopleiding omhoog weet te krijgen.
Gaat dat met doorselecteren ?

Trainers uit de jeugdopleiding worden veel meer betrokken bij het eerste dan voorheen. Dat is winst voor de jeugdopleiding. Misschien dat AZ zelfs trainerstalent met een visie weet te ontwikkelen.
Om je dus wel zorgen om te maken als je iemand als Brandenburg hoofd van onze jeugdopleiding maakt. En hij vervolgens een leger aan nobody's als trainers en begeleiders binnen mag halen.
Alles binnen de jeugdopleiding is nu op fysiek gericht ipv op techniek.

En dan Jong AZ weer een seizoen in handen van Martin Haar, ook iets om je zorgen om te maken.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Volgens mij is bij jou een dag geen zorgen maken, een dag niet geleefd :lol:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Geest van Dirk schreef:Volgens mij is bij jou een dag geen zorgen maken, een dag niet geleefd :lol:
Blij dat jij je geen zorgen maakt. Ik doe dat wel over de toekomst (lees: jeugdopleiding) van AZ.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Josje schreef:Blij dat jij je geen zorgen maakt. Ik doe dat wel over de toekomst (lees: jeugdopleiding) van AZ.
Gelukkig. Neem ik lekker een biertje....
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Voltreffer Vick schreef:Gelukkig. Neem ik lekker een biertje....
Gelukkig. Proost, en dat je nog maar lang bij de jeugdopleiding mag blijven.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik bespeur bij Josje een bepaalde frustratie. Heb je persoonlijk iets meegemaakt, Josje?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

MO7 schreef:Ik bespeur bij Josje een bepaalde frustratie. Heb je persoonlijk iets meegemaakt, Josje?
Bijna 22 jaar alweer, elke dag weer op mijn werk; baas en 5 collega's zijn ajax fan, en 2 voor Feyenoord en 2 PSV-ers. Zit ik dan als enige AZ-er tussen.
Gelukkig ook nog 1 Volendammer.
Plaats reactie