Functioneren Jeugdopleiding

De jeugd is de toekomst. Alles over de jonge talenten van AZ.
Gebruikersavatar
Falcx
Fanatic
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:25
Locatie: Heerhugowaard

AZ genomineerd voor beste jeugdopleiding van Nederland
5 mei 2006

De jeugdopleiding van AZ is genomineerd voor de beste jeugdopleiding van Nederland. Het is de eerste keer dat AZ meedingt naar deze prestigeuze prijs. Ook ajax (dat de prijs al twee keer eerder won) en FC Twente/Heracles Almelo zijn met hun opleiding genomineerd.

Blij verrast
Hoofd Opleidingen Aloys Wijnker is blij verrast met de nominatie. Samen met de jeugdopleidingen van ajax en FC Twente/Heracles Almelo wordt AZ met de uitverkiezing bij de beste voetbalopleidingen van Nederland geschaard.

,,Dit is nog nooit eerder gebeurd", zegt Wijnker. ,,Ik denk dat onze nominatie vooral komt door de spelers die de afgelopen tijd zijn doorgebroken. We hadden eerst al Ron Vlaar, en komen ook Haris Medunjanin en Jeremain Lens eraan."

Positieve schwung
,,Dat we nu genomineerd zijn geeft ook de positieve schwung aan die nu binnen de club bezig is. Dat vind ik al jaren. Maar nu merkt de buitenwereld dat kennelijk ook. En dat is natuurlijk alleen maar positief lijkt me."

Uitreiking
Op 26 mei wordt de winnaar bekend van de Rinus Michel Award bekend gemaakt tijdens het trainerscongres. Daar wordt ondermeer de beste jeugdopleiding van Nederland gekozen.

Bron: AZ.nl
Weet niet waar ik dit moest plaatsen, dus maar hier.
Zal ook grotendeels zijn gekomen door het kampioenschap van Jong AZ.
Schemerlamp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 25 dec 2003, 15:20
Locatie: Overal en nergens
Contacteer:

Ik heb je post afgesplitst en een nieuw topic over het functioneren van de Jeugdopleiding geopend.
Gebruikersavatar
Meteor
Oude garde
Berichten: 1064
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:09
Locatie: B.T. 9

falcx schreef: Weet niet waar ik dit moest plaatsen, dus maar hier.
Zal ook grotendeels zijn gekomen door het kampioenschap van Jong AZ.
Allemaal leuk en aardig, maar Vlaar is afgedankt en verkocht, Haris drijgt eruit gespeelt te worden door Martens en Lens, Luyks, Vormer en Stam krijgen voorlopig toch (bijna) geen kans in het eerste. Dus leuk zo'n goede jeugdopleiding, maar je moet er wel wat mee doen.
Gebruikersavatar
Falcx
Fanatic
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:25
Locatie: Heerhugowaard

Meteor schreef:[..]


Allemaal leuk en aardig, maar Vlaar is afgedankt en verkocht, Haris drijgt eruit gespeelt te worden door Martens en Lens, Luyks, Vormer en Stam krijgen voorlopig toch (bijna) geen kans in het eerste. Dus leuk zo'n goede jeugdopleiding, maar je moet er wel wat mee doen.
hmm.. lens is toch een spits?
Haris word denk ik wel de vaste man, maar wederom veel roulatie dus zullen martens en haris gelijke speelminuten krijgen.
Vlaar is niet afgedankt, hij had gewoon teveel concurrentie. Hij staat nu als vaste waarde bij feyenooird.
Luynx zal meer speelminuten krijgen komend seizoen denk ik, tot slot is hij vorig jaar al overgebracht naar de A-selectie.
Vormer en Stam zijn hele goede kandidaten als ik iedereen ze woord moet geloven, maar die kunnen nog best een jaar de dienst uit maken in Jong AZ lijkt mij.
Gebruikersavatar
Falcx
Fanatic
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:25
Locatie: Heerhugowaard

"Week van Overtoom" met de schaal, de brief en de beker
5 mei 2006


Maandag 8 mei wordt een bijzondere dag voor Jong AZ. Die dag speelt het beloftenelftal namelijk de bekerfinale tegen RKC Waalwijk. Na het landskampioenschap van afgelopen maandag kan het elftal van trainer Jan Nederburgh daardoor precies een week later “de dubbel” veroveren. En dat is ook voor Willy Overtoom speciaal. "Het zal niet vaak gebeuren dat je de dubbel kan winnen."

Kampioenschap
Voor Overtoom is de eerste week van mei sowieso al anders dan normaal. Op maandag 1 mei won hij de landstitel met Jong AZ en gaf hij de assist aan Danny Koevermans bij de afsluitende 10-0 tegen Vitesse tijdens de kampioenswedstrijd. "Omdat we zo makkelijk scoorden werd er in de rust op gehamerd dat we scherp moesten blijven.” Mede daardoor kon de 6-0 ruststand nog flink worden vergroot.

Eurosport
Op 4 mei kwam daar een brief van de KNVB overheen. Overtoom is opgenomen in de stand-by lijst van de voorlopige selectie van het Olympisch XI-tal. Half mei krijgt de 19-jarige speler uitsluitsel of hij definitief bij het team zit dat een internationaal in Toulon gaat spelen. En dat ziet Overtoom wel zitten. "Het wordt ook op Eurosport uitgezonden en dat is natuurlijk altijd gaaf. Dan kan je jezelf in de kijker spelen op televisie.”

Bekerfinale
“De week van Overtoom” wordt maandag 8 mei afgesloten in Waalwijk. Jong AZ strijdt daar om de Gatorade Cup tegen RKC Waalwijk. "Vandaag (vrijdag, red.) zijn we met de eerste training richting de bekerfinale begonnen”, begint Overtoom. "Zondag sluiten er nog een paar spelers van het eerste elftal aan en dan gaan we maandagochtend vroeg richting Waalwijk. Richting de dubbel!”


Bron: AZ.nl
En wederom een diamantje :wink: Ik denk dat ik maar eens bezoeker ga worden van Jong AZ en de jeugdteams. Ik vind het toch wel leuk om te zien hoe toekomstige toppers tot stand komen.
Gebruikersavatar
AZRulezz
Seizoenkaarthouder
Berichten: 329
Lid geworden op: 18 dec 2005, 15:30
Locatie: Delft

Lens is een goede spits in wording en Haris is al een goede nr. 10. Dat zij niet alle speeltijd kunnen opeisen op hun positie's is jammer voor hun, maar dat geeft ook gezonde concurrentie waardoor ze alleen nog maar harder gaan werken (dan moeten ze uiteraard wel speelminuten krijgen). Het geeft ook aan dat de kwaliteit van de selectie aardig hoog is. Er zijn teams waar jeugdspelers opeens vaste waardes worden (zoals Gerritsen bij FC Twente) die naar mijn idee daar nog niet helemaal klaar voor zijn. Als AZ het op een goede manier doet, dan worden de talenten langzaamaan beter en houden we goed spel van AZ 1.
"Helemaal niets in amsterdam"
De supporters van AZ
Gebruikersavatar
Falcx
Fanatic
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:25
Locatie: Heerhugowaard

AZRulezz schreef:Lens is een goede spits in wording en Haris is al een goede nr. 10. Dat zij niet alle speeltijd kunnen opeisen op hun positie's is jammer voor hun, maar dat geeft ook gezonde concurrentie waardoor ze alleen nog maar harder gaan werken (dan moeten ze uiteraard wel speelminuten krijgen). Het geeft ook aan dat de kwaliteit van de selectie aardig hoog is. Er zijn teams waar jeugdspelers opeens vaste waardes worden (zoals Gerritsen bij FC Twente) die naar mijn idee daar nog niet helemaal klaar voor zijn. Als AZ het op een goede manier doet, dan worden de talenten langzaamaan beter en houden we goed spel van AZ 1.
Hmm vooral met haris opletten! die jongen heeft een goede mentaliteit maar die kan al makkelijk meedraaien bij AZ 1 dus die moet echt voldoende spelen. We willen niet dat hij straks wegloopt natuurlijk!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZRulezz schreef:Lens is een goede spits in wording en Haris is al een goede nr. 10. Dat zij niet alle speeltijd kunnen opeisen op hun positie's is jammer voor hun, maar dat geeft ook gezonde concurrentie waardoor ze alleen nog maar harder gaan werken (dan moeten ze uiteraard wel speelminuten krijgen). Het geeft ook aan dat de kwaliteit van de selectie aardig hoog is. Er zijn teams waar jeugdspelers opeens vaste waardes worden (zoals Gerritsen bij FC Twente) die naar mijn idee daar nog niet helemaal klaar voor zijn. Als AZ het op een goede manier doet, dan worden de talenten langzaamaan beter en houden we goed spel van AZ 1.
Het is ook iets eenvoudiger om bij Twente door te breken dan bij AZ. AZ heeft veruit de breedste selectie in de Nederlandse competitie. Dan moet je als jeugdspeler van hele goede huize zijn om je te laten gelden. De hier genoemde namen zouden bij een andere 'gewone' Eredivisieclub al lang hun debuut hebben gemaakt en redelijk wat speeltijd hebben verworven.

Verder kan je moeilijk de jeugdopleiders gaan verwijten dat AZ er (te) weinig mee doet. De nominatie bewijst dat de jeugdopleiding goed werk aflevert en gewoon goed bezig is. Dat moet straks vruchten afwerpen, dat kan gewoon niet anders.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Meteor
Oude garde
Berichten: 1064
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:09
Locatie: B.T. 9

falcx schreef:[..]


hmm.. lens is toch een spits?
Haris word denk ik wel de vaste man, maar wederom veel roulatie dus zullen martens en haris gelijke speelminuten krijgen.
Vlaar is niet afgedankt, hij had gewoon teveel concurrentie. Hij staat nu als vaste waarde bij feyenooird.
Luynx zal meer speelminuten krijgen komend seizoen denk ik, tot slot is hij vorig jaar al overgebracht naar de A-selectie.
Vormer en Stam zijn hele goede kandidaten als ik iedereen ze woord moet geloven, maar die kunnen nog best een jaar de dienst uit maken in Jong AZ lijkt mij.
Vlaar is niet gewoon verkocht aan Feyenoord, hij is echt afgedankt. Je maakt toch geen hond wijs dat zo'n talent, die zelfs bij Oranje heeft gedebuteerd en nu bij Feyenoord een vaste waarde is, bij AZ niet aan spelen toekomt. Sterker nog: Van Gaal liet liever Landzaat en Meerdink verdedigen dan Vlaar. Dat is echt te banaal voor woorden. Die jongen heeft het in zich om de nieuwe Jaap Stam te worden, je moet er alles aan doen om hem bij je club te houden. In plaats daarvan maak je hem 6e in de rangorde. Dat noem in afdanken.

Ik heb er ernstige twijfels over of Haris of Martens volgend jaar op 10 staat. Je haalt geen nieuw talent als je al een waardige 10 hebt. Dat betekent dus dat Van Gaal Haris niet als waardig beschouwt. Zo concludeer ik dat Martens de nieuwe 10 wordt. Anders hadden ze namelijk Ramzi of een dergelijke speler bij AZ gehouden/gehaald die als stand-in voor Haris kon functioneren.

Ik moet bekennen niet zo veel te weten over Kees Luyckx en Jermain Lens. Als je echter naar het middenveld kijkt, ziet iedereen dat dat zonder Luyckx al dubbel bezet is, dus lijkt het me sterk dat hij veel speeltijd zal krijgen. Dan Lens nog. Ik heb geen idee op welke positie hij uit de voeten kan, maar als centrum spits of als rechterspits zal hij niet veel kunnen spelen. Alleen de linkervleugel heeft nog een vacature over. Als Huysegems vertrekt (please!!!) en Nilsson of een andere linkerspits komt (please!!!) dan heeft Lens maar één speler voor zich op die positie. Hij zou in dat geval inderdaad speeltijd kunnen krijgen.

Gregory Nelson hoor je ook veel goede verhalen over. Die jongen zou in de toekomst ook een grote kunnen worden, maar dan moet er nu juist gehandeld worden.

Zoals wel vaker eindig ik mijn post met wat volgens mij de gouden tip aan AZ is: Verhuur talenten!!! Vormer en Luyckx zullen amper aan spelen toekomen, verhuur ze dan! Als Nelson inderdaad zo'n talent is moet die ook ervaring opdoen bij een 1e divisionist. Of Stam veel kan spelen hangt af van de verdedigers die dit jaar bij AZ vertrekken, dus daarover doe ik nog maar geen uitspraken. En wat het beste met Lens gedaan kan worden laat ik ook nog in het midden, omdat dat afhangt van de positie(s) waar hij uit de voeten kan en de spelers die ook op die posities kunnen spelen.
Gebruikersavatar
Meteor
Oude garde
Berichten: 1064
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:09
Locatie: B.T. 9

AZRulezz schreef:Lens is een goede spits in wording en Haris is al een goede nr. 10. Dat zij niet alle speeltijd kunnen opeisen op hun positie's is jammer voor hun, maar dat geeft ook gezonde concurrentie waardoor ze alleen nog maar harder gaan werken (dan moeten ze uiteraard wel speelminuten krijgen). Het geeft ook aan dat de kwaliteit van de selectie aardig hoog is. Er zijn teams waar jeugdspelers opeens vaste waardes worden (zoals Gerritsen bij FC Twente) die naar mijn idee daar nog niet helemaal klaar voor zijn. Als AZ het op een goede manier doet, dan worden de talenten langzaamaan beter en houden we goed spel van AZ 1.
Je ziet met Haris dat hij de kwaliteiten in huis heeft, maar nog niet genoeg kan meeverdedigen en bovendien nog geen hele wedstrijd kan spelen. Als hij verhuurd was aan een team waar het tempo lager had gelegen (Heracles bevoorbeeld) dan had hij nu waarschijnlijk wel een hele wedstrijd lang kunnen spelen. Als je van Haris volgend jaar je vaste 10 wil maken moet je er niet aan denken dat je hem in het begin elke wedstrijd moet wisselen en dat hij bovendien niet elke week kan vlammen. Bovendien zou hij waarschijnlijk meer moeten meeverdedigen bij Heracles, omdat de defensie daar zwakker is en de middenvelders dus ook hun steentje moeten bijdragen. Dat was alleen maar bevorderlijk geweest voor zijn spel.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Meteor schreef:Zoals wel vaker eindig ik mijn post met wat volgens mij de gouden tip aan AZ is: Verhuur talenten!!! Vormer en Luyckx zullen amper aan spelen toekomen, verhuur ze dan! Als Nelson inderdaad zo'n talent is moet die ook ervaring opdoen bij een 1e divisionist. Of Stam veel kan spelen hangt af van de verdedigers die dit jaar bij AZ vertrekken, dus daarover doe ik nog maar geen uitspraken. En wat het beste met Lens gedaan kan worden laat ik ook nog in het midden, omdat dat afhangt van de positie(s) waar hij uit de voeten kan en de spelers die ook op die posities kunnen spelen.
Dat lijkt eenvoudig, maar is het niet.

Aan zo'n verhuur zitten nogal wat haken en ogen waaraan voldaan moet worden. Sowieso heeft het geen zin om in de Eerste Divisie te gaan spelen. Gewoon dagelijks trainen met de huidige selectie is een betere manier om progressie te maken dan bij een stel matige voetballers die het vooral van het fysieke moeten hebben, de beste te zijn. Kijk bv. naar de progressie die Koevermans heeft gemaakt. Dat komt niet alleen door het spelen van wedstrijdjes (dat deed hij bij Sparta immers ook), maar door dagelijks tegen topverdedigers als Vlaar, Mathijsen, Jaliens, Opdam en De Cler te spelen. En natuurlijk is een wedstrijd nog altijd iets anders dan training, maar onderschat de trainingen bij AZ niet. Die zijn op het scherpst van de snee, de concurrentie is immers zo groot dat verslapping meteen wordt afgestraft.

Dan blijft over een Eredivisieclub. Die zijn niet zo gauw geneigd om een jeugdtalent van een andere club in hun selectie op te nemen. Dan ben je immers aan het werk voor een ander. Dus moet zo'n speler een echte toegevoegde waarde zijn. Als hij alleen maar in het tweede heeft gespeeld, is dat nogal lastig om dat te bewijzen. Zo zag bv. Heracles het tijdens de winterstop niet zitten om Haris over te nemen (ze zullen nu wel anders piepen).

Ik ga ervan uit dat als een talent echt goed is, hij sowieso gaat doorbreken bij AZ. Echte topers staan er ook op jonge leeftijd, zie maar naar Fabregas en Messi. Spelers die het eerst via een omweg moeten doen, zullen toch niet op korte termijn klaar zijn voor AZ. Dat zijn dan type spelers die enkele jaren nodig hebben om zich verder te ontwikkelen en pas klaar zijn om bij AZ te spelen als ze qua leeftijd op hun sterkst zijn (tussen hun 25ste en 28ste). Zoals daar waren Lamey en Landzaat. Die zal je als club toch nooit kunnen houden of je zou ze vier tot vijf jaren moeten verhuren, want dat zullen de spelers in kwestie wel niet willen.

Uiteraard is het de perfectie manier om spelers eerst te verhuren, ik wil alleen maar aangeven dat soms gecompliceerder is dan het in werkelijkheid lijkt. Zo kan straks De Ceulaar echt van waarde zijn voor Feyenoord.
Laatst gewijzigd door kuifje op 05 mei 2006, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
AZRulezz
Seizoenkaarthouder
Berichten: 329
Lid geworden op: 18 dec 2005, 15:30
Locatie: Delft

Meteor schreef:Vlaar is niet gewoon verkocht aan Feyenoord, hij is echt afgedankt. Je maakt toch geen hond wijs dat zo'n talent, die zelfs bij Oranje heeft gedebuteerd en nu bij Feyenoord een vaste waarde is, bij AZ niet aan spelen toekomt. Sterker nog: Van Gaal liet liever Landzaat en Meerdink verdedigen dan Vlaar. Dat is echt te banaal voor woorden. Die jongen heeft het in zich om de nieuwe Jaap Stam te worden, je moet er alles aan doen om hem bij je club te houden. In plaats daarvan maak je hem 6e in de rangorde. Dat noem ik afdanken.
Vlaar is geen slechte speler, maar ook geen goede. 6e in de rangorde was ook wel overdreven van Van Gaal maar hij had dan ook aardig wat voor zich. De internationals Opdam en Mathijsen, en de inmiddels international Jaliens, eventueel ook nog De Zeeuw, dat ook een talent is. Voor de rest is het geheel Vlaar aan te rekenen dat Oranje verloor van Italië en is hij heel traag.
Meteor schreef:Ik heb er ernstige twijfels over of Haris of Martens volgend jaar op 10 staat. Je haalt geen nieuw talent als je al een waardige 10 hebt. Dat betekent dus dat Van Gaal Haris niet als waardig beschouwt. Zo concludeer ik dat Martens de nieuwe 10 wordt. Anders hadden ze namelijk Ramzi of een dergelijke speler bij AZ gehouden/gehaald die als stand-in voor Haris kon functioneren.
Ik trek er zelf niet zoveel conclusies uit. Er wordt veel gerouleerd en als Martens niet werd gehaald zou AZ nog een nr. 10 tekort komen wil AZ de positie dubbel bezet houden.
"Helemaal niets in amsterdam"
De supporters van AZ
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Meteor schreef:[..]


Je ziet met Haris dat hij de kwaliteiten in huis heeft, maar nog niet genoeg kan meeverdedigen en bovendien nog geen hele wedstrijd kan spelen. Als hij verhuurd was aan een team waar het tempo lager had gelegen (Heracles bevoorbeeld) dan had hij nu waarschijnlijk wel een hele wedstrijd lang kunnen spelen. Als je van Haris volgend jaar je vaste 10 wil maken moet je er niet aan denken dat je hem in het begin elke wedstrijd moet wisselen en dat hij bovendien niet elke week kan vlammen. Bovendien zou hij waarschijnlijk meer moeten meeverdedigen bij Heracles, omdat de defensie daar zwakker is en de middenvelders dus ook hun steentje moeten bijdragen. Dat was alleen maar bevorderlijk geweest voor zijn spel.
Nu ja, als hij in die periode op regelmatige wijze zijn doelpuntje en assistje meepakt, hoeft dat geen probleem te zijn. Zijn voorganger Van Galen hield het om dezelfde reden (leeftijd, de ene te jong, de andere te oud) meestal ook na een uur bekeken.

Een uitleenbeurt bij Heracles had misschien niet slecht geweest. Anderzijds moet je je afvragen of hij bij een ploeg die het vooral van hard labeur moet hebben en nogal geneigd is om het middenveld over te slaan, er iets aan gehad zou hebben. Het zou ook helemaal nefast uitgedraaid kunnen hebben, dat hij helemaal werd ondergesneeuwd. AZ speelt een voetbalstijl die hem op het lijf is geschreven. Heracles speelt bijvoorbeeld nog geen eens met een echte nummer tien (wie wel nog tegenwoordig?). Hij zou daar dan als linkermiddenvelder moeten spelen, wat toch niet echt zijn ding is. Daardoor zou hij daar waarschijnlijk ook op de bank zijn beland.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZRulezz schreef:en is hij heel traag.
Dat is pertinent niet waar, hij is zelfs vrij snel. In de selectie van Foppe de Haan op het WK <20 gold hij zelfs als een van de snelste spelers. Ik heb hem toen een spurtwedstrijdje zien doen tegen Quincy (die toch supersnel is). Hij legde het wel af tegen hem, maar het verschil was echt niet groot. Dat viel me 100% mee van hem.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Meteor
Oude garde
Berichten: 1064
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:09
Locatie: B.T. 9

kuifje schreef:[..]


Dat lijkt eenvoudig, maar is het niet.

Aan zo'n verhuur zitten nogal wat haken en ogen waaraan voldaan moet worden. Sowieso heeft het geen zin om in de Eerste Divisie te gaan spelen. Gewoon dagelijks trainen met de huidige selectie is een betere manier om progressie te maken dan bij een stel matige voetballers die het vooral van het fysieke moeten hebben, de beste te zijn. Kijk bv. naar de progressie die Koevermans heeft gemaakt. Dat komt niet alleen door het spelen van wedstrijdjes (dat deed hij bij Sparta immers ook), maar door dagelijks tegen topverdedigers als Vlaar, Mathijsen, Jaliens, Opdam en De Cler te spelen. En natuurlijk is een wedstrijd nog altijd iets anders dan training, maar onderschat de trainingen bij AZ niet. Die zijn op het scherpst van de snee, de concurrentie is immers zo groot dat verslapping meteen wordt afgestraft.

Dan blijft over een Eredivisieclub. Die zijn niet zo gauw geneigd om een jeugdtalent van een andere club in hun selectie op te nemen. Dan ben je immers aan het werk voor een ander. Dus moet zo'n speler een echte toegevoegde waarde zijn. Als hij alleen maar in het tweede heeft gespeeld, is dat nogal lastig om dat te bewijzen. Zo zag bv. Heracles het tijdens de winterstop niet zitten om Haris over te nemen (ze zullen nu wel anders piepen).

Ik ga ervan uit dat als een talent echt goed is, hij sowieso gaat doorbreken bij AZ. Echte topers staan er ook op jonge leeftijd, zie maar naar Fabregas en Messi. Spelers die het eerst via een omweg moeten doen, zullen toch niet op korte termijn klaar zijn voor AZ. Dat zijn dan type spelers die enkele jaren nodig hebben om zich verder te ontwikkelen en pas klaar zijn om bij AZ te spelen als ze qua leeftijd op hun sterkst zijn (tussen hun 25ste en 28ste). Zoals daar waren Lamey en Landzaat. Die zal je als club toch nooit kunnen houden of je zou ze vier tot vijf jaren moeten verhuren, want dat zullen de spelers in kwestie wel niet willen.

Uiteraard is het de perfectie manier om spelers eerst te verhuren, ik wil alleen maar aangeven dat soms gecompliceerder is dan het in werkelijkheid lijkt. Zo kan straks De Ceulaar echt van waarde zijn voor Feyenoord.
Ik dacht dat Heracles hem juist over wou nemen. Peter Bosz was er iig heel positief over. En er was ook nog die Belgische club waarvan ik de naam vergeten ben.

Maargoed, je hebt waarschijnlijk wel gelijk dat verhuren aan een 1e divisionist niet heel veel nut heeft. Dan hangt het natuurlijk wel af van de kwaliteiten van de club waaraan je je speler verhuurt.
Vlaar is geen slechte speler, maar ook geen goede. 6e in de rangorde was ook wel overdreven van Van Gaal maar hij had dan ook aardig wat voor zich. De internationals Opdam en Mathijsen, en de inmiddels international Jaliens, eventueel ook nog De Zeeuw, dat ook een talent is. Voor de rest is het geheel Vlaar aan te rekenen dat Oranje verloor van Italië en is hij heel traag.
De Zeeuw, Opdam en Mathijsen waren inderdaad betere opties (ookal valt er over De Zeeuw nog te twisten, hij en Vlaar zijn niet te vergelijken qua speelstijl), maar Jaliens en Landzaat moeten het als centrale verdediger toch tegen Vlaar afleggen hoor. Dat die wedstrijd tegen Italië zo slecht verliep was inderdaad grotendeels zijn schuld, maar wat wil je ook. Hij wordt zonder echte ervaring gelijk tegen Italiaanse topschutters opgesteld. Als hij nu weer die wedstrijd had gespeeld, was het waarschijnlijk heel anders verlopen omdat hij bij de Rotterdammers de broodnogide ervaring op heeft gedaan.
Laatst gewijzigd door Meteor op 05 mei 2006, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meteor
Oude garde
Berichten: 1064
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:09
Locatie: B.T. 9

Weet iemand eigenlijk waar Lens en Luyckx (het beste) kunnen spelen en wat hun kwaliteiten zijn?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Meteor schreef:[..]


Ik dacht dat Heracles hem juist over wou nemen. Peter Bosz was er iig heel positief over. En er was ook nog die Belgische club waarvan ik de naam vergeten ben.

Maargoed, je hebt waarschijnlijk wel gelijk dat verhuren aan een 1e divisionist niet heel veel nut heeft. Dan hangt het natuurlijk wel af van de kwaliteiten van de club waaraan je je speler verhuurt.
Ik geloof dat hij inderdaad naar Heracles kon, maar dan als linkermiddenvelder. Dan komt het meer op loopvermogen, duelkracht en andere fysieke eigenschappen aan ipv op de punten waar hij sterk in is. En dat zag Haris niet zitten.

Ook GBA wilde hem. Jos Daerden, de toenmalige trainer wilde hem er absoluut bij, maar het bestuur sprak zijn veto uit.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Meteor
Oude garde
Berichten: 1064
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:09
Locatie: B.T. 9

kuifje schreef:[..]


Ik geloof dat hij inderdaad naar Heracles kon, maar dan als linkermiddenvelder. Dan komt het meer op loopvermogen, duelkracht en andere fysieke eigenschappen aan ipv op de punten waar hij sterk in is. En dat zag Haris niet zitten.

Ook GBA wilde hem. Jos Daerden, de toenmalige trainer wilde hem er absoluut bij, maar het bestuur sprak zijn veto uit.
Jammer. De voornaamste reden dat hij volgend jaar niet de vaste 10 kan worden is het gebrek aan wedstrijdritme. Daar komt dan dat meeverdedigen nog bij.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Meteor schreef:Weet iemand eigenlijk waar Lens en Luyckx (het beste) kunnen spelen en wat hun kwaliteiten zijn?
Lens komt het best tot zijn recht als diepste spits, al kan hij ook aardig op tien of als buitenspeler (zowel links als rechts) uit de voeten. Lens is technisch sterk, beweeglijk en erg snel (vooral zijn startsnelheid is indrukwekkend). Hij weet de goal staan, maar heeft ook oog voor zijn medespelers (kortom kan het overzicht bewaren). Hij is iemand die met een individuele actie op snelheid, kracht en techniek een wedstrijd kan beslissen. Hij heeft zo van die dagen dat hij niet af te stoppen is, maar evengoed wedstrijden dat hij er compleet niets van bakt. In die laatste soort partijen moet hij nog leren om zich dan ook nuttig te maken voor het team. Ik vind hem, qua type, wat weg hebben van Arouna Kone.


Luyckx is een hardwerkende rechtsvoetige middenvelder die het best tot recht komt als rechtermiddenvelder, maar ook op tien zijn mannetje kan staan. Hij is technisch vaardig, heel kopbalsterk (ook aanvallend), sterk in de duels, heeft een groot loopvermogen, bestrijkt veel terrein, heeft een goede pass zowel kort als lang in de benen en kan met zijn traptechniek zowel scoren uit de tweede lijn als op vrije trap. Een vrij all round speler dus. Bij een club uit het rechterrijtje kan hij zo mee.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Falcx
Fanatic
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:25
Locatie: Heerhugowaard

Meteor schreef:[..]


De Zeeuw, Opdam en Mathijsen waren inderdaad betere opties (ookal valt er over De Zeeuw nog te twisten, hij en Vlaar zijn niet te vergelijken qua speelstijl), maar Jaliens en Landzaat moeten het als centrale verdediger toch tegen Vlaar afleggen hoor. Dat die wedstrijd tegen Italië zo slecht verliep was inderdaad grotendeels zijn schuld, maar wat wil je ook. Hij wordt zonder echte ervaring gelijk tegen Italiaanse topschutters opgesteld. Als hij nu weer die wedstrijd had gespeeld, was het waarschijnlijk heel anders verlopen omdat hij bij de Rotterdammers de broodnogide ervaring op heeft gedaan.
Jaliens als centrale verdediger afleggen tegen Vlaar :? dacht het niet.
Jaliens zit goed op ze man en is voetbaltechnisch/opbouwend stukken beter.
Vlaar denkt zonaal en heeft alleen een enorme trap naar de linksbuiten(of uit). Landzaat is inderdaad een stuk minder als verdediger dan Vlaar, maar daarom staat Landzaat ook op het middenveld.
Plaats reactie