Functioneren Jeugdopleiding

De jeugd is de toekomst. Alles over de jonge talenten van AZ.
Gebruikersavatar
palaver
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 30 mei 2019, 11:00

Uit het jaarverslag (pagina 14):
Op het AFAS Trainingscomplex zijn alle voorzieningen aanwezig om de spelers door te laten groeien naar een hoger niveau. Door de sportieve ambities en groei van de AZ organisatie wordt gewerkt aan de uitbereiding van het hoofdgebouw, alsook andere verbeteringen op het AFAS Trainingscomplex. AZ dicht de jeugdopleiding een belangrijke rol toe in de toekomstige plannen van de club. Daarnaast wordt gewerkt aan een intensievere begeleiding van spelers om het rendement te verhogen. Het implementeren van technologische ontwikkelingen past ook in deze benaderingswijze. AZ wil door een professionele omgeving de basis leggen om haar plaats in de top-4 van Nederland gedurende langere tijd te bewerkstelligen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/95 ... k=onderaan

Wijndal uithangbord van debutantenfabriek AZ
De laatste vijf debutanten van Oranje speelden allemaal voor AZ: Marco Bizot, Teun Koopmeiners, Owen Wijndal, Myron Boadu, Calvin Stengs. Sinds het EK van 2004 leverde AZ meer debutanten af bij Oranje dan elke andere club (23). De beste speler tegen Spanje was óók een AZ'er: Wijndal speelde een uitstekende wedstrijd. Is hij dan de vaste Oranje-linksback voor de komende jaren?
Dat lijkt mij wel een compliment waard voor de opleiding van AZ. Nou zullen dit niet allemaal jeugdspelers zijn (ook een aantal door de scouting gehaalde spelers zoals Bizot), maar toch ook een teken dat de jeugdopleiding van AZ goed werk levert. =D>
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

Afbeelding

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-contracteert-goes

Wie kan er wat meer vertellen over deze speler?
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

elmo schreef: 27 nov 2020, 12:54 Afbeelding

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-contracteert-goes

Wie kan er wat meer vertellen over deze speler?
Vorig jaar doorgeschoven naar onder 17. Hoewel een jaar jonger dan zijn ploeggenoten eiste hij alle ballen op en deed daar gewoon goede dingen mee in de opbouw. Ziet het spelletje en schuift als centrale verdediger gewoon goed in.
Kan alleen maar de woorden van Paul Brandenburg beamen, Dit kan een heel goede verdediger worden. Niet vreemd dus dat hij in deze wedstrijdloze weken gewoon wordt gecontracteerd.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Lecompte schreef: 27 nov 2020, 17:42 Vorig jaar doorgeschoven naar onder 17. Hoewel een jaar jonger dan zijn ploeggenoten eiste hij alle ballen op en deed daar gewoon goede dingen mee in de opbouw. Ziet het spelletje en schuift als centrale verdediger gewoon goed in.
Kan alleen maar de woorden van Paul Brandenburg beamen, Dit kan een heel goede verdediger worden. Niet vreemd dus dat hij in deze wedstrijdloze weken gewoon wordt gecontracteerd.
Goed om te lezen. Fijn dat hij nu een contract heeft bij AZ.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Volgende jeugdspeler onder contract:

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-legt-gijselhart-vast

Afbeelding
AZ legt Gijselhart vast
Gepubliceerd op 18 december 20, 14:04
ALKMAAR- AZ heeft jeugdspeler Teun Gijselhart aan zich gebonden. De vijftienjarige middenvelder van AZ Onder 17 tekende vrijdag in het AFAS Stadion zijn eerste profcontract. Dat loopt tot medio 2023.

Gijselhart kwam op elfjarige leeftijd over van AFC. In zijn eerste seizoen in de AZ Jeugdopleiding werd hij direct verkozen tot Speler van de Maand. De eretitel viel hem in oktober 2019 opnieuw ten deel en wordt gegeven aan talenten die honderd procent inzet tonen en altijd bezig zijn zich te ontwikkelen.

Jeugdinternational
In februari 2020 debuteerde de Amsterdammer als jeugdinternational. Met Oranje Onder 15 was hij te sterk voor Tsjechië (4-1). Ook Ierland (2-1) en Spanje (6-1) werden verslagen, waardoor Gijselhart en collega-AZ'ers Tristan Kuijsten en Erald Krasniqi direct het vierlandentoernooi van San Pedro Del Pinatar op de naam schreven.

Vlog
Gijselhart vorig jaar te zien in de AZ-vlog. De jongeling werd een volledige dag door camera's gevolgd en gaf zo een inkijkje in het leven van een AZ Jeugd-speler.

Gijselhart: 'Droom die uitkomt'
"Dit is super, een droom die uitkomt", zegt Gijselhart over het ondertekenen van zijn eerste contract. "Voetbal gaat voor mij in de eerste plaats altijd om plezier, maar dit is ook een moment om van te genieten. Zeker als je beseft wat je er allemaal voor moet doen en laten. Het komt je niet aanwaaien. Dit is een hoogtepunt en een mooie beloning."

Zwaar jaar
Gijselhart herstelt momenteel van een slepende blessure. "Het was een zwaar jaar, maar dat heeft mij zoveel sterker gemaakt. In zo'n periode besef je nog meer hoeveel je van voetbal houdt en ik weet nu zeker dat ik nooit een mindere dag zal hebben als ik op het veld kan staan. Ik kijk er enorm naar uit weer wedstrijden te spelen, fit te blijven en mezelf verder te ontwikkelen."

Brandenburg: 'Enorme drive'
Hoofd Jeugdopleiding Paul Brandenburg: "Teun is een middenvelder met veel diepgang en scorend vermogen. Hij heeft een enorme drive, werkt elke hard om zichzelf maximaal te ontwikkelen en is wat betreft attitude een voorbeeld voor zijn teamgenoten. Leading by example, dat geldt voor hem zeker."
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

En weer het bewijs dat overstappen naar een andere BVO niet goed uitpakt voor de jeugdspeler in kwestie:
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=382472

PSV haalt de bezem door de selectie van de beloftenploeg. Volgens het Eindhovens Dagblad heeft de club aan acht talenten laten weten dat zij mogen uitkijken naar een nieuwe club. Het gaat om spelers die dit seizoen op een zijspoor zijn beland bij Jong PSV en niet of nauwelijks in actie komen in het team van trainer Peter Uneken.

De twintigjarige talenten Chris Gloster (linksback) en Justin de Haas (centrumverdediger) waren aan het begin van dit seizoen nog in beeld bij de A-selectie, maar mogen nu vertrekken. Het tweetal ging mee op trainingskamp met het eerste elftal van Roger Schmidt, maar viel vervolgens buiten de boot. De Amerikaans jeugdinternational Gloster tekende in 2019 nog een contract tot aan de zomer van 2022.

Ook rechtsback Rico Zeegers (20), middenvelder Robin Schoonbrood (21), aanvaller Djenairo Daniels (18), verdediger Gregory Kuisch (20), en middenvelders Andrew Mendonca (20) en Koen Oostenbrink (20) hebben te horen gekregen dat ze kunnen vertrekken. Behalve Gloster hebben alle spelers een aflopend contract in Eindhoven. De club is volgens het regionale dagblad bereid om mee te denken wanneer geïnteresseerde clubs zich melden.
Wel zonde want ik denk dat als hij bij AZ was gebleven wij hem goed hadden kunnen gebruiken.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 25 jan 2021, 08:53 Zijn de eerste schetsen van het standbeeld al af?

Deze vier moeten vereeuwigd worden. Historische prestatie uit een unieke opleiding.
Wel bijna allemaal van dezelfde lichting, als het gaat om tijdstip van doorbreken. Ik bedoel, het wordt wel tijd dat nieuwe jongens doorbreken als de opleiding uniek wil blijven, al is Reijnders op de goede weg.

Feyenoord heeft ook ooit 1 hele goeie lichting gehad (o.a. Fer, Martins Indi), maar dat bleek toch eerder een toevalstreffer dan een constant hoog niveau.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Kilkenny schreef: 25 jan 2021, 09:25 Wel bijna allemaal van dezelfde lichting, als het gaat om tijdstip van doorbreken. Ik bedoel, het wordt wel tijd dat nieuwe jongens doorbreken als de opleiding uniek wil blijven, al is Reijnders op de goede weg.

Feyenoord heeft ook ooit 1 hele goeie lichting gehad (o.a. Fer, Martins Indi), maar dat bleek toch eerder een toevalstreffer dan een constant hoog niveau.
De geboortejaren zijn 1998 (2x), 1999 en 2001.
Niet helemaal dezelfde lichting dan toch?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 25 jan 2021, 09:54 De geboortejaren zijn 1998 (2x), 1999 en 2001.
Niet helemaal dezelfde lichting dan toch?
Ik bedoelde op het tijdstip van doorbreken. Zo ongeveer alle 4 tegelijk. Daarna eigenlijk niets meer. Nu weet ik dat het mede komt dat deze jongens nog steeds bij ons spelen maar het wordt tijd dat er een nieuwe echt nadrukkelijk op de deur klopt. Dat kan Reijnders zijn.
_________________
"I don't know that!"
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Kilkenny schreef: 25 jan 2021, 12:08 Ik bedoelde op het tijdstip van doorbreken. Zo ongeveer alle 4 tegelijk. Daarna eigenlijk niets meer. Nu weet ik dat het mede komt dat deze jongens nog steeds bij ons spelen maar het wordt tijd dat er een nieuwe echt nadrukkelijk op de deur klopt. Dat kan Reijnders zijn.
Nog mooier zou ik het vinden als een jongen als Goudmijn of Taabouni door zou breken. Dat is nog meer aan de opleiding te danken dan later gehaalde jongens als Oosting en Reijnders (die zich wel prima doorontwikkelen bij AZ).
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZuid-Scharwoude schreef: 25 jan 2021, 17:31 Nog mooier zou ik het vinden als een jongen als Goudmijn of Taabouni door zou breken. Dat is nog meer aan de opleiding te danken dan later gehaalde jongens als Oosting en Reijnders (die zich wel prima doorontwikkelen bij AZ).
Die tel ik ook niet als eigen jeugd.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

kuifje schreef: 25 jan 2021, 18:15 Die tel ik ook niet als eigen jeugd.
Ik neem aan dat je met "Die" verwijst naar Oosting en Reijnders.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZuid-Scharwoude schreef: 25 jan 2021, 19:50 Ik neem aan dat je met "Die" verwijst naar Oosting en Reijnders.
Yep
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 25 jan 2021, 18:15 Die tel ik ook niet als eigen jeugd.
Reden te meer om dan te stellen dat het tijd wordt dat een eigen jeugd speler echt aan de deur klopt.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Kilkenny schreef: 26 jan 2021, 07:32 Reden te meer om dan te stellen dat het tijd wordt dat een eigen jeugd speler echt aan de deur klopt.
Wellicht zijn Taabouni en Goudmijn de eerste kandidaten.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 26 jan 2021, 07:45 Wellicht zijn Taabouni en Goudmijn de eerste kandidaten.
Dat zou goed kunnen. Mijn indruk van de laatste wedstrijden/samenvattingen van Jong AZ is dat Taabouni het nog steeds wat moeilijker heeft na een flitsend begin terwijl Goudmijn weer meer zijn stempel op de wedstrijden aan het drukken is na een moeilijke periode. Als je dat soort stappen maakt dan zijn minuten bij AZ1 weer dichtbij. Maar de concurrentie is natuurlijk heel groot, net als de belangen van elke wedstrijd.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Kilkenny schreef: 26 jan 2021, 07:32 Reden te meer om dan te stellen dat het tijd wordt dat een eigen jeugd speler echt aan de deur klopt.
Zeker maar je hebt met Van Gelderen, Salah-Eddine en Pherai ook drie potentiële basisspelers verloren. En daarachter weer Fitz-Jim en Hillen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 27 jan 2021, 18:37 Zeker maar je hebt met Van Gelderen, Salah-Eddine en Pherai ook drie potentiële basisspelers verloren. En daarachter weer Fitz-Jim en Hillen.
Dat weet je van tevoren, dat mag geen excuus zijn.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

kuifje schreef: 27 jan 2021, 18:37 Zeker maar je hebt met Van Gelderen, Salah-Eddine en Pherai ook drie potentiële basisspelers verloren. En daarachter weer Fitz-Jim en Hillen.
Schouten en Bijleveld hebben daar tussen ook hun Carriere een negatieve boost gegeven.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Plaats reactie